meedoen aan cross western style, weer eens iets anders :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

meedoen aan cross western style, weer eens iets anders :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 16:32

Dit weekend hebben Spike /3 <3 en ik iets totaal anders gedaan dan wat we normaal doen. Spike, mijn pony, is een western pony. Het is pas 4 maanden geleden dat mijn droom uitgekomen is, maar we vormen al een goed team. Doordat ik deze zomer in Amerika op een hunter jumper stal gewerkt heb, kreeg ik toch wel last van heimwee voor het springen. Dus een paar weken terug zijn we begonnen met springen en dit weekend hebben we een cross gereden.

In eerste instantie vond hij het erg lastig, maar zodra hij het doorhad vond hij het geweldig! Na ongeveer 10x een uurtje oefenen kan hij heel netjes de sprong nemen, tot wel 80 cm. ! Daarom heb ik voor de lol meegedaan aan de cross les bij rijvereniging velden. Spike vond het in het begin erg spannend, maar vooral heel leuk. Omdat het zo goed ging heb ik me toen ook maar opgegeven voor de cross. Die deed hij zo geweldig! Ik ben er zelf nog verbaasd over. *\%/*

Ik heb alles opgenomen, en ben zo trots op Spikey dat ik het gewoon met iedereen moet delen :)
Korte video(4 minuten) van de cross: https://youtu.be/mqIMN_NTQeo
Enjoy :D

In de video hoor je mij allerlei dingen roepen tegen Spike zoals: "Yoooo""Jump""easy""toemaar""én drrraf". Dat komt doordat ik Spike vooral met gewicht-, been- en stemhulpen gereden heb. De teugels heb ik alleen gebruikt als laatste hulpmiddel voor als de andere hulpen niet tot hem doordrongen. Als je naar de beelden vanaf de zijkant opgenomen kijkt kun je dan ook zien dat ik de teugels erg losjes vast heb en alleen vlak voor de sprong soms gebruik. We hebben de cross dus eigenlijk "western"gereden om het zo maar te zeggen, maar wel met springzadel en een losjes, maar korte teugel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers