[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:56

Jeetje nummie dat klinkt niet fijn :(
Carola wat heb je fijne vosjes! Gefeliciteerd !!

Mijn cross seizoen zit erop. Ik kreeg m'n witte broek niet meer dicht door de baby buik en vader en vriend vinden het niet meer fijn als ik ga crossen. Mijn laatste cross was ook meteen mijn L debuut. Super fijn kunnen rijden <3

Mijn filmpje van gister. Coco held!!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:01

Elke fijne afsluiter voor je zwangerschapscrossverlof
Nummie wat naar
Ciocolatto mooie foto. Het lijkt me zo lekker om meer crosspaarden te hebben
Steph jammer maar ruiterfouten zijn oplosbaar dus gewoon gaan voor een lekker rondje in gorssel

Ik mag komend weekend naar de oefencross in renswoude. Ook weer zin in

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:09

nummie schreef:
Hier ook niet onze dag helaas. Hade was heel jolig en enthousiast. Met dressuur al van die piepjes en gekke geluiden. Springen weinig controle voor mijn gevoel, ze maakte zich alleen maar heel sterk en wou snel. Met cross zelfde. Inspringen heel hard aantrekken en na de sprong ook heel hard weg spurten, heel moeilijk terug komen met een ophouding. Wel heel enthousiast. Tussen 2-3 wou ik haar terugnemen, waarop ze begon te stuiteren en ik uit balans raakte. Weet ni hoe ik precies ben gevallen, er leek niks aan de hand, maar bij de trailer echt super beroerd, hoofdpijn en overgeven. Mijn schoonvader is naar Norg gekomen want ik kon niet terug rijden met de trailer. En nu lig ik in bed met een gekneusde nek en lichte hersenschudding. Echt een domper had me er zo op verheugd en Hade was zo blij dat ze weer mocht. Hopelijk op tijd weer fit voor Gorssel.


Oh balen zeg! Was jij nr 112? Er kwam nl vlak voor ik moest starten een paard in volle galop en al bokkend terug naar de start. Beterschap!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:26

jeetje nummie wat balen. Beterschap! :(:)

Heerlijk filmpje _Elke, super L-debuut!

@Moonlight: ik zou daar toch iets langer voor uittrekken. Zeker als je niet weet wat het was. Een cross is toch iets meer belasting dan een rondje op een zandbodem springen.

En dan zie ik dat ik wel gevraagd heb of ik mee mocht kletsen, maar verder niets verteld heb. Foei :o
Bij deze dan als nog *D
Tot een paar jaar terug heb ik met mijn merrie B-gecrossed (we zouden L gaan starten). Maar die is helaas geblesseerd geraakt. En staat nu met een veulentje in de wei.
Vorig jaar een 4-jarige net zadelmakke ruin gekocht (nu dus 5) en daar heb ik in Norg mijn eerste BB cross mee gereden. En hoop ik binnenkort B mee te starten.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:27

Leuk! Hoe ging je debuut? Of heb ik daar ovet heen gelezen?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:26

Nummie beterschap!

Cioccolato, mooie foto! Knappe vos!
Elke, ik kan me voorstellen dat ze het niet meer zo'n succes vinden.. Maar gelukkig een fijne afsluiter!

Kelan, leuk! Weet je al wanneer je echt gaat starten?

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:19

We hadden fijn gereden in Norg. Foutloos gesprongen.
In de cross een beetje een stomme weigering op hindernis 1 (wat weinig tempo nog en paard afgeleid door alle auto's en mensen die hij in eens zag op dat open veldje, dan merk je toch dat hij ervaring mist).
Maar daarna fijn kunnen doorrijden, hij pakte alles fijn aan, ook de eendenkooi ging prima!
8 en 7 voor stijl en net geen prijs.
Dus super tevreden over onze eerste wedstrijdje.

In principe gaan we in Heino voor het eerst B.

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:52

Ik heb foto's van nummer 92 en 89 van de oefencross in Renswoude, als iemand weet wie deze persoon is dan kan ik de foto's sturen naar haar :)

Afbeelding

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:33

Begrijpelijk Elke, maar wat een topdebuut! :)

Nummie, hopelijk gaat het inmiddels een beetje beter met je. Jij en Hade fit voor zondag in Gorssel? Start je op zaterdag of zondag?

Cioccolato, alvast veel plezier op Texel! Fijn om 2 knappe crossvossen te hebben zeg ;-)

Kelan, wie weet zie ik je nog, ik groom/help deze dag een vriendin die dit najaar voor het eerst weer B gaat starten, dus we lopen samen de cross en voor mentale ondersteuning mee ;-)

Wat een topfoto zeg!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:17

Klinkt als een goed debuut Kelan!

Elke ook top gereden. Snap wel dat ze het veiliger vinden als je stopt haha.

Ik ben alles al rustig aan het voorbereiden voor t weekend. Eens zien wat het gaat brengen.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:50

De startlijst van Neede is er al! Dat is lekker vlot zeg, heb mooie tijden. Heb vorig jaar hier B gereden en vond het een superleuke cross. Kijk er naar uit! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:19

Iedereen nog lekker aan het crossen zie ik. Wij zijn de training weer op aan het pakken, mogen na volgende week vrijdag ook weer een sprongetje maken. Gisteren geinvesteerd in een nieuw dressuurzadel. Hij loopt heerlijk op het moment, ben benieuwd wat het dit najaar wordt we gaan rustig aan eens wat dressuurwedstrijden opgeven dat moet prima kunnen. Dan later het binnen seizoen kan mijn man ook weer het springen helemaal oppakken. Dan de winter lekker rustig door trainen en dit voorjaar weer knallen in de cross. Hij heeft er wel zin in. Fatsoenlijk buiten rijden als er gecrost wordt zit er niet in := dan gaat Chaplin stuiteren :')

Elke: gefeliciteerd! Niet erg om daarvoor te moeten stoppen. Stuk veiliger ook idd :)

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:10

Wat een rust hier! Ik zit al helemaal in m'n hypermodus voor het weekend, zin in SGW Bollert Brons en ga vanavond de cross lopen met instructeur. Ben benieuwd of daar nog wat zinvols uitkomt ;-)

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:18

Vanavond voor het eerst week keer op oefendressuur. Afgelopen maandag voor het eerst weer gesprongen. Ben toch wel banger dan ik dacht. Twijfel nu ook heel erg of ik nog wel weer moet gaan crossen.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:38

Afbeelding

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:39

Afbeelding

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:41

Haha verkeerde....

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:34

Steph__ schreef:
Wat een rust hier! Ik zit al helemaal in m'n hypermodus voor het weekend, zin in SGW Bollert Brons en ga vanavond de cross lopen met instructeur. Ben benieuwd of daar nog wat zinvols uitkomt ;-)


Succes. Laat je weten hoe t was?

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:41

Wij gaan morgen ook naar Neede. Cross net gelopen. Lijkt me goed te doen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:52

Maj0, je hoeft toch ook niet alles meteen weer voluit? Rustig in je eigen tempo en kijken waar het schip strandt?

Mijn debuut zit erop, 1 balkje in het parcours en 1 weigering in de cross. Ze deed het super, maar moet zeggen dat ik nog niet altijd weet wat de beste aanpak is en wat het meest handige is voor ons, ach ja, komt vanzelf.
Het was wel heel gaaf en nu wil ik eigenlijk niet een hele maand wachten. :D

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:20

Ja dat gaan we nu ook doen. Gisteren voor het eerst weer een heel parcours gesprongen onder begeleiding. Was heel spannend in het begin. Maar toch goed af gesloten.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:35

Gun het zn tijd. Zei ik ook na een ongeluk met de pony. Heb het een paar jaar volgehouden en met dit huidige paard weer begonnen op instructieweken en zo verder gegroeid.
Nu dus ook een jonge erbij de B

Zeg nooit nooit. Maar geef het wel de tijd.
Vertrouwen opbouwen is van zon grote waarde

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 10:57


Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:28

_O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:38

Ja *\o/* en ons paard is weer helemaal goed, dus deze winter lekker veel dressuur en springen starten en dan er weer tegenaan dit voorjaar :D . Hopen dat alles weer heel blijft dit seizoen.