SGW en honden?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:12

Mijn ervaringen met crossen en (loslopende!!) honden is juist dat het de ruiters zelf zijn, die honden mee hebben. En die honden lopen dan liefst los rond de vrachtwagen, trailer of bij de stallen. Die honden komen ook wel eens op eigen initiatief op plekken waar beter geen hond kan komen, zoals in het parcours.

Wat kinderen betreft voel ik me wel aangesproken, wij hebben onze smurf ook geregeld mee. Die weet alleen heel goed dat fluitje betekent dat je aan de kant MOET gaan. En ze weet ook dat ze absoluut niet de baan in mag bij oa losspringen.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:43

Veel wedstrijden zijn natuurlijk ook gewoon op plekken waar publiek vrij kan komen, in een park of bos wat vrij toegankelijk is. Dat is ook 1 van de mooie dingen van deze sport vind ik. Wat ik wel goed vind, steeds meer organisaties zetten de route van de cross af en hebben speciale oversteekplaatsen voor publiek, zoals oa in Maarsbergen, en dit jaar in Castenray. D

nicole_floor: dat is ook 1 van je taken als hinderniscontroleur :j

Snap trouwens niet dat je je kleine kind voor een hindernis laat staan tijdens de wedstrijd. Wij hebben dat ook wel eens gedaan voor de foto, maar dat was met parcours lopen een dag voor de wedstrijd van start ging.

Ben trouwens ooit in Varsseveld geweest met de teckel van mijn ouders, die had al heel snel de link gelegd "fluitje is paard" en begon dus bij het fluitje al luid te keffen. Ben toen maar snel weer met de hond naar de auto gegaan. Wel zonde van dat hele stuk rijden, want we hebben nauwelijks iets van de cross gezien maar zijn snel weer vertrokken. Daarom neem ik ook geen hond meer mee.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie