Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:53

Oh wat een leuke opening seg, mijn complimenten Hanne! Alleen al dikkie zijn "crossfoto" daartussen zien staan, maakt mij al een beetje week. Ik vind jullie oprecht echt een toffe bende, en vind het fijn dat ondanks ik zelf vaak niet echt meer iets nuttigs te vertellen heb, ik hier nog steeds welkom ben!

Welkom HiFive5! Wat een leuke paarden heb je, wat heeft die quarter een aansprekend hoofdje seg. <3 Wel eng, je trailerverhaal, dat hoopt niemand tegen te komen! Hoe gaat het nu met je paardje?

Ik moet eerlijk toegeven, ik snap de reacties in het topic wel. Ik heb daar ook een uitgesproken mening over, maar het kon daar inderdaad wel wat genuanceerder, wat wel vaker kan op bokt. :')
Het is ook een deel "beroepsmisvorming", wij fokken zelf thuis, mechelaars en vroeger rottweilers en we doen dat wel met een duidelijke visie: een gezonde sporthond met een stabiel karakter. En ik heb het altijd wat moeilijk met die mensen die maar toevallig een reu of een teef lopen hebben en die op elkaar zwieren. Er kan ook altijd iets gebeuren met een stamboom en geteste hond, dat is zeker. Wij testen ook op HD en ED en gebruiken enkel honden met A en B heupen om mee verder te fokken, alhoewel C ook toegestaan is, en we hebben nog maar zelden een hond met HD gehad, maar niet alle fokkers met stamboom fokken op deze manier, dat is ook een feit dat vaststaat. :n Ik vind het ook wel vreemd dat de hond niet gechipt meegegeven wordt. Het is geen echte broodfok, maar voor mij wel een grijze zone waar ik niet voor 100% achtersta. Maar dat doet niet af aan het feit dat ik hoop dat je veel plezier hebt met de hond! Ik vind een reu wel een goede keuze, in mijn ogen zijn die vaak wel wat stabieler, mijn teef is bv redelijk onderhevig aan haar hormonen. :') Welke kleur is het?
Oh ja, wat je in het ander topic zegt klopt zeker ook, omgevingsfactoren voor HD spelen ook een grote rol, wij geven aan pupkopers altijd mee dat ze 5 minuten per levensmaand mogen wandelen per keer, dat zal mss moeilijk zijn in jou geval, maar ik zou er wel op letten als hij vaak losloopt op het erf dat hij hem niet overdoet tot hij volgroeid is.

Oh Mila_furrie, eng hé als ze zo op de loop gaan! Ik probeer Shadow dat ook te leren, niet naar buiten te gaan, maar dat is ook niet altijd evident. }> Fijn dat je zo'n goede les achter de rug hebt!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow



Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:50

Laurievc schreef:
HiFive5 schreef:
Gisteren is de DA geweest en die zei dat het niet beter kan genezen. Geen ontstekingen en een erg 'mooie' wonde. Voor zover een wonde mooi kan zijn... Ze mankt er niet meer op _/-\o_
Ik krijg nog steeds stress als ik denk aan het feit of ze ooit nog op de vanne zal willen. Tis tenslotte mijn wedstrijdpaard waar ik het meeste tijd in steek.

hebben jullie Hippoplanner.be al ontdekt? Erg handige site waar alle wedstrijden samen staan!

Wat leuk. Is mijn site hihi *\o/*

Evt aanvullingen zijn welkom :D Zeker op vlak van eventing/dressuur haha

Oh wauw! Ik was er ook al op gebotst en vond het iets super handig, ookal ga ik niet op wedstrijden, voor andere zaken is het ook zeer handig. _/-\o_

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:50

Ik herken mezelf helemaal in jullie planningen. Ik heb ook een redelijk strakke planning. Ik werk 38 uur, heb normaal 20 verlofdagen, en heb mijn twee honden en mijn pony en sta er alleen voor. Ik moet zeggen, het is voor mij soms wel heftig en de laatste weken, een winterdip, was ik echt super moe. Nu lijkt het wel beter te gaan, nu ik toch iets meer zonlicht zie. Ik vind het wel leuk dat jullie ook zoveel tijd in jullie beestjes steken. Ik vind dat er toch soms een verschil tussen mensen die zo 3x per week naar hun paard gaan om eens te rijden, dan de mensen die er de dagelijkse verzorging bijnemen.

Mijn schema op een doordeweekse dag ziet er zo uit:

Tussen 6h en 6h30 opstaan, de honden van mijn papa eten geven, met mijn honden 2 km gaan fietsen, mij aankleden en hup op naar Shadow.
Tussen half 8 en 8 ben ik meestal bij dikkie, dan geef ik hem zijn eten, haal ik de drollen uit zijn stal, week ik zijn eten en supplementen voor savonds en zet ik hem buiten. Dan vertrek ik naar het werk, gelukkig flexibele werkuren. 7,6 uur werken, dan naar huis, de hondjes van mijn papa terug eten geven, ook die van mij en dan Nestor vlug in de auto en terug bij Shadow. Dan zet ik hem binnen, en probeer ik elke dag toch zeker een halfuur - 3 kwartier iets te doen, vaak is dat rechtrichten vanaf de grond. Nu is het ook zijn benen wassen elke dag, en dan nog zijn eten en supplementjes klaarzetten voor de volgende dag. Meestal ben ik dan tussen 8 en half 9 thuis, tegen dan zijn de honden van mijn papa al terug aan het blaffen, moet ik die weer eten geven, de laatste shift. Dan komt mijn teef ook naar binnen en probeer ik nog even in de zetel te zitten. Meestal ontbreekt het mij aan de energie om nog iets te "koken".
In het weekend is het ook 2x per dag naar Shadow en ga ik vaak wandelen. Dan moeten de hondjes ook nog elke weekenddag hun wandeling hebben, en moet ik thuis opruimen want dat komt er niet van in de week. Vaak ook nog wat kennels kuisen van de honden van mijn papa, en dan zit je rap vol. Ik probeer niet vaak iets te plannen in het weekend, want dan blijft mijn to do list liggen en heb ik de week erop echt stress omdat ik er niet geraak.
Ik doe het allemaal alleen, en das soms wel zwaar. Mijn woonsituatie is ook wel speciaal. Ik woon in het huis van mijn papa, maar doe dus ook de basisverzorging nog van zijn honden erbij, waar ik soms geen moment rust door heb. Want als hij dan eens thuiskomt moet ik ook zorgen dat alles er oké bij ligt. Dat is het enige knelpunt wat ik nu heb, het bezig zijn met mijn eigen diertjes geeft mij wel voldoening en ik zou het niet anders willen. Ik zou er ook graag lopen nog bijnemen, maar lijkt mij moeilijk in de week. Misschien kan ik dat s'morgens doen in de plaats van fietsen, maar dan moet ik ook nog mijn haar wassen. De beslissingen des levens, moeilijk. :')

Wat fijn Antonius dat je het zo opneemt! _/-\o_ Veel succes alleszinds!
Laatst bijgewerkt door Jessol op 14-02-18 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:54

Die winter is inderdaad niet leuk, vertrekken in de donker, thuiskomen in de donker. Nu komt meestal de zon op als ik Shadow buitensteek, dat alleen al geeft mij meestal energie om de dag door te komen. Van dit beeld kan ik mij op dat moment echt gelukkig voelen, dan vergeet ik even dat ik een kapotte pony heb. :')
Afbeelding


Ik kijk uit om gewoon op weekdagen ook s'avonds op buitenrit te kunnen, zomer, I need you!

Wat een lange reistijden hebben sommige van jullie, ik werk gelukkig in Gent, dat is een 20 tal minuutjes of een halfuur als het heel druk is en Shadow staat op de weg naar mijn werk s'morgens. Leuk om iedereen zijn jobs zo te zien! Ik ben sinds september afgestudeerd en ben mogen starten in een zusterbedrijf van mijn stage. Ik doe de marketing in een IT bedrijf. Ik herken wat je zegt Antonius, ik werk als enige vrouw in een bedrijf vol mannen en ik voel me er perfect thuis. Ze luisteren zelf vol interesse naar mijn duizenden Shadow verhalen en kijken soms met enige tegenzin naar zijn filmpjes als hij eens iets schattigs doet. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht om me hier zo goed te voelen.

Daaphh: Lijkt mij een fijne job! Ik ben heel geinteresseerd in het multiculturele. Je woont dan aan de grens van Nederland vermoed ik, als je in Nederland werkt?

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:23

Lijkt mij een moeilijke situatie Florence, ik denk ook dat je wel heel veel tijd zal nodig hebben, en dat zal op lange termijn misschien demotiverend werken. Ik hoop dat er met je schoonmama iets uit de bus komt!

Bij ons is het ook mogelijk om de piste te huren, we zitten in E.ke, ook een beetje jou regio denk ik?

Ik ben ook wel blij met mijn stal. Voor de mensen die continue op verplaatsing moeten om te rijden, lijkt mij echt vermoeiend. Chapeau voor jullie. _/-\o_ Aan huis is voor mij wel ook een droom, maar dat zit er niet echt in vrees ik.

De mijten hier bij Shadow zijn ook onder controle, maar zijn benen stonden ook echt vreselijk. Ik schrok van de wondjes die onder zen sokken vandaan komen. Dus hij is nu ook sokloos, zoals het een echte sportfjord beaamd. :')

Ik wil suuuuper graag naar de zee. Ik ben al een hele tijd aan't zagen tegen mijn papa om eens te gaan, maar die negeert mij subtiel. Shadow zou denk ik de tijd van zijn leven hebben. Als er iemand nog een plaatsje vrijheeft, wil ik zeker ook eens mee.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:17

Ik vrees dat ik op niet veel mensen hun route zal liggen. Ik sta heel dicht bij de E17, afrit De Pinte!

Ja da kan ik mij voorstellen Varekaj, ik moest voor ik verhuisde een halfuur rijden naar Shadow elke dag, en bah, daar werd ik écht onnozel van.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:22

Ik vind je palomino ook heel leuk Iene! Super dat hij nog in zo'n goeie conditie is. Daar ben ik jaloers op!

Ik herken je probleem Mila_Furrie, daar liep ik met Shadow continue tegenaan. Drammen, drammen, trekken, hem sterk maken, niet ontspannen. Nu vraag ik mij soms af of dat kwam door dat hij misschien had en dat zo uitte, maar ik denk het niet. Dit weekend heb ik mij weer moeten kwaad maken. We waren gaan wandelen met een stalgenoot, en het was lang geleden dat hij hem nog zo sterk maakte. Ik voelde zo op een bepaald punt dat hij ging omdraaien en de kortste weg naar huis ging lopen. Ik ben er dan afgesprongen en mij echt kwaad gemaakt, een stuk te voet, en dan er terug op. Hij begon weer te dribbelen maar was wel beter onder controle. Heb hem dan als thuis waren even aan het werk gezet in de buitenpiste en verdorie, peper in zen gat. Het enige wat hij kon doen was koersen. }:) Maar sommige stukken was hij echt aan het marcheren, wauw. Ik zou zo graag terug een beetje dressuurmatig trainen maar ik durf het niet aan. Zo zonde, ponylief zit vol energie nog.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:45

Fihn dat Murphy je niet is gevolgd tot op wedstrijd Varekaj!

Proficiat met je rondje Daaph, go3d voor jullie vertrouwen!

Ik heb ook even een "steek je pony in de saucissen" moment. Vandaag voor de eerste keer van hem gevallen. Hij was weer onuitstaanbaar op buitenrit, zoveel energie. Op zon groot grasveld is hij aangezet en er stond daar zon poort die je kan opendoen en daarnaast een klein doorgangske voor voetgangers. En daar ging meneer in volle galop door, ik bleef natuurlijk hangen en heb een mooie koprol gemaakt. Daarna is hij gaan lopen tot op een grasveld, om daar wat show te verkopen tegen een shetlander, kon hem vervloeken maar hij zag er verdomme goed uit. Dan nog even ernaast gestapt en dan er terug op en hij blijf trippelen maar dan toch nog een halfuur later op een deftige manier thuisgeraakt. De moed zakt me terug in de schoenen. Het is pas sinds die blessure/aandoening dat hij met momenten zo gek doet. Hij is natuurlijk van 5x per week intensief werk naar 2x per week een wandelingetje, de rest vd dagen is het grondwerk nu ook niet intensief. Als het zo blijft duren, is dat ook geen plezier. Wat een poedersuiker is het toch. Ik ga hem tijdens de week nu 1x per week in de grote buitenpiste proberen rijden en zien hoe hij het daarop doet. Potverdomme, ge zijt 16 en kapot, gedraag u ernaar. :')

Afbeelding
Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:36

Iedereen goed zijn best gedaan op FHE lees ik! Proficiat! Ik vond de springpiste heel indrukwekkend om te zien, ik zou wss al sterven van de zenuwen. :')

Varekaj: Al terug op de been met je griepje? Veel beterschap moest het nog niet zo zijn! Fijn dat het bokriempje zijn werk doet.

Ik ben ook aan het denken om op termijn dat recuptex deken te kopen, ofwel de back on track versie daarvan.

Proficiat met de club Prietpraat!

Oeh spannend Laurie, leuk dat je uw mama hebt kunnen overtuigen!

Welkom Jadeken! Heb je een foto van je pony?

Hier ben ik aan het balen. Bij mijn val ben ik zo'n velcro kniewrong kwijtgespeeld. Ik vind het stom om te investeren in dat stom zadel nog, maar mijn budget is nog niet hoog genoeg voor een ander. Iemand toevallig die dat nog liggen heeft en van wie ik het zou mogen overkopen?

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:30

Laurie: awtch, hopelijk nu niet veel last meer?

Florence: Dat is idd geen fijne manier van thuiskomen, hopelijk heb je toch wat de batterijen kunnen opladen. Ik zag ook dat je nog ging skieën, veel plezier!

Hier heeft Shadow continue buiten gestaan met het vriesweer, enkel de dag dat het ging sneeuwen is hij een halve dag maar buitengeweest. Ben heel blij dat het op die stal mogelijk is, ik zou het echt vreselijk vinden moest hij vaak op stal moeten staan. Met het vriesweer was ik tenminste wel af van die modder. -O-

Hanne: Oh das niet fijn van zijn litteken, dan gaan er toch weer allerlei rampscenario's door je hoofd hé, ik hoop mee dat het litteken niet groeit! En vetjes kan ik ook doorsturen, de mijne is weer aan het bijkomen. -O-

Wipala: Das geen fijne afsluiter van zo'n goed ritje. Hopelijk vindt de dierenarts vrijdag niets ernstig, mijn vingers zijn gekruist!

Varekaj: Heel veel sterkte! :(:)

Hier is het ook weer wat minder. Heb het toch wat lastig weer met de "realiteit", daarom reageer ik niet zo vaak, heb niets nuttigs te melden behalve gezaag. |o Zondag even dressuur proberen rijden in de buitenpiste, en het viel op dat hij het links toch wat lastig had, niet zo voorwaarts en zijn been wat stijf optillen. Dat hakte er weer in, ik had ergens weer hoop om zo 2x per week nog wat licht pistewerk te doen. Maar die hoop is gevaarlijk, want dan val je telkens weer zo diep. Hij wordt ook weer dikker, dus mijn hoofd zit op dit moment ook weer vol met de tweestrijd.
En het besef dat hij gemakkelijk nog 10 jaar meekan (hopelijk <3 ) maar dat ik zowel financieel als op vlak van tijd het niet aankan om twee paarden te houden en aandacht te geven, dat wil zeggen dat ik mijn ambities voor een lange tijd toch aan de kant moet schuiven. Ach ups en downs zeker, wie weet loopt hij volgende week beter en was het gewoon ochtendstijfheid van op stal te staan.
Om met een positieve noot te eindigen, bij het rechtrichten op de grond heeft hij eindelijk de travers door. _/-\o_ Er is nog veel werk aan de winkel maar met zijn kort en niet zo soepel lijfje ben ik super trots dat hij toch vooruitgang maakt. <3

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:52

mila_furrie schreef:
jessol: heb je al eens gedacht aan iets van kruiden of zo bij te geven die kunnen bijdragen om die stijfheid te verminderen?

Ik heb eigenlijk ook wel een vraagje.
Sinds haar blessure ben ik volgens mijn vriend een beetje geobsedeerd om aan haar benen te voelen. Soms zijn die ijskoud andere keren licht warm, gelukkig nooit super warm en het is ook vaak alle 4 haar benen. Dus maak ik me er uiterlijk weinig zorgen in, vanbinnen knaagt het wel soms als ik dan voel en die benen niet koud koud zijn.
Zou dat weer iets willen zeggen als ze toch wat warmer komen ? of hebben jullie paarden dat ook soms?

Shadow krijgt een arsenaal aan supplimenten bij. :') Hij krijgt nu Curcuma, blijkt goed te zijn tegen ontstekingen en poeder met glucosamine, chondriotine (ofzoiets?) en msm. Nog een supplement voor zijn algemene weerstand en dan ben ik van plan om ook gluco balance aan te kopen. Als er iemand nog tips heeft met goeie supplementen, feel free!

Ik snap dat met het voelen aan die benen. Maar Shadow zijn benen voelen regelmatig ook wel warmer hoor, als hij bv net van de wei komt. Ik denk als alle 4 benen even warm hebben dat wel oké is? Daar ga ik toch vanuit.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:06

Varekaj: Dat is ook niet fijn dat je in zo'n moeilijke periode thuis ook niet wat steun krijgt. Hopelijk vind je die toch wel ergens. :(:)
Voor een zadel ga ik ook het ruyterhuys contacteren denk ik. Ik zit bijna aan mijn budget. *\o/*

Hier enkel springschoenen op wandeling, hij durft wat aan te tikken, maar dat was vooral tijdens het springen.

De glucosamine heb ik aangeraden gekregen van de dierenkliniek na zijn diagnose, ook duivelsklauw, wat een natuurlijke pijnstiller is, maar die is nog onaangeroerd. Het gaat wat tegen mijn gevoel in om dat nu te gebruiken. Bedankt voor de tip, Mila_Furrie! Ze zijn bijna op, dan stop ik even een weekje!


Antonius schreef:
Jessol begrijpelijk toch dat je onrustig wordt van je situatie. Ik snap je heel goed hoor, je ziet hem graag maar je wil ook gewoon graag kunnen rijden, wellicht door het mooie weer zal dit gevoel nog wat versterkt worden...
heeft hij ook last als je gewoon heel 'simpel' rijdt, kop omhoog en wat hobbelen?

Ja, ik kijk vooral smachtend naar andere mensen die aan het trainen zijn. :') Maar ik ben wel blij dat hij voor de moment op wandeling niets van last heeft, als ik het daar voel, dan gaat hij officieel op pensioen.
Het is niet echt een pony om simpel mee te rijden, hij is altijd super vooruit. :') Maar dat heb ik nog niet echt geprobeerd. Alé ik vraag totaal niet veel van hem hoor, veel rechte lijnen, en wat grote cirkels, en that's it.
Maar ik kom alweer wat positiever terug! Gisteren nog eens geprobeerd te rijden, maar eerst een 20 tal minuten op de grond aan het rechtrichten geweest, en dan nog een 10 tal minuten erop ingestapt, en hij liep veel vlotter. Misschien is dat, in combinatie met s'avonds rijden als hij de hele dag buiten is geweest, wel een oplossing. Hij loopt niet vlot door zijn lijf en loopt nogal stijf, maar meer kan ik niet verwachten van hem.
Wel een k*t kwaliteit filmpje, maar stukje in het licht was van zondag. Je ziet het maar een klein beetje vind ik, maar ik voelde echt hoe hij een pak minder voorwaarts en vlot was als de andere kant. Gisteren was hij op de beide kanten weer goed aan het marcheren, pittig, op zijn dikkies. <3 https://www.youtube.com/watch?v=23bdi8Zt-nM

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:24

Ik heb ook leuke filmpjes zien verschijnen! Blij dat het voor iedereen goed verlopen is. Op naar een fijn seizoen!
Ik vind jou paard zo leuk Daaph, echt een toffe aftekening! <3

Hier kwam ik ook een mini boompje tegen op buitenrit, jammer genoeg moeten rechtsomkeren want pony mag niet meer springen, en dan was het ook direct het sein om terug te gaan lopen, varken. :')

Zondag terug gereden, met voordien eerst wat rechtrichten. Zijn vorige eigenaresse was op bezoek dus kon ze ook wat kijken vanaf de grond. Ze zag niets van onregelmatigheid, enkel links loopt hij natuurlijk nog iets minder door zijn lijf. Maar ik was blij. En ben ook wel een beetje trots, hij is nog heel loperig, maar ik merk op de foto's dat hij zijn achterhand er veel beter onder zet dan vroeger. Ik ben weer totaal verliefd op mijn dikke fjord. <3


Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:58

Hey iedereen, ik heb meegelezen maar ik weet niet alles meer. Ik weet wel dat iedereen best goeie wedstrijden achter de rug heeft, top! Behalve Varekaj :') Maar hopelijk onthoudt hij het voor de volgende keer.

Mila_Furrie: hopelijk niets aan de hand, maar ik snap je directe paniek. Als ik iets niet goed voel, denk ik ook altijd direct het ergste. :(:)

Winnie: Wat een vreselijke ervaring. Ik kan het geloven dat je compleet van je melk was. Wat een eikel. Hopelijk houdt paardlief er ook niets aan over.

Wat ik even kom vragen, ik heb mijn papa overtuigd om mij en dikkie naar het strand te voeren donderdag. Ik zou heel graag naar De Haan/Wenduine willen, aangezien mijn oma daar woont, dan kan ze hem ook eens zien. Iemand ervaringen daar met de duinbossenroute die eerst door het bos gaat? Goed aangeduid? Ik ben zoooo benieuwd, hij vindt het superleuk maar ik hoop dat hij hem gedraagt.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:18

winnie10 schreef:
Ik ga ook altijd naar de haan en ook via de duinbossenroute naar het strand! Is duidelijk hoor en gemakkelijk parkeren! En geen golfbrekers op het strand :D

Oh super! Nu moet ik enkel nog kijken naar wanneer het laagtij is, ik zou in de namiddag, vooravond gaan.
Ik vind het strand daar heerlijk ook om met de honden te wandelen.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:31

Wat lastig Varekaj dat zijn ijzers er steeds afvliegen, Shadow heeft er ook snel last van.
Ik trek de trailer ook met een camionette, Opel Vivaro, verlengde versie, kun je zéker in slapen en doet het ook goed voor de trailer. Het is wel een hele zware versie.

Ik zit nog een beetje op een roze wolk. <3 Gisteren naar de zee geweest. Pony had er heel veel zin in, stilstaan stond er niet in, kleine steigertjes om te vertrekken maar hij heeft hem super goed gedragen. 2x een beetje zijn goesting gedaan, hij wou blijkbaar maar naar 1 kant galopperen. :') Maar ik had niet het gevoel dat ik hem volledig kwijt was. Hij vindt de zee zo heerlijk en gaat echt graag diep en dan met zijn neus zo "duiken".
Ben ontzettend trots op hem, en ook op zijn gewoon trensje, had getwijfeld voor een zwaarder bit in te doen, maar uiteindelijk vergeten. Hij heeft wel op zijn duinbospad beginnen rollen, toen ik er nog op zat. :') Typisch voor dikkie. Maar ik ben dus echt content dat ik dat met hem nog allemaal kan doen, ik wou dat ik een eigen vanne had, dan kon ik veel meer op verplaatsing gaan wandelen, daar genieten we toch het meeste van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:18

Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje. Bij ons op stal lopen de spanningen de laatste tijd wat hoog op wat betreft hooi. Ik ben dus nu op zoek naar iets anders. Het liefst vanal zou ik alles in eigen beheer doen maar een weide zoeken is niet zo simpel en dan moet ik nog een maatje zoeken voor erbij. Dus moest iemand, een stalling kennen waar half pension/doe het zelf mogelijk is, of iemand die een vriendje zoekt voor zijn paardje op een weide omgeving Gavere en in een straal van 10km daarrond, shoot!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:21

Al een tijdje niet gepost, ik lees wel mee, maar reageren schiet er vaak vantussen. Maar wel een interessant onderwerp aangezien ik volgende maand naar een weide in eigen beheer ga. Ik had al gepost dat ik op zoek was naar iets anders en ik heb nu, zeker voor de zomermaanden iets gevonden. Omdat ik met Shadow ook niet veel meer kan doen is accomodatie voor mij niet zo belangrijk meer en aangezien ik ook financieel wat zou willen besparen is dit op het moment de juiste oplossing! Ik ga dit samen doen met een ander meisje die al wat ervaring heeft met alles doen in eigen beheer dus ik ben benieuwd.

In de winter is het stuk eigenlijk iets te klein om het begaanbaar te houden dus ik zal wel ergens moeten overwinteren en ik ben nu ook al wat aan het uitkijken. Ben echt op zoek naar iets basics voor in de winter, als ik maar in het weekend mooi kan wandelen en wil zeker een heleboel zelf doen!

Wij gaan nu trouwens naar de omgeving Munte, het ziet er daar super mooi uit om te wandelen. Als er mensen van de omgeving zijn en mij eens willen rondleiden?

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:04

florence123 schreef:
Jessol schreef:
Al een tijdje niet gepost, ik lees wel mee, maar reageren schiet er vaak vantussen. Maar wel een interessant onderwerp aangezien ik volgende maand naar een weide in eigen beheer ga. Ik had al gepost dat ik op zoek was naar iets anders en ik heb nu, zeker voor de zomermaanden iets gevonden. Omdat ik met Shadow ook niet veel meer kan doen is accomodatie voor mij niet zo belangrijk meer en aangezien ik ook financieel wat zou willen besparen is dit op het moment de juiste oplossing! Ik ga dit samen doen met een ander meisje die al wat ervaring heeft met alles doen in eigen beheer dus ik ben benieuwd.

In de winter is het stuk eigenlijk iets te klein om het begaanbaar te houden dus ik zal wel ergens moeten overwinteren en ik ben nu ook al wat aan het uitkijken. Ben echt op zoek naar iets basics voor in de winter, als ik maar in het weekend mooi kan wandelen en wil zeker een heleboel zelf doen!

Wij gaan nu trouwens naar de omgeving Munte, het ziet er daar super mooi uit om te wandelen. Als er mensen van de omgeving zijn en mij eens willen rondleiden?



Eventjes tussendoor: mijn paarden staan daar bij mijn ouders. Op 2minuten stappen van waar je staat. Ik wil gerust mee wandelen met Colorado!

Oh wat fijn! Dat zie ik zeker zitten! Wij staan eigenlijk op de Hundelgemse Steenweg, niet ver van de Zoete Zonde. Wij verhuizen op 30 maart, dus ik wil hem een weekje op zijn plooien laten komen en het weekend erna wil ik graag al de buurt verkennen.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:10

Ik zag dat Antonius een veulentje rijker is in haar andere topic, proficiat!

Ik las ook veel goede crossverslagen van in Waregem, goed bezig iedereen!

Ik ben de wandelruiter bij uitstek, door de kapotte pony. :') Ik ga ook bijna altijd alleen wandelen, en probeer toch zeker 3 keer in de week op pad te gaan.

Hij is vorige maand verhuisd, hij staat nu op een paddock paradise in Munte, alles in eigen beheer, in een kleine kudde. Niet altijd even simpel maar het geeft mij super veel gemoedsrust dat ik alles in handen heb. In de winter is het daar jammer genoeg niet ideaal, dus ik ben nog op zoek naar winterstalling in de buurt. Moest iemand iets kennen? Wij hebben geen luxe nodig qua accomodatie, voor ons is luxe veel buiten staan en voldoende ruwvoer. :D

Afbeelding
Afbeelding

Maar om terug op pad te gaan was het ook nog even spannend. Dikje is heel gehecht aan zijn kudde en zou wel eens durven als een ongeleid projectiel wegcrossen. Maar hij is super flink! We beginnen dus aan onze ontdekkingstocht naar nieuwe paadjes want het is een super mooie omgeving.

Ik las ook iets over endurance. Ik zou dat dus super graag doen met dikkie, ik mis een beetje een "doel" nu we niet meer serieus aan de slag kunnen. Maar ik heb het gevoel dat ik die trainingen ook onvoldoende zou kunnen opbouwen aangezien hij niet verhard mag draven. Maar ik zou dat wel nog eens zien zitten, een wedstrijdje op het gemak.

Ik ben trouwens op je stal geweest, Hanne! Men vriendin is op zoek naar iets anders en doordat jij zo positief bent heb ik ze daar aangeraden.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:55

florence123 schreef:
Jessol: ik ben altijd kandidaat om te gaan wandelen. Mijn paarden staan op het hoogste punt van Munte bij mijn ouders :)

Ik sta aan de Hundelgemse steenweg, niet ver van de zoete zonde! Ik ga in het weekend zoieso altijd op zwier dus je mag mij altijd op sleeptouw meenemen!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:12

florence123 schreef:
Hanne: dat lijkt mij zo tof om te doen. Alleen heb ik niet de tijd om Colo te trainen daarvoor en zo vaak alleen te wandelen. Nu is het rijden vaak snel snel want ik moet nog naar huis erna en mijn vriend zit dan te wachten.

We zullen toch eens samen moeten wandelen. Ik denk dat ik nog niet alle onverharde paadjes ben tegengekomen hier in de buurt. Maar ik moet zeggen, ik ben even moeten bekomen van ons laatste wandelavontuur, afgestapt om de hundelgemse over te steken, hij stond al fel, dan verschoten en hem losgetrokken en de hundelgemse steenweg op. De paniek was enorm, want vanaf ik de boerenwegel waar hij hem lostrok af kwam, die wat in de hoogte lag afkwam, zag ik hem gewoon niet meer. Er is een super lieve madam gestopt en mij meegenomen. Hij is gewoon naar huis gelopen, en flink gewacht tot de auto's hem overlieten om dan de oprit op te lopen. Tranen van de emoties maar toch ook wel van wat boosheid. Het is toch soms echt een rotknol. :')

Veel succes Hanne met je endurance, ben benieuwd naar je ervaringen! Ook die Trec lijkt mij wel plezant, maar sprongen mag dik niet meer doen, dus dat is wel jammer.

Veel succes ook met de verkoop Antonius. Ik zag hem via via eens passeren denk ik, ik ben normaal niet aan de schimmels, maar wat een aansprekend paard. <3

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:54

Ik kom even binnenvallen.

Het meisje die bij mij in Munte staat gaat onverwacht volgende maand haar paarden verplaatsen. Dat betekent dat Shadow daar alleen komt te staan. Deze winter gaan we normaal wel op stal.
Ik ben dus een beetje hopeloos op zoek naar iemand die misschien een pony op overschot heeft die dikje tot oktober/november gezelschap kan houden. De kosten qua voeding en dagelijkse verzorging zijn dan natuurlijk voor mij. Ik denk dat het een speld in een hooiberg wordt, maar wie weet.

Deze winter neem ik de tijd om te bezinnen of het voor mij haalbaar is om zelf een gezelschapspony bij te kopen, maar dat zijn geen beslissingen die ik nu halsoverkop wil nemen. Verdorie, waarom is paarden houden zo stresserend. :')

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers