Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:13

winnie10 schreef:
Jij gebruikt back on track beschermers, had he eens gezegd he? En wat hebben deze van effect? Je vindt zoveel verschillende dingen over peesblessure en wat er allemaal goed is, dat ik het op den duur niet meer weet...


Ik gebruik de back on track stalbeschermers. Voornamelijk in de periodes als het wat kouder is (nu dus). Dan krijgt hij bvb. eerst de back on tracks aan voor 1-2uur, dan rijden, dan afsproeien en dan ice vibe boots. Dat is hetgene wat ik nu ongeveer doe. De back on tracks gebruikte ik voor deze blessure ook altijd in de winter op transport. Ik vind het wel fijne dingen, het is natuurlijk geen wondermiddel.

Maar als je de mogelijkheid hebt om naar de aquatrainer te gaan kan ik dat zeker aanraden! Ookal is het 1x per week. Op de kliniek waren ze daar zeer positief over en Ferro zijn 2de controle was ook positief mede door die revalidatie zeiden ze :)


florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:03

Ja een klassement en op sommige crossen zelfs nog mooie prijzen! Ik heb met Ferro de A gereden op zijn 5 jaar en soms gaven ze een regendeken als prijs :)

Veel beterschap Varekaj! Zou je wel die rally meedoen dan met je fikse verkoudheid?

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:20

mila_furrie schreef:
Ben hier ondertussen ook al gesneuveld. Hevige keelpijn hoofdpijn zweten en toch koud hebben dag 3 ondertussen:-( maar we plooien niet. Te veel werk op het werk :-(

Was er hier niet iemand die al les genomen heeft bij M*ichelle G*eorge? Maar kweet niet meer wie. Wil diegene mij wat info en ervaringen over haar les in pb door sturen? Zij zit namelijk maar op 5 km van waar ik woon mss moet ik bij haar eens proberen op dressuur les te gaan?



Dat ben ik. Je krijgt morgen pb :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:39

Dat is inderdaad een pessoa, maar doordat de onderste ring in de middelste verwerkt zit is die iets minder scherp dan een gewone pessoa. Volgens mij verkopen ze die versie enkel van spr*enger en is dat bit erg duur. Ik had er zelf ook voor gekeken maar was meer dan 100€ en voor eens uit te proberen vind ik dat vrij duur :P Ik had uiteindelijk een gewone pessoa gekocht in rubber met maar 1 klein ringetje, dat was toen een goedkoper alternatief.

Wat fijn dat je het seizoen goed hebt kunnen afsluiten Daaph! Enkel jammer van de weigering, het is er nog niet volledig uit? Of had hij wat last van de ondergrond? ja het is druk he, voltijds werken, samenwonen, paarden rijden,... :j

Varekaj: dat ziet er leuk uit zo'n rally! Ik wil dat ook wel eens doen

Ik ben naar zee geweest met colo en mijn vriend en nog een vriend van hem. Gelukkig ging mijn zeepaardje vrij snel als eerste de zee in, die andere 2 jumpingpaarden zagen dat namelijk niet goed zitten. Je merkt toch dat eventingpaarden in zo een dingen veel koeler zijn dan een echt springpaard :+ Heb na gisteren heeeeeel veel zin gekregen om hem terug in de cross te steken. Hij wordt echt een pak rustiger. 2 jaar geleden ging hij vb. sneller eens steigeren of blokkeren als ik teveel druk gaf om in de zee te gaan of ergens eng over/door te wandelen. Terwijl ik gisteren vrij veel druk kon geven zonder verzet en hij dan wel in het water ging.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:45

Veel succes Varekaj, Jessol en MF! Niet teveel stressen maar gewoon genieten. Jullie hoeven zich voor niets of niemand te bewijzen :)

PP: Ga je meedoen in W*aregem?


Dit weekend ga ik op dressuurwedstrijd met Colo en zondag wordt hij geschoren. Het is niet meer te doen van zweten! Ik zit eraan te denken om Iskander ook te scheren maar weet niet of hij er niet hevig van gaat worden. Ik heb zondag de hulp van mijn schoonmoeder, zij kan sederen en helpen scheren. Met 2 gaat dat goed vooruit en kan ik even goed 2 paarden scheren. :Y)
Ferro ga ik pas eind november scheren, die moet toch niet mee op jumping dit jaar (2017).
Volgend weekend mag Iskander nog eens mee op jumping. Hij heeft wel eventjes niet gesproken dus ik zal alvast een springles boeken op voorhand :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:41

PP: ik denk dat ik wel eens zal komen. Ik heb nog geen concrete planning gemaakt :)

Iskander is ook zo vies als hij gezweet heeft wordt hij zo bruinig.

MF: Colo springt ook, 1,5 week geleden zijn we in Aalter gaan springen. Hij loopt 1.10, heeft nu deze zomer 1m gelopen omdat we eerst de controle terug moesten vinden :)

Scheren lukt zonder sedatie ook bij Colo maar het is niet evident, de praam is echt nodig voor de buik/achterbenen en het hoofd. Voor hem is het erg stresserend allemaal. Met sedatie is de ervaring een pak minder stresserend en doet hij gewoon lekker een dutje :P
Ferro heb ik vorig jaar geschoren met praam + verdoving in de mond maar als ik de praam eraf haalde was hij enorm kwaad! Ik moest niet meer in de buurt komen met mijn machine en dan zag ik net toevallig nog stukjes waar ik nog eens wou overgaan :+

Aangezien het mij nu toch niets extra kost (want ze is dierenarts en heeft alles in huis) geef ik dus de voorkeur aan sedatie

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:59

Vaak is de oplossing dan om niet te blijven vechten maar een les te nemen of iemand anders er even op te laten zitten :)

Colo en Iskander werken eigenlijk altijd goed mee, soms bij lastige oefeningen voel ik dat ze niet hun best doen en na 1x doorspreken lukt het wel. Maar dat valt meestal goed mee :) Bij Ferro heeft doorspreken eigenlijk geen zin. Doet hij een bepaalde oefening niet goed, gewoon rustig opnieuw proberen. Moest ik hem dan aanpakken wordt hij 1 brok spanning en ist zeker omzeep.

Het enige aandachtspuntje voor mezelf is dat ik moet durven rijden als ik spanning voel. Gisteren voor het eerst na maanden terug buiten gereden met Ferro en in het begin begon ik continu te stappen als ik een geluid hoorde, een paard of hond passeerde (in de donker). Op een gegeven moment dacht ik: hup gewoon rijden en dan begon hij fijn te lopen :) Ik ben vroeger regelmatig van hem gevallen na een serieuze boksessie, dat blijft in mijn hoofd hangen op zo een momenten.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:23

MF: succes morgen! Je moet maar zeggen dat je op aanraden van mij bent gekomen :P Ze zal dat graag horen! Ik ga binnen 2 weken op les maar moet nog afspreken. En proficiat met de foutloze cross, dat zal deugd doen. Ik ken dat angstig gevoel na de cross, met ferro had ik dat ook altijd. Ik koelde direct gelijk een zotte. En dan nog heeft hij uiteindelijk zichzelf aangetikt en een nieuwe blessure opgelopen.

Hanne: goed gedaan! Luxor springt inderdaad hoog. Misschien kan je nog meer proberen van hem echt duidelijk tussen je benen en handen te houden. Wat ook helpt is om met een ingesteldheid te rijden van "stoppen is echt geen optie, tot het einde blijven drijven, hij MOET erover". Die zelfzekerheid straal je snel af op Luxor :) Hij kan tenslotte gemakkelijk vanuit stilstand springen.

Jessol: oooh wat fijn dat het zo goed is gegaan! Nog plannen deze winter?

Madelene: fingers crossed voor Boxser, wat doet die laserbehandeling juist?

Ik ben zaterdag met Colorado op dressuur geweest. Eerste proef was ik zeer tevreden, tweede proef kwam hij wat hectisch in de enkelvoudige wissels en de galopstukken, al dat schakelen wordt hij bloednerveus van en begint dan te proesten zoals een volbloed :P . Resultaat 2x een 2de plaats met 68% en in de moeilijkste proef 0,13% verschil van de eerste.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:21

Ik vind de cross daar inderdaad ook wat 'vuil', met een pony in de lage reeks vind ik hem wel te doen. Met een groot paard zou ik hem niet meer rijden.

Colo is geschoren, dat ging vlot. Enkel voor zijn oren was sedatie niet voldoende, de praam moest erbij :P. Staat toch een pak netter nu! Iskander en Ferro worden nog een maandje gespaard.
Col heeft nu 2x 200gram op want hij staat buiten van 7uur tot 18uur. Ferro en Iskander een dun regendekentje, met bucas smartex voering. Wat leggen jullie nu op? Want het schommelt zo fel qua temperaturen en regen/wind.


florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:56

MF: wat fijn dat de les je zo is bevallen! Wat ik dikwijls doe is een week voor de wedstrijd nog eens gaan om de puntjes op de i te zetten. Want voor dat je het weet wordt alles weer wat minder afgewerkt. Vooral ook met mijn 4 jaar, zonder dat je het weet verval je soms in je oude patronen en dan is het goed om nog eens een kritisch oog te hebben.

Jessol: dat is normaal, als je vroeg scheert komt het haar snel terug. Heeft hij een nekstuk op? Bovendien heeft hij waarschijnlijk ook wel aanleg om veel haar te krijgen.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:48

Wat ik vooral heel fijn vind is dat ze rekening houdt met de bouw en het karakter van het paard. :)

Maandag heb ik met Ferro gereden, doordat we aan het revalideren zijn liet ik hem gewoon aan de teugel wat draven/galopperen, maar verder niet echt werken op verzameling/zijgangen enzo. Maar nu ging hij door de bocht als een plank in galop en na 2x corrigeren toch eens mijn been er wat steviger ingezet en hij antwoordde met 3 ferme bokken. Als je een tijdje niet veel vraagt worden ze dat toch snel gewoon hoor, ik zal stilletjes aan toch wat meer moeten vragen of ik zal met de gebakken peren zitten. ~~}>

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:04

MF: ik zit in hetzelfde schuitje. Ik rijd mijn 3 paarden 3x in de week telkens op verplaatsing. (Heel soms zelfs 4x per week, maar eigenlijk is dat zelden tegenwoordig). We moeten wel maar 4km rijden of soms 500meter als ik naar de buitenpiste ga.

Antonius: Oei dat is inderdaad balen! Maar zo gaat het nu eenmaal in de paardensport, kop op! Dat overkomt IEDEREEN wel eens. FI had niet mogen stoppen maar het is een dier, misschien had ze zich miskeken? Je hebt een mooi en constant seizoen gehad, ga nu niet focussen op 1 mindere wedstrijd.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:47

hahah Luxor toch! goed dat hij al wat kan wennen aan het geluid :P

Winnie: hoe is Aruba nu in haar drafwerk?

Daaaph: 1 balkje klinkt als een fijn rondje! Het was wss ook de eerste keer indoor terug?

Varekaj: qua zadelkeuze kan ik moeilijk helpen, maar er zijn zoveel ruiters die 1.60 springen met een zadel dat nog op 10 andere paarden wordt gelegd. Een passend zadel is belangrijk, maar zolang het ongeveer past zullen de paarden er volgens mij geen last van hebben, anders zouden die toch niet zo hoog springen? :P


Ik had zaterdag springles van mijn vriend met Iskander, hij werd op een gegeven moment iets te enthousiast en begon wat kleine bokjes te geven na de sprong, ik geef been zodat hij vooruit gaat en zet me wat voorwaarts om de bokjes op te vangen en opeens ziet hij iets waar hij van verschiet en hem 180 graden bruusk omdraait. Dit in combinatie met ik die net wat naar voor zat gaf een serieuze val op mijn staartebeentje. Heb erna wel Colo nog 15 min. gereden maar zat echt met tranen in mijn ogen van de zeer.

Gisteren normaal jumping in Moorsele met Iskander en Colo, beide inschrijfgeld betaald en licentie maar het ging echt niet. Jammer van het geld maar als je krampachtig moet rijden op een 4 jaar die terug voor het eerst op indoor gaat is dat niet echt een ideale combinatie. Bovendien moest ik al 2 gram dafalgan nemen om de pijn te onderdrukken :+ Woensdag staat er een springles op de planning bij D*onaat, goed voor het vertrouwen en zondag jonge paarden jumping, wel direct 1m. -O- Het plan was dus om eerst 90cm te starten in Moorsele. Moet mezelf weer even een schop onder mijn kont geven, het was een dom ongeluk.

Hopelijk kan ik morgen terug rijden, want nu hebben de paarden weer wat extra rust en ze waren net fris

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:37

Wat een zalige foto Daaph! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :P

Wel leuk PP dat je nog een wedstrijdje kan meepikken!

Varekaj: leuk dat je je job wat kan uitbreiden! Dan heb je ook meer centjes om paardenspul te kopen :+ (of te sparen natuurlijk haha!)

MF: scheer jij 2x per winter dan? :) Ik vermoed dat ik Colo 2x zal moeten doen maar ferro en iskander wacht ik nog een maandje zodat zij maar 1x moeten.

Ik heb dit weekend jonge paarden jumping met Iskander. Woensdag een hele fijne springles gehad bij D*onaat, dat heeft mijn vertrouwen deugd gedaan! Staartebeentje deed wel nog pijn als hij een rare sprong neemt maar heb er het meeste last van als ik gewoon rondloop of dingen wil opheffen.
Verder heb ik nog in de Br*eemeersen met Colo gesprongen en die ging ook goed. Ik rijd hem nu zonder sporen in het springen en probeer in de bochten in verlichte zit te zitten en niet teveel terug te rijden. Deze methode doet ons erg goed! Volgend weekend mag hij nog eens mee in 1m, als dat goed gaat gaan we terug naar 1.10 :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:28

Hahaha Varekaj mooie actie van jou! Icaro is er helaas het slachtoffer van :P

Wat fijn Madelene dat het goed geneest! 4 maanden lijkt mij een mooie tijd om hem rust te geven.

Daaph: amai dat ziet er een tof beestje uit!

Hier gisteren jonge paarden jumping gehad met Iskander, het parcours stond zo'n 95cm en bouwt nu op naar 1.10 in februari. Ik moest van mijn vriend een vlot tempo houden en had dan ook het gevoel dat ik als een cowboy in het parcours rond vloog. Op het filmpje valt het wel mee maar ik voel dat we meer moeten kunnen schakelen. Nu is het ofwel te traag ofwel te vlot. We hadden 1 balkje :) ik post zo meteen de video. Natuurlijk mag ik niet vergeten dat hij nog steeds 4 jaar is en al zeker 2,5 maand niet op jumping is geweest. Het was ook opnieuw de eerste keer indoor en dat merk je ook wel, hij was wat kijkerig.

Ohja, de bodyprotector was van de partij aangezien mijn staartebeentje erg veel pijn doet :n

Edit: https://youtu.be/2OkqQkvds7M

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:05

Antonius schreef:
madelene schreef:
hoe zou dat nou toch komen?
en hoe zit het met overpelt? of is dat de andere bond?


is idd lrv, maar lrv organiseert in het voorjaar tot half april en in het najaar vanaf eind sept tot begin nov. Maar als je staat van de terreinen bekijkt, is dat voor mij meestal een no go. Ik ga mijn paard niet kapot rijden op een natgeregen akker.


Als je er de juiste crossen uit kiest valt dit heel goed mee hoor!
Mol en Vechmaal zijn bvb 2 hele mooie crossen.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:11

even een kort antwoord: ik en mijn moeder gaan 2x per jaar helpen, geen trainingen, geen bloemenverkoop. That's it. 1x jureren in de zomer, 1x jureren of secretariaat in de winter. Dit is telkens een halve (!) dag. Je moet enkel de juiste lrv club treffen :P

Nog even een aanvulling: voor jumping en dressuur in de winter kan je voor 5€ per proef rijden in H*ulsterlo, Westdorpe,... Dat betaal je zelfs niet als je gaat oefenen!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:47

Het is geen evidente situatie. Ik zag dat ze nu wel iemand hebben aangesteld voor in de eventingcommissie? Ze weten wel dat er werk aan de winkel is.

Hoe gaat het hier met de wedstrijden? Ik zag dat Hanne goed gereden heeft met Luxor!

Ik heb een fijn weekendje gehad. Zaterdag springles met Iskander en erna nog een parcours 1.10 gesprongen met Colo. Hij bleef mooi rustig.
Zondag dan jumping gehad en met Iskander foutloos in de 5 jaarse en Colorado ook foutloos in 1m.
https://www.youtube.com/watch?v=6X-RoK2 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=nnKcTW8 ... e=youtu.be

Vooral de manier waarop Colo nu rondbolt ben ik heel tevreden over! We zijn terug naar 1m gegaan omdat ik de laatste parcoursen in 110 niets meer had te zeggen, hij sprong gestresseerd en vloog rond in het parcours. Nu hebben we rust en controle. Ik blijf in verlichte zit zitten en rijd zonder sporen en probeer zo eenvoudig mogelijk te rijden. Dit is blijkbaar een goede methode voor hem :) Binnen 2 weken terug 1.10.

Ik zag trouwens dat ik nog steeds geklasseerd sta voor jumping mechelen (BK stu*dentriders) omdat ik in het begin van het jaar met Ferro punten heb gesprongen. Maar Ferro gaat tegen december nog niet aan het springen zijn. Misschien moet ik maar overwegen om Colorado klaar te stomen voor het 120. Het is een risico, hij springt goed nu en Mechelen zal wat te vroeg komen. Vorig jaar was dat een pittig parcours met driesprong, dubbelsprong en in totaal 15 hindernissen op korte lijnen. Anderzijds, het is een ervaring. Ik heb niets te verliezen....Behalve dat het voor hem teveel wordt en hij blokkeert, maar dat weet je nooit natuurlijk. Hij heeft wel in het verleden al behoorlijk wat 1.10 parcoursen gesprongen.


Jessol: leek hij nog te manken? Indien hij na 3 weken niet goed is zou ik wel eens een echo laten maken.

MF: dat is best een mooi percentage hoor! Welke proef reed je?

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:06

Madelene: dat parcours was maar 1m. Ik vond het wel vrij laag gebouwd, maar dat was omdat de oxers geen 1m breed stonden. Dat scheelt enorm!

Mijn vriend zegt dat ik het moet proberen :P Maar hij zegt dat misschien eerder omdat hij anders een paard van hem mag uitlenen aan mij. }>

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:08

Hanne_SP schreef:
Breemeersen is minstens een half uur. Tielt ook. Gave*rranch is paar minuten. W*aregem 10 minuten.
Z*ilveren Spoor is 20 minuten. Woensdag zijn het trainingsparcours voor jonge paarden. Maar is werkdag voor velen, waardoor vervoer moeilijk ligt. :)
't Is niet onoverkomelijk ver. Breemeersen mss toch wel eens doen.


Lucky you! Je mag niet klagen hoor ~~}>
Breemeersen is 3 kwartier (en dat voor een springles!)
Dressuurles is 1uur rijden voor mij.
Moorsele ook 1 uur

Net de selectie binnengekregen voor Mechelen, het is officieel, ik mag gaan :) . Ik kan wel nog maar 2 jumpings rijden voor Mechelen. Dus zou al 1.10 en 1.20 moeten doen en dan hoppa naar Mechelen! Ofwel laat ik een dressuurwedstrijd voor Colo vallen. Mhm lastig die wedstrijdplanning opmaken! Dat is altijd zo een puzzel :P

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:42

Varekaj: Die paarden hé, het is letterlijk altijd iets :P Zijn daar meer kosten aan dan aan onszelf.

ik denk dat Iskander ook last heeft van zijn tanden, dinsdag gereden en hij was super ambetant! Overal verschieten en met zijn hoofd omhoog komen. Ik heb hem flink aangepakt aangezien ik dacht dat het pubergrillen waren :P De dag erna bleek hij niet zo fit te zijn en geen zin in voordroog. Even gekeken naar zijn tanden en zijn 2 kleine voorste snijtanden komen erdoor en ik vermoed dat dat pijn doet. Slobber en luzerne waren geen probleem om te knabbelen. Vandaag lijkt hij wel happy en eet alles op.
Voel me nu al schuldig dat ik zo streng was in het rijden terwijl hij tandpijn had :+

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:47

Hanne: je lettertype is zo klein dat ik het niet kan lezen :+

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:32

Antonius: verveel jij je dan? :P 3 paarden, een huishouden, een voltijdse job? Iskander is ook een kakschimmel, een schimmel met standaard kakvlekken op zijn hals :roll: Ik heb de foto zien passeren, leek wel een goede sprong te hebben! Iskander is nog niet 100%, je ziet het tandvlees rood staan rond de tanden die erdoor komen. Donderdag heb ik les gehad en zijn aanleuning was helemaal niet stabiel, hij heeft 4 dagen rust gekregen.

MF: wat leuk van je foutloze rondjes! ik wil het filmpje wel zien

Varekaj: Proficiat, dat is een leuke opsteker! Ik ga graag naar Fonck, ik hou er altijd een positief gevoel aan over :)


Ik had normaal dressuurwedstrijd Z1 met Colo, alleen donderdag te weten gekomen wie de jury is en ik ben niet gegaan. Ik heb ze al enkele keren gehad en ze plaatst me altijd achteraan. Zelfs al zijn er 2 jury's, bij de ene stond ik 1ste en bij haar dan 8ste ofzo. Ik kon het dus niet opbrengen om daar nu weer al die moeite voor te doen om te weten dat je dan toch middenmoot/achteraan gaat staan :P Geeft ook niet, 2 weekends geen wedstrijd. Want daarna is het 3 weekends na elkaar jumping.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:21

Bedankt voor de felicitaties :) We zijn lekker gaan eten en een cadeautje hoorde daar ook bij!

Antonius: Er is inderdaad wat werk aan, het ziet er wel een fijn paard uit met een goede sprong :)

Varekaj: sterkte met de oma. Hoe gaat het ondertussen met haar?

PP: hier ook een winterhater! Ik kan minder fijn trainen, in de binnenpiste is het altijd heel erg druk waardoor je dikwijls gewoon rijdt ipv echt traint en in de buitenpiste ligt het dan weer nat waardoor je dan voorzichtiger rijdt.

Jessol: het is niet evident, je wil je paard het beste geven. Anderzijds moet je natuurlijk genoeg sparen voor een huis/de toekomst. Enfin zo zit dat toch bij mij. Het leven is zo duur! En een zadel of bvb. een nieuwe tok is direct een grote hap uit je vermogen.

Hier heeft Ferro me een "leuk" verjaardagscadeautje gegeven. Gisterenochtend in de binnenpiste gereden bij KC en het was vrij druk. Opzij was er iemand aan het scheren, er liep een volbloed in de piste te galoperen met het nodige geproest en Ferro irriteert hem natuurlijk aan al die zaken. Gevolg: 2 keer beginnen bokken en op de barbotte gesmeten, een houten latje krom en een gespannen paard. Ik heb hem zeker een dik uur gereden (met veel stap ertussen) en op het einde was hij ontspannen. Dat is echt een ambetant beest in de winter. Je kan die niet vertrouwen! Vorige keer al dikke 20 minuten aan het werk, maar voelde dat er iets zat te broeien, ik ging naar galop en hop, meneer ontploft. _-:( Ik zie er al tegenop om voor het eerst op jumping te gaan. Je zou denken dat na al die jaren dat er ondertussen wel zou uitgaan...

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:21

MF: ik vond je filmpje trouwens wel goed van in Moorsele! Oke hier en daar je afstanden die niet 100% waren maar dat viel wel mee :) Ze trok allessinds mooi naar de sprongen.


Ik heb gisteren springles meegereden van het lrv (van KC) met Iskander. Amai, hij heeft mij weer aangenaam verrast. Hij kon met gemak als 4 jarige mee met de andere 3 oudere paarden die ook in de les zaten.
Daarna nog met Colo gesprongen en het lijntje met de in-uitjes ging voor hem zelfs moeilijker dan voor Iskander in het begin :P Wel fijn kunnen opbouwen naar 1.20. Kwestie van mijzelf en hem al wat meer vertrouwen te geven op de oxers, want die kub oxers 1.20 hoog en breed vind ik best wat eng :o Het is een kwestie van veel oefenen tot ik zelf terug wat comfortabeler ben met de hoogte. (ik doe precies alsof ik 1.60 aan het springen ben, haha)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers