Belgische eventers op bokt II

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 07:51

precies ook niet veel geluk florence :(
ben ook al een paar keer naar bocage geweest en had ook verwacht dat mijn merrie daar echt spookie zou zijn maar tot nu is ze eigenlijk altijd best flink geweest. Ik had verwacht dat ze ook er naar de jury en de terras ernaast zou kijken maar die keren had ze er totaal geen last van.
Het was er best druk denk ik? Gezien het al volzet was van de maandag morgen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:00

ter info: Ik heb vorige jaar van die quick knots gekocht, heb er denk ik 15 tal van gebruikt maar ik vind het toch niet zo handig. Mocht iemand intresse hebben om ze over te kopen :p

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 07:57

daaph: kan ik best geloven best een drukke job denk.

Ik blijf wel wat bezig en probeer inderdaad regelmaat te hebben. Ik ga om de 2 weken op oefenparcours en om de 2 weken op dressuur les. Nu was het wat kalmer van wedstrijden maar zondag is er terug een dressuur wedstrijd :) Verder longeer ik eens per week en ga ik ook nog 1 a 2 keer wandelen ( als het niet regent).
Flushke begint zijn tanden te verliezen :p haha heb al gelachen. Normaal is hij nogal rap om eens te bijten maar deze week was hij erg rustig :D Ze krijgen elke dag bieten maar voor de moment kan hij ze moeilijk eten.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:16

veel sterkte hanne :( en toch ook proficiat met je 2de plaats :) Waar was er een dressuurwedstrijd?

succes met luxor. het zal niet gemakkelijk zijn omdat te vinden denk ik.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:20

leuk dat je een piste gebonden hebt varekaj. heb je daar niet jaarlijks een probleem mee in de winter?

Ah hanne dit was de laatste wedstrijd in bloso dan? Ik dacht dat het een wedstrijd onlangs was :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 07:56

beste wensen en gezond 2020 gewenst voor allemaal en veel paardenplezier :)

@varekaj: vlaamse is denk ik gewoon een benaming van het communautaire. Je mag volgens mij starten in wallonie. zolang het communautaire wedstrijden zijn. je kan volgens mij niet nationaal starten.

@ hanne: dat is een pak geld maar je weet nu tenminste waar je aan toe bent. Hopelijk krijg je het zo onder controle.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:02

leuk varekaj! je kan je gaan voorbereiden :)
Springen kan geen probleem zijn toch?

Wat zijn de voornemens voor 2020 voor iedereen :) ?

Hier gaan we rustig beginnen met ons jonkie. Die is vorige week gaan vrijspringen bij een vriendin. In het begin was hij super enthousiast om te lopen en keek hij niet naar de sprong. Zo rustig opgebouwd, hij sprong eigenlijk telkens een zeer mooie afstand en keek goed mee. Ze hadden het dan wat hoger gezet maar daar heeft hij zich 2 keer mispakt en van te ver gesprongen waardoor hij paar keer de sprong mee had. Hij was dan wat geschrokken en 2 keer gestopt. Daarna weer gezakt maar dan sprong hij pas echt goed :o ik was onder de indruk. Hij heeft wel een sprong in zich :) Was weer een leuke ervaring nog eens op transport en nog eens op een vreemde plaats. Ik probeer straks van het filmpje eens te posten :)
verder met furrie zou ik misschien toch een paar crossjes rijden maar dan wel de veiligste en ook platte crossen. Ze was zo enthousiast in deurle dit jaar :)
Verder blijf ik lopen. Hopelijk kan ik ook dit jaar een halve marathon lopen :) maar liefst niet meer in 28 graden :p

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:07

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:45

proficat Antonius :) je gaat op het zelfde elan verder :p
Je zal dat wel goed doen in de M :) ben ik zeker van :)
Leuke dat je dochter toch intresse heeft in de sport. Leuk voor jou mss minder voor je man :p 2 van die paardenzotten :p
Hopelijk een spoedig herstel met de operatie.

Voor mij ziet chuck er niet overdreven uit maar ik kan niet oordelen als je ze elke dag ziet.
Ben ook ontzettend benieuwd hoe hij zal worden 8)7 haha. Hij is wel flink met zadel en hoofdstel maar denk dat vooral nen prutser zal zijn en snel afgeleid door van alles.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:58

proficiat hanne :)

jij ook varekaj. Zo fijn als ze zelf naar de hindernis willen :) Dat mis ik wel met mijn merrie.

dat is inderdaad al een serieuze sterkte Antonius :o Had er geen idee van dat je zo slecht ziet. Ik heb ook een bril maar das maar miniem in vergelijking met jou :p Gisteren trouwens nog eens lenzen ingehad. Vandaag een ontstoken oog omdat ik dat ding er niet uit kreeg aan 1 kant :p fijn volgende keer weer met bril :p
Proficiat trouwens met jou jumping prestatie.

Ik ben ook op dressuur geweest. Terug 2 proeven gereden. Alleen vielen mijn uren een beetje tegen voor ons. Maar niks aan te doen. IK had een half uur tussen 2 proeven. Ik kan furrie jammer genoeg niet met lange teugel even laten uitblazen tussen in omdat ze dan denkt dat het gedaan is en als ik dan opnieuw wil beginnen rijden doet ze erg moeilijk en heb ik weer hele tijd nodig om ze bij mij te krijgen. Dus speciaal maar 10 min in gereden voor de eerste proef, daar was ze nog niet erg los en ook gespannen. Ze heeft wat meer tijd nodig om echt los te zijn. Ze had ook wat last van temperatuur verschil tussen de paddock en de binnenpiste. Normaal loopt ze uit haar eigen maar in de binnenpiste liep ze terughoudend en moest ik echt blijven duwen om ze in haar tempo te houden.
2de proef had ik gelukkige wat langer ingereden en liep ze eigenlijk best goed vond ik. Ook op video was ik eigenlijk best blij met wat ik zag. Jury had er een ander beeld van. Ik denk dat ze mss te opgericht liep voor de jury( heb er van heel het seizoen nog geen probleem mee gehad). Er zijn een paar oefeningen die minder waren maar die heb ik altijd. we werken eraan. Ik had mijn resultaat wel hoger ingeschat. Op naar de volgende :)