[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:31

Ik verschijn voor het eerst even op deze topic haha, hoi allemaal!!

Ik rijd dit jaar voor het eerst de Markelo-Potdijk cross (B), iemand nog tips? Die motorcrossbulten schijnen best wel een ding te zijn, of valt het mee?

En wat is de beste cross om voor het eerst L te starten (Noord/Oost Nederland) ? Ik heb gehoord dat Vasse en Putten wel vrij goed te doen zijn, niet te hoog en niet te technisch, maar ik heb die beide nog nooit gereden.

Ook zag ik dat Ronostrand dit jaar ook een L cross doet, mega vet. Vorig jaar de eerste officiele B cross daar gereden en die was echt fantastisch, dus zeker een aanrader!

Griffin d'O (Hos d'O x Equador)

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:19

nummie schreef:
Hier een indruk van hoe stijl de bulten zijn...;) anders gewoon in draf als je dan meer controle hebt.. Markelo snorrewind is wel een leuke cross om voor het eerst L te starten of ede/putten idd.

[ [url=m/HbSMU7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja die zijn idd best flink haha! Zal is zien hoe hij het oppakt, we hebben het wel is getraind dus zou goed moeten gaan! Dankje :D

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:02

Ik ben afgelopen weekend ook naar Bruchterveld geweest. Mooi B rondje gereden en wat L/M hindernissen meegenomen. Hij sprong alles fantastisch behalve de onderstaande 'draak' van een mini hindernis, heb nog nooit zo'n bang paard gehad haha. Teleurstellend dat hij iets dan zo eng vindt want daar wordt ik ook onzeker van naderhand, terwijl hij de rest zonder blikken deed 8)7
Hopelijk staat er niet zoiets in Markelo (helaas van dag moeten switchen dus nu op de wachtlijst voor zondag, sjit) :wow:

Afbeelding
Afbeelding

Gaat er iemand hier nog naar Staphorst? Ze hebben daar s'ochtends een B oefencross (met een andere route dan de bosscross) speciaal voor startgerechtigden! Volgend jaar hebben ze daar waarschijnlijk wel weer een officiele SGW.

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:54

JoycexEnya schreef:
Ik ga wel naar de bosscross, ben helaas nog niet startgetechtigd, waarschijnlijk pas volgend jaar pas.

Misschien kom ik 's ochtends al om te filmen bij die cross,ligt beetje aan hoe laat ik moet starten :o

Het is zo'n "simpele" hindernis, Mijne sprong erover zonder er naar te kijken

Haha ja hij is heel laag, maar simpel weet ik niet. Blauw kunnen paarden zo goed zien en er zijn paarden die daar gewoon erg van schrikken als ze het niet gewend zijn, en sommige niet! Het was grappig om te zien hoe vooral de wat hetere paarden er flink naar keken, maar de koele rustige paarden het allemaal wel prima vonden haha, as always.

Ik rijd hem nu met een blauw zijl in de bak en de fobie wordt al veeeel minder *\o/*

juulbx

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:02

Beide veel succes in de boscross! Is altijd heel gezellig daar

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:04

Vandaag te horen gekregen dat ik van de wachtlijst af ben en op zondag de SGW in Markelo mag starten woehoe *\o/* Eerst nog de B oefencross in Staphorst tijdens pasen, is zijn eigen bos dus ben benieuwd of hij me naar huis sleurt ipv over de hindernis hahaha.

Ook ik waarschijnlijk vroeg mijn bed uit voor Markelo.. B start is vroeg en ik moet een dik uur rijden haha. Gaan jullie de cross lopen de dagen ervoor? Of extra vroeg weg en op de dag zelf?

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:01

DreamGuide schreef:
Veel succes alvast gewend met het debuut Cio! Is altijd fijn als ze dapper zijn, dat rijdt toch wat zekerder vind ik.

Haha, liekec, die verwende kindjes heb je denk ik bij elke tak van de sport wel en hetzelfde geld ook voor de ouders. Mijn moeder kan soms ook aardig de tijgermama uithangen, maar ze bedoelt het wel goed. :o
Gave platen ook weer! Gert Naber ken ik volgens mij nog niet.

Voor de liefhebbers is hier het filmpje nog, ben als ik zo kijk toch wel trots op mijn stoere knol. (Jammer alleen dat ik er als een aardappel op zit, maar goed :') )

Ik had overigens les van Janneke Boonzaaijer, was heel leuk! Ze geeft wel pittig les maar dat is voor mij en Horonae wel goed. Gewoon doen, en niet zo twijfelen.
[ Video ]

Wat heb jij een prachtige zweetvos DreamGuide! Een hele gave galoppade ook :j, wat is zijn afstamming?

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:51

Ik heb dit jaar de SGW gerechtigde oefencross gereden in Staphorst! Die was s'ochtends vroeg en was vrij kort maar wel uitdagend genoeg met een paar flinke hindernissen (andere route dan de boscross). Die is wel echt aan te raden! Er deden daar ook maar 40 mensen aan mee. Boscross is idd bijna elk jaar een chaos, maar alsnog vinden heel veel mensen het leuk (incl. al mijn achterban)! Misschien is een limiet de volgende keer beter, er waren ook 300+ starts..

Mijn paard liep heel fijn foutloos en ik ben dus ook benieuwd naar Markelo zondag *\%/*

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:13

Goed gedaan allemaal! En als het wat minder ging: snel weer een mogelijkheid!

Bij mij ging Markelo redelijk goed. Springen zag hij wat spoken maar met de cross heel fijn foutloos en een goeie tijd. Daarmee nog wel 7e geworden in mijn rubriek *\o/*

Ik ga me nu opgeven voor Putten/Ede. Ik twijfelde of ik L zou starten maar dat wordt denk ik gewoon nog B.

Succes voor iedereen die naar Hooghalen gaat! Is een hele leuke oefencross, heb hem zelf ook meerdere keren gereden.

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:31

Succes in Ede alvast iedereen! (of als je nog een andere cross hebt, ook succes)

Ik ben zondag ook in Ede voor de B. Helaas ver rijden en pas om 18:29 de cross. De dag erna om 6 uur uit bed voor een pittig tentamen, dat wordt nog wat :P

Ik heb er ook nog heel erg over nagedacht om in Ede L te starten, het is zo'n fijne cross om een klasse hoger te gaan.. Idd net zoals velen is het voor ons niet haalbaar om 2 dagen heen te gaan. Erg zonde.

En jeetje mina wat doen er veel mee in de B! Het aantal zit nu op 170 (!)?!?! Zouden ze het nog openbreken in groepen of hebben we straks 42 mensen met een prijs *\%/*

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:44

DoretteK schreef:
Volgensmij worden er altijd wel aparte groepen van gemaakt. Ik heb door de 2 dagen ook niet opgegeven, nog getwijfeld om B te starten maar met deze tijden vind ik het toch niet zo erg dat ik oversla :Y)

Haha ja dat hoop ik eigenlijk wel! Ben benieuwd, de officiele startlijst komt morgen online dus we zullen zien.

En nee snap ik wel! Ik vind het eigenlijk ook wel een keer fijn dat het niet zo vroeg in de ochtend is, zoals normaal altijd in de B!

suikermeisje schreef:
Ik moet om 16:40 springen en 17u cross. Prima tijden. Vind het wel lekker, kan ik smorgens de andere paarden nog rijden.

Ben 2e pinksterdag er nog wel geweest om wat te trainen. Stond toen al wel heleboel. Zit een flinke greppel in en meerdere waterbakken als het goed is (heb het over de B). Verder een boomstam bovenaan heuveltje waar je dus wat naar beneden springt. Maar vond het een mooi parcours wat er tot dat punt al stond.

Ben benieuwd naar dat greppeltje dan idd. Denk dat mensen er vaak te erg over nadenken, paarden springen normaal ook wel is over een lege sloot of een gat in de grond, gewoon niet te veel over nadenken.

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:22

kamsel schreef:
De greppel had vorig jaar een alternatief.
Toen waren er ook enorm veel B combinaties en waren er 2 groepen gemaakt. Hoewel dat op de startlijsten niet te zien was.
Het springen van de B liep vorig jaar enorm uit. Ik kon toen niet op mijn officiële cross starttijd starten... Volgens mij kwam ik toen de springring uit..

He shlt, alleen 2?! Ik ben voorbij het midden dus dan moet ik tot het eind wachten voor de resultaten.... Hopen dat het er dit keer 3 zijn dan maar. :+

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:23

Cioccolato schreef:
Mijn jonge paard liep haar eerste BB cross gelij al over ene greppel heen. Meestal doen ze greppels wel, als ze in training 'm ooit gezien en gesnapt hebbem :j

Zeker waar! Inderdaad met mijn paard vorig jaar (toen ook nog groen) ook een greppel gedaan in een training in Lelystad en die snapte hij ook gelijk! Ben er nu inderdaad niet zo bang voor, maar snap wel dat anderen misschien denken 'oeh wat zal die doen' haha.

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:24

Heeft iemand toevallig een foto van de B uitslagen groep 2?

Het was immens warm, en op mijn starttijd liep het springen uit en had ik welgeteld 3 (!) minuten om van de springring naar de vetcheck en naar de cross te gaan. Veel te snel allemaal.

Springen zag hij een spook helaas dus een stop. Cross was hij veel en veel te sterk, wel foutloos incl greppel maar niet fijn gereden

Goed gedaan iedereen!

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:12

_Natasja_ schreef:
Een kennis heeft foto’s gemaakt maar heel duidelijk zijn ze niet. Y;(

[ [url=m/kj3xdB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fsZhPg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op deze ben ik 22ste

_Elke schreef:
vosje2010 schreef:
Weet iemand waar de tweede stijljury zat in het B vandaag in Ede Putten?
De eerste zat bij hindernis 2 en 3, maar op het 2e protocol staat niet waar ze zijn. Ik moest iets "volgende keer sportiever oplossen" maar snap niet wat ze bedoelen...

Hindernis 10 11 en 12 :)

[ [url=m/7rI4hC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Groep 2

En daar staat mijn naam op de 2e plaats!

Super fijn gereden en alternatief op greppel aangezien in maart ik erin lag en wou graag op safe gaan. Precies de optimale tijd.

Ik ben blij :)

En op deze heb ik wel prijs en ben ik 20ste?

Dat is apart. Wie moet ik nou geloven :+

Zo jammer dat hij zo liep te trekken door de cross.. anders wel hogere punten gehad. Het hele bospad ook gedraafd vanwege mijn hyperventilatie dus ook net wat buiten de tijd. Wel grappig dat we dan alsnog niet slecht zijn geeindigd.

Goed gedaan allen!

Weet iemand of je ook je prijs nog kan laten opsturen? Ben zo snel weg gegaan vanwege die hitte

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:01

MisticRider schreef:
de uitslag is nog een keer aangepast, misschien is dat het verschil? ik zou de uitslagen op startlijsten afwachten om het zeker te weten

Ja inderdaad, hij staat er op! Uiteindelijk dus 22ste. <3

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:08

Ik had me voor de deadline opgegeven voor Norg maar de B Drenthe zit ‘vol’ en daarom kan ik dus niet meedoen met de strijd om het kampioenschap. Ik ben in de ‘overige’ groep op een soort van wachtlijst voor het echte kampioenschap geplaatst. Mag dus wel meedoen maar niet voor Drenthe. Echt zo balen...Wist niet dat dit risico er in zat en had dus gelijk met de opening van inschrijving moeten inschrijven. Met een kampioenschap moet iedereen toch gewoon mee kunnen doen als je op tijd bent met inschrijven?! Of je moet er echt bij zetten dat er een max op de groep zit. Ik baaaaaal.

Er zitten 32 starts in de Drenthe B en dit is dus al blijkbaar te veel. Zit er een max aan jureringstijd ofzo? Dressuur van die groep duurt van 11 tot 3.

Al die training dus voor ‘niks’ ‍♀️

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:23

SusanH schreef:
Lijkt mij vrij logisch dat er een limiet op zit bij een kampioenschap. Immers iedereen moet door dezelfde dressuurjury(s) beoordeeld worden. Er zit nu eenmaal een max aan het aantal starts dat in 1 ring kan.

Ja klopt! maar met 10 Drentse kandidaten op de wachtlijst en maar 32 op de startlijst vind ik dit voor een kampioenschap wel echt heel miniem. Moet toch wel anders kunnen lijkt mij. Dit gaat over een gehele provincie en dan zijn 32 startplekken wel echt weinig (dat is misschien nog niet eens 1 start per vereniging). Bij de dressuur is het maximaal 40 starts in een ring. Is dit bij een sgw nog weer anders? Kan het niet vinden.

Maar jullie hebben zeker gelijk! Had gewoon gelijk op moeten geven en dan had ik meer geluk gehad, dit heb ik zelf in de hand. Volgende keer beter. Heb er alsnog wel heel veel zin in en ben blij dat ze weer zo veel moeite doen om het te organiseren! Dus daarin niets anders dan lof.

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:39

SusanH schreef:
Ik heb altijd begrepen dat 32 starts per ring de max is voor 1 dressuurjury bij een SGW. Meer zou kunnen, maar dan moet je het over 2 dagen gaan verdelen. Maar dat is niet altijd handig voor deelnemers en organisatie.

Oh oke good to know! Dankje :D

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:18

Heino was ook voor mij lekker dichtbij vandaag!

Ze hebben er flink wat werk in gestoken! De hindernissen hadden weer een lik verf en het was ook best uitdagend. Ook heerlijk weer erbij (wat een verbetering vergeleken met de 12 uur durende stortbui van vorig jaar).

Tijd stond ook strak want er was maar een handje vol die binnen de tijd reed. Ik dacht dat ik de award voor Hardgaan in Heino wel had binnengesleept maar ik was achteraf 2 sec buiten de ideale tijd. Wel heerlijk dubbel foutloos.

Ik mocht een 2e prijs meenemen in de B paarden *\o/*

Weet iemand wie de fotografen waren?
Laatst bijgewerkt door juulbx op 15-09-19 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:09

Cioccolato schreef:
En jawel. Volgens mij als enige van de B paarden zonder dressuur binnen de tijd _O- ruim binnen. Nog een mooie 5e prijs ook.

Volgens mij waren er geen fotograven. Dat is wel beetje tegenvallend en jammer voor de wedstrijd. Verdienen ze niet :+

Jeetje wat goed!! Hij stond er strak aan dus dan heb je echt flink doorgereden.

En ja idd jammer. Zag net op facebook dat er twee waren: Jan Leurink en Yvonne Lugtenberg

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:10

Cioccolato schreef:
Ik heb een klein scheur ijzer. Loopt flink door, grote galop. Klein dus handig. Ik heb voornamelijk haar ingehouden, absoluut niet aan hoeven rijden :+

Klinkt als die van mij! Ik heb ook vooral ingehouden mbt tot al die bomen die er staan (en hij ging zo zo hard). Na de een na laatste hindernis had ik nog 20 seconden en toen heb ik hem maar laten gaan. Ik dacht dat ik de tijd ook had gehaald maar mijn horloge heeft me dus niet de waarheid verteld oeps. Ach ik ben zeer tevreden.

Gaan jullie ook naar Ronostrand over twee weken? Daar heb ik echt zin in, vet mooie locatie.

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:52

Goed gedaan iedereen in Gorssel! De cross zag er mooi uit.

Cioccolato schreef:
Onwijs knappe pony. Dier met vermogen zat iig! Maar ik zou de foto's ook even netjes kopen en hier verwijderen.

Kent iemand de cross op Ronostrand? Is dat wat? Zijn er nog meer crossen de 28e? Ik zit er even niet goed in _O-

Ja ik! Ik ben er vorig jaar geweest. Toen was er een mega B groep (75 z.d. starts bij de paarden) en toen kwam ik als 5e uit de bus! Het is een soort van Alphen Chaam van het noorden imo. Organisatie is strak en het terrein is ook echt super mooi (heel fotogeniek ook). Ze hebben ook heel veel sponsors dus ook leuke prijzen (ik had een cross-setje (shirt en capcover) vorig jaar).

Het water is wel echt heel indrukwekkend omdat je opeens uit het bos komt. Wel is het inspringen naast dit water dus dan kunnen ze dit eerst wel van de verte een beetje bekijken. Als je paard dat niet erg vind dan zit je sowieso gebakken. Het laatste deel van de cross gaat helemaal om het meer heen.

Dit zijn foto's van mij van vorig jaar (2e cross met dit paard). Ik wou nu eigenlijk wel L starten dit jaar maar omdat het hun eerste L cross is zie ik er nog even van af, heb geen idee wat ze bouwen.

Afbeelding

Afbeelding

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:54

Hier ook heel fijn gereden op Ronostrand!!! En wat hebben we geluk gehad met het weer zeg, pfoe, ik had er niet veel vertrouwen in de dag ervoor :x

Een mooie 2e plek te pakken in de B (ex-eco eerste, maar de dame boven mij had heeel netjes gereden) *\o/*

Ik heb nu Diepenheim en Bathmen op de planning. Ik heb B opgegeven, maar zijn deze voor de overgang naar L nog een beetje te doen? Of zouden jullie wachten tot volgend seizoen? Ik wou eigenlijk wachten maar het gaat zo goed dat het opzich ook wel kan.

juulbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:36

kamsel schreef:
Juul, Ophemert komend weekend?

Nee die is voor mij echt veel te ver helaas. Succes als jij wel gaat!

Cioccolato schreef:
Ik vind beide niet mooie wedstrijden voor een overgang. Dan zou ik Bathmen ruilen voor Rekken L. Of gewoon wachten tot volgend seizoen.

Ja dan ga ik inderdaad wachten! Rekken is voor mij ook echt een heel eind, ik vind zowel Diepenheim en Bathmen al een pokke eind vanuit het noorden :o Bedankt (jij ook nummie)!

Charizard schreef:
Weet iemand toevallig als je nog geen winstpunt in de B springen hebt of je wel B HC mag starten in de SGW? Of alleen BB? Ik ben pas net actief geworden in de wedstrijdring weer maar wil eigenlijk nog wel de laatste SGW's van dit seizoen graag meepakken en in Barchem heb je helaas geen BB.

Dat denk ik wel, voor zover ik weet moet je wel echt een winstpunt in het B springen hebben. Is ook wel belangrijk voordat je een B cross start (ookal snap ik je situatie). Misschien weten anderen hier meer over? Je kunt anders ook wel een paar oefencrossen meepakken nog, Broekelo is heel leuk.