Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 



Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:11

Tof dat de les beviel MF!

HiFive: Je moet het maar meemaken seg, wat een pech! Hopelijk inderdaad geen nare gevolgen voor paard en jou!

Ik trek zondag naar Hulsterlo :)

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:46

HiFive5 schreef:
Gisteren is de DA geweest en die zei dat het niet beter kan genezen. Geen ontstekingen en een erg 'mooie' wonde. Voor zover een wonde mooi kan zijn... Ze mankt er niet meer op _/-\o_
Ik krijg nog steeds stress als ik denk aan het feit of ze ooit nog op de vanne zal willen. Tis tenslotte mijn wedstrijdpaard waar ik het meeste tijd in steek.

hebben jullie Hippoplanner.be al ontdekt? Erg handige site waar alle wedstrijden samen staan!

Wat leuk. Is mijn site hihi *\o/*

Evt aanvullingen zijn welkom :D Zeker op vlak van eventing/dressuur haha

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:51

Danku, danku _/-\o_

Steekt zowat al mijn vrije tijd in. Soms vloek ik er echt enorm op :+ Maar het is echt wel fijn om alle positieve reacties te krijgen en toch te zien dat het echt wel aanslaat en gewild is :D

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:14

Doe het helemaal op m'n uppie :+ Als ik iemand tegenkom die er mee tijd in wilt steken denk ik wel dat ik die optie zeker bekijk want het is echt wel enorm veel werk. Heb ik fameus onderschat :')

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:37

Strakke planningen allemaal! Ik ga ook nog moeten kijken hoe ik alles ga doen als ik verhuisd ben haha. Gaat ook nog een klus worden :P

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:53

Bij mij hangt het er echt vanaf per dag ivm school :+

Maandag: 13u45 - 15u45 les, daarna naar de paarden
Dinsdag: 8u30 - 18u school, rustdag voor de paarden
Woensdag: geen les, namiddag paarden
Donderdag: 8u30 - 12u45 les, daarna paarden
Vrijdag: 13u45 - 15u45 les, 17u - 19u30 lesgeven, mama doet de paarden of ik ga longeren in de voormiddag.

Zaterdag en zondag zijn meestal wedstrijden of ben ik werken op Sentower Park :) Ik heb wel het geluk dat ik op een pensionstal sta dus ik niet moet voeren ed. Enkel bij Twenty moet ik zelf hooi/eten klaarzetten en de stal uitmesten.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:57

Daaphh schreef:
Werk je op sentower? Dan moeten we elkaar zeker als eens gezien hebben!
Wij komen er echt super veel!

Ik heb wel het nadeel dat ik geen flexibele uren heb.. De kinderen van de klas zouden me nogal zien aankomen :')
Zeker met het onderwijs in Nederland, daar werk je iedere dag van 8 tot 5...


Ik vind het in de zomer ook veel beter te doen dan in de winter.. Dat het zo vroeg donker is, is echt een nadeel. Maar als ik nu thuis kom, is het nog licht *\o/*

Ik heb er in de herfstvakantie op de Euregio een weekje stage gedaan en nu zit ik regelmatig eens op de Showoffice :D Dit weekend ben ik er weer zaterdag ^^

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:13

Daaphh schreef:
Ohh, wij zijn er dit weekend ook!
Zowel zaterdag als zondag :)

Kom maar hallo zeggen haha :D Ik zit er zaterdag een hele dag :Y)

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:38

Klinkt wel interessant MF! Kan me eigenlijk niet voorstellen hoe het daaraan toe gaat haha :+

Ik 'werk' buiten mijn studie dus bij Sentower Park :) Enkele dagen per maand zit ik daar op de ShowOffice :) Maar ze zijn daar heel hard aan mijn mouw aan het trekken om er voltijds te komen werken :D

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:44

Hanne: ik reken altijd 25 nummers van tevoren om op te zadelen, op alle locaties/organisaties. Dan moet ik niet semmelen, maar me ook niet haasten :) Soms ben ik dan zelfs iets te vroeg maar liever dat dan dat ik te laat ben haha.

Dat teer vel ken ik idd. Hier ook veel miserie mee... Schimmel ligt om te haverklap open en Twenty krijgt van ALLES schuurplekken :(

HiFive: ik wil ook al zoooo lang eens naar zee. Maar het komt er niet van :+

Hier onlangs dikke benen van mok :( Vos heeft er in de zomer veel moeite mee. Als het wat warmer is krijgt ze meteen dikke benen.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:01

Ik ken het helemaal Hanne! Hier ook.. Kale plekken bij mijn benen, schouders, zelfs vooraan op haar benen van het contact met dekens. Echt een ramp.. Mijn vorige ruin had dat ook... Daar hielp bodybandage wel, maar moet zeggen dat ik daar soms wel scheef werd door aangekeken terwijl ik enkel op wedstrijd met een spoortje reed :+

Ik heb een camionnetje voor 2 dus horse/carpoolen zou hier wel kunnen :P

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:32

Ik ga maandag even bijlezen :+ GIsteren pas heel laat thuis en vandaag zelf nog maar eens op wedstrijd naar Hulsterlo :)

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:47

Wisselende dag hier. Twenty liep top in haar rondje 1m. 1 foutje. Nog maar de 2de keer dat ik haar hierin startte en ze pakte echt geweldig aan. Sprong zo hard :):)

Julie helaas in een oxer geland in de paddock. Vertrouwen helemaal zoek dus niet gestart...

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:06

Gewoon pech denk ik. Keren ervoor gingen super. Snap er niks van... Zoiezo gaat het al wel een tijdje minder met haar dus dit kon er niet nog eens bij. Super jammer maar het is niet anders... Nu alleen eens gaan bedenken wat ik ermee ga doen want motiverend is het voor mij ook helaas niet meer. Na anderhalf jaar klungelen heb ik het stilaan wel gehad. Merrie liep 2 jaar geleden 1m20 met vingers in de neus. Dan rugprobleem ontdekt en sindsdien nooit meer de oude geworden helaas

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:54

Ken het inderdaad, zulke dilemmas :( ...
Wat zouden jullie doen in mijn plek? Mijn mama wilt haar laten rijden door iemand anders. Ik wil haar even wegzetten. Ofwel dekken ofwel gewoon niet meer springen voor een tijd.

Het plan was zoiezo haar te laten dekken volgend jaar (als we ons eigen stalletje hebben).

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Papa en ik hebben alle twee zoiets van 'Oke, het is genoeg nu.' maar het is mama haar favorietje waardoor zij heel emotioneel er tegenover staat. Ik zit dus eigenlijk al anderhalf jaar te klungelen en dan krijg ik naar mijn kop gesmeten dat ik haar niet doorrijd... Thuis en op training stopt ze amper/nooit, hoe hard ik het ook uitlok. Op wedstrijd smijt ze alles toe vanaf het 5cm groot/klein komt.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:11

Uh Florence, dat is wel rot! Zeker als je zelf geen grote fouten kan herkennen. :(

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:23

Ze wordt regelmatig nagekeken door zowel dierenarts als osteopaat voor haar rug omdat we weten dat die gevoelig is. Sinds augustus 2016 geen probleem meer gevonden...

Ik dacht ook eerst medisch, maar dat verklaart ook niet waarom ze thuis en op training wel alles springt en op concours niks... Het is zo vreemd en heel frustrerend :? Konden ze maar praten...

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:30

Klopt Varekaj. Ik zeg dus idd ook nu dekken. Zowel voor haar gemoedsrust als de mijne want moet zeggen dat ik het ook even niet meer zie zitten... Het is ook gewoon vreemd, want tot anderhalf jaar geleden heeft ze dus echt letterlijk nooit gestopt. We snappen het allemaal echt niet meer...

Soms ben ik toch blij dat ik inderdaad niet in de dressuur zit :+ Toen ik vroeger clubkampioenschappen reed stond ik altijd onderaan. Zelfs al reed er iemand 2x verkeerd en was mijn proef beter. Ik stond zoiezo vanonder. :')

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:30

Antonius: ze gaat wekelijks mee op locatie trainen en af en toe eens trainingsjumping :) Nette resultaten. Leergeld moet ook kunnen haha.

Varekaj: kan best hoor. Ik sluit niks meer uit haha. Daarom dat ik ook voor het dekken ben... dan kan ik volgend jaar alsnog eens terug proberen haar op te pakken. Nu mama daar ook eens van overtuigen...

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:19


Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:49

WiPaLa schreef:
Jammer dat het vertrouwen wat weg is met uw vos Laurie :( heb je al een idee van welke hengst je ze gaat laten dekken? Uw jonge ziet er wel een super tofke uit!

Voor de rest niet veel speciaal gebeurt bij mij, ik ben nog 2 keer naar Moorsele op jumping geweest en het lukt steeds beter, staan ook filmpjes van op mijn insta. Zitten jullie trouwens op instagram? Ik volg Daphne, Laurie en Varekaj al denk ik.
Leuk dat je mij volgt haha :D Hengst heb ik nog niet echt... Ik vind Comme Il Faut zelf een fijne hengst en heb ook al Emerald of Diamant De Semilly aangeraden gekregen maar ik denk dat ik wat fokkerijen ga aanschrijven en hun mening ga vragen. Ben zelf niet zó erg thuis in de fokkerij en wordt ook mijn eerste veulentje dus dan is goede raad wel welkom :)

Jongste is inderdaad een tof ding, maar soms een speciale :+

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:33

LeMieux heeft zadeldoeken waar je nog lusjes hebt om aan de ringetjes te doen waar je bv je martingaal ook aan vast doet :) Mss is dat iets?
Ik ben heel tevreden van mijn Eskadron SR dekjes. :D

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:58

Gr*eenfield dekjes zijn voor mijn korte pootjes helaas veel te lang :P

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:51

Bij mij is het hoe dunner hoe beter :P Dikke schuiven eerder bij mij. Ben heel erg fan van de cottons :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers