Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:15

Ik ben toch ook blij dat ik Icaro van veulen af aan ken, al was hij van mijn ex tot zijn 2,5 jaar en heb ik hem nadien pas overgekocht. Ik weet precies hoe hij in de hand is geweest, echt makkelijk. Zadelmak maken was echt poepsimpel, dat was opstappen en wegrijden en dat is het nu nog altijd na 8 jaar. We staan nog altijd niet echt verder dan basis maar ik heb wel alles zelf gedaan. En ik ben er pas echt wedstrijdgericht mee beginnen rijden sinds hij 5 is. Daarvoor was ik daar niet mee bezig eigenlijk.

@ Winnie: mij mogen ze zo ook altijd een cadeautje geven zenne :P Alhoewel, kheb hier nu al genoeg werk met Icaro en Wolk, maar Wolk is niet van mij.

Galopritje ging goed vandaag. Icaro had er zin in! Morgen gaan ze beide nog eens aan de longe en dan krijgen ze 4 dagen vakantie. Ga met vriend, schoonzus en schoonbroer 4 dagen naar Londen. NBA-wedstrijd zien, beetje shoppen, stad wat meer verkennen...



Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:12

Mooie proef Antonius! Bijzonder, dat voorlezen via de speaker. Wat me wel opviel is dat je precies toch gaatje langer mag zitten op dit zadel. Al pleit ik evenzeer schuldig :o

@ Hanne, zouden ice vibe boots niks zijn voor zoiets? Misschien kan je er van iemand lenen? Lees daar toch altijd goede verhalen over, zelf heb ik er geen ervaring mee.

Duimen dat het de positieve kant op blijft gaan Daaphh!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:55

Soms beter om wat sneller af te bouwen maar nog lang te kunnen genieten op een rustiger tempo. De mijne is zadelmak gemaakt op 3,5 en dan vooral buiten gereden. Vanaf zijn 5-6 Dressuurmatig wedstrijdgericht gaan werken en dan ook pas beginnen springen. Hij is nu 8,5. Merk wel dat hij eind augustus geboren is, hij zat met alles een eind achter.

Maar ik zou hem echt niet willen missen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:23

Behalve de regen en kou was Londen heel leuk! Nieuwe wijk gaan ontdekken (camden town) en daar 's avonds op goed geluk Afrikaans restaurant binnen gestapt. Za-lig lekker! Heb krokodil, zebra en struisvogel geproefd :9

Robbie Williams en Muse zijn ook machtig goeie concerten! Rock Werchter 2x gedaan. Mijn vriend wil doodgraag eens naar Tomorrowland maar dat is mijn ding niet en de kans dat je aan tickets geraakt zo goed als nihil...

Ik heb zaterdag A6 op de planning. Denk dat de paarden echter niet buiten zijn geweest sinds woensdag, kan pas vanavond naar stal. Aangezien het nog gaat vriezen twijfel ik of het wel slim is om dan te starten. Op zich kunnen ze het maar ook hier werken ze best weinig door dat weer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:16

Als ik de hele week niks kan en het vriest zaterdag ga ik niet op een bevroren buitenpiste inrijden. Moest alles binnen zijn was het geen probleem :)

Ben benieuwd hoe ik ze straks ga aantreffen haha.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:54

En dan ook nog eens een hoop crossterreinen in de buurt :') misschien inderdaad verhuis overwegen haha.

Had 2 heul vrolijke apen op stal. De piste ligt fiks verzopen dus ze alleen maar even losgegooid.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:05

Vorig weekend is de lrv ook afgeschaft ivm slecht weer. Komend weekend blijkbaar weinig starts. Proef start half uur vroeger en duurt maar uurtje ipv 2u. Mss toch overwegen om te gaan, geeft meer kans op goede klassering als de toppers er niet bij zijn :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:37

Bij de E heb ik dat nog gedaan vorig jaar, toen stonden die nog in de voormiddag en vroege namiddag. Op stal opstappen, 3km via het veld naar ginder, eventjes losrijden, piste binnen voor de proef en weer naar stal. Nu zijn die proeven in de vroege avond en is het al potdonker. Jammer, vond het ideaal zo te voet. Paard was opgewarmd en fris in het hoofd en mocht na de proef eens goed sjezen op het pad naar huis. En dan laatste stuk uitstappen. Was zelfs sneller heen en terug dan met transport.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:54

Kom ik aankakken met lrv en vlp waarbij ik meestal een uur onderweg ben, zowel winter als zomer :+ gewoon omdat bijna alles tijd eerder richting Antwerpen zit: Sint-Gillis-Waas, Waarschoot, Beveren, Hulsterlo... enige dichtbij is Destelbergen (Llyda stables) en dan die van komend weekend. Maar dan nog is binnen inrijden lang niet altijd mogelijk.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:26

Ik heb hier hetzelfde probleem met eentje.

Die krijgt nu 4 scheppen geweekte bietenpulp, 50ml lijnzaadolie, een schep kruidenmengeling, schep zemelen en pak luzerne door elkaar als slobber. Verder 2x/dag hooi (al mag het nog iets meer zijn maarja) en 2x 1,5 schep basic fiber van lannoo.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:35

Hier ook 2 met deken, bij Wolk sinds maandag ook een fleece eronder gelegd. De pony's staan "bloot" maar die hebben een immens dikke wintervacht en daar wordt toch niks mee gedaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:48

Ik hou vaak mijn hart vast op jumping, zie genoeg ruiters die op laatste moment voor of naast de hindernis van de springende lopen. Vrees altijd voor botsingen.

Mocht ik bij wolk geen spek eraan krijgen ga ik eens kijken voor merriebrok. Maar ga ook weer maisolie gebruiken ipv lijnzaadolie. Hopelijk zet dat iets meer aan. Energie heeft hij meer dan genoeg en hij glanst ook, maar die pianoribben...

Denk dat iedereen wel blij is als.ze weer op de weide kunnen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:01

Zag op FB langskomen dat ze op 2 april een occ60 organiseren in Gavere. Ik vermoed niet dat ik geselecteerd raak voor de dressuur finale van de lrv die dag, dus ik ga eens bekijken of ik van die occ mijn eerste "cross" kan maken :D

Heb er al zin in!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:18

Hier een heel tevreden ruiter :D
Gisteren wedstrijd gehad, ging de A6 starten vlakbij huis. Verwachtte niet teveel omdat Icaro al 3 weken niet echt gereden of gewerkt wordt.
De buitenpiste ter plekke lag super... achteraf gehoord dat ze speciaal vers, droog zand hebben laten aanvoeren zodat er gereden kon worden.
Bij het inrijden liep hij al vrolijk rond, op voorwaarde dat ik hem ietwat lang liet. Niet als in losse teugel, eerder "net te lang voor het perfecte plaatje".
De proef zelf ben ik heel erg blij mee al waren er wel paar foutjes. Hij stond enorm fijn aan de hulpen en liep heel relax. Dat heeft zich geuit in een 2e plek van 6 deelnemers met 73% :D

Als ik hem zo kan houden en nog iets meer naar oprichting en laten zitten beloofd het een erg fijn seizoen te worden!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:40

@ Antonius: ja was bij Fonck. Wegens de koude en examens minder deelnemers dan anders maar daar klaag ik niet van. Dan hebben we meer parking :D
Heb het filmpje gezien maar niet op de afstanden gelet. Straks eens herbekijken. Vond het inderdaad veel hindernissen om te onthouden. Op een gewoon cross parcours lijkt dat makkelijker dan zo in een piste.

@daaphh: mist Blits niet wat vertrouwen om alweer die hoogte te springen? Wel jammer dat het toch niet vlekkeloos is gegaan.

@PP: succes in de 80! Hopelijk heeft uw dame er zin in die dag :)

Ik moet toegeven dat de zin om te rijden soms wel ver te zoeken is met dit weer. Buitenritten zijn vaak dezelfde rondjes, altijd alleen en als de boel keihard ligt kan ik niks behalve stappen. Icaro is nog te doen met een nierdeken of zweetdeken. Wolk heeft echter meer nodig ofwel vlot actief werk om warm te blijven. Dus meer dan vakantie en soms eens longeren met zweetdeken op doe ik daar nu niet mee.
Ben ook een immense koukleum en altijd inpakken als eskimo steekt tegen en is niet comfortabel. Voor mij mag de zomer weer beginnen {:}

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:22

Feestjeeeeeuh *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:23

De weide lag ook nog serieus hard vandaag maar ze waren wel aan het stuiteren. Op stal ben ik niet geraakt. Moest verrassingsfeestje in elkaar timmeren voor mijn vriend. Iets met verlaat verjaardagscadeautje en zo.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 03:53

Bodem is ook weer goed hier! Als de piste nu een keer gesleept of geroterd zou worden zodat de bovenlaag weer iets losser wordt is het ideaal. Morgen gelijk kijken om vanaf volgende week weer les te plannen. Heb er zin in!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:13

Koop al maar een ladder om daar op te klimmen, wat een reus! Wel leuke foto, echt geinig kopje haha.

Vanaf morgen kan ik weer lessen *\o/*

Zit met klein dilemma. In eerste instantie wou ik beginnen rondkijken om Icaro en Wolk volgend jaar in de winter ergens te zetten waar ook een binnenpiste is. Maar nu heb ik een aanbod gehad om 1ha extra weide bij te huren, wat er op neer komt dat ze dan 24/7 365 buiten kunnen met ruim genoeg gras en schuilstallen. En binnenbak zou vlakbij zijn.

Dilemma...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:30

De weide is best duur (240/maand) maar daar zit wel alles in qua onderhoud:bemesten, slepen, spuiten, kalken, omheining en schuilhokken, opslagplaats voor hooi en stro, automatische drinkbakken. Ik moet alleen gaan om te voeren en te rijden. Als ik mijn eigen weide erbij tel + wat ik al huur kom ik op 2,5ha. Met goed beleid zou ik dan weinig of geen hooi moeten bijvoeren.
Ik ben zeker pro weidegang, maar toch is het niet zo makkelijk om te beslissen. Zou een keer goed moeten rekenen.

Hoe doet hij gemeen op stal?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:29

Och veel beterschap! Is een dom ongeluk, hopelijk geneest alles vlot.
Ik woon ook niet echt in de buurt om te helpen, anders had ik het met alle plezier gedaan.
Is er verder geen optie om te longeren op de weide of iets dergelijks? Zitten op een krukje waarvan de zitting ronddraaid?

Edit: Daaphh, heb even snel gerekend. Het zou op jaarbasis niet zoveel schelen met 2 paarden 6 maand volpension en de pony's op de weide met hooi. Dat bedrag is wel voor 2 paarden, 2 shetjes en 1 tinker. Als ik dan geen hooi meer moet bijgeven, gratis water en stroom heb dan blijkt het nog flink mee te vallen...
En zeker alsn ik dan wel binnenpiste vlakbij heb én beveiligde overdekte parking voor mijn trailer.

Morgen eens goed voor zitten en uittellen. Als het alsnog goedkoper blijkt te zijn is het wel heel interessant.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:44

Ik voorzie sowieso wel hooi om bij te voeren hoor :) het zal alleen een stuk minder zijn dan nu. Ik heb 1 weide die uitsluitend voor de zomer is. In de winter staat die standaard onder water.

In de prijs zit wel alles in van onderhoud. Ik moet niks doen behalve eten geven, de rest wordt gedaan. Locatie is ook volledig beveiligd en makkelijk bereikbaar.

Daarnet eventjes alles grondig uitgerekend en zelfs met die huurprijs en hooi bijvoeren blijft het goedkoper in totaal dan Hoe ik het nu doe. Het wordt pas duurder als ik 6 maanden hooi moet bijvoeren aan 60kg hooi/dag aan de prijs van kleine balen. Grote pakken zijn nog goedkoper.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:35

Ik heb dan 50 are waar de shetjes jaar rond op lopen en dat is meer dan genoeg. Dat maakt 1,7ha voor 2 paarden en een tinker.
En eerlijk gezegd heb ik ze liever 24/7 buiten als het kan. Ze zijn dat altijd gewoon geweest en in de winter heb ik alleen maar chagrijn op stal.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:53

@Antonius: Hoe gaat het intussen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:33

Een loopgips is niet echt iets handig op stal. Ze geven dit weekend weer flink regen, gaat dat lukken dan? Een plastic zak is vragen om immense zweetvoeten en schuiven.
Volgende week van dinsdag tem vrijdag is mijn vriend weg, die gaat een shortski doen. Als je wil kan ik dinsdag en/of donderdag in de namiddag komen helpen? Ik kan dan eventueel opzadelen voor je lesgever of helpen met longeren.

Denk niet dat ik de weide ga nemen. Dan spaar ik dat bedrag liever op deze zomer zodat ik volgende winter naar een stal met binnenpiste kan. Na de zoveelste keer zeiknatte voeten gisteren ben ik buitenpistes echt eventjes str*ntzat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers