[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:13

Mijn zoon is ook gestart in Heino. Met zijn C pony 216,5 punt in de dressuur (3e), foutloos gesprongen(4e) en 5 weigeringen in de cross, maar gelukkig mogen uitrijden, zodat ze wel ervaring konden opdoen. Met zijn D pony 214 punten in de dressuur (1e), en bij het springen helaas uitgebeld. Hij vertikte het om over hindernis 8 te gaan. Zo jammer, want dus geen cross mogen rijden.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:13

Was er niet een fotograaf bij het lijntje 7 8 9 10 AB?
Daar stond er een toen ik de cross aan het verkennen was.

De cross in Heino was inderdaad mooi. Ze hadden veel dingen netje een tikkie opgeknapt.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:31

Weet iemand waar de 2e stijljury zat op zondag bij Gelselaar? Op een blaadje stond hindernis 13-14 ingevuld, bij de ander niets.
Ik zou verwachten of bij de bult bij 5, of bij de picknictafels van 9.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:09

Cioccolato schreef:
En jawel. Volgens mij als enige van de B paarden zonder dressuur binnen de tijd _O- ruim binnen. Nog een mooie 5e prijs ook.

Volgens mij waren er geen fotograven. Dat is wel beetje tegenvallend en jammer voor de wedstrijd. Verdienen ze niet :+


Jeetje wat goed!! Hij stond er strak aan dus dan heb je echt flink doorgereden.

En ja idd jammer. Zag net op facebook dat er twee waren: Jan Leurink en Yvonne Lugtenberg

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:40

Ik heb een klein scheur ijzer. Loopt flink door, grote galop. Klein dus handig. Ik heb voornamelijk haar ingehouden, absoluut niet aan hoeven rijden :+

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:10

Cioccolato schreef:
Ik heb een klein scheur ijzer. Loopt flink door, grote galop. Klein dus handig. Ik heb voornamelijk haar ingehouden, absoluut niet aan hoeven rijden :+


Klinkt als die van mij! Ik heb ook vooral ingehouden mbt tot al die bomen die er staan (en hij ging zo zo hard). Na de een na laatste hindernis had ik nog 20 seconden en toen heb ik hem maar laten gaan. Ik dacht dat ik de tijd ook had gehaald maar mijn horloge heeft me dus niet de waarheid verteld oeps. Ach ik ben zeer tevreden.

Gaan jullie ook naar Ronostrand over twee weken? Daar heb ik echt zin in, vet mooie locatie.

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:07

Ik meld mij ook aan bij dit topic! :o

Ik ben gisteren ook gestart in Heino. Voor het eerst weer eeeeindelijk na 2 jaar op SGW wedstrijd na mijn paard zijn peesblessure van 1,5 jaar! |( Ik heb hem bewust niet gereden als een wedstrijd, gewoon lekker genieten, de finish halen en op een rustig tempo rijden.
Wat een super mooie cross was het zeg, lekker door het bos! Het was erg mooi gebouwd en voor onze eerste keer weer zeker wel een beetje uitdagend voor de B. We hadden met springen 1 balkje en met de cross een weigering op hindernis 11, de Trakehner.. mijn fout ik keek het gat in, tweede keer sprong hij hem wel. Dat alternatief was trouwens echt heel erg raar van hindernis 11... :=
Dus al met al met een heel erg blij en goed gevoel naar huis!! :o

Voor wat betreft fotografen. Ik sprak een man die maakte voor de club foto's, hij zat bij het lijntje van 7,8 en 9.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:17

Wat fijn om te horen dat Heino zo'n fijne cross was. Het weer was ook heerlijk afgelopen weekend. Iedereen weer van harte gefeliciteerd met de resultaten!

Zijn er nog mensen van hier die over 2 weken in Moordrecht gaan starten?

IrisBorg

Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:22

Ik heb gister Gelselaar gereden, een onwijs fijne een mooie cross in het L! Mijn ervarener paard liep lekker dressuur, foutloos springparcour en foutloze cross ruim binnen de tijd naar een 3e plaats. Mijn andere liep daar voor de 2e keer L, dressuur is het moeilijkste onderdeel, maar daar word op geoefend, springen een balkje en ook een onwijs fijne foutloze cross precies op de optimale tijd. Was zoals altijd weer een onwijs mooie wedstrijd!

Ik rijd volgende week SGW Gorssel

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:39

Gefeliciteerd met alle resultaten!

Ik start Moordrecht over 2 weken dreamguide :)

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:40

dewi1996 schreef:
Ik meld mij ook aan bij dit topic! :o

Ik ben gisteren ook gestart in Heino. Voor het eerst weer eeeeindelijk na 2 jaar op SGW wedstrijd na mijn paard zijn peesblessure van 1,5 jaar! |( Ik heb hem bewust niet gereden als een wedstrijd, gewoon lekker genieten, de finish halen en op een rustig tempo rijden.
Wat een super mooie cross was het zeg, lekker door het bos! Het was erg mooi gebouwd en voor onze eerste keer weer zeker wel een beetje uitdagend voor de B. We hadden met springen 1 balkje en met de cross een weigering op hindernis 11, de Trakehner.. mijn fout ik keek het gat in, tweede keer sprong hij hem wel. Dat alternatief was trouwens echt heel erg raar van hindernis 11... :=
Dus al met al met een heel erg blij en goed gevoel naar huis!! :o

Voor wat betreft fotografen. Ik sprak een man die maakte voor de club foto's, hij zat bij het lijntje van 7,8 en 9.


Dat alternatief viel wel mee toch? Gewoon in tegengestelde richting een A en B sprong?

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:49

Wat nog grappig, of eigenlijk erg, was, dat diverse L pony combinaties, niet door hadden dat het een alternatief was.
" oh dus zo'n streepje er door betekent dus dat het een andere optie is"
Er waren er een paar die 11 regulier, en toen nog het alternatief wilden of gingen rijden. :o?

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:58

Kinderen.. _O-

Er zijn ook wel tig regels. Vele weten de regels qua weigeren in de cross ook niet

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:33

Cioccolato schreef:
dewi1996 schreef:
Ik meld mij ook aan bij dit topic! :o

Ik ben gisteren ook gestart in Heino. Voor het eerst weer eeeeindelijk na 2 jaar op SGW wedstrijd na mijn paard zijn peesblessure van 1,5 jaar! |( Ik heb hem bewust niet gereden als een wedstrijd, gewoon lekker genieten, de finish halen en op een rustig tempo rijden.
Wat een super mooie cross was het zeg, lekker door het bos! Het was erg mooi gebouwd en voor onze eerste keer weer zeker wel een beetje uitdagend voor de B. We hadden met springen 1 balkje en met de cross een weigering op hindernis 11, de Trakehner.. mijn fout ik keek het gat in, tweede keer sprong hij hem wel. Dat alternatief was trouwens echt heel erg raar van hindernis 11... :=
Dus al met al met een heel erg blij en goed gevoel naar huis!! :o

Voor wat betreft fotografen. Ik sprak een man die maakte voor de club foto's, hij zat bij het lijntje van 7,8 en 9.


Dat alternatief viel wel mee toch? Gewoon in tegengestelde richting een A en B sprong?



Ja maar de aanrij route naar A was er gewoon niet. Zat heel raar in een hoekje gedrukt, je kon hem ook niet schuin naar rechts springen want daarachter stond weer een boom, je moest eigenlijk een soort volte rijden maar dat kon ook niet echt want die wending er naar toe kon je ook amper maken door de bomen en het pad. Ze hadden eigenlijk die hindernis A weg moeten laten. Maarja dat vond ik haha.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:36

Ik heb 'm niet eens gelopen maar wel er langs. Toen zag die er prima uit :')

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:41

Zo gek was het toch niet? Je moest aardig in tempo terug om dat bochtje terug te maken (klein galopje, of misschien zelfs wel draf), maar dat lijkt me ook juist het idee van een alternatief. Dat mag (of eigenlijk moet) extra tijd kosten.

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:38

Kelan schreef:
Zo gek was het toch niet? Je moest aardig in tempo terug om dat bochtje terug te maken (klein galopje, of misschien zelfs wel draf), maar dat lijkt me ook juist het idee van een alternatief. Dat mag (of eigenlijk moet) extra tijd kosten.


Ja dat was nog wel oké maar vervolgens kon je er voor mijn gevoel niet echt lekker voor hindernis A komen. Hij stond een beetje in een hoek gedrukt waardoor je geneigd was om schuin te springen maar dat ging niet. Ik vond de oorspronkelijke 11 van de Trakehner beter te rijden dan het alternatief. In mijn ogen is een alternatief vaak alleen maar tijdsverlies inderdaad, niet dus persé moeilijk draaien en ritme verlies. De ruimte was hier natuurlijk beperkt dus ik snap het wel. Ik kon ook amper weer opnieuw aanrijden na de weigering op de Trakehner omdat het zo krap was daar haha.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:39

Kelan schreef:
Er waren er een paar die 11 regulier, en toen nog het alternatief wilden of gingen rijden. :o?


Dat mag toch ook? Zou niet mijn keuze zijn tho... :Y)

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:55

nee, dat mag niet, dan rijd je een fout parcours. Bij een alternatief moet je kiezen: dus of de reguliere hindernis, of het alternatief. Maar allebei mag niet. Het is of de een of de ander.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:57

Ohh ik dacht dat je bedoelde na een ongehoorzaamheid, dat mag wel toch?

Maar niet beide springen nee :Y)

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:58

oh ja, na een ongehoorzaamheid mag je inderdaad switchen.

Maar gisteren waren er dus mensen die dachten dat ze allebei moesten springen, dus zowel de reguliere als het alternatief (die wisten dus eigenlijk niet wat een alternatief was)

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:00

Kelan schreef:
nee, dat mag niet, dan rijd je een fout parcours. Bij een alternatief moet je kiezen: dus of de reguliere hindernis, of het alternatief. Maar allebei mag niet. Het is of de een of de ander.


Je ziet vaak in die grote sterren wedstrijden wel eens dat ze dan een langsloper hebben en dan rijden ze naar het alternatief.. of is het daar weer anders?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:00

Ja daar gaat het mis :=

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:04

DoretteK schreef:
Ja daar gaat het mis :=


Ja ik snap hem haha, dacht idd dat je bedoelde na een ongehoorzaamheid maar ze sprongen ze dus allebei

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:15

Elise_K schreef:
Weet iemand waar de 2e stijljury zat op zondag bij Gelselaar? Op een blaadje stond hindernis 13-14 ingevuld, bij de ander niets.
Ik zou verwachten of bij de bult bij 5, of bij de picknictafels van 9.



Op 4,5,6: bij de bult!