[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:56

CalvinenGino schreef:
Leuk ZUcchero, ik doe ook mee aan de trainingen :)
22/23 feb is de eerste :)
Heb ook afgelopen zaterdag van Gerald les gehad. Ging echt fijn <3

Leuk!! misschien komen we elkaar dan wel tegen :j
Hoe geven die heren les? Ik ben zelf helemaal vertrouwd met Rob Janssen, maar ja... wie niet :) Zucchero kan erg heet worden en het is wel fijn als de instructeur daar mij mee kan helpen. :o

Bouwpakket
Berichten: 649
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Zuidoost brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:25

Ik zal me hier ook maar eens melden, super initiatief dit topic;-) mijn naam is linda 29 jaar oud. ben twee jaar eventing aan het rijden alleen helaas die twee paarden verkocht, maar geen probleem we gaan gewoon verder met mijn Z dressuurpaardje haha, zij mag mee totdat mijn nieuwe talent er klaar voor is, maar die is nu pas vier dus rustig aan;-)

Balen van panningen zeg was zon leuke wedstrijd! gelukkig komen er ook nieuwe op de agenda

Ik ga zondag trainen bij rob en wil de oefencross in merselo, en misschien baarle nassau gaan rijden en dan op naar Etten leur!

tientjeh

Berichten: 6903
Geregistreerd: 18-10-06

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:30

Bouwpakket, heb je Dior verkocht? Ik vond het zo'n gaaf beest! Wel een beestje met de nodige hittepetit, maar wel super om te zien.

Ik hoop me ook snel te melden met een nieuwe SGW topper. Ik ben nog op zoek naar een nieuw paard ( mijn oude paard is afgekeurd voor de sport, dus helaas geen sgw meer voor ons), in de tussentijd ben ik wel te vinden als jury in de dressuur op de sgw's in het oosten.

Bouwpakket
Berichten: 649
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Zuidoost brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:38

tientjeh schreef:
Bouwpakket, heb je Dior verkocht? Ik vond het zo'n gaaf beest! Wel een beestje met de nodige hittepetit, maar wel super om te zien.

Ik hoop me ook snel te melden met een nieuwe SGW topper. Ik ben nog op zoek naar een nieuw paard ( mijn oude paard is afgekeurd voor de sport, dus helaas geen sgw meer voor ons), in de tussentijd ben ik wel te vinden als jury in de dressuur op de sgw's in het oosten.


Nee dior was niet van mij, reed die voor iemand anders;-) nu met mijn jonkie te druk om die bij te rijden dus vandaar dak mijn dressuurpaard aan het omscholen ben haha;-) dior is evt wel te koop is van handelsstal namelijk haha, wel jammer dat ik niet doorkon met hem maar heb weer nieuwe uitdagingen

tientjeh

Berichten: 6903
Geregistreerd: 18-10-06

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:42

Ah oke vandaar! Ik had je toen in de ring in Gorssel en dat is me altijd nog bijgebleven! Op een positieve manier uiteraard.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:43

Kom die niet van MvD af? Ik heb een paard gereden dat bij hen gefokt is (ook een Van het Rietven)

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:45

@Bouwpakket:

Oefencross in Merselo?? Wanneer is dat dan? Lijkt me super leuk!

Zondag naar Rob? Hoe laat? Ik rijd van 10 tot 11 namelijk :j

Bouwpakket
Berichten: 649
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Zuidoost brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:53

Lielle schreef:
Kom die niet van MvD af? Ik heb een paard gereden dat bij hen gefokt is (ook een Van het Rietven)


Ja daar was Dior ook van, maar rijdt daar niet voor vast, zat tijdelijk zonder crosspaard en kreeg toen Dior aangeboden om te trainen super oplossing natuurlijk;-)

Zucchero schreef:
@Bouwpakket:

Oefencross in Merselo?? Wanneer is dat dan? Lijkt me super leuk!

Zondag naar Rob? Hoe laat? Ik rijd van 10 tot 11 namelijk :j


Haha wij zijn de sjaak, wij mogen van 9-10 hihi dus dan zien we elkaar wel

merselo is 22-23 februari maar inschrijven is nog niks over bekend

tientjeh schreef:
Ah oke vandaar! Ik had je toen in de ring in Gorssel en dat is me altijd nog bijgebleven! Op een positieve manier uiteraard.


Haha ja was eerste keer met dressuur dus was er heilig van overtuigd dat ie over de hekjes moest springen hahahaha

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:54

Mag ik me hier ook melden?? Ik rijd met mijn pony tussen de paarden en vorig jaar voor het eerst ook een paar keer springen en SGW gestart, alleen wil hij nog wel eens stoppen dus gaat dat niet altijd vlekkeloos :P Nu hebben we al een tijdje niet meer gesprongen maar wil het wel heel graag weer gaan oppakken om van 't zomer weer een paar (oefen)crossen te rijden en zou ook graag wat meer instructie willen :)

Jo85
Berichten: 154
Geregistreerd: 27-04-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:22

Ik meld mij ook :)
In 2012 voor het eerst een oefencrossje bij ons in de buurt gereden op mijn paard Lanthana. 2013 wat meer oefencrossen gedaan, de bb bij Lisse en 3 crosslessen gevolgd bij Michiel Brons.
Paard en ik zijn beide nog erg onervaren dus, maar vinden het erg leuk.
Dit jaar wil ik graag weer naar Lisse en ook naar Leidschendam. Verder weet ik het nog niet.

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:50

QueenE schreef:
Mag ik me hier ook melden?? Ik rijd met mijn pony tussen de paarden en vorig jaar voor het eerst ook een paar keer springen en SGW gestart, alleen wil hij nog wel eens stoppen dus gaat dat niet altijd vlekkeloos :P Nu hebben we al een tijdje niet meer gesprongen maar wil het wel heel graag weer gaan oppakken om van 't zomer weer een paar (oefen)crossen te rijden en zou ook graag wat meer instructie willen :)


Leuk, ik rijd ook met mn pony tussen de paarden! En ik heb ook een twijfel/weigerpoown :+

Gisteren oefenparcours gereden in het 90, de laatste tijd regent het balken met ons! En dan niet 1 of 2 maar gewoon 3-4 balken in 1 parcours... liever een balk dan een stop maar toch -O-

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:35

Tammy_ schreef:
QueenE schreef:
Mag ik me hier ook melden?? Ik rijd met mijn pony tussen de paarden en vorig jaar voor het eerst ook een paar keer springen en SGW gestart, alleen wil hij nog wel eens stoppen dus gaat dat niet altijd vlekkeloos :P Nu hebben we al een tijdje niet meer gesprongen maar wil het wel heel graag weer gaan oppakken om van 't zomer weer een paar (oefen)crossen te rijden en zou ook graag wat meer instructie willen :)


Leuk, ik rijd ook met mn pony tussen de paarden! En ik heb ook een twijfel/weigerpoown :+

Gisteren oefenparcours gereden in het 90, de laatste tijd regent het balken met ons! En dan niet 1 of 2 maar gewoon 3-4 balken in 1 parcours... liever een balk dan een stop maar toch -O-

Leuk :D Balken heb ik eigenlijk nooit last van :P Maar heb al een tijd geen parcours meer gereden dus denk dat ik eerst maar weer eens BB mee pak, heb zelf namelijk ook nogal snel last van spanning :P

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:27

Geloof dat je voor Merselo al kunt inschrijven. Zag in de gauwigheid iets op startlijsten staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 07:44

Is dat bij Hermkeshof? Daar hadden wij in oktober ons paard staan toen de cross in Ysselstein was. Leuke stal!

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:36

wat gaan jullie hard zeg, leuk!

zojuist 3 oefenparcours op geven om weer een beetje in het springen te komen,
Zodat ik hopelijk van het voorjaar wat oefencrossjes mee kan pakken.

Laatste keer in broekland was ik met zijn tweeën gestart met een stal genoot en haar jonge pony.
Weten jullie of er mee oefen crossen zijn waarbij dat kan?

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:40


M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:42

Ik dacht dat je bij sommige tripalons ook samen mocht starten, Gorssel dacht ik (Don't shoot me if i'm wrong!) Misschien daar ook naar kijken? En ik dacht dat de oefencrossen bij Alice ook 'vrij' waren dus zou je denk ik in overleg ook wel samen kunnen starten. Misschien heeft iemand hier er zelf ervaring mee die je meer kan vertellen:)

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:47

Gorssel heb ik vorig jaar alleen aan mee gedaan, zal ik kijken of die ook met zijn tweeën mag :)
Wou van het voorjaar wat lesjes bij Alice meepakken dus zal ik dan ook is vragen, dankje!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:47

Ik heb vanaf eind maart om de week crossles op het crossterrein in Heeten (5minuutjes rijden met de auto). Georganiseerd vanuit onze kring :)

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:57

Zelf heb ik vraag aan diegene die ervaring hebben met de cross trainingen van sgw oost (Ede, Renswoude, Hernen, Biddinghuizen, Barchem etc). Kan je zelf kiezen naar welke lessen je gaat? en betaal je dan per les? En ik vraag me af wat je kosten zijn (waren de afgelopen jaren) per les of per cursus.

Ik heb vorig jaar de cursus sgw midden nederland gedaan, harstikke leuk maar ondanks dat ik nog nooit gecrosst had heb ik me nogal verveeld in de lessen vanwege het wachten op de echte beginners. Instructeur gaf al wel aan dat ik een volgend jaar naar de gevorderde groep moest gaan. Maar aangezien het allemaal zo simpel gaat bij ons ben ik bang dat ik me daar ook ga vervelen (omdat de kans dat er 2 stumpers tussen zitten in een groep van 8 best groot is). Deze cursus volgen kan altijd nog! Maar ben nu aan het kijken naar andere trainingen. Renswoude vind ik wat duur voor alleen maar lessen op dat terrein, aangezien ik daar zelf tussendoor ook nog zal gaan trainen. Dus wie kan mij info geven? Mag ook per PB!

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:05

Ik les bij oost.. kost 35 Euro per les van 1.5uur incl terrein ttoeslag. Je moet de eerste 3 lessen volgen zodat de instructeur je niveau ziet en je komt dan in een passende les. Barchem Is geen trainingslocatie trouwens

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:08

muts_marijke schreef:
Ik les bij oost.. kost 35 Euro per les van 1.5uur incl terrein ttoeslag. Je moet de eerste 3 lessen volgen zodat de instructeur je niveau ziet en je komt dan in een passende les. Barchem Is geen trainingslocatie trouwens

Dankjewel!
Dat is opzich best prijzig, heb je zo ongeveer ook privelessen voor. Met hoeveel zit je dan in een les?
En ooh ik zag op de site iets van Barchem voorbij komen. Al vond ik dat toch al wat ver voor een training :o

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:23

Het Is zeker prijzig. Je zit eigenlijk altijd met 5 a 6 man in de les. Maar wel eigenlijk zo goed als allemaal met hetzelfde niveau.
Barchem heb ik in alle jaren vroeger 1x getraind maar er staat niet genoeg om er een les te geven.
Lelystad en Winterswijk worden ook als les locatie gebruikt

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:32

Weet iemand of er bij de oefencross in Merselo een dierenarts controle wordt gedaan, wil me misschien voor de lol met mijn oude SGW pony opgeven. Helaas komt ze niet meer door een dierenarts controle heen vanwege haar lichte ademhalingsproblemen. Moet natuurlijk wel weer even gaan trainen met haar. ;)

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:42

*schuift mond weer dicht want die bleef open staan*

Waarom zou je een oefen cross willen rijden met een pony die afgekeurd wordt bij de dierenarts omdat het voor de pony beter is waarschijnlijk, om geen cross te lopen anders wordt ie niet afgekeurd?

Niet verkeerd opvatten maar ik snap de logica niet :)