Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:46

@lene: mijn schoonouders wonen in Koksijde en ik heb mijn paard al een paar keer meegenomen en hem dan voor enkele nachten in manege ter Duinen in Oostduinkerke gezet, daar was altijd een stal vrij, nooit een probleem geweest. De manege is vorig jaar ofzo wel vernieuwd en ben er sindsdien niet meer geweest. Ligt vlak bij de duinen en paardenroute.

Katharinaa

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:46

Hallo allemaal, het is al heel lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb, maar lees nog altijd mee. Ik ga zondag normaal ook in St Gillis Waas crossen, vind dat de bodem op de foto's die ik op facebook gezien heb, toch goed meevalt. Hoe ga je weten hoe het erbij ligt zaterdagavond Varekaj? Ga je zaterdag verkennen? Zou je hier dan willen posten hoe de bodem ligt?

Florence, duim uiteraard ook mee voor een goed behandelbare diagnose. Welke dierenarts komt er nu?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:00

Varekaj schreef:
Ik ben zaterdag hindernisrechter bij de pony's :) en ga uiteraard ook nadien nog even verkennen. Scheelt waarschijnlijk een uur op zondagochtend omdat ik dat dan niet meer voor de proef moet doen. Gok dat aspiranten ook eerst springen en crossen zal zijn en nadien pas dressuur.

Oei ja dat had je al geschreven, sorry, weet niet wat er mis ging in mn hoofd :)
Inderdaad ze starten altijd met Aspiranten en normaal eerst springen en kwartier later crossen. Dressuur in de namiddag.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:03

florence123 schreef:
Varekaj: we wisten dat het vanuit zijn knie kwam en wss eerder iets richting spieren. Aangezien hij in het verleden al eens een soort van tenniselleboog heeft gehad. Als ik ging wandelen bvb liep hij goed maar als ik de berg had opgelopen begon hij weer zo zijn achterbeen op te heffen.
Dus we vroegen om te starten met een echo. Ze zijn begonnen met een standard mankheidsonderzoek (tot zelfs foto's toe van vooraan). Terwijl hij qua beenwerk volledig correct is... Dus ja zo lopen de kosten natuurlijk wel op. Uiteindelijk hebben ze dan die diagnose gezegd maar om zeker te zijn moisten ze een MRI nemen van 1500€. Gelukkig hebben we dit niet gedaan want we gingen daar schoon gestaan hebben. Er waren wel 7 studenten bij. Ik denk dat ze eens een standaard mankheidsonderzoek vanuit de theorie boek wouden voortonen ipv te vertrekken vanuit de voorgeschiedenis en beschrijving van de symptomen.

Inderdaad, denk dat ze wel altijd standaard eerst een mankheidsonderzoek doen zodat de studenten dit leren, maar zomaar rx-en nemen terwijl ze niet weten waar te zoeken, dat is toch maar vreemd. Meestal beginnen ze met uitverdoven en als ze dan weten waar het probleem zich bevindt, dan gaan ze gerichter kijken met echo of rx. Maar vermits je al had aangegeven dat je wist dat het uit zijn knie kwam, vind ik het ook wel raar dat ze niet zijn begonnen met een echo van de knie te doen (na evt standaard mankheidsonderzoek).

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:12

Ah dat klinkt goed, bedankt! Veel succes morgen! Hou je nog warm daar!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:01

Goed gedaan! Das moeilijk, werken aan aandacht erbij houden, de mijne is 11 en dat is nog altijd moeilijk!

Wij hadden een superdag zondag! Voor het eerst sinds lang nog eens beginnelingen gestart en ik vond het niet makkelijk staan! Vorige week in aspiranten 2 weigeringen in het springparcours, dus daar was ik ook al bang voor. Maar het ging supergoed, hij had er duidelijk zin in! Was wel enkele seconden buiten de tijd in de cross, mijn schuld, we lagen bijna heel de cross voor op de tijd, dus op t einde hem wat ingehouden, maar niet meer gekeken op m'n horloge en te veel ingehouden blijkbaar. Mijn dressuur was ook goed (rij normaal M2), maar precies een jury die ze niet zo veel van kent. Was maar 5de uiteindelijk.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:56

Proficiat Daphne! En veel succes met je nieuwe job! Ik ben vrijwillige brandweerman, enorm respect voor alle ambulanciers!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie