SGW en honden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:43

Ik heb het helaas ook meegemaakt. Hond sloeg aan bij een hindernis en paard schrok ervan waardoor ze niet meer over de hindernis wilde en ik dus voor het eerst mijn cross niet uit heb kunnen rijden.. Baalde er flink van, daar rij je dan het halve land voor door :( ik vind dus dat er wel regels oid mogen komen..

Ik vind het prima als de honden op het terrein komen, maar liever niet langs het crossparcours. Er zijn een hoop paarden die er niet van schrikken, maar mijn paard is nou eenmaal schrikachtig dus dat is gewoon jammer als ik door dit soort incidenten mijn cross niet goed doorkom. Vind de situaties die jij beschrijft ook erg gevaarlijk, zeker de tweede..


kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: SGW en honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 01:54

Het probleem is alleen dat je niet echt uitzonderingen kan gaan maken dus als t echt vaker voor komt moeten ze er denk ik toch wat mee gaan doen.. Jammer dat sommige mensen met honden het dan verpesten voor honden die wel braaf meelopen maar goed. Heb overigens ook geen melding gemaakt toen, maar was misschien wel handig geweest..

Hahaha kinderen mogen kort aangelijnd worden hoor!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 07:13

Jester_ schreef:
Ik neem zelf mijn hond eigenlijk altijd mee, maar snap heel goed dat dit eigenlijk bij een sgw niet heel handig is als je in de weg loopt ermee. Kort aangeleind idd en naast je oke, maar hoe controleer je dat? zo weet ik zeker dat mijne nooit aan zou slaan (blaffen? was da :+ ) maarja, hoe weet iemand dat zeker?


ja precies dat wordt heel lastig controleren ben ik bang.. vind dat eigenlijk de verantwoordelijkheid van het baasje: als je weet dat je hond aan kan slaan ga je gewoon niet langs het parcours staan. Maar blijkbaar doen toch best veel mensen het terwijl ze waarschijnlijk weten dat hun hond niet altijd rustig blijft staan/zitten.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: SGW en honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:32

Ja ik wil verder niemand de schuld geven en prima als je je hond meeneemt, maar blijkbaar ontstaan er toch gevaarlijke situaties en dat is erg jammer.
Voor kinderen is het inderdaad goed dat ze weten wat het fluitje betekend en dat de ouders gewoon opletten. Maar goed we zullen volgend seizoen wel weer zien en hopelijk vallen de incidenten dan mee :P volgende keer meld ik het denk ik wel, heb toen wel tegen de betreffende persoon geroepen dat ze de hond onder controle moest houden maar goed

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:02

Heb het helaas in Renswoude ook gehad alleen dat was een volwassen man.. Vond het dan ook kwalijk dat de hindernisjury daar niks van zei. Ik kwam aan gereden en die man bleef voor de hindernis staan terwijl ik al heel vaak keihard had geroepen.. Op het laatste moment ging hij opzij maar toen was mijn paard al op zij gesprongen om hem te ontwijken en ik was heel mijn concentratie kwijt. Kreeg toen ook gewoon weigeringen aangerekend terwijl ik niet eens over de hindernis had gekund.. Aangegeven bij het secretariaat en die deden er helaas helemaal niks mee.

Een brief vanuit Knhs lijkt me een goed idee, eerst een waarschuwing en mensen op de hoogte brengen van de gevolgen.

Maar inderdaad het is juist het leuke aan dit deel dat het zo open is voor publiek en dat ook mensen komen kijken die normaal niet zoveel met paarden hebben. Zou zonde zijn als dat anders zou moeten gaan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers