[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:52

Leuk! Ik ben sinds afgelopen jaarook sgw-verslaafd! Hihi

In mei een eerste crossles gereden, en Neede was m'n eerste wedstrijd, daarna nog Vasse, Barchem en bathmen gereden, als ik er niet vanaf val kom ik netjes rond :P

Hebben jullie al een planning gemaakt van wedstrijden voor komend jaar? Heb er erg veel zin in!

Voor de rest rij ik met haar L1 drs en B springen.

*\o/* Duchess of Esbi Z1+18 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:07

Ik heb er behoorlijk wat op het wensenlijstje staan :D moet ook nog kijken of er dan geen leuke gewone wedstrijden zijn, die gaan ook gewoon door.

16 mrt Gorssel
5 apr Markelo potdijk
12 apr Westerbork
8 jun Vinkega
4 juli Ermelo
12 juli Ede
6 sept Norg
13 sept Gorssel
27 sept neede
5 okt Vasse
18 okt diepenheim
2 nov bathmen

Flink lijstje :+ maar er passen ook wel gewone wedstrijden tussen :P

*\o/* Duchess of Esbi Z1+18 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:09

Bij ons op stal hebben we een crosswei, met boomstammen, picknicktafels, af/opsprongen, heggetjes, water etc. Dus daar kan ik al wel trainen :D maar nu is het wat te nat helaas

Galoptraining doe ik buiten :P natuurgebied in en galopperen :D Hoewel galoptraining voor de B nog niet echt nodig is.

Wel wil ik straks de regiotrainingen van SGWoost weer gaan volgen, vorig jaar de kennismakingslessen gedaan. Meer mensen die daar naartoe gaan? Ligt er voor mij nog even aan op welke dag de trainingen zijn.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:29

Jawel, als je 1 weigering hebt, heb je 1 wp.
Je moet niet bij 4 winstpunten in de B over naar de L, als je 4 wp in de L hebt, mag je geen B meer starten.

Wel een fijne regeling :D wist ik niet, dan kan ik ook een keer L proberen en daarna weer B.

Casca

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:40

@joki, de data van sgw oost zijn toch nog niet bekend? Of weet jij meer? Ik wil ze ook graag volgen, maar dan moet het wel uitkomen..

Tsja, het wachten op lesgenoten, dat was bij ons ook wel, reden 2 pony's mee die élke hindernis, ja élke, eerst 2-3x weigerden.. Als je eigen paard dan alles in 1x springt is dat af en toe best frustrerend om te wachten, ach, gewoon gezellig maken met je lesgenoten.. Priveles nemen en je bent eraf.. Dat heb je nou eenmaal met groepslessen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:52

Ik zit ook met die trainingen voor sgw oost, ik vind ze erg leuk, maar wil graag ook op concour en die trainingen zijn op zondag.. Ik pleit voor meer dagen in 1 week :+

Maar je schijnt ook in Heeten te kunnen trainen via www.horseandyou.nl iemand ervaring mee?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:19

Vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt in het natuurgebied en weer geoefend met verlichte zit en gas geven :D heerlijk! Perfect weertje :D

Zit de laatste tijd wel te dubben, hoeveel doen jullie met de paarden? Ben bang dat ik te veel met mn paard wil gaan doen, om de week dressuurles, springles en crossles ( bijv week 1 di: dressuurles en do: crosstraining en de andere week een springles) maar dan ook nog in het weekend op concour, 2 dressuurproeven en 2 parcoursen op een dag of een SGW.
Maar is dit te veel? Maak ik mn paard dan kapot? Hoe doen jullie dat als je dress, springen en SGW wil rijden?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:04

Ze wordt 6 dit jaar. De meeste mensen doen of het een, of het ander, vandaar dat ik het hier vraag. Straks krijgt ze echt een hekel aan het werk, hoewel het wel lekker afwisselend is ipv alleen dressuren.. :D

Ik heb ook markelo en westerbork opgegeven :D

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:57

Dat is ook wel pittig glenstorm, je tweede overzicht, 3 pittige trainingen in 4 dagen.
En het schema van streep vind ik ook wel pittig, vooral omda je veel lessen/trainingen hebt, ik kan aan mijn paard merken dat ze na een springles echt moe is, dan zou ik de volgende dag wel kunnen rijden, maar dan nog een les vind ik best zwaar, vooral als je ook nog wedstrijden wil rijden.

Wel leuk om zo te zien, die verschillende schema's. Moet denk ik toch gewoon afwachten wat voor ons het beste voelt.

Maar ik probeer het ook altijd voldoende af te wisselen met rustdagen, en 13 februari hou ik al een jaar bij wat ik iedere dag met haar doe :D heel handig en leuk om terug te kijken! Maar maakt vooral het plannen makkelijk en overzichtelijk.

Wat een goed L debuut zeg! Dat belooft wat! :D vol vertrouwen naar het volgende parcour!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:23

Ik zou graag de kentucky's kopen.. Heb een bruine set en dan staan die het mooiste :P

Maar het nadeel is idd de prijs, en dat ik wel eens heb begrepen dat je daar eigenlijk geen parcour mee moet springen omdat ze met die beschermers minder voorzichtig zijn.. Eerder balken eraf.. Maar ik ga altijd alleen op concour en kan dan niet tussendoor beschermers wisselen.. Maar ja, ze kunnen zichzelf wel eerder beschadigen..

Jammer dat in de crossbeschermers niet veel 2e hands handel is :P

Leuk al die crosstrainingen weer! Aankondiging van het nieuwe seizoen, nu maar hopen dat we niet alsnog kou en winter krijgen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:56

Hihi, dat had ik vorig jaar ook, dat lopen.. Vooral omdat ik de cross graag 2x loop, + al het overige heen en weer lopen..

Mag dit jaar de mountainbike van mn vader meenemen :P zal vast schelen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:45

Het filmpje doet het bij mij helaas ook niet...

Mooie indoor cross! Jaloers!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:47

Whoehoe, na alle leuke verhalen hier heb ik vandaag ook weer de eerste crosstrainingen gehad :D het was weer geweldig!! En m'n paard deed het allemaal superbraaf! <3 Super gevoel geeft dat!

Ik begon voor de training een beetje te twijfelen, vond ik het wel zo leuk en moet ik m'n paard hier wel aan wagen.. Maar heb nu de smaak weer te pakken, was even vergeten hoe leuk dit is :D *\o/* zondag tripalon in Gorssel!

En ahum, wat een dikke picknicktafel Marieke!

Mooie enthousiaste foto's :D
Laatst bijgewerkt door Casca op 11-03-14 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:41

Wooh wat gaaf vainqueur! Wat gaaf dat je dat durft! :wow:

En mooi om de goede verslagen over oefencrossen te lezen!

Ik heb komende woensdag weer training, voor het eerst in Heeten, maar merk wel dat m'n paard er weer even in moet komen, vorig weekend tripalon in Gorssel gehad en liep continu met de handrem erop... Lastig..

Ohja, en ik ben jaloers op die helmcam! :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie