Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 14:10

Omdat een stalgenoot niet alleen wilde starten en omdat ik al lang roep dat ik een keer wil crossen, werd mij gevraagd of ik mee wil gaan. Dat is een kans die ik niet wilde laten schieten *D. Het zal mijn eerste (oefen)cross zijn.

Dit heb ik van een facebook-event van een van de voorgaande edities van de tripalon:
De tripalon bestaat uit een dressuurproef, een springparcours en een rit van ca. 9 km met hierin natuurlijke hindernissen. Deze hindernissen variëren in hoogte tussen 40 en 100 cm, maar ook een waterbak maakt deel uit van het parcours. Deze wedstrijd is niet alleen opengesteld voor paarden en pony’s met een KNHS startkaart, maar staat ook open voor ruiters die geen startkaart hebben.

Mijn startpas wordt nog aangevraagd voor de dressuurwedstrijd (stond toch al in de planning), en dit is ook meteen het gedeelte waar ik mij als dressuurruiter niet druk om maak. Ook het springen maak ik me niet al te druk om, daar heb ik jaren les in gehad en wordt de komende drie maanden wat extra geoefend. Erg hoog zullen we ook niet gaan. De cross vind ik echter wel spannend, vandaar dit topic. Zijn er mensen die al eerder de tripalon hebben gereden? Zijn de crosshindernissen een beetje te doen voor een cross-beginneling :D?

Dus: mocht je deze tripalon al eerder hebben gereden en er wat over willen vertellen, graag! En als je zelf ook van plan bent mee te rijden, meld je dan ook vooral :). Er kan ingeschreven worden vanaf 1 juli en de tripalon is op 17 september.


November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 14:30

Crossles komt inderdaad nog een keertje van tevoren ja :)! Paard zelf is normaal gesproken de rust zelve, maar we gooien nog wel wat spannende dingen zoals paraplu's bij de springlessen voor die tijd!

@Maj0 bedankt voor de tip, ik zal hem eens opzoeken!
@Memories bedankt voor je reactie! Ik vind het fijn dat ik zelf een beetje weet wat ik daar kan verwachten aan hindernissen. Ik ken zelf alleen Renswoude en ben daar meermaals geweest, maar weet dat de hindernissen per terrein nogal kunnen verschillen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 15:52

Youtube net even kort wat filmpjes bekeken, het ziet er wel uit als een vriendelijke cross :) veel lange stukken ook tussendoor, ook wel fijn.
Fijn om te horen loesje4600! Wellicht melden nog wat mensen zich hier voor een maatje, misschien handig om te melden welke hoogte je wilt doen :)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 16:17

@Jester bedankt voor je reactie!! Dat klinkt goed haha, prima crossje om mee te beginnen dan :)

Ir111 er staat slechts 1 post op de facebookpagina van Bussloo Tripalon. Daar staat aangegeven dat je je in kan schrijven vanaf 1 juli! Ik kon er verder ook maar weinig over vinden, vandaar dit topic.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 17:18

@Jester Bedankt voor je foto's! Dat durven we wel aan ja haha. De laatste keer dat ik een cross heb gekeken was renswoude dus, waar echt wel pittige boomstammen en zelfs al een picknicktafel etc etc te vinden waren. Dat vind ik wel spannend zeg maar, maar dit soort hindernissen moeten goed komen :)

@LauraEden Oh fijn die info! Ik verheug me erop! Ik denk zelf dat we 60 starten, even overleggen wat de stalgenoot wil aangezien zij een stukje jonger is en ook op een pony rijdt. Is dat trouwens geen probleem, dat ik bij de paarden start en zij bij de pony's?

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 17:43

LauraEden schreef:
November108 schreef:
@Jester Bedankt voor je foto's! Dat durven we wel aan ja haha. De laatste keer dat ik een cross heb gekeken was renswoude dus, waar echt wel pittige boomstammen en zelfs al een picknicktafel etc etc te vinden waren. Dat vind ik wel spannend zeg maar, maar dit soort hindernissen moeten goed komen :)

@LauraEden Oh fijn die info! Ik verheug me erop! Ik denk zelf dat we 60 starten, even overleggen wat de stalgenoot wil aangezien zij een stukje jonger is en ook op een pony rijdt. Is dat trouwens geen probleem, dat ik bij de paarden start en zij bij de pony's?


Nee hoor dit is geen enkel probleem zolang jullie maar dezelfde hoogte springen! :)


Top! Bedankt voor je snelle antwoord!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-17 15:24

17 september is de tripalon! Met de camera is ook leuk natuurlijk :D

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-17 20:51

@gremlin1998 oh wat een leuk aanbod! Wanneer er meer bekend is stuur ik een pb'tje *D

@Dymo1990 leuk dat je ook mee gaat doen. Je mag alleen starten maar dus ook met een groepje (als je maar dezelfde hoogte springt). Ik vond het handig op youtube wat filmpjes te kijken van vorige edities, bijna alle hindernissen waren gewone losse hindernissen voor zover ik zag. Ik heb zelf ook geen cross-ervaring, maar het is dus wel een vriendelijke cross om mee te beginnen lijkt me zo!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-17 00:31

Leuk dat meer mensen zich inmiddels gemeld hebben! Cross is volgens mij wel erg veel lopen als je hem helemaal wilt zien, deze is veel langer dan een normale cross toch :o? ? Heb ik me laten vertellen haha, zeker weten doe ik het niet.

En grappig Shirley, heb inderdaad je filmpje op YouTube gevonden en even gespiekt hoe de cross er uit zag :j

Dressuur doe ik ook gewoon, deze telt officieel mee als je een startpas hebt toch?

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-17 12:08

Leuk dat je ook mee doet!
We gaan op stal inmiddels met een groep van 4 of 5 man, 60 cm cross en springen. Dressuur begin ik ook weer B, heb dit paard pas een maandje :D

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 14:35

Ik had het inderdaad gelezen op jullie Facebook @lauraeden! Las dat er al een hoop inschrijvingen waren :D

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 12:49

LauraEden schreef:
Klopt we zitten nu al op 125 inschrijvingen, dus nog maar 45 plekken :D.


Wow wat een hoop al! Dat moet wel vol komen :D wij zouden op stal ook maar met twee man gaan, maar zitten nu op vijf :')

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-17 22:50

Ja hopen dat het weer beetje mee zit en dat de weersvoorspellingen van nu niet uitkomen! Zag ook de route en sprongen al op de Facebookpagina staan :)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 23:40

UPDATE WEERSVOORSPELLINGEN
Beste allemaal,
Helaas zijn de weersvoorspellingen erg slecht. Het terrein is na de regen van het afgelopen weekend erg goed gebleven, maar het is de vraag hoeveel regen het terrein nog kan hebben.
Morgenmiddag gaan wij het terrein uitgebreid inspecteren en een goed overwogen beslissing maken. Ik wil benadrukken dat voor ons de veiligheid altijd voorop staat! We hopen uiteraard dat de 11e editie van de Tripalon Bussloo door kan gaan, maar we willen geen enkel risico nemen!
We houden jullie op de hoogte en duimen nog steeds voor goed weer!


Van de FB van de tripalon... duimen dat het door kan gaan -O-

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 00:02

Oei Jester, dat klinkt niet best! Hier is de bodem nog erg goed, maar ik zit er dan ook ruim een uur vandaan en we hebben nog relatief weinig regen gehad.
Jij denkt alleen springen dus? Geen cross ook?

Vera, ik zag het ook, maar morgen wordt het volgens mij wel erg slecht weer en veel regen kon het niet meer hebben..

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 00:06

Thanks voor je info! Jammer, maar is dan niet anders :=

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 00:21

Ja ik ben er ook bang voor hihi... Hier elke keer veel geluk tot nu toe (even afkloppen) dat de regen ons een beetje langs gaat.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 10:05

Zo balen! Ik lag veel wakker van de enorme wind hier -O-


November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 11:12

Het zou mijn eerste wedstrijd zijn op dit paard, ook eerste cross, dus balen is het wel! Maar veiligheid voorop.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 12:20

Inderdaad heel jammer, maar veiligheid voorop


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers