[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:42

Jaaa goed gedaan!!

Zal me ook voorstellen
Shireen 33 jaar
Fries paard Doutzen
Ervaring alleen crosstrainingen van michiel brons gehad in 2013 en sta ingeschreven voor de trainingen bij boonzaaijer in renswoude
Zou broekelo gelopen hebben maar die werd helaas afgezegd
Heel hoog zullen we niet komen want daarvoor heb ik verkeerd paard gekocht. Maar dat vind ik niet erg als we maar lol hebben

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton


Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:04

Leuk zo'n gevarieerde groep

Wie traint er nu al echt voor de cross?
Mijn trainingen starten pas in april daarvoor alleen dressuur bos en af en toe springen

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:22

Ja in renswoude zit de renbaan er bij. Heerlijk is dat
En bos natuurlijk heel fijn om conditie op peil te houden

Zoals ik al eerder zei heb ik een fries dus niet echt een crosswonder. Hebben jullie wel meer gericht een paqrd gekocht voor de cross/springen of dressuur

Je hoort steeds vaker dat haflingers ed het ook goed doen maar qua snelheid denk je al snel aan de volbloeden ed

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:08

M_Vainqueur schreef:
Wat leuk om dit allemaal zo te lezen zeg! Staan jullie in Renswoude gestald SusanH? Anders misschien leuk om is samen te trainen? :) Ik oefen zelf in Renswoude of in Lunteren en ga net als vorig jaar denk ik weer de sgw lessen midden Nederland volgen. Ook ga ik 1x per maand een crossles voor de vereniging organiseren aangezien bijna iedereen wel crosst bij ons, dit wil ik op allerlei locaties gaan regelen zodat we lekker veel zien!
Zelf ben ik wel een beetje aan het trainen, niet perse hele enge dingen al soms wel kruiwagens tonnen bankjes etc. Maar dit allemaal in de springles, de HTC trainingen voor eventing en springen worden in dezelfde bak gehouden als onze lessen (v R.oekel) en die zet altijd mooie technische oefeningen voor in de cross neer dus die trainen wij ook dan. Verder ga ik vanaf februari weer conditietraining doen, in het bos, al ben ik met dit mooie weer er nu ook al mee bezig dus als de winter tegenvalt zal dit ook zo blijven opbouwen.

En op de vraag over het paard, na mijn vorige paard(echt dressuur maar vond dat geen reet aan en springen wel maar na de L was die niet getalenteerd genoeg en ik had geen zin in brokken) ben ik wel specifiek gaan zoeken naar een springpaard met de potentie voor het Z/ZZ(meer ambities heb ik niet) hij is dan ook volledig gefokt met in zijn bloedlijn toch wel heerlijk fanatieke en werkwillige hengsten. En dit hebben ze goed doorgegeven!
Met een fries zou ik het persoonlijk toch wel spannend vinden om de cross in te gaan, als ik zo door het veld dender ben ik toch wel blij dat ik weet dat we altijd over de sprong kunnen komen:p maarja ik heb dan ook nog nooit gesprongen op een fries hoor! Ben benieuwd naar filmpjes/foto's van het springen/crossen! Heb je die?


Mee eens hoor dat het fijner is te weten dat je paard altijd springt. Met een fries moet je veel vetrouwen kweken. Als ik maar iets inhoud stopt zij ook helaas
Vandaar dat ik het op amateurnivo houd.
In mijn profiel staan wel een paar fotos. filmpjes heb ik niet

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:15

AmberB_ schreef:
Ik meld mij ook! :D

Amber, 22 jaar. Heb met mijn tinker Wizzard vele seizoenen tussen de B en L ponies gecrossed en ook een seizoen tussen de B paarden! Vanwege een blessure rijden we alleen nog af en toe een oefencrossje.
Ik ben ook wel een hindernisrechter bij nationale en internationale wedstrijden :)

Dit jaar ga ik met mijn andere paard (KWPN) Calippo, 7jaar, crosstrainingen beginnen. Momenteel rijden we L1 dressuur en B springen. Ons doel voor dit jaar is kennismaken met de vaste hindernissen en hier en daar een oefencross te rijden. Het ligt eraan hoe ze het op pakt, maar misschien eind seizoen officieel starten en anders volgend jaar pas.

Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?


yes ik!

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:34

Finlandia schreef:
Henry hier en waarschijnlijk maak ik veel van jullie zelfs na een SGW evenement heel blij :+
Mn werkpaard heet Canon en gebruik meestal een 70-200 bit en we maken voornamelijk actiefoto's.

Hopelijk kan ik jullie in 2014 verblijven met een aantal mooie plaatjes :)
Aangezien ik meestal de cross loop, om zo verschillende foto's te maken, zullen een aantal bv geen foto of een minder mooie foto hebben. Mn planning voor SGW's is erg wisselvallend en is beetje afhankelijk van t weer aangezien mn bit niet tegen regen kan.
Grote kans dat ik SGW's ben die die in t noorden, midden, oosten van NL gehouden worden :)

Bij wedstrijden gewoon hoi zeggen als je me tegenkomt :P


:D

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:54

AmberB_ schreef:
Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?


yes ik![/quote]

Op welke dag heb jij je ingeschreven? Misschien komen we wel bij elkaar in de groep![/quote]

Maandag of woensdag met voorkeur voor woensdag

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:50

dropje_90 schreef:
Goh wat gaan jullie snel zeg jeetje! Hoop bij gelezen in 1 keer erg leuk dat er zoveel enthousiaste mensen zijn!
Ik zelf ben van plan om weer aan de trainingen in moordrecht mee te doen gezien dat een mooie afstand is.
Nog meer mensen die dat van plan zijn?
Misschien gezellig om met een groepje te gaan trainen? :)

Dat flexibel starten is echt heel erg fijn, dit heeft mij ook aangemoedigd om de stap naar het L te durven zetten. Had van tevoren nooit durven dromen dat ik ooit een L cross zou rijden haha!

Princenhage staat trouwens wel weer op de agenda avi5987, daar wil ik ook sowieso heen, fijne wedstrijd. :)


Alleen niet door michiel brons helaas die kans is klein ivm zijn revalidatie

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:57

Jenny_S schreef:
dropje_90 schreef:
Goh wat gaan jullie snel zeg jeetje! Hoop bij gelezen in 1 keer erg leuk dat er zoveel enthousiaste mensen zijn!
Ik zelf ben van plan om weer aan de trainingen in moordrecht mee te doen gezien dat een mooie afstand is.
Nog meer mensen die dat van plan zijn?
Misschien gezellig om met een groepje te gaan trainen? :)

Dat flexibel starten is echt heel erg fijn, dit heeft mij ook aangemoedigd om de stap naar het L te durven zetten. Had van tevoren nooit durven dromen dat ik ooit een L cross zou rijden haha!

Princenhage staat trouwens wel weer op de agenda avi5987, daar wil ik ook sowieso heen, fijne wedstrijd. :)


Alleen niet door michiel brons helaas die kans is klein ivm zijn revalidatie


Nee inderdaad daar ben ik ook bang voor, hoop dat het goed gaat met hem en de revalidatie..
Maar volgens mij kan je daar ook met een eigen instructeur terecht toch?[/quote]

er is nog iemand die daar trainingen geeft maar minder vaak
Ik weet niet hoe het zit daar met alleen terreinhuur

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton


Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:03

Dropje; richard ten kate geeft daar ook training

Als je alleen komt met instructeur kost het nu 15 terreinhuur en je instructeur moet je zijn diplomas hebben die je vooraf naar hun moet sturen. Wat een rompslomp. Vind 15 euro ook veel trouwens

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:33

Bij de schalm kan je al opgeven via inschrijfformulier

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:00

Homiafortuna schreef:
M_Vainqueur schreef:
Zelf heb ik vraag aan diegene die ervaring hebben met de cross trainingen van sgw oost (Ede, Renswoude, Hernen, Biddinghuizen, Barchem etc). Kan je zelf kiezen naar welke lessen je gaat? en betaal je dan per les? En ik vraag me af wat je kosten zijn (waren de afgelopen jaren) per les of per cursus.

Ik heb vorig jaar de cursus sgw midden nederland gedaan, harstikke leuk maar ondanks dat ik nog nooit gecrosst had heb ik me nogal verveeld in de lessen vanwege het wachten op de echte beginners. Instructeur gaf al wel aan dat ik een volgend jaar naar de gevorderde groep moest gaan. Maar aangezien het allemaal zo simpel gaat bij ons ben ik bang dat ik me daar ook ga vervelen (omdat de kans dat er 2 stumpers tussen zitten in een groep van 8 best groot is). Deze cursus volgen kan altijd nog! Maar ben nu aan het kijken naar andere trainingen. Renswoude vind ik wat duur voor alleen maar lessen op dat terrein, aangezien ik daar zelf tussendoor ook nog zal gaan trainen. Dus wie kan mij info geven? Mag ook per PB!


Ik vind dit nu niet echt vriendelijk naar je mede-eventers. "Echte beginners" en "stumpers". Iedereen moet toch ergens beginnen en heel slim dat ze met een cursus beginnen. Niet iedere ruiter en ieder paard is een natuurtalent, het gaat voor sommigen (dus ook voor mij), puur om de lol die je er samen met je paard aan beleeft. Beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn.


mee eens vind ook niet echt netjes. Ik (als stumper) kon me juist fijn optrekken aan andere en werd altijd geholpen door de 'betere'. Heb gelukkig nooit het gevoel gehad dat ze dachten 'jeetje wat doet die hier' vooral in de eerste lessen verschillen de niveaus soms heel erg, maar het is ook aan de instructeur om je op een andere plek dan aan het werk te zetten of je een lange parcours te geven.

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:34

SusanH schreef:
Als ik de groepslessen bij ons op stal zie, wordt er altijd goed rekening gehouden met nivo. Mijn man was vorig jaar ook de beste uit zijn groepje, hij mocht altijd als eerste zodat degenen die minder goed meekwamen er achteraan konden, en als laatste kreeg hij dan nog een meer uitdagend lijntje of sprong. Dat hij als eerste ging was vooral fijn bij de waterbak, het maakt Chaplin ook niks uit als er iemand letterlijk aan hem vastgeplakt meelift. En degenen die minder ervaren zijn zie je ook per les groeien, erg leuk om te zien altijd.


precies superleuk!!
als je zelf dan ook nog wordt uitgedaagd

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:12

dropje_90 schreef:
Pfoeh jullie gaan echt heel snel zeg!
Het valt met op dat er midden en boven in Nederland veel meer crossen (en traningen) gedaan worden..
En die trainingen in renswouden; moet je daar echt heel de reeks voor mee doen of kan je ook een losse training mee doen?

In heerjansdam gaan ook crosstrainingen georganiseerd worden, ben benieuwd of dat terrein wat is..

Joki gaat t wel weer beter met het springen?
Calvinengino veel plezier in Thailand!


De cursus die ze geven is inderdaad een volledige reeks. Maar ze geven ook privelessen en als je afspreekt met meerdere kan je met groepje les krijgen

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:17

leuk al crossles, jaloers hier ;)

succes amber!

ik ga saai longeren, heb er alleen maar opgezeten dus ze krijgt rustdagje

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:22

Zucc ja ze was heerlijk ontspannen maar wat wil je met dit zonnetje
Spannend merselo ;-)

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:23

Zucc ik zie dat je naar de instructieweken gaat. Ik dacht dat dit meer voor jongeren was??? Hield me altijd tegen namelijk

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:31

Ok zal onthouden, voor volgend jaar ;)
lijkt me namelijk erg leerzaam

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:39

Amber balen van die jury maar als je je zelf maar goed voelt dan heb je een topdag gehad ;)

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:57

Au das balen

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:31

Super daar he splash. Geniet er maar van

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:04

ik hoop zoooo dat we geen verlate winter krijgen BRRR

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:05

Ik vind een gewoon springconcours heel wat anders dan een cross ;-)
In de cross heb je vaak meer ruimte en is vaak in een groene omgeving
Springwedstrijd is in een bak. Je moet wendbaar zijn en de hindernissen ogen uiteraard anders

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:04

SplashIsLief schreef:
Jenny_S schreef:
Ik vind een gewoon springconcours heel wat anders dan een cross ;-)
In de cross heb je vaak meer ruimte en is vaak in een groene omgeving
Springwedstrijd is in een bak. Je moet wendbaar zijn en de hindernissen ogen uiteraard anders

Ik vind dat er ook in de cross ook een stuur op moet zitten en waar leer je dat beter dan in een bak in het parcours? :D


Zeker waar maar als beginner is een crosstraining toch anders dan een parcours

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:35

Zucchero schreef:
(komt binnen rennen)

IK HEB ZO FIJN GEREDEN VANAVOND!!! <3

(rent weer weg, want moet naar bed :+)



fijn zo'n ritje :D

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers