Belgische eventers op bokt II

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:08

Ik ben niet bepaald een geografisch wonder en rij zelfs met GPS nog hopeloos verloren, maar Meldert/Lummen in Limburg volgens mij ja. Het is vanaf hier (tussen Brussel en Gent) ongeveer 110km enkele rit die kant op.

Icaro (U.S. x Quick Star)
LRV Oost-Vlaanderen: B1+24 / B2+28 / L1 startgerechtigd
VLP - HROV: niv. 1 + 3
I am not especially talented. I'm just passionately curious

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:41

Goh, vooral omgeving. Is het allemaal open of ook stukken bos, iets bijzonder van hindernissen, rap modderig of niet... basic dingen vooral.
Waterbakken zijn geen probleem, de stijlere afsprong soms wel.

Of zoals in Westdorpe stond 1 lijn echt kak, was een sprong en je moest direct erna 180 graden draaien om terug te rijden over een heel smalle strook of je zat in de gracht :+

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:39

Thx, heb er al zin in als ik het zo hoor :D

Zag dat Rob uiteindelijk voor niks afgereisd is? Dat ze hem alsnog niet hebben laten starten?

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:03

Hoor dat af, PP die zich zorgen maakt om stijl :') Als er nu 1 altijd netjes op haar paard zit ben jij het wel.

Ik heb net mijn uren gezien voor zondag. Op zich best fijne tijden om te rijden, alleen beetje jammer dat er 5u wachttijd tussen de start van mijn cross en mijn dressuur zit. Ga denk ik een matras in de koffer van mijn auto leggen, een klapstoeltje, een flinke picknick en een goed boek :))
@ Daaphh: is 1u - 1u30 genoeg tijd om ginds te verkennen? Dan hoef ik pas rond 7u30-8u toe te komen, tegen 9u wil ik opzadelen en 9u30 inrijden voor het springen (proef is om 9u51).

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:29

Hmpf. Geen Meldert voor mij morgen. Vriend moet morgen weer aan boord maar vanavond hebben ze plots gebeld dat er vanalles niet in orde is. Kort gezegd komt het er op neer dat ik hem moet wegbrengen in de voormiddag -O-
Baal er wel wat van eerlijk gezegd.

Er is vlakbij een oefenjumping waar je nog kan bij-inschrijven op 10min van stal. Als ik tijdig terug ben ga ik kijken of ik daar rondje kan doen. Auto en trailer staan toch volledig vertrekkensklaar.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:33

Er is niemand beschikbaar jammer genoeg.

Hij kan er niks aan doen, is puur barslechte interne organisatie van het bedrijf. Valt wel vaker voor, maar dan hebben we meestal wel wat alternatieven achter de hand.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:20

Herkenbaar PP :')

Normaal was vertrek voor donderdag. Last minute uitgesteld wegens "slecht weer".
We weten ook niet, is hij weg voor 6 weken of wordt het week op/week af. Kunnen ze evenmin iets over zeggen.

Tis dus weer eens in orde :+
Heb het intussen wat laten bezinken. Ga bekijken of ik op tijd terug ben voor de oefenjumping en thuis dan of ik nog kan bij-inschrijven voor Zutendaal volgende week.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:06

Vriend op tijd afgeleverd en op tijd voor oefenjumping. Was wel heel kort keren. Icaro wou niet direct laden en wat gepuzzel op de parking, flink tijd mee verloren. Inrijden ging prima tot ik ineens bedacht dat ik vergeten was om te gaan verkennen :') Vanuit de inrijpiste rap 2 combinaties mee gevolgd om de lijnen te weten.

Ben 70-80 gestart, foutloos rondje met aansluitend foutloze barrage. Hij heeft het spelletje door en doet het nu echt heel goed, oortjes erop en gaan. Alleen dat gaan... dat is teveel van het goeie. Hij is zo gefocust op het parcours dat ik hem vb niet terug kan krijgen in draf om te laten wisselen of een vliegende wissel kan laten springen. Bij binnenkomen ook, minste dat ik mazr iets beweeg of been aanleg vertrekt die uit stap direct in galop. Een gecontroleerde galop, dat wel en die krijg ik nog terug naar stap maar eens ik naar de 1 rij is dat gewoon sturen, mee zijn en gaan.

Ik kan ietwat schakelen in galop, dat wel, maar het is lang niet ideaal. En voor ik naar 90 ga wil ik dat er wel uit hebben. Want hij probeert dit in de cross ook.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:32

Ik blijf komend weekend thuis en ga wandelen. Heb wel zin in wedstrijd, daar niet van, maar ben al hele zomer op de baan geweest. Ga binnenkort ook wat winterwerkings meerijden van LRV als de crossen gedaan zijn en 't moet uiteindelijk niet altijd volle bak zijn.

Normaal vanaf donderdag weer regelmatig naar les en dan om de 14 dagen ivm mijn werkuren. Vriend is weg, meeste drukte is verder ook achter de rug dus tijd om dat weer op te pakken.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:36

Ik heb straks weer les na lange tijd, ik ga afzien :')
Het is wel koud buiten zeg!

Vanochtend had ik wel hulp van een man kunnen gebruiken. Draai sleutel in contact van de auto, gaat de claxon loeihard af. Ding was niet stil te krijgen behalve motor uitzetten. Stiefpa maar gebeld (die knutselt graag aan auto's) en telefonischgewijs uitgezocht waar de zekeringen zaten zodat ik die van de claxon eruit kon prutsen.
Mijn buren zullen niet blij geweest zijn om kwart over 9 :))

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:40

Ik moet zaterdag ganse dag hindernisjury zijn in st gillis waas. Normaal start ik ook in Aspiranten. Icaro krijgt zaterdag nieuwe ijzers en kan ook vanachter vijzen steken maar als het zaterdagavond al te slecht ligt na de pony's kan het dat ik die ook laat passeren. Zoals Florence zegt, tis het niet waard om uw paard een blessure aan te doen.
Al zeggen ze op de club dat het dat ondanks maïs wel veel zandgrond is maar soit, eerst zaterdag afwachten.

Voor de rest is iedereen wel goed bezig zo te zien :D

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:55

Ik ben zaterdag hindernisrechter bij de pony's :) en ga uiteraard ook nadien nog even verkennen. Scheelt waarschijnlijk een uur op zondagochtend omdat ik dat dan niet meer voor de proef moet doen. Gok dat aspiranten ook eerst springen en crossen zal zijn en nadien pas dressuur.

Florence, hadden ze bij die behandeling dan garantie gegeven dat het zou aanslaan? Ik vraag daar wel altijd naar bij zo een bedrag.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:05

Ik zou dat dan toch durven aankaarten dat er nutteloze onderzoeken zijn gedaan als er al antecedenten zijn en dit daarop een vervolg was... Studenten of niet, een gewoon onderzoek zullen ze daar toch wel genoeg kunnen doen doorheen het jaar zeker?

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:44

In Westdorpe hadden ook aspiranten eerst dressuur en dan pas later springen/cross. Toen kon ik na de dressuur rustig verkennen.
Door zaterdag er te zijn zie ik de bodem en kan ik verkennen. Dat is zondagochtend alvast 1,5u dat ik langer kan blijven liggen :))

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:01

Zit al hele ochtend op de cross in sint gillis waas. Maïsveld maar verdomd droog! Echt fijne bodem op paar mindere plekken na. Mooie lange lijnen en heel overzichtelijk. Ziet er fijn uit voor morgen.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:42

Ik kan gelukkig jureren vanuit de auto. Zou anders wel flink fris geweest zijn met de wind die er is.
Het gedeelte waar ik zit heb je zelfs geen vijzen voor nodig. Ligt mooi droog en vlak, ook al zijn er al zo'n 150 pony's overheen gegaan en komt nu de laatste reeks nog.
Ook overal schors op de afzetplekken enzo.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:11

Goeiemorgen :O
Eindelijk uit bed geraakt na het pittige weekend.
Zaterdag vroeg op pad om te gaan jureren en gisteren nog vroeger op baan om zelf te gaan crossen.

Springen was hectisch, heel veel volk in een best kleine binnenpiste. Parcours in een kleine buitenpiste met genoeg om naar te kijken. 1 balkje door mijn eigen fout. Hij vertrok te vlot naar de 3, iets teveel teruggenomen en afgetikt met de achterbenen. Rest ging als uit het boekje.
Dan naar het wegparcours. Kreeg ik daar onder mijn voeten omdat ik zo laat was... Kon ik eraan doen dat ze bij springen 10min achter zaten? Dus flink doorgereden naar de cross, daar had ik nog 2,5min voor mijn start. Eerst controle door steward op uniform/tuig en dan rap rap in galop de inrijpiste in, 1x over de hindernissen van aspirant tem Licht en hup, op 30 sec naar de startbox.

