[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

M_Vainqueur

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:51

Ik had heel lang zo een hele simpele harde zonder enige vorm. Vond een nieuwe zo duur. Met een aanbieding toch een racesafe gekocht en wauw had ik dat maar 5 jaar eerder gedaan. Dit ding voel ik helemaal niet zitten. Vergeet hem zelfs soms uit te doen als ik begin met afzadelen.

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:53

Leuk Susan! Wat moeten ze dan doen in die openingsceremonie?

Liekec, ik weet niet wat de 'Esprit' versie is. Maar ik heb al een jaar of 7 a 8 een Bockmann Uno Aluminium met een zwarte polyester kap. Ik ben dolgelukkig met dat ding, ik vind de warmte van de zwarte kap ook niets meer dan de trailer die ik ervoor had (ook Bockmann uno maar dan met die 'houten-met plastic laagje' wanden en een grijze kap). Alleen vind ik het zo jammer dat je bij een zwarte kap zo overduidelijk ziet dat het polyester poreus wordt (en dus niet meer glimt). Dat viel bij de grijze kap niet op, die werd alleen wat geel/groeniger-achtig grijs. Maar we gaan eens op zoek naar een bedrijf dat een soort nieuwe laklaag op het polyester kan maken zodat die weer glimt.

Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:43

liekec schreef:
M_Vainqueur schreef:
Leuk Susan! Wat moeten ze dan doen in die openingsceremonie?

Liekec, ik weet niet wat de 'Esprit' versie is. Maar ik heb al een jaar of 7 a 8 een Bockmann Uno Aluminium met een zwarte polyester kap. Ik ben dolgelukkig met dat ding, ik vind de warmte van de zwarte kap ook niets meer dan de trailer die ik ervoor had (ook Bockmann uno maar dan met die 'houten-met plastic laagje' wanden en een grijze kap). Alleen vind ik het zo jammer dat je bij een zwarte kap zo overduidelijk ziet dat het polyester poreus wordt (en dus niet meer glimt). Dat viel bij de grijze kap niet op, die werd alleen wat geel/groeniger-achtig grijs. Maar we gaan eens op zoek naar een bedrijf dat een soort nieuwe laklaag op het polyester kan maken zodat die weer glimt.

Ze hebben heel recentelijk de Uno een update gegeven, die nu de Esprit versie heeft. Waarschijnlijk slechts wat luttele aanpassingen maargoed :D dank voor je ervaring! Ik ben zelf van plan om de wanden van hout te laten maar er wel een aluminium vloer in te leggen. Hoelang heb jij die met houten wanden gehad?

Aha, zo van buitenaf ziet die er inderdaad hetzelfde uit als mijn versie.

Ik heb die met houten wanden een jaar of 4 a 5 gehad, waren we ook erg blij mee hoor! Die had ook een aluminium bodem en dat was wel fijn gezien het vorige paard áltijd plaste in de trailer. Alleen bleef die met houten wanden heel mooi zolang die binnen stond / onder een overkapping, toen we van stal verwisselde kwam die buiten te staan en kwamen we tot de conclusie dat we door het stoten van de achterbalk tegen de wand aan, een voor het oog onzichtbaar scheurtje hebben gemaakt in de plastic laag. Doordat die buiten stond in daar water in getrokken en was een deel van de wand rot geraakt. Dit kon gerepareerd worden (drogen en inspuiten met iets) maar toen we daar toen rond liepen zagen we de aluminium versie en hebben we gevraagd wat onze trailer zou doen met inruilen. Met een minimaal verschil tov de aankoopprijs (de eerste Uno was tweedehands via de dealer) toendertijd konden we hem inruilen, dus dat hebben we gedaan. Nu kan die zonder zorgen (voor slechter worden door water) gewoon buiten staan.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:53

Ik denk niet dat je dan een miskoop doet hoor, bockmann is gewoon een goed merk en levert prettige trailers in gebruik! Gebruik mijn ervaring dan vooral om regelmatig te checken of er niet ergens een klein scheurtje in is gekomen... Het is namelijk zo gebeurd, wij zijn ook altijd enorm voorzichtig geweest en een redelijk makkelijk en een heel makkelijk paard op de trailer dus ook niet vaak met haast de balk erachter hoeven doen.

Edit; wat bij trailers met houten wel enorm belangrijk is, is om jaarlijks a eens per 1.5 jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren en dan voornamelijk op alle kitranden. Die moeten echt regelmatig vervangen worden anders loopt het water zo je hout in. Daarnaast kan je ook niet zonder trapbescherming in zo een trailer, anders is de onderkant binnen korte tijd kaal en rot.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:19

Na alle pech van de vorige wedstrijden heb ik in Tilburg eindelijk weer mijn eerste cross van het seizoen kunnen rijden. Omdat de M al als eerste was én er minder dan een uur tussen dressuur en springen zat ben ik vrijdags al gaan lopen. 5 uur werd het vrijgegeven en ik was er rond 8 uur, de cross stond er maar er was weinig duidelijkheid over de verplichte doorgang en op de tekening stonden de hindernissen anders dan in het veld. Alles nagevraagd: antwoord nee zoals het nu staat blijft het ook staan. Het springparcours was nog in opbouw, dus na navraag van de nummers maar weer op huis aan gegaan. Op zaterdag ochtend was de dressuur prima geregeld (we hadden helaas iets te vroeg gepiekt en zo lang houdt die het nog niet vol om netjes gesloten en gedragen te lopen, daarmee op een brave score van 194 uit gekomen), losspringen was midden in een bos, niet ideaal losrijden maar gelukkig was het rustig en heb ik me nog wel behoorlijk kunnen voorbereiden (en paardlief had zo veel zin dus die was enorm scherp), springen foutloos. In de cross zaten inderdaad wat bijzondere lijnen (2-3? met lopen stond ik ineens midden op een weg en hindernis 19 was ik ook even helemaal kwijt tijdens het lopen) en op een aantal plekken hingen de takken nogal laag waardoor ik er met striemen in mijn gezicht uit ben gekomen. Daarnaast was in de tussentijd hindernis 14 aangepast (de originele was te breed voor het M) maar hier ben ik niet van op de hoogte gesteld (geen briefjes gezien) en daarnaast was die ook niet afgevlagd. Die heb ik dan ook keurig gesprongen, maar officieel fout parcours. Gelukkig hebben we dit in overleg kunnen oplossen, daarin werd prettig meegedacht. En het compacte terrein was zeker een pluspunt! Als ze alles nog wat bijschaven zeker een wedstrijd met potentie, maar nu toch nog net niet voldoende af voor mijn idee.

Na de onzekerheid van onze val twijfelde ik even of we nog wel thuis horen in de M, maar bolle heeft weer bewezen dat we eigenlijk toch echt wel klaar zijn voor het Z. Dus toch maar weer gaan nadenken wanneer we over gaan stappen!

Snorrewind vind ik altijd zo een ontzettend leuke mooie wedstrijd, zo jammer dat ze alleen B hebben (al is dat misschien juist wel de oorzaak van de charme). Heel veel plezier over 2 weken!!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:46

Xsensibel, die had er zin in zo te zien! Leuk!!

Veel plezier in Ede nummie en liekec! Ik ben ook nog steeds van plan om te gaan, alleen heeft paardlief tijdens het wegschoppen van een vlieg zichzelf open gehaald aan zijn onderbeen. Als de wond niet goed genoeg dicht zit kunnen er geen beschermers om dus kan er ook geen cross gereden worden. Even afwachten dus.

Waarom heb je afgemeld Cioccolato?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:30

Een springparcours in de B hoef je niet te lopen, gewoon een paar kijken. (Ik loop ook in het M nog geen parcours, vanmiddag zelfs te paard even 2 combinaties gekeken voor het losspringen)

En in Ede ligt het allemaal wel dicht bij elkaar ja. Afhankelijk van waar ze de trailers parkeren zal je ongeveer 5 minuten lopen van de trailers naar de start van de cross.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:44

Tegen beter weten in toch naar Ede gegaan vanochtend. Zo immens warm... Maar moest en zou over die greppel gaan (waar we in zijn gevallen in maart) om de greppel-zenuwen wat in toom te brengen. Hij deed super zijn best, sprong wel meer omhoog dan vooruit dus daar gaan we weer even aan werken maar met een flinke slinger voor de greppel toch een foutloos rondje.

Zijn er hier nog een aantal gestart?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:50

Ik kan je besluit volledig begrijpen, toen ik daar stond dacht ik wel echt even....moet ik dit wel willen? Gelukkig was het alleen de cross en konden we daarna direct weer naar huis.

Volgende week ook zo warm? En leuk Dijkgatbos! 1x gereden, was toen de laatste keer in het bos en was zo leuk! Goede keuze tov Ede. Veel plezier!

(En ja, planningen zijn er om herpland te worden Hahaha)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:05

Renswoude wordt altijd wel als 'flink op niveau' bevonden, er zit vanalles in; greppels, op- afsprongen etc, maar er zijn (naar mijn idee) maar weinig wedstrijden die een parcours zo netjes opbouwen. Perfecte leerschool voor paarden, begin gemaakt op het verkrijgen ritme waarna technisch en ritme worden afgewisseld. Als je ze hier netjes doorheen begeleidt zijn ze zoveel wijzer geworden na de wedstrijd! Maar als de basis ontbreekt dan strandt je daar geheid.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:03

Hoe is het gegaan in Renswoude bij jullie?

Hier heel lekker gereden, dressuur matig maar bij mij bekend dat die taktfouten maakt op zo een harde bodem met stiften. Springen heel fijn! Foutloos, misschien iets te nette lijnen en daardoor 2 tijdfouten. Cross zo mega stoer! Technische lijntjes zijn zeg maar echt ons ding. Hij sprong (bijna) alles met zo veel vertrouwen en go, heerlijk! Volgende stop Emmeloord? Ik ga er maar eens hard over nadenken.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:30

Cioccolato schreef:
Mooi bezig!

Wij gaan morgen naar de oefencross. Paard heeft 1 keer B gelopen dus vind het teom gelijk B te gaan.

Oh leuk!! Met de regen van vanmiddag zal het terrein er wel helemaal fijn bij liggen! Vanochtend was het nog een beetje stof happen. Veel plezier!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:44

Gefeliciteerd met je 2e prijs Suikermeisje! Hele mooie stijlcijfers!

Kelan, ook al zo een mooie stijlpunt! Fijn he als ze zo heerlijk aanpakken. Jammer van de weigeringen in het springen, vaker problemen in het springen?

Zonde van de weigering Moonlight, snel vergeten en vast houden aan het fijne gevoel! En zeker niet netjes als het parcours nog niet volledig was tijdens het lopen… maar de L en M moesten ook onder de brug door, waren de lijntjes in de tussentijd verplaatst?

Sh*t zeg liekec, leren van de gebeurtenissen en vast houden aan het goede gevoel! Volgende keer zal het vast weer beter gaan!

Goed om te lezen dat degene die de oefencross hebben gereden het echt als een mooi leermoment hebben aangepakt! Zullen de paardjes aan het eind van de dag veel wijzer van zijn geworden! Niets zo belangrijk om ondanks weigeringen (met welke reden dan ook) toch rustig te blijven en opnieuw aan te rijden met dezelfde ontspanning als tijdens de eerste sprong. Als ze het dan uiteindelijk gaan snappen dan krijg je er een die (bijna) nooit meer stopt! Dit soort initiatieven zijn daarom goud waard in de opleiding van een paard.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:28

Ik zat eens even voor de vermaak te neuzen in de aanstaande eventing wedstrijden (op mijnknhs) en zie nu bij Tilburg internationaal (23-25 aug) en Oss-Geffen(7-8 sept) 'geannuleerd' staan. Op facebook en de website die ik niets staan hierover. Iemand die hier meer over heeft gehoord?

Edit; ik zie nu dat Oss/Geffen er nog een keer op staat maar dan wel nog gewoon open. Wil geen onnodige paniek zaaien!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:12

Nooit de wedstrijden voor C pony's uitgezocht. Maar kan me voorstellen dat er weinig organisaties zijn die het uitschrijven. Toch een hoop werk een extra rubriek terwijl er niet zo veel C pony's starten, vaak zijn de ruitertjes toch nog een beetje te jong om verstandig eventing te gaan beoefenen (al was mijn nichtje 16 toen ze nog op een c pony eventing reed). Toch maar ver reizen dan?

Ik ben gister met windkracht 8 voor het eerst Z gestart. Dressuur weinig concentratie door de wind en daardoor een 60% proef, liep niet echt lekker. Springen vond ik bijzonder hoog staan, daardoor toch wat meer zenuwen. Op zich wel fijn kunnen rijden maar door een rijfout op 2 toch wat onzekerheid in de dubbel en de driesprong daardoor niet voldoende doorgesprongen en nog 2 balken. En toen ik ook nog een hele slechte afstand reed op de tripel kreeg ik nog een weigering mee. Laten we het zo zeggen...we hebben nog wat te oefenen (vooral de zenuwen op deze hoogte wegtrainen). De cross was pittig door de wind, dan voel je hoe goed ze uit balans gebracht kunnen worden. Maar op 2 minder soepele sprongen na een hele fijne ronde gereden en foutloos aan de finish gekomen!!! Super trots. Die winstpunten komen vanzelf :) Hattem denk ik toch maar overzetten van M naar Z.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:25

Oefencrossen staan daar inderdaad niet op (behalve als ze tegelijk zijn met een officiele wedstrijd). Informatie over inschrijven en de organisatie van wedstrijden zijn eenvoudig terug te vinden via mijnknhs.

Maar dus, álle officiele wedstrijden staan áltijd op de kalender. Voor oefencrossen is het zaak om creatief te zoeken via facebook/startlijsten.nl en mond-op-mond reclame.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:51

Charizard schreef:
Weet iemand toevallig als je nog geen winstpunt in de B springen hebt of je wel B HC mag starten in de SGW? Of alleen BB? Ik ben pas net actief geworden in de wedstrijdring weer maar wil eigenlijk nog wel de laatste SGW's van dit seizoen graag meepakken en in Barchem heb je helaas geen BB.

Als je HC wilt starten moet je in die klasse ook echt startgerechtigd zijn (geweest). Dus nee als je nog nooit een winstpunt in heb B springen hebt gehaald mag je geen B hc starten en wel bb.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:54

Oooooh wat een regen allemaal!!! Hopelijk kan het terrein van Hattem het allemaal aan! Iemand een idee van hoe de staat op dit moment is?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:24

Ik kan wel janken, vandaag was paard niet in z'n doen. In dressuur al rare fratsen en kijkerig (voor de goede orde, dat is die eigenlijk nooit). Met losspringen maakte die zich druk om niks. Hindernis 1 TM 4 sprong die fantastisch goed. Op 5 schijnt de zon op een witte plank en hij durft er niet overheen... Flink z'n been gestoten tijdens de weigering en toen was die helemaal in paniek. Voor de laatste sprong maar afgegroet, vond het geen verliespunten waard. Super balen! Maar het hoort bij de sport helaas...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:58

Meestal krijgen we er wel weer controle op met springles, dus die plan ik van de week maar weer is in!

Oooh en wat zuur op hindernis 1! Soms kan je er zo makkelijk ineens naast staan. Als de andere keren wel steeds goed ging is het een kwestie van gewoon weer kop op en op naar de volgende wedstrijd! Dure les dat je nooit je aandacht mag laten verslappen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 02:41

Sim schreef:
M_Vainqueur schreef:
Ik kan wel janken, vandaag was paard niet in z'n doen. In dressuur al rare fratsen en kijkerig (voor de goede orde, dat is die eigenlijk nooit). Met losspringen maakte die zich druk om niks. Hindernis 1 TM 4 sprong die fantastisch goed. Op 5 schijnt de zon op een witte plank en hij durft er niet overheen... Flink z'n been gestoten tijdens de weigering en toen was die helemaal in paniek. Voor de laatste sprong maar afgegroet, vond het geen verliespunten waard. Super balen! Maar het hoort bij de sport helaas...

Balen hoor! Maar verliespunten krijg je niet als je uitgebeld wordt in het springparcours hoor, alleen in de cross.

Oooh echtwaar!? Dat heb ik nooit geweten! Dan is het wel zonde dat ik gestopt ben... Dan had ik misschien nog net wat cross hindernissen kunnen meepakken. Naja pech, dit was m'n beslissing. Zo leer ik het reglement steeds beter kennen!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:41

_Snow_White schreef:
Leuke overzichten!

Ik vind de GoPro's ook storend, maar misschien is een cambox dus een oplossing. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe hij aan een cross helm gemonteerd wordt.

Ik heb tickets gewonnen voor een Ingrid Klimke clinic *\o/*
26 Oktober is de dressuur/cavaletti dag en de 27e is spring/cross dag!

Super gaaf! Om mee te rijden of om te kijken?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:51

_Snow_White schreef:
M_Vainqueur schreef:

Super gaaf! Om mee te rijden of om te kijken?

Kijken vanuit de VIP tafels!
De ruiters zijn eigenlijk allemaal profs en daar moet ik nog even voor oefenen :')

Ook heel leuk en leerzaam!

Maar wat zou ik graag eens een clinic/les willen rijden van haar!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:19

Wat balen van je eigen foutjes nummie! Maar het gevoel is het belangrijkste! Barchem vind ik ook altijd een erg mooie cross.

Zelf ook tevreden uit Barchem terug gekomen, dressuur en springen gingen niet als gehoopt. Door (bekende) voorste luchtweg problemen zat hij even in de neerwaarse spiraal van hoesten en ik kreeg hem daar niet uit (oplossing is water drinken maar als die dat vertikt dan sta je...) Dus dressuur wel braaf maar niet zo fijn als die kan. Springen ging dramatisch, al hadden we uiteindelijk alleen problemen in de driesprong. In de cross was die de kriebel ineens vergeten en ging die als een tierelier! De af- opsprong ging iets te snel voor m en twijfelde die op de afsprong en voor ik het wist stonden we naast de vlag (daarom moet je altijd in het midden van de sprong aanrijden!). Rustig opnieuw aangereden en zo weer eenvoudig verder. Heel trots en met een top gevoel het seizoen kunnen afsluiten met als kers op de taart onze eerste winstpunt in het Z! :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:25

Zoooo gaaf! Oude knapperd :) (Met dank aan odD fotografie)
Afbeelding