SGW Gorssel 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marleen_S

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-10-08
Woonplaats: VARSSELDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:42

juf1986 schreef:
Waar zaten de stijljury's eigenlijk?


bij 7-8 en 10-11

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:49

Op basis van de foto's in dit topic ben ik gisteren al gaan verkennen en vandaag gewoon naar Gorssel gereden. Helaas ging de pony aan het glijden in de dubbel waar hij wat groot inkwam. Daardoor vertrouwen kwijt en uitgebeld... dus geen cross...

Dressuur ging wel top met 214 punten.

Ik oordeel niet over mensen die zich afgemeld hebben. Maar er waren er ook genoeg die niet eens de moeite genomen hebben om zich af te melden en daar heb ik geen goed woord voor over.

Marleen_S

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-10-08
Woonplaats: VARSSELDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:52

Ik kan zegggen dat ik vandaag heerlijk gereden heb, en ben zeker tevreden over het resultaat (middenmoot dressuur, 1 balk met springen en met een foutloze cross die we op het gemak gereden hebben en dus wel wat tijdfouten).
Ik vond sommige hindernissen best "dik", zoals de heg (7), sommige lijntjes best lastig, zoals 5, het bochtje om.
Sommige stukken waren best nat, maar gelukkig waren de meeste stukken zeer goed te doen, en waren op de ergste plekken houtsnippers gegooid.
Dank aan alle vrijwilligers die dit mogelijk gemaakt hebben!
Zoals gezegd: tevreden over mijn resultaat, en een heerlijke stoot adrenaline gekregen vandaag. Op naar de volgende cross, ik kijk er nu al naar uit :)

Ben erg benieuwd of er ook nog foto's gemaakt zijn. Weet iemand wie er allemaal waren vandaag om foto's te nemen?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:53

Wim Bussink stond er sowieso

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:10

Marleen_S schreef:
juf1986 schreef:
Waar zaten de stijljury's eigenlijk?


bij 7-8 en 10-11




Top! Bedankt!

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:18

Ik was ook erg twijfelend of ik wel wilde starten naar aanleiding van de foto's die ik op facebook had gezien. Toch maar besloten om het met eigen ogen te gaan bekijken en dat is een zeer goede keus geweest. De cross lag er op zondag keurig bij. Natuurlijk waren er natte en gladde stukken. Maar door je paard niet te overvragen en gecontroleerd op de juiste stukken te rijden vond ik de cross goed te doen. Ik heb dan ook heerlijk gereden.

Dressuur 200,5 wat een nieuw record is met dit paard. Springen helaas een balk en 2 tijdfouten. (Die tijdfouten zijn voor mij nogsteeds een raadsel hoe ik daar aan kom..) En een heerlijke foutloze cross, en als enige in mijn ring zonder tijdfouten. Wat zorgde voor een 1e prijs.

En idd de heg bij 7.. wat een ding. Ik heb hier zelfs een foto gemaakt dat ik er naast sta.

Liekespl

Berichten: 12
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:05


Gambler21

Berichten: 554
Geregistreerd: 13-01-08

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:21

Mijn vriend heeft gisteren foto's gemaakt bij de cross bij verschillende hindernissen. Die foto's komen vanavond online. Zal de link dan hier plaatsen.

Bodem viel ons heel erg mee en echt een leuke dag gehad!

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:29

Leuk Gambler! Benieuwd of we er opstaan!

Hier ook lang getwijfeld om wel of niet te starten in Gorssel. Vrijdag verkend en daarna kwam er nog veel water. Zaterdag even wat mensen gevraagd die hadden gestart en allemaal vonden ze het goed te doen.

Dus toch naar Gorssel afgereisd en heerlijk gereden. Complimenten aan de organisatie, alles lag er top bij en de juiste maatregelen waren genomen! Wellicht was iets meer communicatie beter geweest en hadden minder mensen zich hoeven afmelden. Het blijft toch verschrikkelijk lastig inschatten vanaf een afstand.

Maar hier dus blij dat we zijn gegaan. :)

espelo
Berichten: 22
Geregistreerd: 25-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:02

Kan je die foto plaatsen, ben benieuwd. Ik vind hem ook hoog. Mijn vriend zei .. stel je niet aan ..
Ha ha

espelo
Berichten: 22
Geregistreerd: 25-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:02

espelo schreef:
Kan je die foto plaatsen, ben benieuwd. Ik vind hem ook hoog. Mijn vriend zei .. stel je niet aan .. van hindernus 7
Ha ha

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:28

Hier ook heel blij dat we toch gegaan zijn! Cross was echt prima te doen, geen 1x geglibberd! ;)

Cross stond wel echt pittig en dik (vond ik..) maar dat is ook wel logisch als de kampioenschappen er ook gereden werden. Bij sommige dacht ik echt dat we er nooit overheen zouden komen. :')

Dressuur ging niet zo heel lekker, korte zijde bij A was ook echt wel slecht.. 184 punten. Springen 2 balkjes. Cross ging echt heel lekker, beter dan ik had verwacht. Hij vond alleen beide water insprongen echt heel eng.. dat was net even een stapje te veel voor hem. Dus in totaal 2 weigeringen (en 1x verkeerd gereden). Maar al met al echt super tevreden!! *\o/*
En gewoon hard oefenen met waterinsprongen! :D


Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:12

Wat mij hier heel erg is opgevallen is dat men puur 4 foto's van zeer extreem natte plekken heeft geplaatst en daarmee voor een ander de conclusie trekt dat de organisatie zich had moeten terugtrekken en aflasten. Terwijl zij er alles aan gedaan hebben om het toch nog enigszins veilig te maken. Niet ieder paard is geschikt voor deze bodem dat weet een ieder vast wel over zijn/haar paard. Maar ik denk dat men metname een domper heeft gehad door die 4 extreme foto's want die werden ook nog even dik aangehaald op FB.
Over de goede stukken, het schrappen van enkele hindernissen wordt niet gesproken.
En het nog maar niet hebbende over mensen die zonder afmelding niet kwamen opdagen.
En ja de doorgewinterde sgw-ers hebben er wel gestart. Velen van km's verder weg.
Ik denk niet dat men moet oordelen van een paar foto's maar het eerst met eigen ogen moet bekijken alvorens je ergens over oordeelt. :)
En het is uiteraard voor ieder een eigen keuze. :j
Laatst bijgewerkt door Revanches op 11-09-17 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:15

Ik denk dat het in dit geval dan toch echt aan de organisatie was geweest om beter te communiceren. Op het karige fb bericht 'de cross gaat door' werd gereageerd met de foto's die je bedoelt. Daar werd compleet niet op ingehaakt. Had de organisatie wat alerter gereageerd, dan hadden mensen ook niet zelf naar informatie op zoek te hoeven gaan. Voor veel waren deze foto's de enige info voor handen..

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:18

Revanches schreef:
Wat mij hier heel erg is opgevallen is dat men puur 4 foto's van zeer extreem natte plekken heeft geplaatst en daarmee voor een ander de conclusie trekt dat de organisatie zich had moeten terugtrekken en aflasten. Terwijl zij er alles aan gedaan hebben om het toch nog enigszins veilig te maken. Niet ieder paard is geschikt voor deze bodem dat weet een ieder vast wel over zijn/haar paard. Maar ik denk dat men metname een domper heeft gehad door die 4 extreme foto's want die werden ook nog even dik aangehaald op FB.
Over de goede stukken, het schrappen van enkele hindernissen wordt niet gesproken.
En het nog maar niet hebbende over mensen die zonder afmelding niet kwamen opdagen.
En ja de doorgewinterde sgw-ers hebben er wel gestart. Velen van km's verder weg.
Ik denk niet dat men moet oordelen van een paar foto's maar het eerst met eigen ogen moet bekijken alvorens je ergens over oordeelt. :)
En het is uiteraard voor ieder een eigen keuze. :j


Dat er hindernissen geschrapt werden werd pas heel laat bekend. Vele moesten toen de beslissing al nemen om wel of niet te starten. Ik heb zelf de cross gelopen en vond dat die 4 foto's op dat moment wel een representatie waren voor de cross.

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:31


martinevJarig

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:41

Eigenlijk had ik me helemaal niet willen mengen in deze discussie. Ik vind namelijk de manier waarop er gemeend wordt mensen ter verantwoording te roepen bijzonder en eigenlijk gewoon respectloos, een houding die ik in deze tak van sport absoluut niet gewend ben. Er zijn veel mensen, prof of niet, met veel ervaring die hun conclusies hebben getrokken, op basis van welke bronnen dan ook, waarom moet dat op zo'n neerbuigende manier onderuit gehaald worden?

Ik voel me geroepen toch wel te reageren omdat er nu weer geëmmerd wordt over de door mij gemaakte en geplaatste foto's. Ik heb de cross gelopen vrijdagmiddag en de bodem zag er nou eenmaal zo uit, kun je leuk vinden of niet, het was zo. Ik had nog wel 50 van dit soort foto's kunnen maken, elk zandpad, en daaruit bestond het overgrote deel van de cross, zag er zo uit. De avond en nacht erna is nog een gigantische bak water naar beneden gekomen.
Aangezien mijn foto's ongeveer de enige waren wat er was aan informatie, vind ik het niet vreemd dat deze foto's inderdaad over Facebook zijn gaan zwerven. Hoe anders zou het zijn geweest als de organisatie gecommuniceerd had?? Er is zowel via Facebook als gewoon face to face NIET gecommuniceerd. Ik ben vrijdag twee keer in discussie gegaan met het secretariaat, of nou ja, dat was mijn bedoeling. Ik werd schaapachtig aangekeken en meer dan 'de cross gaat morgen koste wat kost door' (ja echt, letterlijk) kwam er niet uit. Terwijl ik de cross heb gelopen heb ik niemand van de organisatie gezien die met de bodem bezig was. Bij het secretariaat is me niet verteld dat ze er nog wat aan zouden gaan doen of wat dan ook, totale apathie.

Ik begrijp heel goed dat mensen die van heel ver moeten komen hun conclusies hebben getrokken op basis van de informatie die er was. Ik begrijp ook ontzettend goed dat mensen hun paarden en zichzelf niet wilden wagen aan deze bodem, de mensen die dat wel wilden, prima, ik respecteer ieders keus.

Laat dit een wijze les zijn voor het secretariaat, voorzie de deelnemers van informatie! Het is ontzettend balen als je zoveel water te verwerken krijgt, maar dit werd ook al dagen van tevoren aangegeven.

Voor nu ben ik oprecht blij dat er geen ongelukken gebeurd zijn en dat er mensen fijn hebben kunnen rijden, maar laten we alsjeblieft elkaar gewoon respecteren en niet veroordelen!!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:23

Kan niet anders dan me daar volledig bij aansluiten :)

Gambler21

Berichten: 554
Geregistreerd: 13-01-08

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:43


ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:38

Ook ik sluit me volledig aan bij martinev

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:06

Bij gebrek aan "like" knop even een reactie.

Dank je wel, martinev, voor de foto's die je gedeeld en geplaatst hebt. Ik heb veel collega's/leerlingen/geïnteresseerden, zeker de mensen met nog niet zelf een heel netwerk, kunnen waarschuwen dat het verstandig was even de berichten in de gaten te houden en op tijd cross te lopen (waar mogelijk), of anders te contacten met mensen die dat wel konden en deden.

Dan kan iedereen zijn eigen plan trekken en aanpassen aan alle informatie die er al dan niet later nog bij komt. Uiteindelijk bleek er genoeg gedaan om het een mooie cross te maken ondanks de bodem, en was het zeker op zondag goed te doen. En een groot deel van de aanwezige deelnemers was in staat geweest een weloverwogen beslissing te nemen. Met wat meer communicatie van de organisatie was dat nog beter gelukt. Dat is toch wat we allemaal willen? Of niet dan?