De cross zelf... ik kan niet meer tevreden zijn dan dit. Als een speer vertrokken en op geen enkele sprong ook maar de minste twijfel. Oren naar voor, volop focus en perfect te rijden. Ik moest niet meer doen dan meeliften.
Vanaf hindernis 11 zat ik echter vast achter mijn voorganger. Dus in rustige galop erachter om afstand te behouden en te creëren. Na de "afsprong" op 15 was er weer iets meer ruimte en daar weer wat vlotter naar voor geschakeld.
Uiteindelijk binnen 8 sec. voor ideale tijd.

Dressuur was beetje een ramp. Bit vastpakken,hoofd omhoog gooien en dan nog heel veel te doen naast mijn ring... ondanks mooie stukken toch ook weer flinke momenten van spanning en complete afleiding.

Donderdag weer les, ik weet waaraan te werken.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 07:58

Had het gezien Hanne, supertof dat het zo fijn ging :D Ga je weer vaker springen? Hoe gaat het met je endurance enzo nog trouwens? Nog plannen/vooruitzichten?

Bij mij is qua dressuur het roer omgegooid. Herstart met lessen bij B*ert V*ermeir om de 14 dagen en we zijn helemaal back to basic gegaan. Het is niet makkelijk want intensief en Icaro denkt er het zijne van, maar heb lang zo geen boost in motivatie meer gehad moet ik zeggen.
Op 8/12 rij ik een oefendressuur mee met Laurence Van Doorslaer, de niv. 1.1 proef.
En dan tussen half december en half februari voorlopig 4x ingeschreven voor spring indoors bij LRV in Aspiranten.

Ik zou echter graag tegen de tussenwedstrijden (begin april) of zeker de tornooien (half juli) de overstap naar B maken maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dat best opbouw.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:35

Wat gaat het vlot bij iedereen zo te zien :D

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:51

Proficiat!

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:09

Ik ben wat aan het puzzelen met voer voor Icaro, ik mis wat pit. Al hou ik er rekening mee dat het ook kan komen omdat hij nu vaak op stal staat buiten het rijden om.
Tibor (de tinker) doet het tot nu toe goed onder het zadel. Geen rare fratsen en zijn dieet/training begint resultaat te geven. Moet alleen uitvogelen hoe ik Die kan wijsmaken dat stelling en buiging in stap en draf gewenst is ipv zich zo stijf als een plank door alle bochten te werpen. In stilstand gaat de neus probleemloos tot aan mijn tenen op minste vraag maar in beweging valt het kwartje nog niet. Zolang dat er niet op zit wacht ik nog met galop.

Daaphh, ga je ziekentransporten doen of bij een ziekenhuis/brandweer aan de slag?

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:02

Ik doe nog steeds alles met naald en draad :+ moet alles heel strak aantrekken/duwen om het mooi te houden ipv een uitgezakte pingpongbal. Denk niet dat ze daar stevig genoeg voor zijn.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:49

Idd winterslaap :P

Druk met werk en de piste ligt verzopen. Doe momenteel 2 avondopleidingen (al is eentje bijna gedaan en de andere eind januari ook). Vorige week gaan springen, viel mee. Routine is er beetje uit dus Icaro keek wat maar sprong wel alles. Balkje op de laatste door ruiterfoutje. Vandaag ging ik normaal ook maar verstek laten gaan. Ze hebben vrijdag een verdachte vlek weggesneden en de hechtingen zitten op een ambetante plaats. Wou geen risico om per ongeluk de boel open te scheuren ofzo met een foute beweging.

Ga eens rondkijken voor wat oefenwedstrijden wel en voor de rest proberen weer regelmaat te krijgen in rijden naar de eerste crossen toe in maart.

Dressuur start ik niet, volg enkel les. Sinds ik bij B*ert rij merk ik wel flink verschil in vooruitgang. We zijn er nog lang niet maar het is wel enorm motiverend. En keihard werken.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:40

Ik heb ook 1x per 14 dagen les en voor de rest probeer ik er 3-4x/week iets mee te doen. Lukt niet altijd. Vriend is thuis en die wil ook graag wat aandacht natuurlijk.

Bevalt het werk op de ambulance Daaphh? Is het zoals je gehoopt/verwacht had?

Wij hebben ook veel zieken op het werk, dus regelmatig flink bijbenen en lopen om alles gedaan te krijgen.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:40

Oei Hanne inderdaad heftige weken gehad :(:) Kanker is een vuile ziekte helaas.

Heeft Daaphh je inspiratie gegeven :P
Heel soms twijfel ik ook om weer terug de echt verpleegkundige toer op te gaan ipv het tussenin wat ik nu doe. Maar aan de andere kant Zit ik nu ook goed en mag ik eigenlijk niet klagen.