[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:32

Dat van Staphorst ben ik ook benieuwd naar. Ik heb er nog niets over kunnen vinden op internet. Ook niet dat er plannen waren om er een officiële B SGW van te maken.....


Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:53

Vorig jaar voor mijn dochter best lang op zoek geweest naar een ponykamp, met eigen pony, met cross gerichte lessen.

Nu al gevonden voor aanstaande zomer dus voor de liefhebber deel ik de info even:

Afbeelding


Link naar hun Facebook advertentie:

https://www.facebook.com/permalink.php? ... ry_index=0

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:37

Norg heeft wel een bb paard maar geen bb pony.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 05:25


Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:18

Klinkt inderdaad behoorlijk onverantwoord. Als je als beginner ergens les neemt, mag je toch verwachten dates hindernissen aangepast zijn naar nivo. En dat in jet geval van een op en afsprong, er altijd een alternatieve weg naar beneden is zoals op de foto Afbeelding

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:37

Als beginnende combinatie moet je toch ergens beginnen en dan vind ik dat je van Ermelo mag verwachten dat ze daar correct mee omgaan. Niet iedereen is gezegd met een oefenterrein in de achtertuin en ook wordt er niet bij iedereen in de buurt training gegeven waar je iets dergelijks kunt oefenen. Dus dan probeer je via bb of B wedstrijden een beetje ervaring bij elkaar te sprokkelen.
Waarom er dan zo laatdunkend over de beginners wordt gesproken, snap ik dan ook niet. Alsof de gevorderden allemaal hoog begonnen zijn.
Sommige mensen hebben op
Hun achtste leren rijden en konden met 14 een verantwoorde cross rijden. Anderen zijn veel later begonnen of later van discipline geswitcht en dan ben je dus als volwassene een beginnende crosser.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:10

Net in ander topic ook deze vraag gesteld, maar misschien hier beter op zijn plaats:

Kan iemand een indicatie geven hoe laat de klasse B ponnies in 2016 gereden werd bij de cross in Heerjansdam ? Ik wil graag opgeven voor dit jaar maar kon niet van dichtbij dus zal slaapplaats moeten organiseren indien er vroeg gestart moet worden....

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:41

FCSA welke categorie start jij in Oudkarspel?

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:46

Stomme vraag eigenlijk, op zondag alleen maar BB en B.

Durf niets te beloven want mijn dochter rijdt ook die dag in de BB. Geen idee hoe het uitkomt met starttijden.
Maar als je niemand vindt, doe mij dan maar een keer een pb.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:32

Ik woon vijf minuten van Oudkarspel dus ken genoeg mensen die daar rondlopen. Er is altijd wel iemand die even op je paars kan passen tijdens parcourslopen enzo.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:25

Ik Ben als vrijwilliger zaterdag de hele dag in Oudkarspel geweest maar heb de bewuste combinatie niet onderuit zien gaan. Een heleboel andere ervaren combinaties wel, ook op diezelfde sprong.
Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of het aan de combinatie lag maar ben geneigd te denken dat dat dus niet zo was, maar dat het echt aan de moeilijkheid van de sprong lag.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:58

Onder het mom van "beter laat dan nooit" heb ik zojuist een topic geopend om informatie te verzamelen voor een verzameltopic oefencrossen 2017.

Daar was al meerdere keren door verschillende mensen ongevraagd, maar vervolgens is er niets tot stand gekomen. Hopelijk lukt het nu wel voor de tweede helft van dit seizoen. En dan door met 2018. Graag jullie medewerking :)

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:15


Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:17

Mijn dochter is nu op crosskamp in Bakkeveen en als afsluiting starten degenen die willen in Norg.

Zij doet dus zaterdag mee aan de B-ponnies, en zondag zijn we alletwee hindernisjury op hindernis 4 in de L en M en op hindernis 16a-b in de BB en de B.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 05:01

Clusius in Oudkarspel is met wat vertraging nu toch open gezet maar nu staan de pony categoriën er weer niet bij. Op de bb na.

De aangegeven website doet het niet.
Dat belooft wat qua organisatie...

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:38

Ik heb de M van Lemieux voor onze Kwpner van 1.568m. Bevalt prima.

Misschien heb je de gelegenheid om de beschermers tijdens een wedstrijd of evenement te kopen, bij een eventingstandje. Dan kun je ze gewoon passen.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:38

Soms kun je niet anders dan het B element alleen springen (in geval van een stop.
Zials afgelopen weekend bij de North Holland Horse Trials. Daar zat een triple in waarbij je bij een stop op B of C geen mogelijkheid had om A opnieuw te springen.
Je kwam over A namelijk in een afgezet gebied uit en zat dan als het ware "gevangen".
Natuurlijk was er een exit voor noodgevallen maar dan kwam je ergens buiten het parcours.

Gelukkig daar dit jaar geen enkele stop gehad,on tegenstelling tot vorig jaar. Lijntje stond iets gunstiger.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:20

Ciocco dit weekend al op crossweekend bij Wieneke, anders zeker interesse in Biddinghuizen gehad!

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:45

Crosslessen worden op het eigen terrein in Ursem gegeven. Niets bijzonders aan. Gewoon vijf lessen.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:16

Cheminee schreef:
Eigen terrein van wie hahaha


Idd van Chantal.
Maar Rom geeft de lessen en Chantal valt in bij ziekte/afwezigheid.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:03

Voor de Noord-Hollanders onder ons: Regio kampioenschap is dit jaar weer op Texel.

Dit in tegenstrijding met wat er eerder aangegeven was, nl dat het bij de dijkgatboscross zou zijn.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:07

ik vind de lancelot bp in een kleurtje erg leuk maar mijn dochter is qua draagcomfort toch voor de saaiere, veel duurdere racesafe gegaan. Mooie pasvorm en zit dus veel lekkerder.


Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:42

Sim schreef:
Morniclum schreef:
ik vind de lancelot bp in een kleurtje erg leuk maar mijn dochter is qua draagcomfort toch voor de saaiere, veel duurdere racesafe gegaan. Mooie pasvorm en zit dus veel lekkerder.


De racesafe is ook in allerlei kleuren te krijgen hoor, zelfs in meerdere kleuren in één bodyprotector.


Het oude model is idd in verschillende kleuren te koop maar het nieuwe model, de provent, niet. En die zit toch weer wat lekkerder dan het oude model dus dan maar zwart.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:22

Geen idee of dit bericht binnen de bokt regels valt, zo niet dan zal het wel verwijderd of aangepast worden.

Zoals velen al gelezen hebben, heeft de organisatie van SGW Barchem besloten om niet meer iedere fotograaf op het terrein toe te laten. Je moet van tevoren accrediteren, met het risico dat je geweigerd wordt, en er wordt zelfs voeding van € 50 per dag per fotograaf gevraagd. Dit is voor de meeste fotografen niet te doen. Wordt verondersteld dat er bakken met geld verdiend wordt, en de organisatie wil daar graag een graantje van mee pikken. Nu ben ik geen fotograaf, maar kan me heel goed voorstellen dat dit absoluut geen winstgevende weekenden zijn voor de betreffende fotograven. Vroeg opstaan, lange dagen , Veel kilometers, noem maar op. Een van de fotograven, Arie de Vroet van eventingphotos heeft na overleg met en namens een heel aantal andere bekende fotograven, een brief aan de organisatie op gesteld en wij als deelnemers kunnen onze steun aan hen betuigen alsmede ons ongenoegen laten blijken door zijn Facebook post te liken.

Je kunt dus niet winnen met deze like actie, maar als je net als ik zo veel van de Cross foto’s houdt en als je niet kunt voorstellen dat er ook een wedstrijd geen meer aanwezig zullen zijn, dan help je wellicht door het geven van een like een beetje mee.

https://www.facebook.com/1756076726/pos ... 227987710/

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:19

Er komt een mini indoor cross competitie in de kop van Noord-Holland.
Er is nog geen officiële info van maar van horen zeggen:

2e weekend januari bij Beukers in Oudkarspel
2e weekend februari bij de Wieringermeerruiters in Middenmeer.
Deze twee wedstrijden zijn nieuw dit jaar.

3e en laatste wedstrijd is het 2e weekend van Maart op het terrein van de Beemsterruiters in Middenbeemster. Deze wedstrijd wordt nu voor de 4e keer georganiseerd door John Maarse en staat ook al op mijn KNHS.
Deze indoor cross wordt in een buitenbak verreden.


https://eventingmiddenbeemster.nl/


Het eerste weekend van januari, februari en maart geeft John Maarse crosstrainingen bij hem zelf op stal, ook in de buitenbak. Dit zit op loopafstand van het terrein van de Beemsterrruiters.



Van de eerste twee wedstrijden weet ik niet of ze indoor of outdoor verreden worden maar het is iig volgend indoor reglement. Dus zonder dressuur en winstpunten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers