[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:08

Ik meld mij ook! :D

Amber, 22 jaar. Heb met mijn tinker Wizzard vele seizoenen tussen de B en L ponies gecrossed en ook een seizoen tussen de B paarden! Vanwege een blessure rijden we alleen nog af en toe een oefencrossje.
Ik ben ook wel een hindernisrechter bij nationale en internationale wedstrijden :)

Dit jaar ga ik met mijn andere paard (KWPN) Calippo, 7jaar, crosstrainingen beginnen. Momenteel rijden we L1 dressuur en B springen. Ons doel voor dit jaar is kennismaken met de vaste hindernissen en hier en daar een oefencross te rijden. Het ligt eraan hoe ze het op pakt, maar misschien eind seizoen officieel starten en anders volgend jaar pas.

Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:48

Jenny_S schreef:
AmberB_ schreef:

Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?

yes ik!

Op welke dag heb jij je ingeschreven? Misschien komen we wel bij elkaar in de groep!

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:50

SusanH schreef:
Amber: volgens mij ken ik jou ook, kom je wel eens tegen op de Schalm of bij de rijvereniging :j. Mijn man traint ook op de Schalm, maar das niet zo gek natuurlijk :D.

Ja dat kan wel! Ik rij tegenwoordig met een donkere schimmelmerrie. Volgens mij komen we elkaar inderdaad wel eens tegen bij de Plantage (oliebollenspringen?) en de Schalm.

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:07

Jenny_S schreef:
AmberB_ schreef:

yes ik!

Op welke dag heb jij je ingeschreven? Misschien komen we wel bij elkaar in de groep![/quote]

Maandag of woensdag met voorkeur voor woensdag[/quote]

Ik heb als voorkeursdag dinsdag en anders de maandag of woensdag

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:01

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:19

Hihi ikke ook! Aangezien mijn paardje nog totaal geen ervaring heeft met vaste hindernissen wacht ik nog tot april met crosstrainingen en doe dan de reeks in Renswoude.

Vandaag heb ik een dressuurwedstrijd in de planning :) dus zo naar stal paardlief poetsen

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:43

bedankt! We gaan ons best doen ;) Marloes jij ook succes met je wedstrijd +:)+

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:24

Calippo liep vandaag super! Heb nog nooit met zoveel rust en controle gereden :D Helaas had ik niet veel geluk met de jury. Alleen een 7 voor middenstap en verzorging, voor de rest 6'en en 2x een 4 voor wijken (dit had ik ook wel verwacht, werken we hard aan) Beetje jammer dat het een zessenjury was. Had als commentaar, werken aan het wijken en rechtere lijnen rijden. Meer omstellen in de gebrokenlijn.
Ach voor mijn gevoel hebben we super gereden daar hou ik mij maar aan vast. :)

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:38

Ja aan mijn gevoel vasthouden doe ik zeker! :j
mijn moeder was meegegaan en had ik gevraagd om mijn proef te filmen zodat ik het terug kon kijken. Doe ik ook vaak met trainingen. mijn moeder heeft beide proeven gefilmd, dacht ze :+ blijkt dat ze alleen 5sec de grond heeft gefilmd en voor de rest niets :') helaas

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:57

Lijkt mij ook erg leuk en interessant om aan mee te doen :) idd wel een klein beetje afhankelijk van de kosten :o en wanneer, want mijn merrie heeft nog geen ervaring, dus misschien ga ik dan met mijn tinkervriend

Edit: Ik heb wel een polar hartslagmeter liggen, maar weet nog niet zo goed hoe ik hem het beste bij mijn training kan gebruiken. En het lezen van de gegevens lukt me ook nog niet zo een-twee-drie :+
Laatst bijgewerkt door AmberB_ op 16-01-14 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:46

Vrijdag ritje van 15km in 2uurtjes gemaakt samen met mijn vader en de paardjes. :) Rest van het weekend visite dus niet veel kunnen doen

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:52

Ahh jammer ik kan 10 mei helaas niet.

Ik mag met rijden wel is de gopro lenen van mijn vriend. Mijn cap zakt daardoor ook naar voren. Wat voor contra gewicht heb jij eraan gehangen?

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:01

Ik moet voor paardlief nog beenbescherming hebben, voor als ik in april ga beginnen met crosstraining. Alleen de meeste bescherming is erg duur en tweedehands bijna niet te vinden.
Wat voor beenbeschermig gebruiken jullie en wat bevelen jullie aan aan iemand die eerst een jaartje crosstrainingen gaat doen voordat ze echt gaat crossen?
Als mijn paard niet goed de trainingen doorkomt stel ik crossen nog even uit tot dat ze er wel aan toe is.

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:57

Iedereen is lekker druk bezig met zijn paardjes zo te lezen! :D
Woensdag heb ik een oefenparcour (90cm) in de buurt gesprongen om zo meer kilometers te maken in het springen. Deze hebben we zeker nog nodig! De boordjes onder de hindernissen zijn soms wat spannend. :') Maar de muur en de sloot heeft ze probleemloos gesprongen. Voor de mensen die interesse hebben in het filmpje. link Ik was aan het einde in het parcour wel even te weg kwijt, dus vandaar dat ik haar bij de muur weg stuurde. Beetje dom :+ , had hem gewoon kunnen springen namelijk
Vrijdag lekker een rustig ritje in het bos gemaakt, ondanks de iets bevroren bodem. Heerlijk ontspannen gereden <3 . Vandaag in de natte buitenbak dressuuroefeningen gereden en dinsdag weer springles in Rensouwde.

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:41

Mijn paard wordt in maart 7jaar en is snel dr concentratie kwijt. Vooral thuis rijden is lastiger dan op wedstrijd. Na afgelopen jaar erg vooruit gegaan te zijn, word dit jaar voor ons een bevestigingsjaar. Zowel met buitenrijden, dressuur als springen. Vooral ontspanning tijdens het rijden er meer in krijgen.

Ik heb niet echt een vast schema. In een week doen we iedere dag wat anders. 1x in de week les (dressuur of springen/crosstraining), 1 à 2x naar het bos, 1x keer gymnastiek oefeningen, 1 keer rustdag. De overige dagen is longeren, nog een dag rust, grondwerken of rijden.
Een rustdag is bij ons buiten een stukje wandelen, omdat het voor haar niet werkt om totaal niets te doen. Dan staat ze, ondanks dat ze buitenkomt, te stuiteren in dr stal. Dus dan is wandelen ontspannend en houd haar mentaal bezig.

Verder 1 à 2x in de maand wedstrijd (dressuur of springen) en 1x in de maand oefenspringen op woensdag. Pas na mijn trainingen ga ik oefencrossen starten, dus dat word eind augustus de eerste.

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:31

Hier ook de luxe van bos dichtbij. Warm stappen langs de weg en zodra we in het bos zijn kunnen we gelijk draven. Maar soms gaan we ook naar de ginkelse hei omdat daar mooie lange paden hebt om te galoperen
ik heb toch nog tweedehands beenbescherming kunnen vinden. NEW voor en achter voor 25euro incl verzendkosten. :) Zometeen even passen bij paardlief. Beschermers zien er in elk geval goed uit
Straks naar springles :D

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:08

Klinkt goed Zucchero! :D Ik heb gisteren ook erg lekker gereden tijdens mijn springles. Ik hou totaal niet van trippels, maar deze hebben we twee keer super gesprongen! (tweede keer wat hoger dan de eerste keer) Helaas stond precies net bij die sprong een andere ruiter voor de camera, dus heb het helaas niet op beeld jammer genoeg :(

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:48

Ik wil met tinkerlief de oefencross in Renswoude rijden 20 april. We zijn flink op weg om de conditie op te bouwen. Word weer ons eerste crossje na 2jaar :o

Morgen bosritje met mijn vader en beide paardjes en hartslagmeter :) hopelijk blijft het een beetje droog
Laatst bijgewerkt door AmberB_ op 08-02-14 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:03

Vorig weekend is het toch niet van een bosritje gekomen, maar vandaag wel! Heerlijk twee uurtjes gereden over 15.93km. Ik moet nog best oefenen met de hartslagmeter er goed op te leggen, want soms leg ik hem verkeerd en heb ik geen hartslag :') Maar vandaag wel. Er train er nog niet echt mee, maar oefen meer met hoe die werkt en hoe ik hem af kan lezen en later kijk ik wel hoe ik hem het beste kan gebruiken.
Ik weet niet of die werkt, maar hier is de link van de data. We hebben af en toe toe een piekje in de hartslag dit is het spoor overlopen, schrikken van krokodillen in het bos en bij tijd: 00.59.40 gingen we voor het eerst bergje op galopje "voluit" voor de rest hebben we veel gedraaft. Ik hoop dat de link het doet!

data link bosrit 16-2

Gisteren nog met tinkerlief op wedstrijd geweest. Weer onze eerste wedstrijd na 2 jaar. L2 onofficeel gestart. 185 en 191 punten en 2x eerste :D Troy van 10jaar oud had met hem haar eerste officiele B dressuur wedstrijd en had 191 en 183 punten en 2x eerste. Dus ik heb een top weekend! *\o/*

EDIT: Oja de kleuren bij de hartslag curve zijn voor mensen. Voor paarden raden ze dit aan

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:37

Iedereen is lekker bezig zeg! Bij mij begint het ook steeds meer te kriebelen! :):) Ik heb zo zin om weer te gaan crossen.
Afgelopen week dinsdag springles gehad, ging erg goed. Donderdag dressuurles gehad. Liep ze super! Ik was zo trots! :D
Zaterdag had bijrijdertje troy haar tweede officiële wedstrijd met Wizzard. Hadden ze 189 en 190 en twee keer eerste! Super trots op hun. *\o/*
Gister had ik een dressuurwedstrijd met Calippo. Ze was erg voorwaarts en maakte zich in de proef best sterk. Gelukkig bleef ze wel luisteren, maar erg makkelijk was ze niet. Ik had er eigenlijk niets meer van verwacht, maar bij proef 2 toch nog een winstpuntje meegepakt. :)

Vandaag met Wizzard alleen naar het bos geweest om ook met hem conditietraining te doen, aangezien ik lekker onderlinge crosswedstrijden en oefencrossjes dit jaar ga rijden. Eerste in de planning is 20 april in Renswoude. Misschien dat ik in het weekend van 6 april in Lunteren nog wat sprongetjes met hem pak. :D

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:45

Ik ga denk ik foto's maken in Maarsbergen aangezien ik zelf nog niet ga starten. Misschien lukt het om van jullie dan ook foto's te maken. :D Tegen die tijd maar ff startnummers doorgeven. ;)
Voor Renswoude heb ik mij weer opgegeven als vrijwilliger hindernisjury :) en de zondag rij ik de oefencross met tinkerlief.

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:14

Deze week lekker bezig geweest met Calippo. Vanmiddag naar stal om te knotten, want vanavond springwedstrijd. :D Hopelijk heeft ze er een beetje zin in.
Wizzard loopt sinds maandag kreupel, maar kan niet zo goed vinden waardoor.:( Van de week laten de hem maar ff checken. Ik hoop dat hij er niet lang last van houd.

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:33

Wauw mijn paardje gaat steeds beter lopen! Zo ontzettend fijn! :D Dat geeft alvast een goed gevoel voor als we met de crosstrainingen gaan beginnen in april.
Gisteren had ik een springwedstrijd in Voorthuizen. Eerst rustig een rondje BB gedaan en daarna B gestart. Het ging super *\o/* beide rondjes foutloos en barage ook foutloos :D 66,5 stijlpunt, dus ook nog 2 winstpunten. Mijn weekend kan eventjes niet meer stuk <3 Zo trots op mijn paardje

Een filmje van de wedstrijd :D
http://www.youtube.com/watch?v=Ul1cet1MIvc&feature=youtu.be

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:09

Dankje :D In de week van 7 april als ik het goed heb. Ik doe mee met de trainingen in Renswoude. Heb daar nu om de week springles en straks dan om de week crosstraing (ipv springles)

Calippo <3 Wizzard†
[o]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:01

Heel veel sterkte!

Calippo <3 Wizzard†
[o]