[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:03

Mag ik me als groom ook melden? Ik ga altijd met mijn man mee op wedstrijd, ook ben ik wel eens als hindernisrechter te vinden bij wedstrijden in de buurt. Vind SGW erg leuk, ben alleen zelf niet zo'n held met springen. Heb op 27 december mijn springdebuut gehad op een onderlinge wedstrijd en ben nu serieus aan het overwegen om deze zomer ook wat crosslesjes te volgen. Ons paard pakt het crossen allemaal super op, mijn man heeft hem vorig jaar 3 keer gestart in een B cross en ze hebben al 6 winstpunten behaald. Ze gaan in Maarsbergen nog 1 rondje B doen, daarna wil hij over naar de L.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:10

Mijn man gebruikt het winterseizoen vooral om dressuur en springen te starten en daar in te verbeteren. Dat lukt tot nu toe voor de dressuur heel goed, hij rijdt standaard in de prijzen momenteel. In het parcours moet hij rustiger zitten. Doordat mijn man soms te snel terugkomt in het zadel laat ons paard zijn achterbenen iets hangen boven de sprong. Alle B wedstrijden die hij tot nu toe gestart heeft had hij 2 balken daardoor. Ik train het paard ook. Galoptraining op de baan vind ik heel leuk om te doen :j . En gisteren galoptraining op het strand, dat was helemaal top :D .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:20

Wij hebben een baan op stal, heel luxe :j

Starten is duur idd. Omdat mijn man wel heel veel plezier beleeft aan starten, en we "maar" 1 paard hebben samen, hebben wij er voor gekozen om alleen voor hem een startpas aan te vragen. Ik start alleen onderlinge wedstrijdjes van de rijvereniging. En wie weet straks ook wel een BB parcours of cross.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:36

Wij hebben een paard wat 100 % spring gefokt is (Zangersheide). Wel echt gekocht met als doel de veelzijdige wedstrijdsport. Springen deed hij gelijk al super, dressuur heeft hij van 0 af op moeten bouwen, maar pakt hij heel goed op.

Met ons vorige paard heeft mijn man ook een poging gedaan om te crossen maar dat was geen succes. Hij stond vaker stil dan dat hij over de sprong kwam. Dat was een KWPN, Gelders gefokt. Maar heel flegmatiek en zag overal spoken.

Bij ons op stal zie je vooral KWPN, dressuur en spring gefokt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:46

Wij staan idd op de Schalm :j. Keer afspreken kan altijd, zeker mijn man vindt het altijd fijn om samen met 1 ander iemand te trainen. Hij twijfelt nog of hij met de groepstrainingen mee gaat doen, of dat hij losse lessen gaat nemen. Met een losse les kan er altijd iemand anders aanhaken, dat is geen probleem.

Paard wat vertrouwen in het springen geeft is idd erg fijn. Dat hadden wij met ons vorige paard totaal niet, maar Chaplin heeft serieus nog nooit geweigerd. Daarom durf ik nu zelfs te springen met hem, terwijl ik echt heel bang geworden was.

Amber: volgens mij ken ik jou ook, kom je wel eens tegen op de Schalm of bij de rijvereniging :j. Mijn man traint ook op de Schalm, maar das niet zo gek natuurlijk :D.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:54

AmberB_ schreef:
SusanH schreef:
Amber: volgens mij ken ik jou ook, kom je wel eens tegen op de Schalm of bij de rijvereniging :j. Mijn man traint ook op de Schalm, maar das niet zo gek natuurlijk :D.


Ja dat kan wel! Ik rij tegenwoordig met een donkere schimmelmerrie. Volgens mij komen we elkaar inderdaad wel eens tegen bij de Plantage (oliebollenspringen?) en de Schalm.


Idd bij het oliebollenspringen :j leuke merrie heb je!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:03

Leuk al die mensen die naar Renswoude komen, kan ik zwaaien :) .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:00

Losse lessen op de Schalm kan ook prima :j betaal je wel terreinkosten plus lesgeld, maar als je die kosten deelt valt het mee. Mijn man vindt samen met 1 of 2 anderen trainen het fijnst, omdat je dan tijdens de tijd dat je tussendoor moet stappen nog wat opsteekt van de anderen. En het is gewoon gezelliger.

Hier geen indoor de Mortel, wij gaan de 19e naar de Meern voor de indoorcross. En dan is het plan om in april naar Maarsbergen te gaan voor de laatste keer B. In Renswoude wil hij dan zijn L debuut maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:35

Je kan je al opgeven, vol is vol :j tipje: als je de FB pagina liked krijg je ook alle linkjes om je op te geven voor trainingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 07:44

Is dat bij Hermkeshof? Daar hadden wij in oktober ons paard staan toen de cross in Ysselstein was. Leuke stal!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:40

Als ik de groepslessen bij ons op stal zie, wordt er altijd goed rekening gehouden met nivo. Mijn man was vorig jaar ook de beste uit zijn groepje, hij mocht altijd als eerste zodat degenen die minder goed meekwamen er achteraan konden, en als laatste kreeg hij dan nog een meer uitdagend lijntje of sprong. Dat hij als eerste ging was vooral fijn bij de waterbak, het maakt Chaplin ook niks uit als er iemand letterlijk aan hem vastgeplakt meelift. En degenen die minder ervaren zijn zie je ook per les groeien, erg leuk om te zien altijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:43

Fijn dat bij iedereen het trainen zo lekker is gegaan. Dressuur is altijd jammer dat de punten soms niet overeen komen met het gevoel. Wij gaan van het weekend en het weekend erop weer een rondje springen doen. Benieuwd hoe dat gaat, mijn man wil daar ook graag weer eens een winstpunt rijden. Maar de laatste paar keer had hij steeds 2 balken. Komt vooral door zijn eigen houding, als hij stiller blijft zitten en niet te vroeg terug het zadel in komt gaat het veel beter. Las ergens dat de inschrijving voor Castenray al geopend is? Dan zal ik mijn man vast opporren, hij wil daar ook graag mee rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:24

Dit weer is ideaal, kun je tenminste lekker buiten blijven rijden. Heerlijk! Het is niet te koud en niet te nat, superfijn :) !

Bouwpakket: gaaf paard heb je!


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:42

Geen idee, zijn wij ook benieuwd naar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:03

Had hem ook op FB gezien :j .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:25

Even afhankelijk van prijs, afstand en datum heeft mijn man ook interesse. Hartslag is voor en na de cross altijd super, maar omdat mijn man nu een klasse omhoog gaat en het wat serieuzer wordt allemaal wel goed om eens mee te pakken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:47

Jammer hoor Marloes. Wij gaan ook niet naar de Meern, vinden het toch te ver rijden. Mijn man gaat nu springen dichter bij huis, in de hoop dat hij weer een winstpuntje mee kan pakken. Als hij netjes stil blijft zitten moet dat prima lukken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:48

Vond het zelf ook wel jammer. Maar die punten die uitblijven zitten 'm wel dwars. Ben er wel blij om dat hij nu zelf ook in ziet waar het fout gaat. Doordat hij zo onrustig zit laat Chaplin af en toe zijn benen hangen en gaat er wel eens een balk af. Paard kan zat springen, ik heb zelfs als niet springruiter op stal het puissance springen gewonnen met hem :) ik kan dus stiller zitten als mijn man := terwijl hij tegen mij altijd zegt dat ik stiller moet zitten :roll: . Ga dus zeker weten dit jaar ook wat meer meepakken, keertje BB starten of een oefencross.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:41

Mijn man heeft vandaag een rondje BB en B gedaan, beide foutloos, nette stijlpunten en zelfs een prijsje :D. Strandrit klinkt ook niet verkeerd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:10

Leuk hoor! Herken idd de hindernissen uit Maarsbergen. Hij is idd lekker fanatiek :D .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:22

XNonnetje: wij waren idd in Bunschoten :j jij ook zo te lezen en fijn gesprongen. Gefeliciteerd met je eerste prijs! Mijn man was uiteindelijk achtste.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:48

O jammer, dan kunnen wij niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:26

Nee maart is nog wat te vroeg, wij hebben dan nog wat indoorwedstrijden in de planning. Vanaf april gaat er weer gecrosst worden. En ik moet er ook aan geloven, heb afgesproken dat ik de oefencross die aan het einde van de cursus gegeven wordt ga mee rijden := gelukkig heb ik nog even om aan het idee te wennen. Denk dat ik tegen het eind van de lente maar eens wat ga oefenen dan. Tot november vorig jaar durfde ik echt helemaal niks te springen dus het is voor mij best een grote stap. Zaterdag maar weer eens een rondje met gewone balkjes proberen op een onderlinge wedstrijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:28

Vorig jaar zei mijn instructrice dat ik ook beter kon gaan crossen ipv springen. Maar toen durfde ik beide nog niet. Nu gaat het springen (max 80 cm) heel aardig (als ik op tijd kijk waar ik heen moet :+ ). Ben heel benieuwd hoe een crosslesje gaat uitpakken. Zijn natuurlijk veel langere lijnen allemaal. Wat voor mijn man trouwens goed werkt is alleen wedstrijden inschrijven waar je voor de B uit ook een rondje BB kan doen. Die zijn er zat, en met een beetje geluk is het enige verschil tussen BB en B de hoogte, maar blijft het parcours gelijk. Dan pak je sneller een winstpuntje mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:58

Mij werd op stal aangeraden om eerst te beginnen met crossen (les) ipv springen omdat je langere lijnen hebt, en dit dus makkelijker te springen is. Vooral indoor springen is best moeilijk als je de handigheid nog niet zo hebt. Maar ik vind het tot nog toe een fijner idee dat de balk eraf gaat als het niet past. Moet alleen wel zeggen dat ik de boomstammen een stuk minder groot vind sinds ik met kerstspringen op stal over een muur van 1.20 ben gegaan :j . Scheelt ook dat ik nu met rijden veel meer controle heb over het paard dan een jaar geleden. Hij is veel fijner te rijden nu.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, petje86 en 34 bezoekers