Boscross in Lisse; keukenhofbos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Boscross in Lisse; keukenhofbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 21:58

Omdat ik mijn oude topic niet meer omhoog durfde te schoppen heb ik maar even een nieuw topic gestart Haha!

Ik rij sinds kort een nieuw paardje bij en een tijdje geleden hadden de eigenaaresse en ik het over de Boscross in Lisse. Zij lijkt het leuk dat we met Flame mee ga doen.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier aan mee gaan doen en of die mensen nog tips of info hebben Ach gut .
Het zou voor mij de eerste keer worden.
Mijn zus (Nikkigioa) en Astrid (astridastrid) gaan dit jaar waarschijnlijk ook meedoen.
Misschien wordt het nog wel een leuke boktmeeting, er zullen vast nog wel meer bokkers mee doen!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:38

is die cross nog wel officieel??ik ga daar in ieder geval niet meer heen en zeker niet met paard, met de pony was het moeilijk om niet uit de bocht te vliegen!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:42

Reddytobias: volgens mij wel hoor
Maar deze cross is in september of augustus toch??? Misschien doe ik wel mee dan

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:15

ik ben er vorig jaar geweest om te groomen maar als je het over de officiële wedstrijd heb dan zou ik daar niet graag willen rijden.
de hindernis jury's maakten nogal wat fouten er werden weigeringen gerekend bij mensen die niet bij die hindernis geweigerd had echt heel slecht geregeld

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:55

Ik deed mee aan de onoffieciele groep vorig jaar en dit jaar doe ik weer mee, het klopt idd dat het niet goed geregelt is.
Ik werd tweede terwijl mijn vriendin die me had ingehaald en alles gesprongen zonder weigeren 4e Verward

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:45

Hé Coco!

Wat gaaf zeg, dat je mee mag doen, zeker doen. Ze hebben ook oefenklasses (vorig jaar was het ook niet meer officieel - zie vraagprogramma), dus voor ieder wat wils! Ik kan wel even een foto opzoeken van vorig jaar als je dat wilt?

Kyralovertje schreef:
Mijn zus (Nikkigioa) en Astrid (astridastrid) gaan dit jaar waarschijnlijk ook meedoen.

Oh, is dat zo Haha!? Ik geloof dat Nik me nog bezig is aan het overhalen, maar als jij meedoet, doe ik misschien ook wel mee ! Ohjee wat zeg ik nu... En anders ga ik de zusjes aanmoedigen Lachen!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:48

pamba schreef:
de hindernis jury's maakten nogal wat fouten er werden weigeringen gerekend bij mensen die niet bij die hindernis geweigerd had echt heel slecht geregeld


Je haalt me de woorden uit de mond. Ik zag dat ik bij de Indoor Cross gediskwalificeerd was, dus ik dacht: dat kan nooit (had alleen een weigering op de brg), toch maar even een mailtje sturen. Dus die man had het opgezocht, en meldde me dat ik weigeringen had op 1, 3, etc. met uitzondering van de brug. Nou, zo hopeloos was ik niet hoor Haha!. Gelukkig was het een oefencross en kan ik er achteraf om lachen. Wel een beetje dom, want je hebt zelfs nog zo een mooi rugnummer op, en tussen en weigering of niet zit best een verschil Haha!.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:54

Deze foto is van bokker Nouvel (Ellis) van vorig jaar. Heb hem even van de Boekhorstruiterssite gepikt hoor Ellis Haha!.

Afbeelding

Zo heb je een beetje een idee .

En hier vond ik nog foto's van de hindernissen toen het nog officieel was volgens mij, heb je een beetje een idee van het bos.
http://www.fjovrili.com/ned/sport/fjospo/ind/lida/cross.htm

Bron: http://www.fjovrili.com

Hopelijk heb je hier iets aan, hou startlijsten.nl goed in de gaten, daar komt een vraagprogramma op en ik zal wel weer een mailtje krijgen. Het is trouwens 25/26 september (weekend van de kermis in Lisse)(oh, dat is dus op mijn verjaardag...).

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:07

Dat zijn wel leuke hindernissen ik vind alleen hindernis 1 niks en dat bed ook niet *LOL*

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:08

Margon schreef:
Dat zijn wel leuke hindernissen ik vind alleen hindernis 1 niks en dat bed ook niet *LOL*


Maar let op, vorig jaar was het ook al geen officiële cross meer, dit jaar denk ik ook niet. Maar oefenen kan altijd, je weet nu waar Lisse ligt Knipoog.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:30

Ach dan maar een oefencross mij best Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:33


Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:00

Ik heb er ook gestart, maar absoluut geen aanrader. Scherpe bochten, slecht georganiseerd, veeeeel te weinig parkeer gelegeen heid, geen "in-cross-hindernissen"(vorig jaar iig niet). Nee dat geen 2de keer.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:32


nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:21

astridastrid"]

[quote="Kyralovertje schreef:
Mijn zus (Nikkigioa) en Astrid (astridastrid) gaan dit jaar waarschijnlijk ook meedoen.


Ja zeker! Als Candors knietjes het toelaten en hij er zin in heeft gaan we meedoen hoor!

Oh, is dat zo Haha!? Ik geloof dat Nik me nog bezig is aan het overhalen, maar als jij meedoet, doe ik misschien ook wel mee ! Ohjee wat zeg ik nu...
[/quote]

En heb ik je al overgehaald? Zou het echt superleuk vinden als je mee zou doen, en Marius ook denk ik! Dat gaat helemaal goed komen OK dan!

Leuke foto's trouwens, sommige sprongen zien er wel hoog uit. Vooral die met die manden, wow!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:37

Die stond er bij indoor cross Lisse dit jaar ook *LOL*
Ik heb gewoon lekker makkelijk het alternatief genomen
En ik zie ook naast de brug een alternatief dan ga ik gewoon daarover heen aangezien mijn pony nog steeds niet over zijn bruggetjesangst heen is *LOL*

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:55

Ik heb afgelopen jaar de oefencross gereden en ik vond het een topdag! Van een slechte organisatie heb ik niets gemerkt maar ik reed dan ook geen officiële wedstrijd, dus daar kan ik nix van zeggen. Het was sowieso de eerste keer dat ik sprong met mijn paard, dus ik deed gewoon lekker suf mee met mijn dressuurzadel en mijn rijlaarzen met dressuurboog, maar ik ben daarna gelijk gestart met springen en SGW-training. Ik vond het echt super!! Ik doe dit jaar zeker mee!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:02

Ik rijd niet meer in Lisse

Ik heb daar nog nooit anders dan problemen gehad Bloos! (en dat ligt echt niet aan mij, rijd redelijk veel SGW's en heb verder nog nooit ergens problemen gehad )

Vorig jaar heb ik de oefencross gereden(weet nu ook zeker dat ik Nouvel gezien heb Clown ) en indoor LIsse. Indoor SGW vind ik wel superleuk en redelijk georganiseerd, outdoor crossen doe ik daar niet meer...

Ik vind het terrein trouwens voor een officiele cross verre van ideaal...Een beetje bochtenwerk is OK, maar in Lisse zijn de bochten bijna niet haalbaar met een paard Misschien dat ik de oefencross rijd als ik dat weekend niets heb, dan kan ik op mijn dooie akkertje rondsturen Knipoog Officieel starten doe ik zeker niet meer daar! Of ze moeten minimaal voor goede hindernisjury's zorgen! Dat is bij ons gewoon nog nooit goed gegaan daar Verdrietig Mijn zusje is zelfs een keer gediskwalificeerd in verband met hulp van derden na een val Verward Je zou toch denken dat je dat zelf ook gemerkt zou hebben...Clown

Als het goed is is de cross trouwens wel weer officieel dit jaar Vorig jaar waren er wat problemen met het tijdig klaar hebben van het parcours, daarom was er alleen oefencross.

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:19

Citaat:
Misschien dat ik de oefencross rijd als ik dat weekend niets heb, dan kan ik op mijn dooie akkertje rondsturen

Ik zou het erg leuk vinden als je dat doet Haha! want ik ben er vast om iemand te groomen en heb dan ook zeker tijd om aan te moedigen!!!
Dus Komen!!! OK dan!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:33

Hangt er nog een beetje van af nandoman...

Ik vind lisse niet echt ideaal om te rijden en heb ik september Gorssel al en in oktober Vasse en Nijeberkoop
Vind één keer in de twee weken een SGW eigenlijk wel genoeg Clown Maar ik kijk wel even, als het voelt alsof hij nog een trainingsritje nodig heeft dan ben ik er

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:36

Mij niet gezien, ik kan in Roden de bochten al niet halen.... (en stond ergens middenin het bos)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:47

Oei, weinig positieve reacties over Lisse!
Dan moet ik er toch nog even over na denken!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:43

Ik vond het anders een hele fijne cross vorig jaar (heb wel een goed wendbare pony).
De cross zelf was het probleem niet, de prijsuitrijking wel.

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:25

Ik zou ook wel meewillen doen aan de oefencross. Ik ga ook starten in wieringerwerf. Maar zo te horen is het in lisse niet echt lekker rijden:S

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:31

Ik heb trouwens vorige week in het keukenhofbos gereden maar helaas geen dingen waar je kan oefenen oid. Dat is wel jammer!
Soms inderdaad scherpe bochten op paden, maar daar hadden Flame en ik geen last van. Maar ik neem aan dat het parcour met de cross uiteraard ook van de paden afwijkt Knipoog
Jammer dat ze de organisatie vorig jaar zo slordig was. Maarja, ik doe dit jaar aan de oefencross mee dus ik zal er waarschijnlijk niet zoveel last van hebben.

Astridastid, je MOET meedoen Haha! Tong uitsteken