[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:05

Ik kom even binnenvallen. Waar halen jullie al die foto's vandaan? :+
Ik heb tot nu toe alleen de foto's van odD gevonden op Oypo. Esveo was al weg toen ik startte helaas (rond 18:00) maar ik zag er sowieso 2 staan tijdens mijn rondje(s) dus er waren dus ook nog andere fotografen.

Het lijkt mij trouwens wel leuk om af en toe mee te kletsen hier. Eventing is echt de sport naar mijn hart. Zo heerlijk!! Maarja, ik heb een pony die het niet zo leuk vindt als ik dus hij weigert maar dan ook echt alles. Niet dat hij het niet kan, want het is een springkanon die makkelijk over de 1M vliegt. Hij is gewoon heel onzeker en denkt dat het niet lukt ofzo. Rare combinatie, een super dominante pony die tegelijk onzeker is en niks durft.

In de 2,5 jaar die ik hem nu heb, heb ik een paar oefencrossjes gedaan telkens in het najaar. Dit jaar besloten om ook het voorjaar en de zomer mee te pakken zodat ik meer kon oefenen. Normaal weigert mijn pony (Dylano) een crosshindernis 1x of 2x en springt dan wel. Maar afgelopen zondag in Renswoude was toch echt ons dieptepunt. Ik deed het BB parcours maar Dylano heeft alles, maar dan ook echt alles, zo'n 4x geweigerd. Streng doen, lief doen, niks helpt helaas. Vaker trainen zou moeten helpen maar die mogelijkheid heb ik niet echt dus ik hou het bij zo veel mogelijk oefencrossjes. Ik rij trouwens volledig in het bruin & geel, misschien heeft iemand van hier mij wel zien vechten :D

Sorry voor de lange introductie haha maar ik moet wel het hele verhaal vertellen hè als ik mee kom praten :P


Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:30

Bedankt iedereen voor de tips :)

Crosslessen wil ik echt graag gaan doen maar dat kan pas als mijn vader weer vakantie heeft. Weekenden staan vol gepland met andere dingen en doordeweeks lukt (bijna) nooit. Het is niet dat we niks te doen hebben haha. Maar ik ben zeker van plan om in het laatste deel van de zomervakantie een aantal lessen te plannen. Het is gewoon zo vervelend dat elk crossterein best ver rijden is. We hebben trouwens pas sinds een aantal maanden een trailer dus dit is het eerste jaar dat ik 'makkelijk' weg kan.

@nummie misschien kan je vragen of je een paar minuten van tevoren alvast op het startterein mag stappen? Zodat ze wat langer alleen is voordat ze moet springen.

@laetita98 mooie foto's!! Is wel wat eerder maar volgens mij is 1 augustus ook een oefencross/derby in Utrecht. In september vind ik Broekelo en Bussloo altijd leuk.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:10

Bij die van mij hielp het om 1 of 2 mensen hun arm achter de kont te houden en een beetje 'duwen' als hij achteruit wil gaan. Is een soort extra steun en tegelijk heel diervriendelijk.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:52

Wat fijn dat Ede zo goed ging voor jullie! Mooie foto's komen ook weer voorbij :wow:

Dewi, na Ede (oefencross 19 juli) ga ik kijken of ik wat trainingen kan doen en dan hopelijk op 1 aug in Utrecht de Eventing Derby. Daarna misschien weer Renswoude 23 augustus en de rest van de planning is voor september/oktober. Wel allemaal oefencrossen trouwens.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:04

Veel plezier en succes degene die vandaag moeten crossen!

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:44

Nog meer bokkers die vandaag de oefencross in Ede hebben gereden?

Bij mij ging het zó veel beter dan in Renswoude! Alles 1x of 2x geweigerd (waar dat in RW 4x was) en daarna netjes gesprongen. En het gas zat er lekker op haha. Het tweede rondje zelfs een paar sprongen in 1x gedaan, wel de lagere. De hoge/brede sprongen heeft hij wat meer vertrouwen voor nodig. Bij de op-/afsprong heb ik *expres* het groene bordje gevolgd terwijl ik officieel geel moest := Maar die was gewoon veel leuker! Ik heb de greppel overgeslagen, dat komt later in een training wel.

En naar aanleiding van de reacties hier, heb ik Roxana Graman gemaild voor een crossles bij haar in Slagharen! *\o/* Eens kijken of dat ons gaat helpen.

Weet iemand trouwens welke fotografen er vandaag stonden? Ik heb er onderweg 3 gezien, 2 vrouwen en 1 man. ESVEO weet ik, die heeft de foto's al. Nu nog kopen <<)

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:55

@paljaslaura wat fijn dat het zo goed ging! Gave foto's ook.
@cookie2222 haha die frontriem, lekker origineel wel :P
@annikavolder klinkt als een geslaagde wedstrijd. Super fijn.
@Pattypaard inderdaad een flinke cross. Heftig als je geen conditie hebt maar als paard en ruiter beide goed getraind zijn dan vind ik een lange cross veel gaver dan een korte :D Heerlijk ook al die galopstukken tussen de sprongen.
@Scum ah nee! Wist helemaal niet dat die rupsen alweer actief waren. Balen, maar niet gaan krabben hoor!!

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:56

Ik zie net dat er op 5 september drie verschillende oefencrossen zijn. Vorden, Den Ham en Elst. Kennen jullie deze? Ik niet, en moet dus blind kiezen welke leuker zou zijn. Vorden is overigens ook op 6 sept maar om nou 2 dagen achter elkaar te gaan crossen...
Renswoude vond ik minder gaaf dan Ede (Valouwe) omdat je bij Ede ook een stukje bos had en mooie galoppaden. Met deze informatie, welke van de 3 op 5 sept zou leuker voor mij zijn? Ik weet niet hoe het er daar uit ziet namelijk.

Edit typefout.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:34

Ohja youtube filmpjes, daar heb ik helemaal niet aan gedacht haha. Net even die drie bekeken en ze zien er allemaal best wel leuk uit! Balen dat ze in hetzelfde weekend zijn. 2 dagen achter elkaar een oefencross, is dat te doen voor een pony? Anders hou ik het bij 1, ik denk dan Vorden.

@annikavolder wauw dat zijn best flinke hindernissen! Netjes gedaan.

@dewi1996 op facebook zit ik in de groep Eventers / Eventing en daar komen ook geregeld evenementen voorbij. Facebook is echt handig voor als je eventing activiteiten wil bijhouden ;)

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:26

Ik ga dit weekend niet op wedstrijd, maar stel dat ik me wel ingeschreven had dan was ik alleen gegaan als ik voor 1 uur moest starten denk ik. Later wordt het echt te heet om te crossen.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:20

Wat gaaf Melisje! Gefeliciteerd +:)+

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:49

@SusanH veel plezier met jullie nieuwe paardje!
@LuffB ah wat zonde dat je maar zo weinig hebt kunnen rijden van de cross. Wel goed dat je dan weer wat lessen gaat doen, even een opfriscursusje voor Tuck.
@Melisje_92 ik heb nog nooit door een gat gesprongen haha. Maar ziet er heel grappig uit die eerste foto.

Ik heb vanochtend een crossles gehad van Roxana Graman op haar eventing terrein. Wat een verheldering!!! Roxana geeft super fijn en duidelijk les en ik heb echt zo veel geleerd. Ik heb ook het gevoel dat deze les veel gedaan heeft voor de onzekerheid van Dylano en onze samenwerking. Hij heeft heel veel verschillende hindernissen gesprongen en een aantal helemaal zonder problemen. Trots <3
Mijn grootste aandachtpunt is mijn houding (ik ga te veel "staan" en moet meer met de kont naar achter en benen meer naar achteren houden) en het tempo. Daar gaan we aan werken!
Afbeelding

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:50

Oh oeps zie net dat er twee dezelfde foto's in de collage staan :+ Het is warm hè

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:21

Ik rij zondag in Bathmen om 12:30. Denk wel dat ik gewoon ga.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:55

Heel veel succes iedereen! Het parcours ziet er leuk uit.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:13

Ai Happinez, dat klinkt pijnlijk. Beterschap en hopelijk geneest het mooi!

Mizsz_Kitty en Cookie2222, goed gedaan beiden!

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:49

Zo, ik ben een tijdje afwezig geweest met posten (iets met studeren 8)7 ), maar ik wilde graag weer even een update plaatsen van mijn kant.

Afgelopen zomer heb ik zo veel mogelijk meegedaan aan oefencrossen (Renswoude, Ede, Gorssel, Vorden, Heino, Bussloo) en er staan er nog een paar op de planning (Arnhem, Broekelo, misschien Markelo). Sommige gingen dramatisch slecht, maar vooral Gorssel, Heino en Bussloo gingen een stuk beter. Ik heb wel iets ontdekt bij mijn pony: als hij alleen een cross moet rijden, wordt hij super onzeker. Hij loopt dan helemaal niet door en sluit zich af voor mijn hulpen. Met geen mogelijkheid krijg ik hem dan over een 'enge' hindernis. Een tik geven werkt niet, praten ook niet. De enige redding is dan achter iemand anders aanrijden die me dan toevallig inhaalt. En daar heb ik dus iets ontdekt! Zodra mijn pony achter iemand anders mag lopen, doet hij het (in de meeste gevallen) super goed *\o/* Tempo gaat omhoog, oortjes erop en hij is veel minder kijkerig naar de hindernis en zal dus minder snel stoppen. Afgelopen zondag op Bussloo was dat al helemaal zo. Ik reed daar achter een vriendin aan, van wie de pony ook een goede vriend is van mijn pony. Ik kon Dylano niet meer houden, hij werd zo heet! Het springparcours was zelfs voor het EERST in 1x foutloos :wow: Tijdens de cross reed ik bij de meeste hindernissen een aantal meter achter mijn vriendin aan en dan galoppeert Dylano harder dan ik het hem ooit heb voelen doen (wil zijn vriendje inhalen natuurlijk) en hij springt als een kanon. Rijd ik voorop, dan moet de hindernis eerst even geïnspecteerd worden natuurlijk 8)7 Vorig jaar op Bussloo ging dit trouwens precies hetzelfde, daar reed ik met dezelfde vriendin en nog iemand anders. Zo blij heb ik Dylano nog nooit gezien tijdens een cross. Bij een bepaald stuk waar we gingen draven liep hij ook gewoon heel ontspannen met een lekker tempo aan de teugel, waar hij thuis met het bakwerk altijd stilvalt als hij zijn kaak los moet laten. Leek ineens wel een heel andere pony!

Wat een lang verhaal is het geworden, excuses. Maar mijn plan hieruit is: de komende 2 jaar lekker doorgaan met oefencrossjes en zo veel mogelijk met een groepje rijden, zodat Dylano leert dat crossen niet spannend is maar leuk. Het jaar daarop kan ik misschien al proberen om het alleen te doen. En hopelijk daarna zijn we goed genoeg voor de B :D Wel ervan uitgaande dat ik mijn pony aan kan houden tijdens het studeren, dat zal uitproberen zijn.

Nog wat fototjes voor de liefhebber:
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:15

Dat parkeren in Lisse is echt een nachtmerrie als ik zo de foto's bekijk. Recept voor ongelukken lijkt me! Kunnen ze niet beter een weiland regelen ofzo? Als iedereen er feedback over stuurt.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:45

@DreamGuide gefeliciteerd met je WP!
@Sannexspikey wauw zo kort nog onder het zadel en dan al zo leuk springen! Dat belooft veel voor de toekomst :D

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:17

Leuk!! Er zit weer leven in het topic :D

Mijn doel heb ik nu heel helder voor ogen. Ik wil in 2021 een aantal crosslessen doen met mijn veel te onzekere pony. En ook weer fanatiek meedoen met alle oefencrossen in de buurt. Op facebook ga ik dan denk ik telkens vragen of ik achter iemand aan mag rijden om mijn pony vertrouwen en plezier te geven in het crossen. Als het lukt om mijn pony te houden tijdens het studeren, dan is mijn doel om over 3 jaar op ons eigen houtje foutloos een oefencross te rijden en daarna over te gaan naar de B!

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:04

Hey wat leuk, nog iemand die in het geel crosst! @bliksemflits
Ziet er goed uit en welkom in het topic :) Ik denk dat je Roxana Graman bedoelt? Bij haar heb ik een crossles gehad afgelopen zomer, super fijne instructrice!

Bij mij ligt het al een tijdje helemaal stil. In maart sinds een paar maanden dressuurles gehad met mijn pony (éindelijk een fijne instructrice gevonden waar ik 100% achter sta) en mijn pony heeft een dusdanig probleem met zijn verticale balans dat we vanaf 0 moeten beginnen. Ik mag nu ook 2 à 3 maanden niet springen zodat hij zijn onderhals niet nog meer gaat trainen zegmaar, want die is al sterk genoeg.

Ondertussen is er een suuuper leuke e-pony op mijn pad gekomen en ben ik bezig met het proces om die misschien te kopen. Roxana Graman gaat met mij mee kijken naar de pony, maar ik ben helemaal verliefd!! Deze zou ik dan kopen om mee te crossen, want dat mis ik zoo erg. Mijn d-pony gaat dan helaas naar een nieuw huisje.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:34

Ben zondag 28 maart de eerste keer wezen kijken en met Roxana gaan we waarschijnlijk op 14 april.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:07

Ai @Pattypaard, dat ziet er pijnlijk uit. Wel grappig dat de fotograaf er alles op heeft staan. Kan je op terug kijken over een tijdje := Wel stoer hoor, dat je er gewoon weer opgeklommen bent!


Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:42

Heerlijk dat jullie weer zo kunnen crossen (ookal gaat het niet altijd goed), beetje jaloers ben ik wel haha.
Sterkte aan iedereen die gevallen is %) Wel gave foto's komen hier voorbij! En super leuk dat filmpje @kyrkelover, kan ik toch nog meegenieten <3

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:38

bliksemflits schreef:
Waar zien jullie trouwens al die crosswedstrijden? Is daar ergens een overzicht van (zoals bij endurance) of houden jullie echt gewoon goed KNHS app in de gaten? :)

Ik keek idd bij de KNHS, maar ook op startlijsten.nl en een eventers facebook groep.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 31 bezoekers