[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:37

Jeetje, het gaat inderdaad snel hier :)

Amber: succes op je wedstrijd als je nog moet gaan en anders... hoe is het gegaan? ;)
M_Vainqueur: als ik om een trainingsmaatje verlegen zit, zal ik het melden, dan kun je spijbelen van je dressuurtraining ;)
Joki: neem aan vanwege een blessure? Dat is balen, maar geduld bouwt paarden als kastelen :j
Jenny: longeren is wel lekker ontspannen voor je paard. Tenminste Zuc gaat dan heerlijk stofzuigen als ik hem goed aan de longe heb. Ging het lekker?
Anneoffringa: en? lekker gereden?
Marloes hoe is je wedstrijd gegaan? Goed rond gekomen?
Fatal (annemarie) hoe is je wedstrijd gegaan?
Loesvan: op welke crossbaan ben je geweest? Is dat niet enorm mul? Hebben wij hier ook in de buurt maar ga er hooguit in stap overheen. Een groot hobbeldebobbelveld is dat!
Dropje: buitenritje is ook fijn! Zuc had pech dit weekend wat bos betreft. Hij heeft er vanuit de wei en bak naar mogen kijken.. Voor de rest moest hij het met dressuur en crossen bij Rob doen. Ook geen straf, lijkt mij. :)

In overleg met Rob ga ik de eerste training in Ysselsteyn afzeggen en me voor Merselo inschrijven. Kan ik op de galopstukken mooi oefenen om zijn hoofd omhoog te houden. Duikboot spelen is zoooooo 2013!!

Training ging SUPER!!! Rob was ook echt blij met onze vooruitgang sinds de laatste keer (was in november of december dacht ik... weet het niet meer... Of zelfs al oktober?). Zuc bleef veel beter ontspannen. Nu moet ik nog meer durven galopperen en dan komt het ooit goed ;) Ik ben super tevreden en Zuc volgens mij ook. Die stond echt heel tevreden en ontspannen te kijken na de les. Fijn! <3

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:01

@zuc, ik moet nog starten later vandaag..
Super dat het goed ging bij Rob :)
Misschien zie ik je wel in Merselo. Ik denk dat ik daar ook heen ga.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:16

Aaah leuk Zucchero, fijn dat 't zo goed ging!
Alle wedstrijden goed gegaan? En mooie buitenritten gemaakt?
Joki, heeft 'ie een blessure gehad?

Keek vandaag wel lichtelijk jaloers naar alle stalgenoten die lekker naar buiten of op wedstrijd gingen. Maar... na weken boxrust en alleen met compleet ingepakt been in de paddock :z vandaag voor 't eerst laten draven. en hij liep goed! *\o/* Van de week weer starten met longeren en dan weer lekker aan de slag :)

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:16

Gezellig!
Misschien kunnen we een keer samen gaan trainen daar? Ben je er al wel eens geweest? Ik vind het wel een vriendelijke terrein!

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:22

Zucc ja ze was heerlijk ontspannen maar wat wil je met dit zonnetje
Spannend merselo ;-)

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:23

Zucc ik zie dat je naar de instructieweken gaat. Ik dacht dat dit meer voor jongeren was??? Hield me altijd tegen namelijk

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:24

Zucchero schreef:
Loesvan: op welke crossbaan ben je geweest? Is dat niet enorm mul? Hebben wij hier ook in de buurt maar ga er hooguit in stap overheen. Een groot hobbeldebobbelveld is dat!


Ik ben in het rommelgebergte geweest. Bodem was juist mooi, helemaal niet mul.

Fijn dat je crosstraining zo goed ging!

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:29

Jenny_S schreef:
Zucc ik zie dat je naar de instructieweken gaat. Ik dacht dat dit meer voor jongeren was??? Hield me altijd tegen namelijk

Nee hoor, valt erg mee. Ik en nog een flink aantal dames/meiden trekken de gemiddelde leeftijd flink omhoog. Ben echt nog niet de oudste deelneemster en ben zelf echt de jongste niet meer :')

Misschien kun je nog mee, maar vrees dat de week nu wel vol zit...

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:31

Ok zal onthouden, voor volgend jaar ;)
lijkt me namelijk erg leerzaam

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:02

dropje_90 schreef:
Pfoeh jullie gaan echt heel snel zeg!
Het valt met op dat er midden en boven in Nederland veel meer crossen (en traningen) gedaan worden..
En die trainingen in renswouden; moet je daar echt heel de reeks voor mee doen of kan je ook een losse training mee doen?

In heerjansdam gaan ook crosstrainingen georganiseerd worden, ben benieuwd of dat terrein wat is..

Joki gaat t wel weer beter met het springen?
Calvinengino veel plezier in Thailand!

Ik vind het juist hier in het Noorden niet zo veel :P

XNonnetje

Berichten: 364
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:49

Jullie gaan zeker snel!
@Zucchero: Super fijn als de eerste training van het jaar al zo goed gaat!
@dropje_90: Ben ook heel benieuwd naar dat terrein in Heerjansdam!
Over 2 weken ga ik waarschijnlijk naar Heerjansdam voor crosstraining, maar had er nog nooit van gehoord eigenlijk.

Ik heb vandaag ook dressuurwedstrijd gehad, in het L2. Paard liep gelukkig lekker, maar in de proeven zelf hadden we wel veel fouten, ook nog een keer verkeerd gereden :+ Maar toch 182 en 183 punten :D

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:07

Nonnetje gefeliciteerd met de wps
Maik fijn dat je paard goed liep

Die van mij heeft een klap op de sprong gehad. Daardoor bloeduitstorting tussen de pezen. niet kreupel of iets maar wel rustig aan doen

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:24

Calippo liep vandaag super! Heb nog nooit met zoveel rust en controle gereden :D Helaas had ik niet veel geluk met de jury. Alleen een 7 voor middenstap en verzorging, voor de rest 6'en en 2x een 4 voor wijken (dit had ik ook wel verwacht, werken we hard aan) Beetje jammer dat het een zessenjury was. Had als commentaar, werken aan het wijken en rechtere lijnen rijden. Meer omstellen in de gebrokenlijn.
Ach voor mijn gevoel hebben we super gereden daar hou ik mij maar aan vast. :)

Bouwpakket
Berichten: 649
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Zuidoost brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:30

Ik heb vandaag ook eerste crosstraining gehad bij rob;-) eerste keer echte training met mijn dressuurkrack hihi (mortel hebben we ook beetje getraind) ze deed alles en liep zo het water in dus moest het ijs breken voor de andere twee paardjes haha dus zuchero jij had geen last meer van het ijs haha, gelukkig was rob erg positief en gaf die aan dat ik etten leur gerust op kan geven;-) dus op naar nog een paar trainingen en een oefencross in merselo en dan gaan we 13 april ons debuut maken;-)

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:39

Amber balen van die jury maar als je je zelf maar goed voelt dan heb je een topdag gehad ;)

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:48

Maar nu weet ik nog niet wie van de drie jij nu bent Bouwpakket! :+
Bedankt voor het breken van het ijs!! Ben ook nog het water in geweest, maar wel een stuk rustiger dan jullie! Ik wilde echt geen nat pak!!! Chicken!!! :D
Heb super fijn gereden, maar jullie volgens mij ook!! Zag er goed uit iig. :j

Bouwpakket
Berichten: 649
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Zuidoost brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:52

Uhm ik was op de enige die niet geschoren was de bruine, die zei dat ze ook training had gedaan in ysselstein maar doorging naar rob;-) tja paardje ging steeds iets harder in het water haha, die vond het echt prachtig. Vond het zelf ook wel diep haha dus had wel natte voetjes zelf ook maar was wel blij dat ze er zo doorheen trok haha

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:51

Ah. Ja daar had ik het nog met Rob over. Zuc vindt water ook echt heel leuk, dus daar moet ik ook voorzichtig mee zijn. Jij hebt een lange donkere staart? Toch? :o
Jullie komen volgens mij alledrie hier uit de buurt toch?

Bouwpakket
Berichten: 649
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Zuidoost brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:54

Ja klopt dat was ik;-) ja ik kom uit boekel waar we een ccompleet eventingteam hebben met ongeveer 8 ruiters de andere twee komen uit uden en haps

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:57

Oh dat is wel gaaf zeg!

Ik heb gelukkig ook een paar stalgenoten en maatjes die ook graag springen en crossen. Is toch leuker dan wanneer je de enige bent. :)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:34

Positieve crosstrainingen, leuk!!

En Amber lekker aan je eigen gevoel vasthouden :D

venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:41

Jullie alweer lekker de eerste training van dit jaar erop zitten! Lekker hoor!

MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:15

Dropje_90: Het was vandaag ook echt super lekker weer, wel koud maar met een zonnetje erbij. :D
Zucchero: Mooi van je training! Rob is echt een fijne instructeur vind ik. :) En instructieweken zijn leuk! Ben er ook een aantal keer geweest en altijd genoten daaro. :)
Maik79: Goed nieuws dus! Nu inderdaad weer lekker opbouwen en over een tijdje ook weer lekker op wedstrijd. :)
XNonnetje: Gefeliciteerd met je punten!
AmberB_: Inderdaad gewoon aan je eigen gevoel vast blijven houden, komt vanzelf goed. :)
Bouwpakket: Ook jij weer een fijne training gehad bij Rob dus! Moest er vanochtend nog aandenken, aan jullie crosstrainingen. Was toen de ruiten aan het krabben van de auto haha. ;)

Springwedstrijd van vandaag ging niet zoals ik gehoopt had. Weer sinds lange tijd L gesprongen met de pony en dat was toch best pittig. Parcours was in een 20x40 bak en alles kwam heel snel achter elkaar. Dan staat soms 1.10 best wel hoog voor m'n ponietje van 1.46. Maar goed, verder was ze super braaf. Bleef doorspringen ondanks dat ik er soms heel krom voor kwam. Achteraf ook niet losgereden zoals ik het wilde en dat is ook een leerpuntje voor de volgende keer, meer m'n eigen ding doen met losrijden ipv naar anderen kijken. En misschien ook kijken naar wedstrijden in grotere bakken, dan kan ik net iets meer doorgalopperen.

Zag laatst op facebook een mooie spreuk voorbij komen voor als het een keer niet lukt. Ergens zit er wel een kern van waarheid in. ;)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2982_n.png

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:21

Vind ik een hele mooie spreuk :j

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:32

Ik ook. Beetje jammer dat mijn leerpunten met regelmaat pijnlijk op de grond eindigen... ;)