[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:49

Hee wat leuk!

Mijn naam is Marijke, paard heet Bonaparte (Boon). We oefenen voor 't M1, starten B springen en hopelijk komend jaar L SGW, maar gaan ook graag naar de Veluwe of het strand. Nu alleen even in de lappenmand door een ongelukkige botsing met een tak :Y)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3


Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:01

CalvinenGino schreef:
Wat een leuk groepje is het al geworden :)

Ik ben van plan (ook op aanrade van Gerald) na 2 B crossen over na het L te gaan, en daar een tijdje te zitten ;)
Wie gaat er naar Maasbergen? 4 april?


Hopelijk wel! Maarsbergen is echt mooi, en relatief dichtbij :) En zoals 't er nu naar uit ziet is paard ook op tijd weer up and running.

Casca, een planning wil ik het niet noemen, wel een wensenlijstje voor de eerste helft van het jaar waar we een paar uit gaan kiezen:

4 april Maarsbergen B
19 april Renswoude L
28 juni Leidschendam/Vlietland L
12 juli Ede-Putten L
13 september Gorssel L
27 september Vlasakkers

Jij?

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:56

Yucca schreef:
Waar kan ik data vinden van andere crossen in 2014?


Die van de KNHS vind je hier :)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:35

Jenny_S schreef:
AmberB_ schreef:

Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?


yes ik!


En ik ook! Alleen dan niet tijdens hun SGW-trainingenreeks maar met losse lessen bij Henrieke. De vaste trainingen haal ik niet i.v.m. mijn werk. :)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:34

Bar schreef:
Mark is wel van plan om wat regiotrainingen mee te pakken. Zijn altijd wel fijne instructeurs!
Maar hangt idd van de data af.

Ik zag ook al de data voor de oefencross van Stal Lozeman langskomen, dacht 22 en 23 maart. Denk dat wij de 22e wel heen gaan.


Ik zag 'm op hun Facebookpagina, 't is vrijdag de 21e en zaterdag de 22e :) Wij gaan de 22e proberen, is erg leuk!

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:05

Groepsles lijkt me best leuk en gezellig, en je loopt vast niet allemaal tegen hetzelfde probleem aan. Kun je elkaar mooi helpen. Echter, wanneer de prijs van een groepsles zo weinig verschilt van een privéles, dan ga ik voor een privéles. Dan kun je gericht werken aan de verbeterpunten, en je kunt op een dag/moment afspreken dat het jou het handigst uit komt.

Nou lukt door de week 's avonds lessen toch vrijwel nooit, ik stap om half zeven in de trein richting Baarn, voordat we dan ergens kunnen zijn is het half negen. En dan zit je er nog niet eens op :Y)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:16

Aaah leuk Zucchero, fijn dat 't zo goed ging!
Alle wedstrijden goed gegaan? En mooie buitenritten gemaakt?
Joki, heeft 'ie een blessure gehad?

Keek vandaag wel lichtelijk jaloers naar alle stalgenoten die lekker naar buiten of op wedstrijd gingen. Maar... na weken boxrust en alleen met compleet ingepakt been in de paddock :z vandaag voor 't eerst laten draven. en hij liep goed! *\o/* Van de week weer starten met longeren en dan weer lekker aan de slag :)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:22


Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:19

Lielle schreef:
alvast een balletje opgooien, zijn er mensen die interesse hebben in een hartslagmeterclinic? Twee jaar geleden hebben we dat ook georganiseerd, en dat zag er toen zo uit:

Carolien Munsters van Moxiesport (http://www.moxiesport.nl) zal die dag namelijk een workshop ‘Training en analyse van het sportpaard’ verzorgen over het trainen met een hartslagmeter. Hierbij krijg je de gelegenheid om tijdens een crosstraining, die door Rob Janssen wordt gegeven, gebruik te maken van een hartslagmeter, waarbij zowel van ruiter als paard de hartslag wordt geregistreerd. Tijdens de les, die dit keer anderhalf uur duurt, zal ook regelmatig stilgestaan worden bij deze meetresultaten. Bovendien krijg je deze naderhand thuis gestuurd. Voorafgaande aan de training zal Carolien een inleiding houden over de basisprincipes van trainingsleer, gericht trainen voor de eventingsport en het gebruik van de hartslagmeter hierbij.


Lijkt me heel interessant! Heb sinds kort een hartslagmeter voor m'n paard en ben nu een beetje aan het uitvogelen wat 'normaal' is. Het zal er wel van afhangen van de locatie en de kosten.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:18

Joki schreef:
Ik rijd met styles en in het springparcours doe ik gewone peesbeschermers om. Ik vind die van mij dan toch beter springen. Pas na het springparcours wissel ik ze om voor mijn crossbeschermers


Die hebben wij ook, en dat geldt ook voor ons. Boon springt sowieso economisch :D en met crossbeschermers neemt hij sneller een balkje mee.

Wat heerlijk al die verhalen over trainingen en springen! Wij gaan woensdag naar Park de Hoge Veluwe voor een flinke conditietraining. Daar zijn de paden met al die regen zoveel beter dan hier in het bos. Wel al Ede en Renswoude ingeschreven, en 1 maart staat in de agenda voor Maarsbergen. :)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 07:37

SplashIsLief schreef:
Morgen crosstraining *\%/* *\%/*


Gisteren crosstraining gehad *\o/* :D :P

Voor 't eerst dit jaar, bij De Schalm in Renswoude. Fijne les van Henrieke gehad. Boon pakte fijn aan, heb 'm nog nooit zo fel gezien (normaal is 'ie eerder wat van de áls-het-vandaag-niet-hoeft-dan-toch-morgen-instelling :Y) ). Moet niet vergeten er dan tóch aan te blijven rijden. Bij het uitstappen door de sloot nog een paard de stuipen op het lijf gejaagd, die verwachtte geen paard zonder benen en een hoop herrie. Ging gelukkig goed.

Horsamaniac, geliked hoor, mooie foto! Wat kun je winnen?

En verder gaan jullie echt zo snel :oo , meelezen red ik nog net, zo hier en daar in de trein. ~~}>

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3


Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:12

Heb je nog zien rijden Susan, fijn rondje! En leuk commentaar van de jury :D

Hoe ging het Amber?

Succes Splash in Vlietland, de hindernissen zagen er gaaf uit!

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:51

SusanH schreef:
Die omroepster staat ook bij ons op stal :j ben weer tweede geworden :D misschien toch maar eens gaan nadenken over een startkaart.

Amber: ben ook wel benieuwd jouw rondje B heb ik niet gezien.

Mijn man was er met losrijden af gevallen. Wel kunnen herpakken helaas twee balken.


Hee was er wel een plaatsing? Weet je of die ook nog ergens online komt? Ben wel benieuwd :). Vanochtend voor 't eerst sinds tijden weer eens een parcoursje gereden na allerlei blessuregedoe, viel me helemaal niet tegen.

Is hij hard gevallen? :oo

Klinkt goed Joki!

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:06

Ok, die had ik niet aan zien komen: we zijn zelfs nog op de eerste plek gezet in de BB in Renswoude :oo 8-) Dat versterkt wel 't fijne gevoel dat we zelf al hadden. Fijn gevoel, zo richting Ede.

Ja, wij gaan ook naar Ede! Voor ons is over twee dagen juist wel prettig, zijn nog aan het herstellen/opwerken na een reeks van blessures, dus kan 'ie halverwege even bijkomen :P Sterker nog, 't wordt echt een proeftuin, als het niet gaat dan trekken we ons terug. Ede is wel heel mooi!

Amber, dat heb ik ook al eens gedaan, bij het parcours voor de B cross van Renswoude. Stráál hindernis negen voorbij rijden. :+ Oeps. Daarna wel hard afgeleerd }>

Marieke, les van Gert is fijn hè. Ik word overigens ook erg blij van Henrieke, zij weet me precies op de goede manier een schol onder m'n h*l te geven :Y) Jammer van de punten, maar wat fijn dat de spanning te hanteren was!

Joki, klinkt als een fijn paard! Start je in Ede in de B?

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:09

Jep, klinkt bekend :D Gisteren nog wezen trainen, lijntjes, links achterin uit het weiland omhoog en dan afsprong - 1 galopsprong - afsprong. Dat ging allemaal top! Alleen die nieuwe wal rechts achter.... daar heeft 'ie echt iets tegen. :Y) Komt enorm terug. Misschien door de wat lossere ondergrond?

Veel plezier vandaag Jenny en Susan! Crossen is zo leuk :):)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:24

Gave foto's Avi en Joki! Avi, ik begreep dat in Vlietland (in het Z in ieder geval) de tijd voor de omstandigheden ook redelijk krap stond, en ik heb ook wel eens een cross gereden waar je met verstandig rijden de optimale tijd niet ging halen. Zo'n optimale tijd is in principe ook maar een 'standaard'. Ik zou vooral vast houden aan het topgevoel van snelheid met controle en mooie lijnen *D


Susan, ik was inmiddels nieuwsgierig :Y) en heb even gespit. Ik vond het volgende:

1. Verliespunten in de discipline Eventing worden behaald in het onderdeel cross-country. Uitsluiting in de cross-country geeft 2 verliespunten.
2. Bij de stand van 4 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse (met uitzondering van de klasse B).
3. De combinatie krijgt geen verliespunten bij:
a. het vrijwillig verlaten van het cross-country parcours
b. bij kreupelheid (de kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijddierenarts).
c. Uitsluiting door het rijden van een foutief parcours


Dat klinkt hoopvol, toch?

Ooooh heb nu alweer zin in morgen, dan hebben we weer les *\o/*

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:50

nummie schreef:
vosje2010 schreef:
Zijn er al foto's beschikbaar van de cross in Geffen?


ben ook benieuwd :D


Op de Facebookpagina van Brabant Horse Trials staat al wel de route van de verschillende klasses en indeling van het terrein. Nog geen hindernissen, helaas. Ben ook benieuwd, mijn man rijdt mee in 't L.

Link naar de video: https://www.facebook.com/brabanthorsetr ... /?sk=h_chr

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:16

paljaslaura schreef:
Feit is wel dat met een spring/cross training de kans op een dergelijk ongeluk groter (statistisch gezien) dan wanneer je een blokje om doet met de hond.
Voor mij is dat ook de reden dat ik wel rij maar niet hoog ga springen oid en ook niet naar het bos ga.


Hier hetzelfde. Die van mij heeft een klein hartje, kans op vallen is daardoor een stuk groter dan met een brave.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:34

Wij hebben afgemeld. We moesten op zaterdag midden op de dag in de cross starten, en met 33 graden trekken zowel paard als ruiter dat niet te best. %) In Renswoude nieuwe poging *D

josewoos schreef:
Mijn man zegt dat die regel van vluchtstrook er wel is, maar dat moet je dan wel aanmelden bij Rijkswaterstaat of zo (dat weet hij niet precies)

Je mag alleen in geval van nood met je trailer over de vluchtstrook, en inderdaad alleen na vooraf aangeven. Boete is minimaal 380 euro.

interview met Rijkswaterstaat in Bit schreef:
“Zorg altijd dat je goed voorbereid op pad gaat. Zorg voor voldoende water en voer. Wat in ieder geval niet mag, is het gebruikmaken van de vluchtstrook. Deze strook mag alleen gebruikt worden door hulpdiensten. Wanneer er een panieksituatie ontstaat kun je het beste 112 bellen en aangeven wat er aan de hand is. Via de centrale kan dan eventueel een weginspecteur of hulpdiensten jouw kant op worden gestuurd.”

Bron:
https://www.bitmagazine.nl/welzijn/paar ... val/83485/
Daarnaast is het niet toegestaan om een dier vervoeren in een niet-gekoelde vrachtwagen/trailer bij meer dan 35 graden. In Oudkarspel wordt 't dan misschien 33, in het midden van het land verwacht ik dat we daar wel overheen gaan. -O-

josewoos schreef:
Maar ook vanuit de KNHS had ik wel een bericht verwacht hierover.
Volgens mij was het vorig jaar ook met de hitte dat er ook een bericht was gekomen, dat de verenigingen geen afdracht hoefde te doen voor degene die hadden afgemeld en daardoor vervalt je verplichte startgeld

Ik meende dat ik dat bericht al gezien had, maar kan het echt niet meer terugvinden. >;)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:34


Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:07

Cynn schreef:
Ja dat zie ik inderdaad, maar wij krijgen soms vooraf verzoekjes of wij bepaalde ruiters op alle onderdelen willen fotograferen. En als je dan geen idee hebt wanneer ze gaan springen, dan kan je dat missen. ;)
Hoop wel dat het springparcours in Putten er mooier aangekleed bij staat dan in Ede. Afwachten.


Kun je dit filmpje zien? https://fb.watch/68gSOxsue2/ Zo ziet 't eruit.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:14

Cioccolato schreef:
Ik koop mezelf failliet in fotos. Heel erg


Ik ook :+ Voor ons was 't de tweede officiële cross. M'n paard vind eventing snel spannend. Een terrein zoals Renswoude is voor hem teveel. Maar Ede gaat goed! En we hebben mooi onze eerste winstpunt gehaald. *\o/* Zo trots op 'm *D

't Scheelt dat we er al vaker geweest waren, met mijn vorige paard en paard van mijn man, daardoor kon ik m'n weg wel vinden maar echt goed aangegeven was 't allemaal niet. Bij ons was wel een parkeerwacht aanwezig overigens.

Komend weekend zijn we er weer, dan voor mijn man.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:04

Maik79 schreef:
Cioccolato schreef:
Ik koop mezelf failliet in fotos. Heel erg


Ik ook :+ Voor ons was 't de tweede officiële cross. M'n paard vind eventing snel spannend. Een terrein zoals Renswoude is voor hem teveel. Maar Ede gaat goed! En we hebben mooi onze eerste winstpunt gehaald. *\o/* Zo trots op 'm *D

't Scheelt dat we er al vaker geweest waren, met mijn vorige paard en paard van mijn man, daardoor kon ik m'n weg wel vinden maar echt goed aangegeven was 't allemaal niet. Bij ons was wel een parkeerwacht aanwezig overigens.

Komend weekend zijn we er weer, dan voor mijn man.


Bijbehorende foto's 8-) Supertrots op hem <3
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:05

Ok, vraag aan de bokkers. Mijn paard is wat snel overprikkeld, afgeleid. Een terrein als Renswoude, met veel verschillende hindernissen en lijnen, kleuren, paarden overal, parallelpad op en dan bij de rest van de paarden weg de baan weer op, is niet fijn voor hem. Bij een terrein als Ede, waar je op een open terrein begint, hindernissen wat natuurlijker zijn/minder aankleding hebben, waar je misschien wat verder bij de andere paarden vandaan blijft, doet 'ie het een stuk beter. Welke crossen zou je in dat geval aanraden om eens te proberen?

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:39

Cynn schreef:
Maik79 schreef:
Ok, vraag aan de bokkers. Mijn paard is wat snel overprikkeld, afgeleid. Een terrein als Renswoude, met veel verschillende hindernissen en lijnen, kleuren, paarden overal, parallelpad op en dan bij de rest van de paarden weg de baan weer op, is niet fijn voor hem. Bij een terrein als Ede, waar je op een open terrein begint, hindernissen wat natuurlijker zijn/minder aankleding hebben, waar je misschien wat verder bij de andere paarden vandaan blijft, doet 'ie het een stuk beter. Welke crossen zou je in dat geval aanraden om eens te proberen?


Is de Vijfsprong niet een idee? Weet wel dat ze daar lessen en oefencrossen hebben, meetmomenten/wedstrijden weet ik eerlijk gezegd niet.


Vijfsprong doet geen meetmomenten/wedstrijden, wel lessen idd!

jesss_amigo schreef:
Weet niet waar vandaan je komt en hoe ver je wilt rijden, maar het Dijkgatbos (kop noord Holland) en Lisse zijn wedstrijden die door het bos gaan en de hindernissen vrij natuurlijk zijn. Dijkgatbos is alleen over anderhalve week al.


Tussen Hilversum en Amersfoort, behoorlijk smack in the middle, dus kan alle kanten op! Dijkgatbos is een goede ja, nooit aan gedacht! Voor dit jaar dan niet meer maar voor komend jaar een reminder in de agenda +:)+ Lisse kan idd ook qua cross, daar vond ik het losrijden en parkeren wel een nadeel :+

Cioccolato schreef:
Dijkgbatbos is nog vervelender parkeren als Ede.

Misschien gelselaar nog. Heino. Hattem.


Ja eens, parkeren daar is ook leuk :p. Gelsenaar is in Neede, toch? Heino ken ik niet, zoek ik op, dank! Hattem net filmpje van gezien, die kan ook wel op de lijst denk ik.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers