[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:15

Waarom durf je dat niet te zeggen Cioccolato? hahaha. Fijn toch!

Zijn been zag er vanavond al weer wat beter uit! Wel erg zuur, maar lekker rustig weer opbouwen.
Volgend weekend heb ik opgegeven voor de Jumpcross in Helvoirt, ben benieuwd hoe dat gaat worden. Hopelijk dan weer fit O:)


DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:35

Wat een leukerd! Je wordt gewoon spontaan blij als je zo'n veulen ziet! <3

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:25

Ik ga dit jaar niet naar Ede; vind het zo jammer dat de L op twee dagen is. Voor mij is dat helaas niet haalbaar, terwijl Ede wel altijd een mooie cross heeft...

Komen goede uitslagen langs van Markelo, gefeliciteerd allemaal!

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:48

Wat Elise zegt inderdaad! Gaat al jaren zo, dus lijkt me dit jaar ook. Op facebook zijn ze te vinden (Sgw Ede & Putten).

De B in Ede is erg vriendelijk ja! Heb hem 2x gereden en beide keren makkelijk foutloos rond. Vorig jaar zat er een greppel in de B, maar met een alternatief dus vond ik ook goed te doen.

Ik moest echt sprinten naar de cross van de start vorig jaar, ze waren al aan het aftellen. Dus ik zeg nog even dat ik pas echt net uit het springparcours kwam, maar dat was niet zijn probleem zei die man bij de start :')

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:58

Het zou zo fijn als ik een geldboom in de tuin zou hebben...
Vrij gevraagd van werk voor 6 juli (SGW Renswoude), maar niet gekregen doordat er een groot festival is en al te veel mensen vrij hebben die dag. Echt djeez, ik wil ook een keer een zaterdag vrij -O-

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:09

Gelukkig is het alleen bijbaan, ik moet idd zorgen dat ik later ook zo'n baan krijg _/-\o_

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:17

Ik doe zondag mee!

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:50

Oh maar wel raar ja, want bij de anderen staan wel gewoon alle drie de onderdelen op een lijst...

Ik mag op zondag ook niet klagen! (mss mama wel omdat het moederdag is... :'), lekker laat thuis)

11:38 dressuur, 15:26 springen en 15:56 cross.

Lekker tussendoor lopen en 's ochtends vlechten :Y)

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:57

Ik vind het wel fijn, kan ik tenminste op mijn gemak alles doen. Anders ben ik altijd zo'n stresskip met snel lopen en afzadelen/opzadelen etc.

Hopelijk is het lekker weer, dan vliegt de tijd <<)

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:18

Ik heb gisteren de L in Kronenberg meegereden! Ging niet super, maar wel een foutloze cross terwijl ik hem wel wat kneep voor al die smalle hindernissen _/-\o_ Maar we krijgen maar niet het juiste ritme te pakken, weer veel te langzaam -O-

odD_Fotos schreef:
Gisteren heb ik alleen Eventing Photo gezien.
Vandaag Eventing Photo, Joyce v Kolfschoten en Esveo.
En ik natuurlijk beide dagen... ;)


Waren er nog andere fotograven dan deze genoemde? Ik heb nooit door waar fotograven staan, maar toen ik bij de finish aan het uitstappen was, zag ik iemand tussen hindernis 17/18 (in de bocht voor het water) die foto's aan het maken was van me :') Maar heb deze nog niet gevonden...

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:31

Ik rij al drie jaar cross met het paard wat ik nu heb en heb nog nooit de 60-regel gehoord. Die van mij is altijd een stuiterbal van te voren en altijd rond de 70/75 voor de cross (na de cross lager). Nog nooit problemen mee gehad in al die jaren, en afgelopen zondag moest ik inderdaad ook verplicht stappen.

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:44

Hindernis 10? Hoe kan dat dan? Dat was een boom huppeltje waar ze uit stap nog over heen kunnen... Tenzij je de verkeerde pakt, want er stonden er wel wat naast elkaar haha.

Ik zelf vond 5AB even goed opletten en afstand lopen. 12-13 lijntje was gewoon raar, maar 13 makkelijk laag dus dat kan ook prima met een wat slechte afstand.

Hier een leuke dag gehad vandaag!

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:01

Oh ja dat verklaart wel wat! Ik heb verder niet heel veel mee gekregen van andere deelnemers, te veel in mijn eigen bubbel :')


DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:25

Volgensmij worden er altijd wel aparte groepen van gemaakt. Ik heb door de 2 dagen ook niet opgegeven, nog getwijfeld om B te starten maar met deze tijden vind ik het toch niet zo erg dat ik oversla :Y)

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:49

In Ede hebben ze wel ooit prijzengelden overgemaakt naar alle prijswinnaars dacht ik. 2 of 3 jaar geleden. Maar toen stond dit duidelijk vermeld bij het secretariaat op het bord

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:23

Ik kom weer even binnenvallen hier! Ik merk dat ik tijdens de cross eigenlijk net wat te weinig te zeggen heb over mijn paard. Ik moet echt hard inwerken om hem bijvoorbeeld terug te krijgen voor de sprong. Ik zou eigenlijk eens een keer een pelham bit (of iets anders?) willen proberen, om te kijken of ik daarvoor minder moeite hoef te doen, en dus vriendelijker kan zijn tegenover mijn paard.

Maar dan de vraag; naar mijn idee ziet een ongebroken bit er niet vriendelijk uit, maar ik lees wel verhalen dat dat beter is dan enkelgebroken. Ik rijd hem nu op een normale dubbelgebroken trens. Is een rubberen mondstuk aan te raden of nou juist? Mijn paard schuimt altijd goed. Zoveel verschillende opties :=

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:11

Thanks voor de tips! Ga er eens even goed naar kijken. Er zijn ook zoveel verschillende bitten... Maar hier kan ik zeker wat mee!

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:55

Ik ga eens kijken of ik Renswoude kan, vond het zo jammer dat ik afgelopen weekend niet kon... -O-

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:17

nummie schreef:
Nog mensen ervaring met de cross in Oss/Geffen? Leuke cross voor eerste keer L?


Vorig jaar is deze voor de eerste keer georganiseerd. Was toen mijn allereerste L wedstrijd, omdat het super dichtbij is en ze geen B deden. Mooi parcours, voor mij erg goed te doen. Er was commentaar dat het te makkelijk was voor de L, maar ze hadden ook aangegeven het goed te doen te maken voor overstappers. Dus vorig jaar prima, dit jaar zal het misschien wat anders zijn omdat ze nu alleen nationaal doen. Maar zeker aan te raden!

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:22

@Kamsel, Beesd is dit jaar in Ophemert, SGW West Betuwe. Leuke foto's op Facebook gezien :D

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:42

Ik heb ook nog een leuke foto gekocht <3

Afbeelding

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:17

@kamsel, voor mij idd ook! Al scheelt het niet heel veel. Ben benieuwd!

Succes Elke!

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:48

Dat komt omdat eerst Oss/Geffen een internationale wedstrijd zou zijn (deze is geannuleerd) en er is een nationale wedstrijd van gemaakt. Ipv de internationale wedstrijd in Oss/Geffen zou het in Tilburg gereden worden; maar ik denk dat dat de wedstrijd is geworden die dit weekend in Kronenberg is?

Heb in ieder geval ontzettend zin in Oss/Geffen! :D

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:44

Netjes Lieke! En toch fijn dat ze zo meewerkend zijn!

Susan, het is dit jaar inderdaad ergens anders, in Ophemert. Inschrijving vorige week geopend dus ik ben er weer bij!

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:09

Op zaterdag was idd GNS fotografie er ook nog (op Facebookpagina en op Oypo)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers