Belgische eventers op bokt II

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:38

Daar zit nog geeneens warm eten in voorzien? In €300/week externaat? Zijn dat FEI-pony's in gouden stalletjes dan met elk kind een persoonlijke begeleider? Nee ik versta prima waarom je dit te duur vindt. Heb zo eens 10 kinderen/week op kamp. Dat is 3000x4 weken. Dan per groepsles 4x35 en pakweg 10u/week lesjes. Op maandbasis zit je dan ook al rap op bijna 6000. Ok, goeie pony's zijn vaak duur in aankoop en ja onderhoud kost geld, maar dit is wel flink gerekend vind ik. Helemaal als ze nog stalling bij aanbieden.

I am not especially talented. I'm just passionately curious

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:10

Dat klinkt al schappelijker inderdaad. Ziet je dochter dat competitieve onderling zitten? Je kan altijd informeren naar ponyclub-werking, bijvoorbeeld altijd in dezelfde lesgroep. Soms maakt niveau niet uit, wel de klik in de groep. Als ik in onze club hoor over de ponytijd, wat die allemaal uitgestoken hebben samen hoe verschillend ze ook waren qua niveau... Dat lijkt me onbetaalbaar voor een kind. Die lol staat bovenaan de resultaten die ze behaalden.

Ik zou dat nu ook in gedachten houden. Zonder jezelf opzij te zetten. Je mag veel voor je dochter over hebben, maar je eigen principes hoeven daarom niet opzij gezet te worden.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:20

Hahaha goed stalletjes vol met jong geweld daar bij u Antonius :D En uw dochter haar eigen veulen, toch prachtig als die zo samen kunnen opgroeien.
Lene heeft wel een goed punt met een lrv ponyclub, dat is toch normaal ook een flink stuk goedkoper. De sfeer is afhankelijk per club denk ik. Wij hebben bijvoorbeeld een grote maar hechte groep en iedereen heeft er zijn plekje: zowel de meer recreatieve ruitertjes als de wedstrijdruitertjes. Ik hoor echter ook weleens verhalen van clubs waar er zowel door de ouders als de ruiters zelf al onderscheid wordt gemaakt in recreatief en wedstrijd, en waar de sfeer en verhouding wat scheef zit omwille van het competitieve. Daar ga je dan zelf goed op moeten selecteren, maar die zijn wel in de minderheid. Je zit dan wel met de vrijwilligerstaken als die er zijn, maar dt is ook overal verschillend.
Het voordeel is dat ze verschillende dingen kunnen proberen, van stoelrijden tot spelletjes, dressuur, springen en soms ook eventing. Het nadeel is dat ze dan beperkt is met alleen haar eigen pony. Je gaat ook moeten bekijken of ze met een drachtige pony of eentje met veulen aan de voet wedstrijd mag rijden. Normaal kan je ook eerst inschrijven recreatief en dan later in het jaar eventueel nog omzetten naar competitief, dan krijg je nadien gewoon het verschil gefactureerd.

Maar als ze bij VM op een een goeie stal zit :+ is dat ook al veel waard. Dus kzou het vooral van haarzelf laten afhangen en de rest in je achterhoofd houden.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:33

We zijn best competitief hoor }> maar je moet er inderdaad wel voor zijn. Al denk ik dat door Corona alles meer en meer individueel gaat worden qua disciplines. Tornooien zoals vroeger gaan we wss niet meer hebben, tenzij nog provinciaal of nationaal.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:27

Ik twijfel om af te melden voor Merksplas komend weekend. Ze geven enorm veel regen nog, krappe week qua tijd om te rijden, zondag dan immens vroeg opstaan want zal eerst nog moeten verkennen en dat voor uiteindelijk hooguit 1 cross dit najaar...

Voor de rest ben ik héél content met het besluit om Icaro en Tibor op volpension te zetten. De regelmatige lessen geven enorm vooruitgang bij Icaro en Tibor heb ik ook al aantal keer mee gereden. Binnenkort pak ik die ook op qua les. En veel minder gedoe thuis omdat ik al eens een dagje kan overslaan of op zijn minst veel minder gebonden zit ivm voeren en uitmesten.

Misschien dat ik die BIJK-challenge nog een paar keer ga meerijden en anders regelmatig mee op jumping. Gewoon rustig opbouwen.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:35

Als Merksplas natte grond is laat ik hem schieten, straks de afmelding doen. Icaro is ook geen fan van te natte grond en voor 1 cross wil ik hem niet forceren op zoiets, al is het maar aspiranten. Hij loopt nu zo vlot en met vertrouwen, wil dat graag houden. En de pony's zijn er dan op zaterdag ook nog eerst eens overheen gedenderd... Nee merci.

Herken het dilemma wel. Springen is makkelijker qua organisatie: jaarrond mogelijk, geen gedoe in de winter met modderbodems, je kan al eens 2 proeven rijden op een dag, geen gans weekend op de baan in uw geval, veel meer keuze in wedstrijden en locaties.
Alleen daarom neig ik nu toch ook naar springen en komend voorjaar afwachten wat het geeft.

Hanne: gewoon kilometers maken in de N1 en dat komt ook wel. Tijd en geduld :) zijn er bij jullie veel oefenwedstrijden op de winterkalender? Hier ist nog bijster stilletjes heb ik de indruk. Ook van LRV nog geen winterkalender gekend.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:10

Ik zit nog mijlenver weg van niv 2 :') maar ik train eerlijk gezegd ook niet echt meer wedstrijdgericht. We zijn nu vooral bezig met mijn houding bij te werken en van daaruit maken we veel vooruitgang.

Misschien eens zoals Antonius heeft gedaan, een oefenwedstrijd inschrijven (of eens buiten wedstrijd) en dan eens goed doorpakken? Denk dat ik dat ook eens ga doen deze winter als de kans zich voordoet. Ze weten het zo goed hè als je die ring binnenkomt dat je dan meestal niet zo streng bent...

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:40

Hangt er vanaf hoeveel je ervaring hebt als combinatie en hoe je paard loopt op natte(te) grond. Ik doe de mijne echt geen plezier met modder of glijdende bodem, zelfs niet met vijzen. Als het maar een beetje teveel spat gooit hij constant zijn hoofd in de lucht en in het ergste geval valt hij compleet stil qua tempo (of gaat in slalom overal langs). Ik ben daar geen fan van, liever een paard wat desnoods te enthousiast is en je wat kan afremmen dan eentje die onzeker is en je door een cross moet stampen.

Daarnaast starten zaterdag eerst allemaal ponyreeksen en 2 reeksen paarden (aspirant en beginners) en dan op zondag nog eens aspiranten tem zwaar.

De week nadien is het weer Merksplas maar van VLP denk ik?

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:05

Als die ietwat goed op de benen staat en niet moeilijk doet op dat soort ondergrond... Je kan altijd eens gaan kijken zaterdagmiddag hoe de bodem erbij ligt als er al een bende overheen is gegaan.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:34

Tof nieuws *\o/*

Ik ben blij dat ik niet geweest ben. Gisterochtend de ontdekking gedaan dat meneer blijkbaar zaterdagavond een ijzer is kwijtgeraakt ^) en sinds zaterdagochtend had ik nekpijn, waarschijnlijk fout gelegen en iets gekneld. Gisteren gelongeerd en verder beide dagen rustig aan gedaan, maar de boel zit intussen zo vast dat ik me vanochtend amper kon aankleden. Betwijfel sterk of ik hiermee de cross had kunnen rijden en ik wil niet weten hoe krakkemikkig ik dan nu zou zijn.

Ik kan niet naar beneden kijken, amper naar boven. Links en rechts lukt maar heel rustig en beperkte mate. Ook zittend voel ik het de hele tijd zinderen en licht pijn doen. Straks even langs bij de kine op werk en als het lukt deze namiddag huisarts. Durf amper auto rijden op deze manier.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:57

Die pony is zijn gewicht in goud waard Antonius, uw dochter gaat daar echt nog een hoop plezier mee kunnen beleven als ik het zo hoor.
En ik verwacht dat je binnenkort weleens een bod kan krijgen op Nu dat je niet kan weigeren. Wat een machine, zoals die springt.

Nek/schouders zijn al beter maar nog niet 100%. Morgen Icaro rijden en dan hebben ze donderdag en vrijdag verlof.

Florence, heb je de kliniek nog de gevolgen laten weten van dat "foutje"?

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:31

Wat zoek je juist Florence? Is wel rap gegaan ja, zou dat niet kunnen denk ik. Had onlangs ook een mooi bod op Tibor, mijn Tinker. En toch nee tegen gezegd. Mijn gevoel zat niet goed en daarbij, ik heb er zelf teveel lol in nu ik ermee bezig ben.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:33

Met uw vosse blijft het zo wel altijd avontuurlijk eh PP :P Never a dull moment.

Goed dat uw DA zo doorpakt Florence. Voor zelfde kan je betalen en mag je zelf uitvechten om de kosten (deels) terug te krijgen. Kan eens horen of ze bij ons iets weten maar weet niet direct iets.

Af en toe wringt het nog in nek/schouder maar vanavond zou ik toch graag Icaro rijden. Morgen en vrijdag kan ik al niet gaan, heb wel het weekend maar hecht wel mijn belang aan regelmaat. Gelukkig kan ik wel longeren tussendoor. heb nog een opdracht te doen ook voor sportmassage paarden maar vrees dat het me niet gaat lukken om die af te krijgen. Tijd tijd tijd...