Eerste sgw wedstrijd..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Eerste sgw wedstrijd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-17 15:08

Heey

Ik wil binnenkort mijn eerste sgw wedstrijd starten alleen heb ik een paar vragen

Welke kleren moet je aan bij de cross?

Kun je een capcover gebruiken op een normale cap?

Waar kun je goedkoope/2ehands cross kleren/setje kopen?


Hopelijk kan iemand me helpen❤️


Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-17 15:44

Laatst bijgewerkt door Mirthe1234 op 20-08-17 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-17 15:44

Floorg18 schreef:
Bij de cross is het niet verplicht om bijvoorbeeld in een witte broek te rijden. Ik zou gewoon makkelijke kleding aantrekken, maar niet bijvoorbeeld een vest. Dat gaat klapperen. Gewoon een t-shirt waar je bp makkelijk over heen kan en rijbroek. Er zijn ook speciale cross shirts die je kan kopen. Bijvoorbeeld bij canterequipment.com. Voor goedkope spulletjes misschien de Facebook groep eventers/eventing.

Ikzelf rijd niet met cap cover maar ik denk dat je die ook gewoon op een normale cap kan gebruiken.


Heel erg bedankt ik ga zeker even kijken!

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-17 21:28

Anne_GTI schreef:
Mirthe1234 schreef:
Heey

Ik wil binnenkort mijn eerste sgw wedstrijd starten alleen heb ik een paar vragen

Welke kleren moet je aan bij de cross?

Kun je een capcover gebruiken op een normale cap?

Waar kun je goedkoope/2ehands cross kleren/setje kopen?


Hopelijk kan iemand me helpen❤️


een rijbroek die lekker zit en een shirt met lange mouwen. Hoeft niet perse wit te zijn.
Capcover kan over een normale cap maar is niet zo belangrijk. goed passende cap wel en bescherming voor paard. Een peesblessure is vele malen duurder dan goeie beschermers.
Op facebook is er een verkoopgroep met SGW spulletjes.

Ik hoop dat je al wel wat crosstraining gevolgd hebt en zelf al een paar keer mee geweest bent bij een crosswedstrijd. Planning is alles. Zorg dat je op tijd bent, voldoende tijd incalculeerd om de cross te lopen, liefst meerdere keren.


Heel erg bedankt

Ik snap dat een capcover niet belangrijk vind maar ik vind het zelf leuk

Ja ik vind beenbescherming bij een cross heel belangrijk

Ja ik heb al iets ervaring opgedaan... hoe loopt een sgw (dag) ongeveer en hoelang want tevoren moet je er ongeveer zijn

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-17 21:33

hamsterfan schreef:
Als je al een keer een cross training hebt gedaan heb je toch wel been bescherming al?



ja ik heb zeker been bescherming... heb ik ergens gezecht van niet?? Anders klopt dat niet
Laatst bijgewerkt door Mirthe1234 op 20-08-17 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-17 21:36

Toen ik informatie ging opzoeken waren de veiligheids verplichting vaak anders

Zijn kogelbeschermers, springschoenen en je haar in een vlecht (knot) verplicht??

Maar ik ga sowieso wel kogelbeschermers en springschoenen gebruiken maar was er nieuwschierig naar

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 09:02

Anne_GTI schreef:
Haar in een vlecht wordt gevraagd omdat je rugnummer goed te lezen moet zijn. Dat is belangrijk. Hoe je het dan vastknoopt maakt niet uit.

Kogelbeschermers worden wel vaker gebruikt maar de meeste crossers gebruiken wel echte crossbescherming zowel om de voor als om de achterbenen. Daar zit extra bescherming in (harde platen of gel) om de benen te beschermen. Die zijn een stuk steviger dan de gewone peesbeschermers en kogelbeschermers en ze nemen geen water op.

Dagindeling van een SGW even een voorbeeld:

5.30 voeren, 6 uur vlechten, 6.30 in de trailer op pad, 7.30 aankomst op crosswedstrijd, bij secretariaat rugnummer ophalen en betalen, 7.45 opzadelen/proppen draaien, 8.30 dressuur (met rugnummer!), dan paard even wegzetten en de cross wandelen (uurtje) 11 uur opzadelen voor het springen (alvast in crossoptoming) 11.30 springparcours, 11.40 keuren bij de dierenarts, paar crosshindernissen losspringen en 11.50 de cross in. 11.55 einde cross even uitdraven en stappen, paard afzadelen en beschermers eraf, hartslag laten zakken dmv stappen en koelen. Als paard weer normaal ademt aanbieden voor de nakeuring (ca. 12 uur)



Heel erg bedankt! Ik wacht nog heel even met crossbeschermers aanschaffen omdat dit me eerste echte cross word en ik niet zeker weet of ik vaker cross ga rijden.... loopt elke cross zo?

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 09:11

x_Jeanine_x schreef:
Crossbeschermers worden regelmatig te koop aangeboden.
Als je pony maat heb mag je mijn ook een PB sturen. Of x_joyce_x :) Zij verkoopt nu veel op Facebook.


Bedankt ik kijk wel rond maar wacht eerst nog heel even

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 09:26

friesam schreef:
heb je winstpunt in B springen?



Heb je die nodig?

Ja ik heb er 14

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 14:01

PercyLeen schreef:
Ga je een officiele SGW rijden of een oefencross? Voldoe je aan de eisen om te mogen crossen? Ik zou zeker zorgen dat mijn paard crossbeschermers om heeft. Boomstammen geven niet mee, ook niet 1x!


Welke eisen bedoel je? En ik snap dat het belangrijk is maar ik kijk liever eerst of ik zulke crossen ook leuk vins voordat ik daar zoveel geld voor besteed


Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 14:40

odilekk schreef:
Ik rijd zelf met 'gewone' pees- en kogelbeschermers en stoffen springschoenen. Heb een donkerblauwe (ik raad sowieso een donkere kleur aan ivm vies worden) rijbroek en een shirt met lange mouwen (ik raad lange mouwen heel sterk aan ivm takken etc. en bij een eventuele val). Verder is een goede cap nodig en een bodyprotector is ook verplicht. Zoals eerder gezegd moet je je haar in een vlecht/knot/opgestoken.
Ik draag zelf mijn capcover over een normale cap (met klep) heen, maar dit hangt een beetje af van de vorm cap die je hebt. Bij een gestroomlijnde cap wordt dit al een stuk moeilijker lijkt mij.
Ik heb mijn eventingshirt besteld op all-eventing.com en hier hebben ze ook heel veel andere eventing spullen. Ik zou als ik jou was bij je eerste eventing wedstrijd je niet focussen op je outfit/setje. Ga lekker rijden en kijk eerst maar eens of jij en je pony het wel écht leuk vinden.

Edit: ook heb je een rugnummerdrager nodig, deze is ook verplicht. Vaak tweedehands wel te vinden voor een leuk prijsje.

Daarnaast lijkt het me verstandig om eerst een keertje met iemand mee te gaan naar een officiële eventing wedstrijd en met het parcours verkennen om te zien hoe alles er aan toe gaat. Het is namelijk best een gebeuren en er zijn heel wat dingen die handig zijn om te weten. Lees ook een keer de hele regelementen door, zodat je weet wanneer je naar de vetcheck moet en wat je moet doen als een hinderniscontroleur met de rode vlag zwaait etc.

Edit: de dagplanning zoals hier boven is genoemd is een goede richtlijn, maar is niet altijd zo. Het hangt natuurlijk allemaal van je starttijden af. Soms zitten de dressuur en de andere onderdelen zo kort op elkaar dat je voor de dressuur of eventueel een dag van te voren het parcours moet lopen. Neem hier altijd ruim de tijd voor! Ook moet je je paard binnen (volgens mij) 15 minuten na het finishen laten keuren.



Heel erg bedankt!! Ik ga dit zeker doen!

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 20:00

Morniclum schreef:
Weet je welke kleur crosshindernissen je moet springen? Hoeveel weigeringen je mag hebben? Hoe het werkt met de ideale tijd? En wat te doen als de cross wordt stilgelegd. Hoe je een dubbel opnieuw aanrijdt na een weigering? Hoe het ziet met een mogelijk alternatief?

Veel van deze dingen staan in het Knhs reglement eventing. Belangrijk om goed door te lezen dus!



Geel, 3 op 1 hinderenis anders 4 ideale tijd ongeveer dat moet ik nog ff x lezen Ja dant word er een rode vlag gezwaait en krijg je te horen hoelang je hebt stilgestaan en dan gaat dat eraf, en die laatste twee half

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 20:30

Anne_GTI schreef:
Bij een dubbel waarbij er een streep door de vlag staat weet je dan ook wat dat inhoud?



Ik ben nog bezig met alles doorlezen

Mirthe1234
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 20:52

Anne_GTI schreef:
:D Hindernis hoeft niet in 1 lijn gesprongen te worden. A en B mag je apart aanrijden.


Sorry ik snap hem niet helemaal... een dubbel is toch een revhte lijn


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 47 bezoekers