[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:12

Sannexspikey schreef:
Mensen die weten welke fotograven er in Kronenberg stonden?
odd eb ik gezien


Ik kom even binnenvallen, sorry.
Eventingphoto stond op het laatste lijntje.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:55

Blijf trouwens graag meelezen en posten hier als dat mag :o

Ben gister van start gegaan in de B met mijn 5 jarige in Kronenberg. Het was voor mij 5-6 jaar geleden dat ik meerdere crossen heb gereden. Vorig jaar oktober in Beesd gestart maar lag er in het springparcours naast (https://youtu.be/hMycKSi62BQ). [naam] vindt de cross nog wat spannend, maar dressuur 203 en de rest foutloos. Hadden gister een eerste plaats zelfs.

In juni ga ik naar Ede en juli Renswoude. Probeer elke maand 1 te rijden. Wil ook met mijn dressuurpaard op pad en met deze springen..
Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:33

SusanH schreef:
Toch is het wel fijn dat er een DA is. Chap is ooit afgekeurd bij opdraven na het springen. Liep minimaal kreupel. Was wel heel gevoelig op de pees. Bleek toen ook een peesblessure te hebben. Was die DA er niet geweest om hem af te keuren en had mijn man ook nog gecrossed dan was de pees nog verder stuk gegaan.


Ik vind het ook wel een erg goede kwestie. Zo kwamen wij erachter dat mijn pony destijds een hartruis had ontwikkeld (had hij bij eerdere crossen nog nooit gehad). Alles laten checken op de kliniek maar was niet dusdanig ernstig dus mocht nogsteeds crossen met een brief van de DA.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:34

Knap hoor! Gefeliciteerd.
Wat voor zadel heb je als ik vragen mag?

Ik heb afgelopen woensdag meegedaan aan het NK 5 jarige eventingpaarden.
Dressuur was gewoon in de springring: slangevolte stap, rondje draf, handveranderen middenstand, rondje draf, rondje galop, handveranderen en dan parcours beginnen.
Springen stond op 1.00 en liep die foutloos. Cross was L waardig als ik iedereen moet geloven. Waren wat mensen aan het klagen dat het best pittig was qua lijntjes. [naam] liep het in ieder geval foutloos, zelfs een mega sloot waar hij vorige maand nog voor stopte en absoluut niet eroverheen sprong.
In de cross miste [naam] nog wat ritme en balans. Ben 14e van 23 geworden, heb zelf echt fijn gereden dus die klassering (ahv allerlei cijfers die je van een jury krijgt) is ook wel prima.

Mijn volgende wedstrijd is Ede(in de B).

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:16

Cioccolato schreef:
Top snow!

En knap werk suikermeisje. Ik geloof wel dat het pittig is en moet staan. Ik begin er niet aan met m'n jonge paarden ik train niet snel genoeg om dat fair te noemen naar m'n paarden _O-

Ik ga zondag naar Markelo. BB 70/80 met de jonge, eerste wedstrijd. Na 2 oefencrossen. Vos mag lekker mee in de B, zien we als buitenrit met opstakels.


Ik train eigenlijk weinig specifiek op cross. Rij wat langs de weg, wekelijks springles en dit jaar een keer of 5 crosstraining of oefencross gedaan. Laatst een paar keer snel achter elkaar voor Kronenberg omdat ie met de oefencross in Renswoude erg stout was geweest. Rij thuis 2x in de week dressuur matig en hij loopt maximaal 4x per week.

En mooi om zo te beginnen toch. Wel leuk een buitenrit met obstakels haha. Veel plezier in ieder geval :)


SusanH schreef:
Heb woensdag nog even gekeken vond het een mooie cross. Wij zijn er het hele weekend. Morgen gaat onze dochter de Bixie clinic mee rijden.


Veel plezier. Wel mooi weer gelukkig.

Nog even fotospam :P
Die sloot had wel wat voeten uit ;) aarde...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:52

_Snow_White schreef:
Leuke foto's! Die sloot :')

Ik train ook niet veel voor de cross zelf. Ik doe uiteraard wel conditie training, maar ik kan vanuit stal niet zo maar langs de weg of het bos in. We hebben wel een veld met een aantal kleine cross hindernissen, misschien dat we deze zomer nog wat grotere obstakels in elkaar knutselen.

suikermeisje schreef:
Knap hoor! Gefeliciteerd.
Wat voor zadel heb je als ik vragen mag?


Prestige X-Breath Cross Country Monoflap

Ik vind het een ontzettend fijn zadel, weegt bijna niks en ligt super stabiel. Het heeft ook ventilatiegaten, ik weet niet hoeveel verschil het maakt qua koeling, maar ik vind het wel fijner voor mijn lady bits :+

[ [url=m/PhevTq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ojgGoI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Chique zadel! Ik heb ook een prestige, fijn merk. Heb zelf zoiets soortgelijks gehad maar vond die zweetbanden niet fijn helaas.


Voor conditie ga ik 2x per maand een eind langs de weg en tussendoor na dressuurmatige training even een galop stuk. Kan zelf gemakkelijk langs de dijk rijden bij ons en daar kan ik een heel eind galopperen. Hij heeft haast teveel conditie. Regelmatig een half uur alleen maar stuiteren en daarna pas fatsoenlijk lopen...


SusanH schreef:
Mooi zadel!

Lieke jij gaat echt goed :D

Ik vond het heel fait gebouwd hoor woensdag niks geks en wel dingen die ze tegen kunnen komen. Je wil toch weten wat het niveau is op zo'n NK. Wij hebben voor de grap even de 2 ster gelopen vanmiddag. Dat vond ik wel pittig ogen hoor.


Ik vond het ook fijn en eerlijk gebouwd. De L oefencross daar laatst was een stuk pittiger en toen ik de 2e x erheen ging deed hij alle lijntjes. Dat gaf me dus wel vertrouwen.

Deel van de 2* wel gezien, wel echt weer een mooi parcours daar.

Mooie foto Lieke! Lekker blij :))

Jij ook mooie foto's ils(e?)
Ook van een fotograaf? Gefeliciteerd met je 5e prijs. Wat een boef dan op de laatste! Misschien zelf ook al net wat minder focus omdat je aan het eind bent? Volgens mij zijn er best veel mensen die net voor de laatste hindernis verslappen omdat ze er mentaal al zijn, alleen voor t eggie nog net niet...

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:50

Ik doe ook mee in de B in Ede
Nog geen idee hoe laat ik moet, sowieso eind van de middag pas.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:39

Ik moet om 16:40 springen en 17u cross. Prima tijden. Vind het wel lekker, kan ik smorgens de andere paarden nog rijden.

Ben 2e pinksterdag er nog wel geweest om wat te trainen. Stond toen al wel heleboel. Zit een flinke greppel in en meerdere waterbakken als het goed is (heb het over de B). Verder een boomstam bovenaan heuveltje waar je dus wat naar beneden springt. Maar vond het een mooi parcours wat er tot dat punt al stond.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:11

Mijne doet ze nu ook, voorheen maakte ik me er nooit druk om maar deze heeft gigantisch lopen steigeren voordat ie erover ging... Maar sindsdien doet ie het altijd en snapt ie het spelletje toch wel aardig.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:41

_Natasja_ schreef:
Ik start ook in ede samen met m’n zusje.
M’n ouders wilde de paarden later brengen zodat wij vast konden parcours verkennen en zij niet zo lang in de hitte hoefden te staan.

Maar nu ik toch weer uit m’n meelees stand ben.

Als je een weigering hebt op B moet je dan A opnieuw doen in de cross?


Nee, in ieder geval een aantal jaar geleden niet. Dan mag je ook alleen B opnieuw doen. Had ik destijds met Jip een keer.

Ik heb ook gereden. Op 6 in het springparcours een balk helaas, gewoon een klein tikje met rechtsachter tegen de balk. Pechbalkje.

In de cross een echte langsloper op 16 in de B. Dus bovenaan de heuvel. Ik vond de hindernis jurys er best dicht op zitten en omdat het in een bocht staat reed ik er recht op af. En dat vindt [naam] eng en is dus wel iets om nog aan te werken.
Voor de rest wel wat terug op de sprongen, maar kon hem gelukkig wel erover krijgen. Ben toen wel direct naar huis gegaan. Was pittig warm.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:04

Kelan schreef:
Dan stonden we denk ik naast jullie Suikermeisje. Grappig.

Wij hadden foutloos gesprongen en foutloos gecrossed. Ik denk wel ruim buiten de tijd (in stap allebei de keer het water in). Dus ook meteen naar huis gegaan. Te warm om hem in de trailer te laten staan voor de uitslag


Ah ja! Dan stond ik naast je inderdaad! Klein wereldje zo haha.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:14

juulbx schreef:
Weet iemand of je ook je prijs nog kan laten opsturen? Ben zo snel weg gegaan vanwege die hitte


Dat wordt eigenlijk nooit gedaan met prijzen, hebben ze een hoop werk van en anders gaat iedereen voortaan gelijk.
Vaak staat er ook.bij dat prijzen alleen worden. Vergeven op het moment van uitreiken, weet niet of het bij hun erbij stond.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:20

De eer vind ik nog het leukste dan denk ik. Met crossen hebben ze ook nog wel leuke extra prijzen. En Kronenberg echt best veel extra gewonnen toen naast een flinke eerste geldprijs. maar idd live bijwerken, mijn paard stond al weg te smelten toen die daar moest wachten en hem steeds laten grazen is geen doen want hij is dan echt mega onrustig. Met opzadelen 3x mijn vriend gebeten (precies als ik kalkoenen draai dus een klap op dat moment geven heb ik liever niet). Na beenbeschermers omdoen vliegt er een voorbeen bijna in zijn kruis etc... En hij is wel aardig opgevoed, maar dan is ie zo hyper de piep en mijn vriend net niet handig genoeg.. als je dan nog eens 2uur moet wachten ben je het best wel zat

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:04

liekec schreef:
Ik wacht nooit, zelfs niet als ik prijs heb. In Vinkega een keer gedaan, lag halverwege het wachten het systeem eruit. 2 uur gewacht terwijl ik als laatste aan start kwam. Uiteindelijk 6e geworden, dat zou prijs zijn. Vervolgens bleek dat ze die prijs geschrapt hadden door afmeldingen _O- een keer en nooit meer. Duurt ook altijd langer dan ze aangeven, en vind de dag wel lang zat vaak.


Nou voor €80 prijzengeld wil ik best 1,5 uur wachten hoor... Zijn dagen dat ik minder krijg :+ zou met die hitte alleen niet het paard op de trailer zetten en dan in de schaduw gaan staan.
Met minder heet weer kan die best met wat eten wachten.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:24

Ik ga ook naar Renswoude in de B. Hij moet gewoon wat kilometers krijgen.

Kom ook nog even foto's spammen hier. Gelukkig zien ze er mooier uit dan m'n rondje daar was
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:29

xsensibel schreef:
Ja die van mij wilt altijd wel naar de overkant, mn instructrice zei afgelopen keer dat renswoude een prima rondje zal zijn voor ons. Ze hebben vast wel makkelijkere alternatieven toch?

Het enige wat ik jammer vind is dat het zo ver is voor ons..


Naar mijn weten heeft Renswoude in de B zelden een alternatief. Heb een aantal keer meegereden in de B en over al die keren nog geen alternatief op de sloot gezien bijvoorbeeld.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:25

Ik heb die yankee ook besteld en komt vandaag of morgen. Mijne werd in de cross ook te sterk en had echt niks te vertellen. Van de week dan nog even uitproberen en dan zondag maar in de cross.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 06:36

nummie schreef:
Nog tips voor Renswoude? Hoe is het terrein, ligt het parkeren/springen/cross bij elkaar of iets verder? Is er ruimte om te longeren en hoe is het inrijterrein? Goede ondergrond in het parcours etc? Verheug me er nu al op *\o/*


Alles is dichtbij elkaar.
Het terrein is erg open, dus geen boscross. Om een stuk gras ligt de renbaan, dit is zand, hier staan hindernissen en ook deels op gras waar hindernissen staan. De bodem is er altijd goed.
Jongeren kan wel bij het parkeren. Is een groot stuk gras waar geparkeerd wordt.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 10:31

Veel plezier vanmiddag allemaal!
Ik heb foutloos gesprongen en gecrosst en 3 seconden buiten de tijd maar, beter dan in Ede zoals die daar remloos rondracete

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:37

2e prijs *\o/*
9 en 8 voor stijl, super tevreden mee :). Goede revanche na Ede, dat ging echt ruk.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:48

Stijljury 1 zat bij 10+11+12 en de 2e bij 15 en 16.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:50

Dit waren wij in Renswoude :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:04

Heb nu wel alle foto's geloof ik. Lekker nagenieten :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:10

Canon schreef:
suikermeisje schreef:
Heb nu wel alle foto's geloof ik. Lekker nagenieten :)
[ [url=m/CAL1eP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ybd13Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AAoLWF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IXki7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die eerste twee zijn van mijn vriend :D
Ziet er leuk uit! Die oortjes van jouw paard zijn echt geweldig, op alles zo actief meekijkend.
Ik wil echt ook eens op pad als ik hier al die geweldige verhalen lees en zie..
Blijft toch wel echt een droom.. :o

Is er komende maanden rondom Gelderland nog iets om leuk te probeersellen?
(springen doen wij best veel/actief) Is er naast een bodyprotector/crossbeschermers nog iets in acht te houden?
(Als ik dat mag vragen hier hoor! Anders zoek ik even goed) Ik durf nu eindelijk eens mee te praten ergens.. :')


Zijn foto's vond ik erg gaaf!

Oefencross in Renswoude half augustus. En je mag het zo vaak proberen als je maar wil. Is echt een oefening en geen wedstrijd. Ze willen daar wel graag dat je een nummer op doet. Dus of duct tape mee of een rugnummerhouder kopen. (€15-€20)

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:36

Ik cross dit jaar niet meer.
De bedoeling was 6 oktober mee te doen in de Bavaria ring, maar dat kan niet.
Ben namelijk nu 13 weken zwanger en kom hopelijk volgend jaar weer mee kletsen hier :)
Hopelijk kan ik hem met longeren in een klein beetje conditie houden en daarna weer wat gaan opbouwen zodat ik mei weer wat kan trainen. Een ander erop zetten doe ik maar niet, hij is vrij eenkennig en heb geen zin in na de zwangerschap eerst problemen te moeten oplossen.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers