SGW Vlietlanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:20

Ikke, 21e in het L-paarden. Hoop dat de startlijsten snel op het net komen. Vandaag is de sluitingsdatum voor de inschrijvingen, dus wie weet staan eind van de week of begin volgende week de startlijsten op de site!


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:45

Tips.............hmmm. Hou je verstand erbij. Rijd gewoon een rustig rondje en probeer niet gelijk op snelheid te rijden.
Loop de cross (liefst met iemand die ervaring heeft en je tips kunt geven bij bepaalde hindernissen) als je kunt 2 keer en beslis vantevoren of je eventueel een alternatief kunt rijden als er een hindernis is die je zelf moeilijk vind (al zal dat met de oefencross wel meevallen). Bij eventuele combinaties (dubbelsprong ofzo) de afstand meten zodat je weet hoeveel galopsprongen je moet maken en of je rustig in moet komen (als het normaal staat) of dat je wat tempo kunt houden als de combinatie ruim staat opgesteld.
Ik weet niet hoe je paard op water reageert, maar probeer hem de eerste keer niet te overbluffen door vol patrol aan te komen, desnoods ga je terug naar draf of stap om vervolgens je paard de tijd te geven om te kijken (hou 'm wel in het voorwaartse anders heb je een weigering aan je broek) zodat hij er rustig en met vertrouwen inloopt.

Iig heel veel succes en heel misschien ben ik er zondag ook omdat mijn vriendin dan in de B rijdt.
Maarre pas op, want eenmaal één keer gecrosst en je kunt er niet meer mee ophouden. Zeer verslavend, net als bokt, hi hi!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:09

Ik weet hoelang de cross is, wat de optimale tijd is en vaak hangen er om de 1000 meter bordjes in het crossparcours die aangeven waar je je op dat moment bevindt en hoeveel meters je nog moet maken. Ik heb ook zo'n tijdklokje om en onderweg kijk ik af en toe hoelang we nog hebben. Als het nodig is doen we een stapje harder en zonodig een stapje terug.
Meestal staat de minimale snelheid wel aangegeven (het aantal meters dat je per minuut moet maken).
In een B-cross (paarden) is de lengte van de cross ong. 2200 tot 2500 meter, waarbij de minimale snelheid 450 m per minuut is.
In een L-cross (paarden) is de lengte van de cross ong. 2500 tot 3000 meter, waarbij de minimale snelheid 500 m per minuut is.
Let wel, sinds vorig jaar krijg je strafpunten als je te snel binnen komt. Dat wil zeggen als je meer dan 20 seconden binnen de optimale tijd binnenkomt (0,4 strafpunt per begonnen seconden). Natuurlijk krijg je ook strafpunten als je te laat binnenkomt (ook 0,4 strafp. per begonnen seconde.
Is het een beetje duidelijk?


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:27

Als er bordjes hangen, want dat is niet op elke wedstrijd het geval.

Kun je oefenen dan bij de Vlietlanden????? Ligt die crossbaan er dan altijd?

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:49

Suus14 schreef:
hoi,
waar bevind het zich op de vlietlanden?
de ruiterpadden of op een stuk strand ofzo?

gr



Vlietlanden was voorheen SGW Wassenaar (op de renbaan van duindigt). Omdat het terrein waar de dressuur en het springen werd gehouden niet meer beschikbaar is, is de wedstrijd verplaatst. Het is dus een hele nieuwe wedstrijd voor iedereen. Wat voor landschap het is weet ik niet uit mijn hoofd (staat wel op de site).
Het wordt dus een complete verassing deze wedstrijd.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:04

Zie mijn verslagje verderop in dit forum. Ik heb je zien springen maartjuh!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:43

maartjuh schreef:
stom he die weigering! Ik trok hem gewoon helemaal stil..



Tja, ach iedereen maakt wel eens een misser. Iets meer halsvrijheid en hij had gesprongen. Bloos

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:30

Hoe ben je eigenlijk in de cross gegaan Maartjuh???

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:22

Bashuk schreef:

wat me opviel bij de oefencross paarden, dat er heel vaak een paar achter elkaar zaten , was wel een btje een gek gezicht zo vanuit het stro dorp. heb ook echt me ogen uitgekeken naar b.v. iemand die met zijn quarter horse, en westernzadel door het parcours ging Haha!


Dat meen je niet!? Reed ie daar voor de lol of crosste hij echt mee?????
Lijkt me niet fijn springen met een westernzadel.
Offe, was het misschien iemand die bij de hindernisrechters langs ging om alvast wat uitslagen op te halen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers