[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

liekec

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:50

Ik ben niet meer gaan lopen doordat ik wat later thuis was dan verwacht, sorry!

Wel 192 in de dressuur gehaald, hoger dan onze B wedstrijden :+ dus hoop dat deze lijn zich doorzet. Parcours een slordig balkje en een domme rijfout dus eigen lijn gekruist. Maar we mogen in ieder geval aan start komen in onze eerste L cross!

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:31

Ik trek een uur uit voor cross lopen, dat is echt zat. Verder kijk ik altijd het parcours bij anderen, loop het eigenlijk nooit :o

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:19

Pfoe die val was toen wij aankwamen ja!

Ik heb een heerlijk L debuut gemaakt. Meneertje pakte alles super aan, alleen een stomme weigering op de greppel, die er in de B ook al in zat. Maar goed voor het vetrouwen dat alle technische lijntjes goed gingen :D

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:56

Ik vind dat persoonlijk echt niet meer van deze tijd. Maargoed :o
Ook al veel (voor mij) misgelopen daardoor, maar ga mijn paard niet nog 2 uur op een trailer laten wachten als de rit naar huis nog eens 1,5/2 uur is :=

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:03

Daarnaast maak je tegenwoordig al je startgeld over dus je gegevens hebben ze al. Als wij nou een tikkie sturen, hoeven zij alleen maar rek nummer te checken en op overmaken te klikken :D

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:45

Ik wacht nooit, zelfs niet als ik prijs heb. In Vinkega een keer gedaan, lag halverwege het wachten het systeem eruit. 2 uur gewacht terwijl ik als laatste aan start kwam. Uiteindelijk 6e geworden, dat zou prijs zijn. Vervolgens bleek dat ze die prijs geschrapt hadden door afmeldingen _O- een keer en nooit meer. Duurt ook altijd langer dan ze aangeven, en vind de dag wel lang zat vaak.

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:25

Ik ga naar Renswoude! Wel lekker B aangezien Renswoude altijd zo pittig is.

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:13

Even een klein fotospammetje van ons L debuut :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:43

suikermeisje schreef:
xsensibel schreef:
Ja die van mij wilt altijd wel naar de overkant, mn instructrice zei afgelopen keer dat renswoude een prima rondje zal zijn voor ons. Ze hebben vast wel makkelijkere alternatieven toch?

Het enige wat ik jammer vind is dat het zo ver is voor ons..

Naar mijn weten heeft Renswoude in de B zelden een alternatief. Heb een aantal keer meegereden in de B en over al die keren nog geen alternatief op de sloot gezien bijvoorbeeld.

Klopt. En fikse afsprongen zonder alternatief. Mijn paard wilt ook altijd naar de overkant, en ik nu eindelijk ook :+ maar dat hou ik graag zo. Dus geen zin om weer een mentale issue te krijgen met een bepaald soort hindernis. We gaan daar weer even de greppel knallen :)

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:04

Jeetje Elise! Lucky dat ie niet bleef haken met zijn been.

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:06

Ik ga morgen ook B! Ben benieuwd, volgens mij wel redelijk pittige elementen erin en sommige weer heel simpel. Dus mooi afwisselend :)

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:20

Dat onder het water door was voor mij ook een verrassing haha, maargoed ik ging gisteren al lopen.

Voor ons ontzettend slechte score maar toch overheersend een goed gevoel, dus beetje tegenstrijdig. Brug in ieder geval in 1 keer! Verder 1 weigering in het parcours en een suf balkje. En een weigering in de cross op de greppel (14), en was helaas mijn zweepje onderweg verloren dus had niet genoeg overtuiging op 15 omdat ie nog niet in het ritme zat. Dus dat was een suffe weigering en echt onnodig.

Hij was vandaag heel traag aan mijn been, ben ik echt totaal niet van hem gewend. Dus weet ook niet hoe ik om moet gaan met paarden die zo zijn :o :+

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:32

Mooie foto's hierboven!
Ik krijg mijn foto's van Esveo ook nog, maar waren niet súper.
Wel fijn dat ie weer een beetje techniek gaat gebruiken bij hogere hindernissen, lekker vouwen die pootjes!
Afbeelding
Afbeelding

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:45

Ik heb trouwens een mooi compliment ontvangen van de hindernisjury. Ze zat bij beide weigeringen maar heb een 8,5 gekregen voor wijze van rijden, met als commentaar sympathiek gereden <3 dus zie je gelukkig wel terug in je punten, als je je paard niet verrot schopt als ie stopt. :Y)

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:35

Xsensibel, je kan ook op je hindernis 2 balken in een punt vanaf de grond (zijkant hindernis) op het midden van de hindernis laten rusten. Dan gaat ie wellicht nog netter springen :)

Ik heb m'n planning ook weer rond voor het naseizoen. Ondanks ons puntje in de L maken we het seizoen lekker in de B af. Vertrouwen opdoen en kilometers maken!
Oudkarspel, Norg, Brabant Horse Trails, Ronostrand, Hattem, Diepenheim en Barchem staan nog op de planning :Y)

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:47

Ik heb me blijkbaar opgegeven voor de L... Hier nog iemand met ervaring in de L in Norg?

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:25

@dreamguide, evetingkalender wordt op KNHS.nl gepubliceerd, makkelijker kunnen ze het je niet maken :D

Ik heb Norg van L naar B om laten zetten, geen zin meer in L dit seizoen :=

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:58

Ik heb voor mezelf de max op.ongeveer 100 km zitten. Paard staat ook omgeving Gooi dus centraal. Maar moet zelf rijden, en merk dat vooral de terugweg best pittig is na een hele dag en vooral als je heel vroeg weg moet.

Norg morgen is echter 156 km enkele reis :+

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:08

DreamGuide schreef:
liekec schreef:
Ik heb voor mezelf de max op.ongeveer 100 km zitten. Paard staat ook omgeving Gooi dus centraal. Maar moet zelf rijden, en merk dat vooral de terugweg best pittig is na een hele dag en vooral als je heel vroeg weg moet.

Norg morgen is echter 156 km enkele reis :+

Haha, vandaar dat ik niet Norg ga. Ik vind het echt wel super ver. Waar sta jij als ik vragen mag?

Ik ook! Doe het normaal niet. Behalve Kronenberg was ook zoiets.

Paard staat in Soest, tegen Baarn aan :)

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 00:47

Ik vond Norg niet heel top.
Dat vermoeden werd bevestigd toen ik een appje van Carola kreeg dat de uitslagen er hingen (ga niet wachten op de prijsuitreiking als ik een dag van 7 sochtends tot 7 savonds heb) en mijn crosstijd niet geregistreerd is |o was foutloos in springen, foutloos in cross en dressuur 189 dus nog best kans op een top5 plek. Maar moment van bezwaar maken wel gemist, dus dikke kans dat ik nu kan zwaaien naar mijn klassering (prijzengeld hoef ik niet, gaat om de eer in mijnKNHS := )
Maar wordt morgen gebeld, hoop dat ze nog iets kunnen doen voor mij.

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:27

Nou, ik ben net super netjes gebeld en de klassering wordt gerectificeerd en krijg zelfs mijn prijzengeld overgemaakt!!

Echt helemaal top.

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:15

Uiteindelijk 4e!
Dank allen :D

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:32

Evelijn schreef:
Denk ook dat het omdat het toch voor de drie noordelijke provincies de kampioenschappen zijn het ook niet heel vreemd is dat de cross niet simpel is en geschikt voor een debuut. Voorgaande jaren was dat steeds het commentaar.

Als je kijkt naar de uitslagen vraag je je toch af of ofwel noordelijke combinaties geschikt zijn voor zo'n cross ofwel de cross geschikt is...

Ik heb zelf B gestart, ook L gestart dit seizoen en de B cross leek eerder een L cross, zeker in het begin. Daarnaast waren er ook ontzettend veel uitvallers op het springparcours en is die echt een stuk hoger neergezet dan normaal. Ik vind het geen verkeerde hoogte, maar als je een kampioenschap houdt en het niveau ineens hoger is dan wat de ruiters normaal afleggen + spanning van een kampioenschap is dat imo de reden dat er tot 3 keer een ambulance nodig was in de 2 uur voor mijn start :)

Ik vond het verder een leuke uitdagende cross, maar ik snap best als je echt puur op B niveau rijdt en/of een jong paard/jonge combinatie bent dat dit echt een brug te ver was.

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:21

Oef, van je filmpje af wordt ik ook niet heel enthousiast van dat terrein :o al die takken inderdaad, ook voor een sprong.
En vind het wel slecht van de regiotrainingen als daadwerkelijk veel hindernissen bij ons stonden, ze het toch laten doorgaan op een half leeg terrein.

Diego en ik hebben weer lekker gereden gisteren! 6e plaats, door een heel stom balkje in het parcours niet hoger gekomen :) cross lekker foutloos rondgereden, lag er nog wel bijna naast toen we de schaduw in moesten :=
Wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

liekec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:36

Gefeliciteerd Moonlight!
Ik was ook blij met mijn cijfers, had 2 8en en een 9 voor balans en zit :D 8,7 gemiddeld.