[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:22

Tweede paasdag is 22 april.

Shauniraquel 16 maart moet ik werken |(
Wil wel rond die koers weer een lesje pakken bij Rob, maar zeker niet alleen, onze conditie is nog niet denderend.. Heb net m'n eerste buitenritje (galopje) achter de rug..


kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:03

Annika, had ze willen bestellen, maar twijfelde teveel over de maat. Verder zijn de reviews overal wel positief.

Fijn dat iedereen weer lekker aan het trainen is!
Ga binnenkort met een vriendin en haar groene paard. Even kijken hoe mijn knie zich houdt tijdens een rustig lesje..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:36

Qua kwaliteit niet te vergelijken? Ze zijn een stuk duurder dan m'n Styles..
Dat valt me dan best tegen.

Volgende week op de Equitana kijken of er nog leuke dingen zijn, anders bestel ik gewoon weer een paar nieuwe, mijn achterbeschermers zijn vorig jaar gesneuveld toen ze opzij sprong met een van de stiften dwars door de beschermer. Maar haar been was heel.

Ik ben heel optimistisch, heb me opgegeven voor Markelo, wel B zonder dressuur..
Crossles is gepland, nu hopen dat alles goed blijft gaan :D

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:58

Potdijk om te beginnen, Snorrewind is nog niet open toch? Die vond ik vorig jaar wel heel mooi..

Als potdijk goed gaat kijken we wel verder. Moet zeggen dat ik weinig een beetje in de buurt vind in het eerste deel van het jaar..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:49

Potdijk is het weekend van koningsdag. Moet ook nog even conditie opbouwen en oefenen..

Ik hoef op zich niet direct iets, maar mijn gewone cap is een x aan vervanging toe, mijn crossbeschermers zijn niet meer matchend, mijn rijjasje stamt uit de vorige eeuw, allemaal luxe problemen.
Vorig jaar een crossshirt in de UK besteld, samen met een capcover. Als ik weer wat wil, bestel ik het weer daar. Superleuk geworden. Alleen eigenlijk iets te opvallend voor mij..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:22

Snow-white, via fb, red equestrian ltd. Heb ze eigenlijk via ebay gevonden, maar via fb besteld.
Een normale website hebben ze niet of althans niet eentje die goed werkt..
Ik heb CO caps. Voor het crossen blijft het ook zeker de CO. (voor normaal denk ik ook, maar wie weet.)

Susan, dat gaat helemaal goed komen, heb je alleen maar profijt van. Hij is ook nog jong zat.

De Harry's horse caps zakten na ongeveer een jaar iedere keer voor m'n ogen.. Dat was ook zonde.
Welke beugels heb je nu Lieke?

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:29

Het is inderdaad wel echt rotweer de hele tijd, ik ben benieuwd hoeveel de bodem aan kan.
Ik heb gister voor het eerst weer gesprongen *\o/* *\o/* Mijn paard was zo top.
Volgende week vrijdag crossen, nu al helemaal hyper..

Annika, zag ik dat nou goed op de foto's, nieuwe beenbeschermers? Bevallen ze goed?

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:57

Dat is mooi sh*t Dorette, wel fijn dat je nog foutloos hebt gecrosst!
Nummie, leuke foto's!
Hoe ging Alphen Chaam voor degenen die gister zijn geweest?

Ik heb afgelopen vrijdag m'n eerste crossles weer gehad *\o/* *\o/*
Heerlijk gereden, nog niet heel veel spannende dingen gedaan, maar ze deed het echt top.

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:08

FCSA, dat heb ik ook. Meeste van mijn vriendinnen hebben een druk eigen leven. Die wil ik echt niet lastig vallen met mijn hobby. Mijn moeder en 1 vriendin komen nog wel eens kijken.

Heb er wel eens over nagedacht hoe en wat als er iets zou gebeuren. Maar ik weet niet hoe het anders kan..

Wel heb ik op de mouw van m’n crosshirt mijn naam, geboortedatum en ICE nummer staan. Trek ik ook aan als ik alleen naar het bos ga.

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:52

Oh, goed dat jullie het over foto's hebben, heb nog niks van vorig jaar besteld..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:00

Fijn DG dat je paard nu achter ijzers heeft.
Leuk filmpje Laura!
Oeps SW, dat is wel erg..

Lieke, gewoon meerdere passen. Ik heb de racesafe en vind hem nog steeds prima zitten. Nu ik m'n maat weet durf ik hem de volgende keer wel online te bestellen, scheelt ook.

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:04

Carola, het is wel echt een dotje. Ohnual vind ik wel erg stoer en toepasselijk.

Oh Shaun, dat is naar, hopelijk valt het mee.

Laura en FCSA, bij wie hebben jullie getraind?

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:36

FCSA schreef:
Ede is altijd heel vriendelijk :j


Vond Ede ook vriendelijk, maar heb daar nog maar 1x gereden..
Wel werd er vorig jaar erg slecht gesprongen, terwijl het echt niet aan de maat of lastig stond. Het liep ook echt enorm uit (mijn officiële cross starttijd moest ik het springparcours nog in)..

Wil daar eigenlijk L starten, maar dan ben ik 2 dagen onder de pannen.. wel geen last van uitloop

Hier nog steeds aan het nagenieten van Markelo, veel tijdfouten maar dubbel foutloos. Binnen een half jaar na m’n blessure weer m’n eerste wedstrijd gereden, ook heeeeeeeel blij mee.

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:13

De oefencross is op vrijdag en zaterdag, de officiële op zondag. Zal dan 21 en 22 juni zijn

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:54

Ik ga ook op zondag, donderdag nog ff oefenen..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:59

Ik start voor de verandering B met dressuur en heb er nu al spijt van.. Tegen de tijd dat ik de stiften eruit heb na de dressuur, kan ik ongeveer weer gaan zadelen.

Elke, dat zou voor mij echt een reden zijn om niet naar Renswoude te gaan..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:43

Mijn paard stampt nogal. Normaal boeit me dat niet, maar met stiften in durf ik dat echt niet aan..
Moet om 11:11 dressuur en om 12:30 springen. Hoop wel dat de dressuur niet uitloopt en het springen niet in..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:25

Ik rij sowieso liever bij all round instructeurs.
Wil dat ze ervaring hebben met verschillende type paarden en bijbehorende verschillende aanpakken. Niet dat ze alleen maar in een bepaald stramien kunnen rijden en lesgeven. En eerlijk gezegd vind ik dat dat laatste in een (te groot) deel van de hedendaags opgeleide dressuur instructie teveel aanwezig.

Maar goed, ik heb heerlijk gereden in Kronenberg. Mijn paard is echt een talentloos dressuurpaard.. Mijn instructeur zei vorige week nog: ze doet zo d'r best, maar draven kan ze echt niet. Springen had ik wat moeite om de juiste balans tussen springmodus en crossmodus te vinden, 1 balkje (en een rare sprong) dus dat viel uiteindelijk wel mee. In de cross ging ze als een tijger.

Had ook wel wat gedoe met de dierenarts. Ze had een hartslag van 66 voor de cross en dat vonden ze te hoog, moest gaan stappen want ze hadden instructie dat hij onder de 60 moest zijn voor de cross. Dat haalt ze nooit, we zitten altijd tussen de 65-75 voor de cross (erna overigens ook). Uiteindelijk heeft hoofddierenarts (?) me met 64 voor laten draven en doorgelaten.

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:02

Klopt Lieke, ik heb inderdaad een bonte, reed jij voor me?
Als dit m'n eerste wedstrijd was geweest, was ik niet zo verbaasd geweest dat ze zo'n enorm lage bovengrens hanteerden.
Ik heb nog nooit commentaar gehad dat ie te hoog was.
Meestal hanteren ze 80 als bovengrens en kijken ze naar de rest van het paard, ik was heel blij met haar 66..

Wat met trouwens opvalt is dat er dit jaar minder topic's zijn over de sgw's zelf en dat er meer in dit topic gedeeld wordt. Vinden jullie dat vervelend of niet?

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:21

Gefeliciteerd met de fijne ritten allemaal!
Mooie foto's komen er ook voorbij!
Twocolors veel succes komend weekend!

Mooi prestige zadel! Mijn zadel is ook een prestige, maar dan een simpele versie met mega wijde boom, zo wijd ben ik 2e hands nog niet tegengekomen..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:02

De greppel had vorig jaar een alternatief.
Toen waren er ook enorm veel B combinaties en waren er 2 groepen gemaakt. Hoewel dat op de startlijsten niet te zien was.
Het springen van de B liep vorig jaar enorm uit. Ik kon toen niet op mijn officiële cross starttijd starten... Volgens mij kwam ik toen de springring uit..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:55

Ik loop bijna altijd. Ben met lopen al bang dat ik de volgorde vergeet..

Heb me opgegeven voor Leende, voorspellen ze 38 graden {:} ;(
Even afwachten of dat nog veranderd deze week, maar dat zie ik echt niet zitten..
dinsdag les vind ik al een grote uitdaging..

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:50

Mooie foto's Lieke en Suikermeisje, inderdaad, wat een megasprong.
Ik heb me ook opgegeven voor Renswoude de B.
Ben benieuwd, de veteranencross viel me 2 jaar geleden zwaar tegen. Maar dat komt vooral omdat ik gewend was dat de springwedstrijden van de veteranen een stuk lager zijn dan gewone wedstrijden (B veteranen is max 80), dus mijn verwachting van een veteranencross was iets anders dan er gebouwd stond..


kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:56

Gefeliciteerd Suikermeisje!
Hier een balkje met springen, foutloos gecrosst, wel tijdfouten. Waar zaten de stijljury’s eigenlijk?

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:37

https://nl.mycoursewalk.com/coursewalks ... NsL9ky7l_E

Ik liep zaterdag en toen was ik benieuwd wat de route ging zijn. Onder de brug door was wel een mooie training voor het water, maar niet een hele logische route. Toevallig op my coursewalk gezocht en gezien dat het duidelijk voor de brug langs was. Gelukkig zag ik ‘s ochtends iemand onder de brug doorkomen, daardoor wist ik het..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers