Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:46

Dankje! Zie dat er dit weekend ook dressuur in Gave*rranch is. Mss dat nog. Dressuurwedstrijdje meepikken met niet al te veel trainen gaat nog hé. :)


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:04

Heb jij geluk Daaphh, die sneeuw mag rap weg hier! Ik ga sowieso dit weekend niet weg met Luxor als ik het weerbericht bekijk, het gaat nog zaterdag regenen en de nacht erna vriezen = gladdig. :n

Ik heb al gelijk geen zin om morgen naar school te gaan. Er ligt nog veel sneeuw. Openbaar vervoer zal weer heel tof zijn.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:44

@Antonius, ik zag net op fb waar je woont. Das eindbestemming van bus naar school haha. :P is idd wel lang onderweg amaai! Zo ver is dat toch niet uit elkaar.
Ik straks nog les tot 19u. Totaal geen zin.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:40

Hier de paddocks ook nat maar 't is zand dus zuigt gelukkig niet zo hard als modder :)

@Florence: Ik studeer Grafische en digitale media. 8 januari moet ik een website indienen en 18 januari m'n eerste theoretische examen. :) Valt mee, maar 'k moet de druk erop houden dat ik mij niet te hard op mijn gemak voel. :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:00

Dankjewel! Jij ook veel succes! Wel jammer van je verjaardag midden in de examens. Ik wil je alleszins goeie punten cadeau geven! :D
Mijn verjaardag valt er gelukkig paar dagen na. :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:49


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:01

Haha het is inderdaad spannend! :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:03

Een tok? Dat kan alle prijzen hebben.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:02

Oei MF, dat duidt idd op iets van blokkage ofzo. Hopelijk vind je het snel!

@ Florence: :(:) Niet fijn voor het vertrouwen... Verzorg je maar goed! Zou je niet evt paard kunnen lenen die makkelijk 1m20 aankan op mechelen?

Luxor hier groen licht gekregen om weer volop te werken! *\o/* Bloedonderzoek was zeer goed. Waarden die in de winter snel tekorten krijgen (Vit E, Selenium, ...) zelfs aan de hogere kant. Dus moet sowieso geen supplementen bij krijgen. *\o/* Hij heeft voorlopig genoeg met zijn voordrooghooi, basiskorrel en af en toe slobber en ander verwennerij. :P Geen genade meer bij het werken binnenkort. ~~}> Ben te braafjes aan het trainen, spieren mogen meer aan het werk gezet worden. Maarja heb nog geen enkele winter een paard gehad zonder tekorten, dusja overbezorgd. :P Shuddy was een medische miserie en vorige winter had Luxor nog tekorten in de nasleep van zijn verwaarlozing. Nu niet meer. :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:21

Luxor gisteren na 2 weken niet werken, opstappen en wegrijden. <3 Zo'n braaf paard. :P
Gelukkig heb je je niet bezeerd!

Goed bezig Daaph!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:29

@WiPala: Ik ben benieuwd naar het filmpje. ;) Klinkt toch wel goed hoor voor de eerste keer 1m! En inrijden tja, altijd mensen die niet opletten zeker. := Ik heb nog geroepen op een jong kindje. :o Maar de mama zei direct dat het terecht was van mij. :+
En klopt, hij is BWP en is idd 6. :) Bij een betere ruiter zou hij wel al verder staan maar soit, Luxor zal niet klagen. :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:36

@Lene: Zag onlangs toevallig passeren op fb dat er niet zo fijn nieuws is op sportief vlak voor je vriend? :/

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:52

Ik doe altijd via link van youtube. :)

Zelfde gevoel hier hoor. Luxor heeft hele mooie papieren. Halfbroer en halfzus lopen 1m40 en 1m50 en sta ik nu nog mooi bij mijn 70 cm voorlopig. :+ Mijn springlesgever (via hem gekocht) wilt 'm ook wel graag zien groeien en dus ook vaker lessen. Maarja de tijd en vervoer kan ik daar niet altijd voor opbrengen.. :) + heb in mij nog wel wat angst zitten van die zware val in Tielt.
Nu met mij gaat hij toch nooit zijn topniveau halen, maar of hij er ongelukkiger van wordt... Integendeel. ;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:35

Leuk paard WiPaLa! :) (welke getjes heb je? :P )

Vind je tweede parcours smoother ondanks de balkjes. :j Nu ik moet er nog niet van spreken hoor, Luxor is mega kijkerig nog. :') Sommige zeggen van je moet galoperen! Maar dat is nog niet zo evident als Luxor nog zo vaak in draf valt omdat hij het te spannend vindt. :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:11

Top van Iskander Florence!

Hier wat minder nieuws. -O- Dierenarts is terug gekomen voor Luxor omdat hij weer vocht (en warmte) op alle benen had. Ontstekingsremmers via spuit gegeven (wat de hel was, Luxor moest de praam op).
Nu een supplement gekregen om vocht beter af te drijven (Ekyrenal +). Qua arbeid mag ik niet veel doen en van 0 weer opbouwen. Alsof hij een peesblessure heeft zogezegd maar wel iets sneller opbouwen. Veel stappen en zoveel mogelijk op het harde.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:09

't Was nog geen echte einschuss, wel een voorbode. Een leek zou het niet eens zien. Maarja met Luxor zijn geschoren benen is z'n been sowieso dun maar als je dan op sommige plaatse verschil met de pees niet meer ziet. :/ Nuja 't is echt dag per dag bekijken.
Nu krijgt hij een kuur voor zijn nieren (ekyrenal +) om vocht wat beter helpen te afvoeren.
Als het tegen vrijdag nog niet helemaal ok is, moet ik de dierenarts terug contacteren.
Deze foto is van een voorbeen bvb.
Afbeelding

Gisteren slecht momentje gehad, herinneringen met Shuddy zijn miserie kwamen zo beetje terug. :o Normaal is zo'n voorbode van einschuss snel weg maar het sleept al goed 2 weken aan met ups en downs.
Soms voel ik mij een overdrijver als ik vrij rap dierenarts bel, maarja beter te vroeg dan te laat zeker...
Luxor heeft in 2-3 weken al 7 spuitjes gehad ofzo, hij wordt het kotsbeu. Breekt nog liever dingen af om nog maar een spuit in zijn nek te laten zetten. Als ik de laatste tijd al een praam moet opzetten voor zoiets. :(:) Dat het snel over mag gaan.

@Lene: echt erg :(:) Zag dat jullie inderdaad veel samen deden in de sport en zo van die sportieve challenges enzo wat ik echt zalig vond. Hopelijk kan hij zijn ei nog kwijt in iets anders dan lopen!

@Winnie: Toch al op de goede weg, leuk! :)

@Jessol: Gelukkig dat z'n been niet meer warm heeft! +:)+

@Antonius: Veel succes dit weekend met Ny en je projectje! *\o/*

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:39

@Antonius: Hij staat op paddock met verharde stukken. Het zand is wel nat idd. Maar hij staat amper in het natte, vooral op het verharde deel. Bloedonderzoek is al gedaan en was quasi perfect. Waarden zoals Vit E en selenium die nogal snel tekorten kunnen oplopen, zijn zelfs hoog bij Luxor.
Vandaag zag het wel ok uit, nog niet hoe het moet maar het is niet verergerd. :j
Nu krijgt hij een kuur voor zijn nieren.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:20

Nee zeker niet, Shuddy was een extreem geval daarvoor. 't Zou al moeten lukken dezelfde miserie. := Maar het rakelt wel die herinningen op. 'k Mis hem nog wel. :o

Leuke kerstfoto!

Ik zou dat ook wel moe worden elke week op wedstrijd gaan. Idd vrije tijd naast de paarden vind ik ook belangrijk. :j

Bij mij op stal een paard die al maaaanden mank staat, eigenaresse gaat er wat te laks mee om...
En ook ander paard met megadikke koten, dikker of de hoef bijna. En hup er wordt er vlijtig mee gesprongen etc... Ik ga dat niet doen. :) Zou in geval van erge stalbenen toch gewoon losrijden en niet teveel druk op die benen zetten.
Ik bel wel redelijk snel DA ja maar heb zo wel erger kunnen voorkomen.
Zeker bij andere paarden ook toen ik toevallig op stal was.
Nuja soit, Luxor heeft alleszins geen zorgen tekort. :)
Van dat voordroog zou wel kunnen, maar zou hij dat al niet rapper gehad hebben? Hij krijgt het namelijk al een hele tijd, al van toen ze nog op de weide stonden.
Ondertussen proberen we variatie in het stapwerk te steken. Gisteren gaan wandelen aan de hand en Luxor heeft voor het eerst een trein van dichtbij gezien, was nog schattig hoe hij verschoot. :') Heb er een filmpje van. :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:52

Nee nog niet begonnen, met dat ik dacht van bwa 100 pagina's zal nog wel even duren. :') we gaan raaaap. Maar 'k zal er werk van maken. :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:53

Mijn DA moest vandaag toevallig op stal zijn voor een ander paard en ze heeft vrijwillig naar Luxor gaan kijken en nu is alles voorlopig vrij ok! :) Nu voorzichtig opbouwen met het werk want Luxor heeft al een maand niet deftig in het werk gezeten en staat nu echt wel lelijk qua spieren. :n Maar dat valt op te lossen. Al moeten we ook voorzichtig blijven met het optimisme want Luxor heeft al een terugval gehad, DA zei dat het wel hardnekkig was bij hem
Morgen lees ik bij! ;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:57

Terug van weg geweest! ;) (ben ook ziek geweest beuhh, na een week nog niet 100% over maar ik voel mij niet rotslecht meer. ;) )

Luxor zit terug in het werk. Gisteren voor het eerst ietwat meer doorgereden. We zijn op verplaatsing geweest naar binnenpiste. :) Luxor is superveel bespiering kwijt door paar weken niet te werken. Heel jammer, maar goed we werken er nu aan. ;)

@Daaphh: Leuk van Jomo! :D wat is hij groot zeg!

@Antonius: Hahah oepsss... :+

Aan allen ook een gelukkig nieuwjaar!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:24

Hopelijk de tandpijn al beter MF!

In Gav*erranch was Luxor bwa. Allez 2 dagen erna liep hij thuis beter ga ik zo zeggen. :) Maar 'k was zeker niet ontevreden ofzo!

Luxor is echt een hele brave. Ik probeer hem regelmatig te laten werken. Toch wel dagelijks als het kan met max. 1 à 2 rustdagen. Maar geen al te lange trainingssessies dat wel. Beter veel kortere trainingen dan weinig zwaardere ivm zijn spieropbouw. Qua frisheid zal hij bvb wat enthousiaster aangaloperen of wat meer doorlopen. Maar voor de rest heel flink. Vorige winter was dat wat anders. :+ Maar toen had ik hem nog niet zo lang en moest hij doorgereden worden met zijn puberstreken. Dan was het iedere 1e galop volop bokken. :P

Aangaloperen was een dingetje geweest dat hij uit het kader ging en/of in galop viel. Nu snapt hij de overgang erg goed. Superfijn! :) Nu wat meer gedragen en lichter worden in de galop zelf, daarna kunnen we dan richting N1 trainen. Dat is mijn doel van 2018. :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:11

Ik heb te luid geroepen, lag vandaag bijna 2x in de grond. :+
Wind en spooky paard toch niet een al te schitterende combinatie. :')

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:11

Flink van Blits!!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:57

Leuke doelen! :)

Mijn doelen is trainen richting N1 in de dressuur. En jumpings zien we wel hoe het loopt. ;)
Maar eerst en vooral is het Luxor weer wat mooier in bespiering krijgen. Hij is er veel kwijt door een maandje niets te mogen doen. Ook staat hij moeilijk mooi in het vet. Morgen zal ik voeding wegen en DA zou bekijken waar ik aanpassingen kan maken. Mss nog een extra bloed/mestonderzoek ofzo. Laatst was zijn bloed wel perfect.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers