Belgische eventers op bokt II

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:23

Het was een heerlijk weer ook dit weekend amai!

Proficiat MF! Hoe gaat het nu nog met Furrie? Kriebelt het niet om zelf terug op wedstrijd te gaan?

Varekaj: dat klinkt als een pittige rit. Zeker met dit weer was een tussenstop welkom geweest.

Hier denken we te weten wat er met Ferro aan de hand is. Vermoedelijk een spierscheurtje in zijn schouder. Het is begonnen als het zo koud weer was en hij zeer explosief bokte. Nooit mank geweest maar op rechts bij verzameling of in jumping wel wat verzet en niet soepel en sleept al eventjes aan. De dierenarts voelde daar ook en hij reageerde er op. Dan maar eventjes rust voor hem... hopelijk snel terug de oude

florence123

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:21

Jessol: ik ben altijd kandidaat om te gaan wandelen. Mijn paarden staan op het hoogste punt van Munte bij mijn ouders :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 06:56

Pp: ik heb je rondje gezien! Zag er vlot uit. Wel vervelend dat stoppen in het inspringen, zit er een bepaald patroon in?

Hanne: ja amai hij was in form. Hij stond te blazen voor ik moest starten in de piste. Dan weet ik al dat ik hem bij de les moet houden. Als hij zo in form staat dan vindt hij het namelijk grappig om van domme dingen weg te schieten of naar alles te zitten loeren onderweg waardoor we tempo verliezen. Weet jij toevallig hoeveelste we zijn geworden? Ik denk dat ik net wel of net niet bij de prijsuitreiking in de piste mocht maar we zijn niet gebleven.

Vorig weekend met Iskander een heerlijk ontspannen rondje gereden en een 3de plaats, mijn moeder zei nog: och we gaan niet blijven, zo snel was je niet .

Antonius: wanneer zou je nog eens starten met Ny?

Hanne: wat een hevige reactie van Luxor! Kunnen ze het onderzoeken op wat hij zo reageert? Gelukkig was je erbij.

Varekaj: balen van al die wegenwerken. Heb jij nog wedstrijd plannen?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:33

Wat is het hier kalm!

Hoe gaat de verkoop Antonius?

Varekaj: is het ondertussen al wat beter? Geniet alvast van je verlof.

Hier dit weekend op dressuurwedstrijd geweest. Niveau 2 een 6de plaats, cavalorcup 4de plaats. Was zeker tevreden van de proef, enkel de wissels moeten nog strakker gebeuren. Wel mooi mijn mannetje kunnen staan met mijn eventinggefokt paard tussen de dikke dressuurbakken met gouden bling bling overal en lesgeefsters met oortjes in de hoek van de losrijpiste. Dat bewijst dat al diene show daarvoor niet beter is :P

Antonius nog voorbij gestoken op de autostrade thv afrit sint niklaas (e17). Nog opzij gekeken en gezwaaid maar ze zat geconcentreerd voor zich te kijken :+

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:58

Hanne: dat lijkt mij zo tof om te doen. Alleen heb ik niet de tijd om Colo te trainen daarvoor en zo vaak alleen te wandelen. Nu is het rijden vaak snel snel want ik moet nog naar huis erna en mijn vriend zit dan te wachten.

Varekaj: welk springzadel heb je nu? Die erreplus? Heb je die ook met ruime boommaat?

Ik zit met het probleem dat mijn prestigespringzadel 2-3 boommaten te klein is. Het kan daardoor zijn dat ferro in verzet ging. Binnenkort nog maar eens proberen, hij heeft nu wat rust gehad en ontstekingsremmers. Maar ik wil niet zomaar 2000€ uitgeven voor een ander springzadel als ik niet eens weet of het een probleem is of niet. Verder weet ik bij een 2de handszadel ook niet of dat wel echt goed zal liggen op hem of niet. Lastig!

Antonius: ik vind hem echt leuk maar ik heb er al genoeg :P verkopen is idd niet simpel. Ik zie het ook van mijn schoonmoeder, er staan er hier een paar te koop die goed springen maar dan zit je natuurlijk al in een bepaalde prijsklasse. Die mensen willen dan weer ene die 1m40 springt als een doodbrave tjol en perfect goedgekeurd is.

Lene: dat lijkt mij ook zo tof om te doen! Ik zou graag gewoon wat meer tijd willen voor zo'n dingen. Zijn er bepaalde licenties aan verbonden?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:29

Jessol: ooh nee, gelukkig niets ernstig! Ik heb dat met mijn D pony vroeger ook nog gehad. Ik lag eraf op de steenweg, hij galoppeerde vollenbak weg over het straat.
Heb je fb? Misschien makkelijker om af te spreken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:00

Ocharme Hanne! Ik vind het ook heel erg voor jou. Mijn moeder was weg met de remorque en mijn vriend was zelf op jumping. Anders zou ik je wel uit de nood willen helpen. Staat er iets meer binnenkort op de planning?

Varekaj: geniet van je reis, deel maar veel foto's. Altijd leuk om te volgen :)

Hier terug op jumping geweest met Ferro na zijn rust. Hij gaf in het begin een nukkig bokje, dus een volte gereden in verlichte zit wat aangepakt en dan netjes rondgesprongen. Hij sprong wel terug erg goed! Ik vermoed dat hij dus toch wat last had aan iets, een spierscheurtje ofzo, nu is het over maar nog efkes wat kordater rijden zodat het ook van tussen zijn oren gaat.

Met iskander zondag nog op jumping geweest. We kwamen toe en de proeven waren 1,5u verlaat. Ik wou hem niet zolang op de warme zwarte remorque laten staan dus besloten om nog een proefje lager ookal mee te rijden voor de fun.

En fun hadden we, de eerste proef gewonnen (wel 10cm onder ons niveau :+ ). De 2de proef moest hij mesten tijdens de sprong en daar een balkje.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:11

Goed bezig Antonius! Zal ook deugd doen voor het zelfvertrouwen.

Je vroeg een tijdje geleden wat mijn plannen zijn met Iskander. Eigenlijk gewoon fun hebben en wel zien waar we geraken. Volgende maand start ik nog eens een cross met hem.

Ik ken TR niet maar ik wist wel dat hij een grote man was in de eventingwereld. Hoe komt het dat hij in coma lag?

Mf: ook een fijn weekendje gehad zie ik. Waar ga je dressuur rijden?

Ik ben gisteren op jumping geweest met Ferro, het was verschrikkelijk uitgelopen en ik zat er veel te lang op. Ferro zo chagrijnig als iets in de piste, begon al te bokken als de bel ging. Op hindernis 1 maakte hij een grote wip en erna ook nukkig bokken, reageerde ook tegen mijn been als ik hem door het bokken wou rijden. Gewoon verder foutloos gereden. Ik weet echt niet goed wat er aan de hand is. Dit is nu al de 5de keer dat hij dit doet op jumping, telkens nukkig beginnen bokken. Ik heb hem al stilgezet en ontstekingsremmers gegeven maar hij is niet mank ofzo. Ik ga nu eens met een ander zadel springen en zien wat dat geeft.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:07

Mf: het is eerder protestachtig tussen 2 hindernissen door. In het inspringen heeft hij dit altijd wel gedaan naar andere paarden enzo maar nu is het in het parcours. Op training is er niets aan de hand. Daar sprong hij donderdag de pannen vh dak.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:06

Ben je in waregem gaan springen pp? Ik heb je niet gezien. Goed dat je zondag goed hebt kunnen afsluiten!

Varekaj: ik heb de jumping in erpe mere niet meegereden. Ik was op dressuur gegaan vorig weekend. Wat start je zondag, jumping en dressuur?

Antonius: goed dat er schot in de zaak komt. Ik zou het mij ook niet meer durven riskeren, het zou er net weer om doen dat er iets gebeurt.

Ik ben naar waregem op jumping geweest, met iskander de 90cm gewonnen en in 1m een balkje in de barrage (mijn eigen schuld, we kwamen wat schuin en slechte afstand). Wel 2 top rondjes, vlot en mooi aanpakken overal. Volgende keer 1m05 voor hem, hij is er nu wel echt klaar voor.

Ferro ook in 1m gestart, hij kreeg 2 balken. Het staat wat te laag voor hem en we waren wat over tempo in 1 lijntje. Maar hij begint niet meer nukkig te bokken sinds ik met mijn vriend zijn zadel spring. *\o/* blijkbaar was het dus toch mijn zadel dat knelt waardoor hij nukkig deed. Ik ga nu opzoek naar hetzelfde zadel in 2de hands wel.

We zijn ook aan het uitkijken naar een huis dus een zadel komt niet echt goed uit maarja ik kan ondertussen nog eventjes zijn zadel gebruiken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:14

Amai zalig dat je terug op jumping kan gaan MF! Was toch ook super lang geleden? Ga je nu wat regelmatiger starten? Je onzekerheid zal daardoor ook wel beteren.

Varekaj: het zal wel een fijn proefje geweest zijn, alleen word je er natuurlijk niet altijd naar beoordeeld. Kon je je vinden in de jury?

Hier met Iskander gestart in Beervelde. Eerste keer 1m05, ik had een beetje stress maar goed, 1m had hij al genoeg gelopen dus het was tijd voor wat hoger.
Hij gaf echt een top gevoel, rustig, vlot en overal topafstanden. Dubbel 0 gesprongen *\o/* . De laatste tijd gaat hij echt heel goed op jumping. Nog een paar keer 1m05 en dan naar 1.10. Ik zit echt op een roze wolk nu.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:18

Afbeelding

Nog een foto van zaterdag <3

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:17

Goedzo Varekaj!! Je bent vertrokken nu he met de jumpings, hup hup. En content van u proefje zelf? In het lrv geven ze nooit veel commentaar op de proef vind ik, dat is wel jammer.

Hanne: de oefeningen voor niveau 3 zitten er al in, tijd dat je nog eens start. Wat staat er nog op de planning?

Ik ben ook benieuwd antonius, neemt hij les bij kc zelf? Ik ga daar vaak rijden dus misschien zie ik hem nog regelmatig. Proficiat nog met Ny! Ze is ook goed bezig he de laatste tijd.

Ik ben vandaag in 1m05 gestart met Ferro en mijn vriend zijn springzadel erop. Enkel een balkje in de barrage, kwam een beetje te plat. Voor de rest een heel net parcours, mooi beheerst en geen nukkige bokken meer *D . Ik ben content, met dat zadel is hij terug de oude en nu kunnen we weer wat opbouwen naar hoger.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:43

Ben je ze nog niet beu de tornooien Varekaj? :)
Wel een mooi stabiel seizoen precies tot nu toe!

MF: wel serieus naar voor geklommen dan amai! Wat staat er verder nog op de planning?

Hier ondertussen naar Normandië geweest en dan een paar dagen centerparcs dus even wat minder paarden. Zondag wel nog op dressuur geweest omdat het op 10minuten van mijn ouders hun huis is en Iskander echt moet kilometers maken in de dressuurring. Thuis loopt hij mooi bij elkaar, moet er soms wel nog wat achter zitten maar hij laat hem wel sluiten. Op wedstrijd is hij snel afgeleid in de ring. Nu had hij een man achter de boom zien staan tijdens de proef en daardoor was zijn aansprong in galop niet goed en halsstrekken richting die hoek trok ook op niets. Verder is er wel al vooruitgang ivm de laatste keer in de dressuurring. IK wil er geen dressuurpaard van maken maar in de eventings moet hij hem opseminst laten zien zoals thuis.

Dit weekend gaan we terug naar Zott*egem, deze keer voor jumping te starten. Daarna 2 weekend op cross *\o/* .

Verder dinsdag nog een fijne springles gehad, een parcours 1.10 gesprongen met Iskander. Het voelt hier en daar wel nog wat onwenning aan om naar een dike oxer te rijden met hem. Maar dat zal wel overgaan naarmate we meer ervaring hebben op die hoogte.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:59

Ik ga dit weekend naar Westdorpe en daarna naar Deurle. Ik woon (samen met mijn vriend) letterlijk om de hoek van de cross in deurle dus daar moet ik wel starten :P.

Wordt een leuke bijeenkomst dan op de cross, bijna heel ons bokgroepje hier komt daar aan de start.

Verder niet veel te vertellen, vorig weekend een slechte jumping gehad zowel met Iskander als Ferro. Ik snap er niets van.... anderzijds mag ik me ook niet focussen op 1 slechte ervaring terwijl ze al een heel seizoen goed lopen. Hopelijk dit weekend beter :)

Varekaj: die derby is wel interessant. Zou dat met Ferro nog wel willen meerijden. Crossen wil ik niet meer doen maar een derby is niet zo zwaar :)

Daaph: jomo is wel een mooie beer aan het worden he, amai!

Edit: ohnee de derby is 5 oktober. Ik ben dan net naar Kenia, stom!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:42

Proficiat antonius met de overwining in Westdorpe!

Jij ook Daaph! Zag het al passeren op facebook. Je bent zeker een trotse eigenares.

Mf: fijn dat je nog eens hebt kunnen crossen. Ga je er nog rijden ?

Varekaj: als je meer kilometers maakt zal dat wel beteren. Hij heeft nog geen echt cross ritme he.

Vorige week ben ik gestart in Westdorpe. Jumping was hij enorm kijkerig. Mijn moeder wou hem eens wat pittiger eten geven met haver maar dat was blijkbaar geen goed idee. Overal zag hij spoken. De cross ging goed, 1 stopke op een stomme hindernis waar hij op keek (zowat de makkelijkste sprong in het parcours). Er waren nietveel foutlozen dus op zich wel content.

Zaterdag dan in Deurle gestart. Dressuur gaat steeds beter, aanleuning stabiel, niet wegspringen. Daar was ik wel content van. Jumping was foutloos. Dan naar de cross, voor hem was het de eerste keer B in België. We kregen een lastige start, stop op hindernis 1 en 3. Daarna eens goed vooruit gezet, ik was echt kwaad omdat hij op de 2 domste sprongen weigerde.

Daarna deed hij al de rest mooi vlot. Trakheners, hagen (die vond ik al vrij hoog staan :+ ), het 2de water over de hagen en erin springen deed hij super vlot. Dus ja, wel content van de cross maar hij moet wel aanpakken van in het begin.

Ik merk soms bij Iskander dat hij op eenvoudige dingen (vb. Als de jumping laag is, of de eerste 3 sprongen vd cross) soms zo onozel kan doen. Precies of hij wil de boel wat spannender maken. Pas als het wat serieuzer wordt, neemt hij het ook serieus

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:23

Haha ik heb dat precies niet gezien dat Roomer achter jouw hond aan ging :P hij is altijd braaf naar andere hondjes.

Antonius: hij is absoluut geen automaat in de cross. Bij Ferro was dat anders, gewoon eropzitten en gaan 8-) Dat mis ik bij Iskander wel eens. Bij hem kan het zo sterk variëren van weekend tot weekend. Ene moment is hij top, pakt hij overal aan en denkt hij mee. Terwijl het andere weekend hij spoken kan zien, verschieten,... ik kan hem daar wel doorrijden op het moment maar tis wel echt werken dan op hem.

In de cross heeft hij sowieso nog niet veel ervaring en in Deurle was het dan de eerste 3 sprongen nog waar hij op keek, daarna ging hij wel vlot. Maar het blijft wel een reden waarom we voorlopig ook niet hoger starten op jumping dan 1m05.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:33

Antonius: nog proficiat van Deurle! Bij wie volg je nu springles?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:46

Proficiat MF! Is zeker een knappe prestatie!

Antonius: is al zeker mooi op 6 jaar die hoogte springen.

Lene: ooh proficiat! Hier begint de babyboom ook volop te komen. Ben ook benieuwd of je al het geslacht weet.

Hier eventjes in een dipje op paardenvlak. Ferro heeft de laatste keer op jumping terug beginnen bokken en staken. Dit heeft hij sinds het zadel van mijn vriend 6 jumpings lang niet meer gedaan. We gaan hem nu eens pijnstillers geven de volgende keer en kijken of hij het nog doet. Dan kunnen we pijn al dan niet uitsluiten. Ik heb wel al besloten mijn te klein springzadel te verkopen en zelf te investeren in een ander. Want Iskander krijgt er ook drukplekken van.

Iskander stond deze week met een verkoudheid waardoor we niet op jumping zijn gegaan. Dit zou wel moeten beter zijn vanavond (hoop ik). Maar de laatste wedstrijden deze zomer was hij vrij spooky doorheen het parcours.

Colorado mankt nog steeds, vandaag naar Merelbeke geweest en hij zou misschien een slijmbeursontsteking hebben in zijn voet. Het is niet helemaal zeker maar op de fotos zien ze niets. Staat ook nergens dik of warm. Nu hebben ze een inspuiting gegeven en nog 3 weken stappen en dan 3 weken draven. Hij staat wel al stil van juli... dus dat sleept al even aan. :(

Ik heb zo even het gevoel dat ik niet vooruit geraak met de paarden.

Het enige lichtpuntje: vrijdag vertrek ik naar Kenia.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:43

zoooo, ik ben back in town (en helaas back to work :( ).

Ik las dat Varekaj goed had gecrosst, doe zo verder!
Verder zag ik dat PP, Hanne en MF tevreden waren van hun dressuurwedstrijden. Proficiat!

Antonius: ik zit ook met zadelkosten die nu echt niet goed uit komen. Succes in Merksplas. Wat extra vertrouwen kan nooit kwaad he.

De reis in Kenia was echt super, heel veel gezien, unieke lodges in the middle of nowhere tussen de wilde dieren, echt fantastisch. De eerste nacht zaten we wel in een grote brand, het restaurant, receptie, bar en winkeltje stonden in vuur en vlam en lagen vlak naast onze tent. Ben nog nooit zo bang geweest in mijn leven. Alles is daar kurkdroog en de brandweer en tank met water kwamen pas na 2uur toe door de onverharde wegen. Gelukkig zijn wij geen spullen kwijt geraakt in de brand. De plaatselijke nomanden zijn dan komen blussen met emmertjes water uit het zwembad zodat het vuur niet naar de tenten is overgeslaan. Maar 't was wel een avontuur <3 . Enkele uren later kwam het personeel al met ontbijt af dat ze dan maar in de bush hebben geserveerd, echt hakuna matata :+ .

Ik ben zondag in Grobbendonk gestart, ging normaal B rijden maar Iskander had 2 weken verlof gehad en het terrain lag slecht, dus uiteindelijk een eenvoudig rondje Aspiranten gereden. Foutloze cross (veel te makkelijk maar was goed om terug op conditie te komen), dressuur 9de plaats en in de jumping wat tijdsfouten want ze hadden al gebeld en Iskander wou niet voorbij de trampoline met springende en gierende kinderen die naast de piste stond, dus de tijd liep al.

Verder staat er nog een derby in Gavere op de planning en een cross in Sint Gilles Waas.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:20

Proficiat nog aan MF! Van de 12 naar de eerste plek. Wow, selectieve cross dan?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:14

amai MF je bent in je dressuurmood tegenwoordig! :P Proficiat! die piste daar is nog vrij moeilijk, ik ben daar eens gestart met iskander en heb toen alle hoeken en kanten gezien door die cafetaria in de hoek.

Ik ben afgelopen weekend gestart op de oefenderby in Gavere, is achter de hoek dus wat extra training kan geen kwaad. Het terrain lag heel vettig, Iskander is wel een paar keer uitgeschoven (heeft achteraan geen ijzers). Normaal ging ik nu zondag naar de eventing in sintgilles waas maar ik heb op fb gezien dat alles daar op maisveld is. Dus no way dat ik daar start :) Ze voorspellen de hele week nog eens regen ook. Ik heb maar 1 paard die geen blessures heeft, ik wil dat graag zo houden.

Woensdag komt er een nieuwe dierenarts naar Colo kijken. In Merelbeke zeiden ze dat het een slijmbeursontsteking van zijn voeten achteraan was. Maar aangezien hij last had van zijn spier in het verleden geloofden we dit al niet. Resultaat: na een factuur van 600€ en de behandeling, geen bal verschil. De dierenarts nu vermoed dat het zijn gewrichtsbanden zijn, nog even afwachten tot woensdag maar hopelijk deze keer de juiste diagnose :(:)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:51

Varekaj: we wisten dat het vanuit zijn knie kwam en wss eerder iets richting spieren. Aangezien hij in het verleden al eens een soort van tenniselleboog heeft gehad. Als ik ging wandelen bvb liep hij goed maar als ik de berg had opgelopen begon hij weer zo zijn achterbeen op te heffen.
Dus we vroegen om te starten met een echo. Ze zijn begonnen met een standard mankheidsonderzoek (tot zelfs foto's toe van vooraan). Terwijl hij qua beenwerk volledig correct is... Dus ja zo lopen de kosten natuurlijk wel op. Uiteindelijk hebben ze dan die diagnose gezegd maar om zeker te zijn moisten ze een MRI nemen van 1500€. Gelukkig hebben we dit niet gedaan want we gingen daar schoon gestaan hebben. Er waren wel 7 studenten bij. Ik denk dat ze eens een standaard mankheidsonderzoek vanuit de theorie boek wouden voortonen ipv te vertrekken vanuit de voorgeschiedenis en beschrijving van de symptomen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:44

collocaties, dat kan nog interessant worden denk ik dan :)

proficiat MF en Hanne, jullie zijn goed bezig de laatste tijd.

PP: leuk dat je met Winston ook weer op dreef bent. Voel je nog iets aan Canch of is haar blessure volledig weg?

Hier nog steeds in een dipje, Colorado is voor de 2de keer behandeld maar nu algemeen voor zijn spieren, een spierontspanner en nog iets ingespoten. Nu een paar weken later nog geen beterschap te zien. Hij staat nu al stil van begin juli en het is nog niets verbeterd. Moest het een spierscheur of iets anders zijn zou daar na 4 maand toch al verbetering moeten zijn. Nog maar eens terug naar de kliniek en een echo vragen van hetzelfde als 3 jaar geleden. Misschien ook hen eens laten kijken naar de voorkant van zijn bil, daar reageert hij wat gevoelig vind ik.

Ferro heeft ondertussen 2 weken geleden nog eens een jumping gelopen. Weer wat nukkig beginnen bokken in de eerste ronde, daar een volte gereden en daarna heeft hij niets meer gedaan. Dan nog eens herstart, en toen was hij 0. Volgens mij zit dat nukkig gedoe toch echt in zijn hoofd. Hij kreeg namelijk pijnstillers toen om na te gaan of hij zo doet omwille van pijn of omwille van gewoon nukkig zijn. Dus nu ga ik nog eerst eens starten om hem zelf aan te pakken als hij het doet en anders hem eens laten starten door iemand anders.

Iskander heeft zondag nog eens een dressuurwestrijd gelopen in Bocage. Inrijden liep hij toppie, eenmaal in de piste wou hij amper in de buurt komen van de jury, *zucht*. Tegenwoordig is hij weer zo spookie. Binnen twee weken mag hij nog eens op jumping.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:31

woow Hanne, dat is een pak geld. Hoelang doe je dan met die flacons? Als je dat levenslang misschien moet doen loopt dat wel op.

Aan iedereen een spetterend 2020 gewenst, een goede gezondheid voor zowel paard als ruiter.

Het is hier de laatste tijd nog steeds vrij kalm zie ik.

Ik ben terug op dreef aan het geraken met de paarden. Colorado is aan de betere hand, binnen 2 weken hopelijk het laatste onderzoek om het exacte probleem vast te stellen, het komt blijkbaar uit de kogel, vermoeddelijke een aanhechting van een spier. Hij is alleen stukken beter nu en ik heb schrik dat hij zich weer gaat forceren bij het verdere onderzoek en dat we weer 3 stappen achteruit gaan in het revalidatieproces.

Iskander is de laatste tijd echt in form, sprong ook erg goed de laatste keer op jumping, ging als een leeuw, hopelijk kunnen we dit vasthouden. Ferro is tenslotte ook weer beter in het parcours, gisteren op oefen indoor derby geweest. Het jumping gedeelte blijft hij wat bokkerig zeker in de scherpe wendingen, maar daarna in het cross gedeelte ging hij als een speer. De laatste jumpings heeft hij ook netjes rondgesprongen maar 't blijft een aandachtspunt die scherpe wendingen, als ik teveel vertraag begint hij te bokken. Toch nog maar eens de osteopaat laten komen?