Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 10:02

Tongeren is twijfel geval, maar ik vreeservoor.


Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 13:51

Voor Tongeren is het vooral het gedoen over het EK nog. Er zijn daar heel veel “problemen” nog geweest. Lrv club die vlp niets gegund enso of omgekeerd...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 21:06

Dirk rijdt zowel vlp als lrv.
Terreinen zijn niet altijd top, maar als je naar Arville kijkt, daar is het springterrein vroeger nog erger geweesr dan de lrv.

Dus opzich kan het wel, je hebt enkel het gezaag erbij van een club.


Ik snap dat vele clubs het nier willen organiseren. Als ik bekijk wat Ze eraan overhoudt qua geld... This niet dat je het daarvoor moet doen.. snap dat vele organisaties stoppen als ze niet genoeg sponsoring hebben.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-17 00:26

Ik zag trouwens dat Herwig reageerde op fb dat het inschrijvingsgeld met 10€ omhoog ging...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-17 07:56

Lrv heeft geen dure jury’s dat zijn de mensen van de club, net zoals de hindernisrechters, etc..

De jury’s voor de vlp zijn het natuurlijk ook goed gewoon. Bepaald bedrag per dag, overnachtingen etc:.. kost allemaal geld

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-17 22:18

Zoals je zegt moet je de juiste club treffen.. maar uiteindelijk gaan die andere leden zagen waarom gij niet komt helpen op een of ander evenement.

Ik vind het nu wel duur worden hoor... ik kan evengoed via lrv starten dan is het lidgeld maar 80 euro + wedstrijd geld. Das toch wel 120, dat is dzn bijna 3 wedstrijden meer rijdne

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 20:29

Leuke filmpjes van de jumping! Ik zou misschien het aanrijden van de 1 iets anders gedaan hebben Hanne. Nu spring je aan direct draaien en dan de hindernis al. Zou misschien al iets langer galopperen en misschien van de andere kant komen als dat meer ruimte gaf? Alle als ik het me nog goed herinner van het filmpje.

Fijn dat je toch nog naar Mechelen kan! Altijd wel bijzonder om daar te starten!

Leuk een projectje om mee te rijden Anthonius!

Fijn je nog eens gezien te hebben Madelene! Ik had die dure zadels ook gezien.


Ik ben het voorbije weekend op jumping geweest. Hij liep nul maar keek weeral zo erg. Wat opzich goed was want mijn lesgever stond aan de piste en die heeft het nu eens in RL kunnen zien. We weten waar aan te werken.

Dirk was op dressuur geweest zondag. Pas om 19.00 moest hij rijden. Voor het eerst de Z2 proef bij de lrv. Hij had aan de clubvoorzitter gevraagd welke proef het was, die helemaal geleerd, 5x vliegende wissel _/-\o_

Rijdt hij zondag de proef binnen, gaat de bel... :wow: had die persoon de verkeerde proef gestuurd := deze was veel moeilijker. Slangenboog mer 4 bogen op A-C lijn iedere keer wisselen. En op de boog van 2-3 van contra naar contra. Hij deed het wel allemaal! +:)+

Helaas toch uitgesloten. Want buiten het mis binnenrijden had hij me 1x verkeerd verstaan. Bij P afwenden dacht hij bij B afwenden... maar wel de proef mogen uitrijden. En de jury zei voor de proef nog nooit gereden te hebben dat het goed was.


Wel altijd grappig zo een eventingpaard tussen de dressuurpaarden. Zeker vr de mensen langs de kant. Wie is dat op die vos? Wat komt die hier doen?! Die heb ik nog nooit gezien... mag die wel starten. _O-

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 20:57

Ik zou niet weten waarom hem anders geen punten heeft gekregen op equester...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 21:25

Ja dat kan het wel verklaren... wel flauw, hij kon er niets aandoen.

Veel plezier op dressuur!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 14:55

Ja hij mocht Z1 starten op basis van zijn resultaten in de cross. En dan als je Z bent mag je kiezen wat je start. Dus is hij Z2 gestart als oefening vr de wissels op wedstrijd. Als voorbereiding op de 3*.

Hahaha ja dirk is zeer nuchter. Zeker als het om zo iets gaat.


Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 18:43

Ik zou ook dressuur laten vallen en gaan oefenen. Mechelen is niet altijd, dressuur kan je nog gaan rijden na Mechelen.

Hier ook een heel ruim aanbod voor jumpings. Maar ik ben kieskeurig. Ik ga enkel naar grote pistes. Dat is een half uur rijden steeds. Vind ik niet erg, is beter voor blits.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 23:30

Ziet er leuk uit! Op video ziet het er toch niet slecht uit!

Ik vind de puste precies nog goed meevallen :') ik rij in ergere pistes :=

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 12:57

Super Madelene! Hier ook niet echt super frisse paarden in de winter, wel fris maar gewoon braaf.

De paarden staan nu op winterstukken in de wei, veel kleiner dan in de zomer dus wou Jomo wat beweging geven. Beetj gemonteerd vr de eerste keer, ging super, zelfs met Icarus erbij. Daarna eens zadel opgelegd zn aan de hand wat rond gestapt, super braaf!

Afbeelding

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 15:24

Ja piste staat met water, Mja dan leren ze dat ook ene keer. Vind dat niet zo erg, ik blijf er in rijden.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 12:57

Iemand naar de opening geweest van Vincent zijn stal?
Hoe was het ?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 23:07

Snel even tussendoor Er is toch wel al een kalender van de vlp eventing online?


Als in het zo hoor in T.ongeren, zal die ook doorgaan **\O/**

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 14:46

Medische problemen, zwijg me er maar van. Op dit moment gaat het hier goed *hout vast nemen*.

Hier wel een DA die foto’s kan nemen op stal. Foto’s zijn ook heel zuiver, ik als leek kan alles duidelijk herkennen.
Maar helaas betaal je er ook genoeg voor dan..


Vandaag met blits op jumping geweest. Het ging vrij goed, hij was rustig, tot de 6, toen sloeg hem toe -:(- eens tussengepakt en bij het opnieuw aanrijden ging het beter, nog wel twijfel en goed been eraan maar beter. Het drafpasje wat hij normaal doet heeft hem “maar” 2 keer gedaan. Normaal doet hem het veel vaker dus das al een verbetering.


Afbeelding

Voor de liefhebbers, ik heb ook nog wel een filmke

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 19:04

Woow Winnie dat is schrikken zeg! Jij er niets aan overgehouden omdat je vast lag?
Gelukkig dat die man gekomen was! Lag je er al lang?


Edit: Waaw winnie die foto!

Ohh jammer dat het bij jou ook minder was met iskander. Gelukkig ging de andere wel goed!

Ik kan je niet helpen met die prijzen van de kliniek. Beetje uit de richting.


Het filmke. Beetje mijn mening erover.
Op de drie deed hem zijn drafpasje, dan blijf ik gewoon drukken zodat hij gaat springen waardoor ik niet zo mee was.
In de lijn naar4 en 5 keek hem naar links daar stond de startplaat.
6a stond hem stil, 2de keer erover gepitst. 6b okk blijven druk zetten zodat hem sprong.
7deed hem weer zen drafpas.
En dan misschien wat kort op de 10 waardoor de balk af was.



Drafpas is al veel beter, vorig parcours deed hem het op 9vf 10 sprongen. In de springles trainen we er hard op, maar daar doet hij het ook. Volgende keer in de les, langere zweep en spoor en ga eens rijden met zo iets achter zijn ogen zodat hem wat minder kan kijken.

https://youtu.be/tFQiceZOMtM

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 17:55

Dit was de 90. Zolang hij zo een draf pas blijft doen ga ik niet hoger gaan. Als hem dan mis zit, kan hem zich niet meer redden.

Hij had moeten springen, groot, kort, op 90cm kunnen alle paarden zich redden. En zeker hij, hij kan goed genoeg springen

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 20:37

Fijne dressuurproef MF. Beetje wat al gezegd is was me ook opgevallen, het wijken ( maar als je nog maar kleine maand weet je dat het nog gaat verbeteren).

Blits is altijd wel kijkerig in zijn parcours, maar binnen valt dat extra op omdat er dan meer te kijken staat. Sluiten is inderdaad zijn grootste probleem, het is al veeeeel beter, maar nog een ramp. Hij galoppeert als een 4 jarige. Ben al bij verschillende mensen gaan lessen, ik voel wel verbetering maar echt pas na maanden en dan is die verbetering echt heeel klein. Dus we blijven verder werken, als hij 14 is zal hem zich wel goed kunnen sluiten :D. Op de cross heeft hij dat niet zo hard dat kijken. Af en toe wel, maar valt beter mee. Laatst was ik in het bos aan het galopperen met Dirk, ik voorop. Blits keek op iets, dus hij vloog helemaal de andere kant uit. Gelukkig bleef ik zitten, maar als hem vaker zo kijkt went dat wel :p

Vrijdag gaan we opnieuw springen. Ben benieuwd

Fijn dat het met jullie beter gaat Winnie!

Veel sterkte met het verlies van je Oma Varekaj.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 21:44

Ohhhh


TONGEREN GAAT DOOR *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* **\O/** **\O/** **\O/**

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 23:02

Zo gek!


Hier geen sneeuw! Enkel gisteren.

Over de rug heb ik ook nagedacht, de DA komt dinsdag.


Veel sterkte nog met het verlies van de oma.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-17 23:44

Veel succes met de blok! Hier het eerste jaar zonder examens buiten van de avond opleiding, maar dat is toch anders.


Nee zijn niet in de kleur, maar je kan wel een house in de kleur kiezen die je wilt, mits extra prijsje

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 14:32

Knap veulen! Zo zwart <3


Oei winnie! Hopelijk niet te hard pijn gedaan?


Wij zijn gaan springen, bij kennissen van Sarah die parcours hadden opstaan. Ging goed, heeft blits deze week 2x parcours gesprongen.. nog meer kmters maken ~~}>

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-17 21:06

Ohh leuke foto’s! Niets zo leuk als een wandeling!

Ohh ik had de foto gezien op instagram geloof ik, fijn dat alles goed gaat!

Ik zag dat ze in Baarle alweer die oefencross organiseren. Vind ik altijd een leuke starter


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers