[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Homiafortuna

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:36

Ha leuk, ik meld me ook. Ben weliswaar nog geen amateur-eventer, maar wil het wel graag worden als ik ooit nog een jong paardje heb. Mijn naam is Anita, qua leeftijd haal ik de gemiddelde leeftijd van het topic goed naar boven, dus die vermeld ik maar niet. Ik rij op het moment nog met Homiafortuna. Zij is van bouwjaar 1989, dus die haalt ook de gemiddelde leeftijd niet naar beneden. Homi was L2 dressuur en nooit officieel springen gestart. Maar ondanks haar leeftijd is ze nog ontzettend fit en vindt crossen ontzettend leuk, dus ik start zoveel mogelijk oefencrosjes met haar, lekker laag, niets moet en het houdt haar monter en bereid mij voor op een eventuele officiële start met een ander paard. Maar omdat al mijn stallen gevuld zijn met "oudere" paarden, is er helaas nog geen plek voor een jonger paard. Blijkbaar doe ik iets te goed, want de oudste is van 1983 en gaat ook nog mee op rustige buitenritjes. Maar ooit gaat het er toch eens van komen. Bovendien kun je me op zowat alle crossen in Maarsbergen wel ergens terug vinden als hindernisjury.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:13

M_Vainqueur schreef:
Zelf heb ik vraag aan diegene die ervaring hebben met de cross trainingen van sgw oost (Ede, Renswoude, Hernen, Biddinghuizen, Barchem etc). Kan je zelf kiezen naar welke lessen je gaat? en betaal je dan per les? En ik vraag me af wat je kosten zijn (waren de afgelopen jaren) per les of per cursus.

Ik heb vorig jaar de cursus sgw midden nederland gedaan, harstikke leuk maar ondanks dat ik nog nooit gecrosst had heb ik me nogal verveeld in de lessen vanwege het wachten op de echte beginners. Instructeur gaf al wel aan dat ik een volgend jaar naar de gevorderde groep moest gaan. Maar aangezien het allemaal zo simpel gaat bij ons ben ik bang dat ik me daar ook ga vervelen (omdat de kans dat er 2 stumpers tussen zitten in een groep van 8 best groot is). Deze cursus volgen kan altijd nog! Maar ben nu aan het kijken naar andere trainingen. Renswoude vind ik wat duur voor alleen maar lessen op dat terrein, aangezien ik daar zelf tussendoor ook nog zal gaan trainen. Dus wie kan mij info geven? Mag ook per PB!

Ik vind dit nu niet echt vriendelijk naar je mede-eventers. "Echte beginners" en "stumpers". Iedereen moet toch ergens beginnen en heel slim dat ze met een cursus beginnen. Niet iedere ruiter en ieder paard is een natuurtalent, het gaat voor sommigen (dus ook voor mij), puur om de lol die je er samen met je paard aan beleeft. Beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn.

Homiafortuna

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:20

Ik zag dat Alice Naber weer een eventingcursus aanbiedt. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Een aanrader voor de tweifelaars onder ons.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:29

M_Vainqueur schreef:
Gefeliciteerd Splashislief! En ik ga ook weer op water training Suelza...ik was degene die keihard werd gelanceerd voor de waterbak toen paard zich even 180 graden draaide. Niet zo fijn gevallen en kan nu niet meer lopen van de pijn en mijn enkel is (helaas niet overdreven) 5x zo dik. Baal ontzettend, tot en met 10 ging die zo fantastisch, maar ik krijg hem dan gewoon niet meer terug om normaal het water te benaderen. Dit is wel de druppel om te kijken of een ander bitje wat kan betekenen voor me...ben onwijs tegen verschillende bitjes, maar hij reageert Altijd op het watertrensje maar in de cross kom ik na een paar hindernissen niet meer door. Iemand een tip voor een geschikt bitje voor een paard wat opzich heel gevoelig is in de mond en een ruiter met een rustige en bewuste hand? :D

Edit; Susan, bedank Harm heel erg voor zijn hulp! Met voorbrengen en stiften enz! Echt heel fijn! Thanks!

Ik heb je zien vallen bij de waterbak. Ik was daar hindernisjury! Er zijn hier heel veel mensen gevallen na de sprong over de boom, omdat de paarden verrast werden door het water. De ruiters zaten niet snel genoeg terug en vergaten te blijven rijden, waardoor de paarden twijfelden en de ruiter, die dus nog in springpositie zaten hun evenwicht verloren en er zijdelings afgleden en afvielen. Dit gebeurde ook bij jou. De meeste ruiters kwamen veel te hard op de boom aangereden. Het tempo was niet goed onder controle en dan ging het mis. Wij konden het al zien aankomen voordat de boom gesprongen werd. We hadden blauwe vingers van het invullen van de ongevalprotocollen.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:35

Ponycrosserr, kun jij eens laten zien hoe die fietsendrager op de dissel zit aub?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:59

ponycrosserr schreef:
Ja maj0 wij zijn een keer toen het eindelijk weer beter ging binnen in de barrage met een balk tussen de benen over de kop gevlogen, dat was ook niet grappig en nu dus het vertrouwen kwijt. Vandaag eindelijk weer 2 foutloze rondjes gesprongen in Warga met een 3e prijs in de B.

Ik zal een foto maken Homiafortuna!

Dank je.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:17

M_Vainqueur schreef:
Ik ben in Neede geweest. Even gekopieerd uit het andere topic:
Citaat:
Hier ging het ook iets anders dan gepland. Eind vd week is paardje behoorlijk verkouden geworden en was in de proef alleen maar bezig met kuchen en proesten. Verder een prima brave proef. Maar jury vond ons niet heel leuk. 185 186. Daarna moest ik direct omzadelen en naar het springen dus geen tijd om op adem te komen. Met lossprongen merkte ik al dat die wat moe werd. Maar hij deed toch zijn uiterste best (top instelling heeft dat paard) en ik was voor de verandering met een heel mooi en fijn rondje foutloos binnen de tijd. Op naar het crossen. Alles wat er in zat moest prima te doen zijn. En dat was ook zo, tot ik op het a onderdeel van het water mijn teugels kwijt was en paardlief de pap op had, dus we schoten langs deel B op. Opnieuw aanrijden deed die keurig, alleen een enorme Wapper en toen was ik mijn beugel kwijt...ja ik had toch al een weigering dus ik langs C (ik had niet zo zin om in de waterbak te belanden met nog zo een Wapper) duurde even voor ik mijn beugel had. Daarna weer braaf maar groooot erin en fijn er uit en door naar de finish. Na 1.5 seizoen alleen maar foutloze crossen in het L valt dat tegen maar hier leren we alleen maar van, ik ben wel heel trots op het springparcours en de rest van de cross:):):) op naar het M volgende week!

Vond je het dan wel verantwoord en vertrouwd om met een nog niet compleet hersteld en vermoeid paard door te gaan?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:37

_Elke schreef:
Bedankt :o
FSCA gefeliciteerd!! goed gedaan!

Ja gaaf hè Susan. In het regelement staat dat je alleen met je beste paard mee mag dingen naar de titel.

Ik vind dat eigenlijk best een vreemde regel. Alice had drie kansen, daar tegenover een aantal andere Nederlanders maar één kans. Zouden ze eigenlijk moeten wijzigen in vooraf aangeven met welk paard je meedingt naar de Nederlandse titel.

Overigens niet tegen Alice bedoeld hoor. Die heeft echt super gereden en terecht gewonnen. Maar ik vind het gewoon een kromme regel.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:17

SusanH schreef:
Dit staat in het reglement:

Citaat:
Weigering:
a. Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halt houdt voor een te springen hindernis. Het stilstaan,
onmiddellijk gevolgd door het springen vanuit stand wordt eveneens als een weigering bestraft.

Ze springt vanuit stilstand, dus ik had je wel een weigering aangerekend als ik hindernisjury was geweest :j

Ik heb dat stukje ook nog eens heel goed bekeken. Ben ook hindernisjury. Ik had geen weigering aangerekend, aangezien het paard in een voorgaande beweging bleef. Echt stilgestaan heeft ze niet, naar mijn mening.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:59

Ja leuk hè, hindernisjury zijn.
Je hebt altijd maar een fractie van een seconde om een momentopname te jureren. Daarom is het maar goed dat je met meerderen op een hindernis zit. Twee paar ogen zien meer dan één.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:29

_Elke schreef:
Eigenlijk wel een leuke discussie voor de knhs hinderniscontroleurs ! ;)

Dit is inderdaad een goed filmpje voor een voorlichting voor hinderniscontroleurs.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:56

madelene schreef:
wbt maarsbergen, bij het inschrijftopic staan nog steeds 2 tijden.
weet iemand al wat het nu is? 8.00uur of 21.00uur?

Kreeg vandaag bericht voor het militaire kampioenschap dat de inschrijving voor Maarsbergen opent op 1 maart om 08.00 uur.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:58

Oh wat jammer. Lees je berichtje nu pas. Ga het nu niet meer redden.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:29

Ik ook.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie