[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:44

Fijn zulke paarden Sensibel!

Shauni, heeft hij niet een klein wondje? Die van mij reageert daar ook altijd heftig op.

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:03

paljaslaura schreef:
Sannexspikey schreef:
Mensen maandag in renswoude?

Yes ik rij mee. Als oefenrondje dan wel haha


Haha ik ook hoor, ga er niet vanuit geselecteerd Te worden

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:43

paljaslaura schreef:
Sannexspikey schreef:
Mensen maandag in renswoude?

Yes ik rij mee. Als oefenrondje dan wel haha


Hetzelfde hiero word vast niet geselecteerd. Ik moet geloof ik nou jouw starten @paljaslaura

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:00

Veel succes allemaal! Mijn duimen draaien voor jullie. :D

Ik heb dit weekend saai dressuurwedstrijd.
Zijn er nog meer mensen die dit weekend in zomertenue/t-shirts gaan starten? Ik ben echt bang dat ik het snoeiheet krijg in mijn jasje.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:10

Dreamguide: ziet er fijn uit! Ze mag nog leren iets meer door te springen, maar later zie je dat ze dat al meer doet. De jouwe galoppeert echt als een tuiger, die van mij een stuk minder, die heeft al geleerd iets meer meters te maken :')

Ik ga maandag een rondje springen. Nog geen idee wat ik doe qua tenue, neem in ieder geval jasje mee en dan zie ik wel. Wordt anders wel ff 2 rondjes zweten.

Iedereen veel plezier en succes dit weekend.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:20

liekec schreef:
Fijn zulke paarden Sensibel!

Shauni, heeft hij niet een klein wondje? Die van mij reageert daar ook altijd heftig op.


Nee dat niet... Hij heeft ook altijd van die vochtbulten bij zijn kogels. Achter altijd al gehad maar begint nu voor ook te komen.. Doen het al 2 weken rustig aan. Staat wel de gehele dag buiten lekker in het land. En dagelijks even 10 min koelen.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:38

Ik start ook de scoutingsdag.
We gaan natuurlijk om geselecteerd te worden al is die kans enorm klein met maar 5 geselecteerde uit een enorme hoeveelheid mensen.
Maffe korte proefje al goed voor geoefend, daar laat ik meestal de punten liggen. Begrijp alleen niet helemaal of ik nou moet lichtrijden of doorzitten of dat ik zelf mag kiezen en afwisselen.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:02

Zijn de vocht bulten niet gewoon gallen? Die zijn in principe niet ernstig. Gaan weg bij weinig inspanning maar komen gewoon weer terug als je weer lekker aan de bak gaat. Daar hebben ze geen last van.

Ik rij geen scouting dag. Zou er niet bij willen horen _O-

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:07

Afgelopen woensdag wedstrijd gehad en daar reden er al veel met zomertenue.. dit weekend is het nog warmer :j

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:30

Cioccolato schreef:
Zijn de vocht bulten niet gewoon gallen? Die zijn in principe niet ernstig. Gaan weg bij weinig inspanning maar komen gewoon weer terug als je weer lekker aan de bak gaat. Daar hebben ze geen last van.

Ik rij geen scouting dag. Zou er niet bij willen horen _O-


Want als ik vragen mag?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:17

Ik heb vandaag leuke rit gemaakt in Staphorst. Wel erg druk. Op een gegeven moment bij het drink punt stond er echt lange rij..
Afbeelding

Vervolgens mini oefencross gereden wat erg grappig was. Coco liep braaf het water in. Jammer dat het echt te druk was dus moest constant op de rem.

Woensdag trainen in Lelystad en donderdag dressuur les en dan zondag de echte cross!! Eindelijk!

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:53

Het was ook wel extreem chaotisch.. Het hele inschrijven al. De route zelf is mij dit jaar meegevallen. Maar 2 keer moeten inhalen en in de oefencross eigenlijk mooi in m'n eentje door kunnen touren. Maar die waterbak.. :n
Dat daar nog steeds niks aan is gedaan, de foto's die ik zie tonen toch erg veel val partijen of bijna valpartijen.
Volgens jaar toch maar op voorhand een startlijst ipv dat bord? En die waterbak.. Eruit of aanpassen lijkt mij

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:14

Ik had gisteren ook de bosrit en oefencross in Staphorst gereden. Nooit meer ga ik daarheen. 
Je had geen starttijd, je moest je nummer op een bord schrijven, ben 130 groepen vind ik het niet gek dat dat een en al chaos werd. Ik zou eerst 2 uur moeten wachten, dus zocht ik mijn vriendin even op. Die waren al snel, en ineens werd er gezegd kom gewoon en we gingen vrij vlot achter elkaar aan. Ik had mij alleen opgegeven en moest ineens met 2 andere. En sloot later bij een groep aan, want ze wilde niet alleen. 
Tijdens de rit geen problemen gehad ben blij de groep blijven hangen. Bij de pauze dikke opstoping, veel en lang stil staan. Na de pauze was het nog een stukje na de cross en weer opstopping, wat langer moeten wachten, de ambulance kwam en brandweer. Nadat die weg waren starten we, niet om de 2 min maar om de 2 hindernissen. Hier ging ik wel alleen beginnen. Tot de waterbak fijn tempo, iets minder goed ritme. In 1x door de waterbak in galop  *\o/* *\o/*  
Na de waterbak, zat ik achter mijn groepje, dus ja dan maar zo door. Hindernis 5,(een V hindernis) lag ik er dus naast. Ik heb geen idee wat er precies gebeurde. Ze sprong wel en stopte daarna, haar voorbenen zaten over de hindernis, hoofdstel viel uit. Gelukkig bleef ze staan. Ben niet meer over die hindernis gegaan (super dom natuurlijk) Maar na de val niet meer fijn ritme en tempo kunnen pakken, waardoor ik hindernissen heb overgeslagen. Het ging beetje net al Bathmen, maar Bathmen kwam door mijn spanning, denk nu ook wel door het vertrouwen. 

Sorry voor dit uitgebreiden verhaal, maar in Staphorst zien ze mij niet meer bij de cross. 
Volgende is Hooghalen de 80/90 cm, twijfel enorm om niet de 60/70 cm te starten. Even overleggen met mijn instructrice tijdens de springles. 

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:40

Zou lekker 60/70 starten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:13

Doen wat goed voelt :j het gaat toch vooral om de lol en de oefening, daarbij maakt de hoogte minder uit imo.

Onze dochter is geselecteerd om mee te rijden bij de openingsceremonie op het EK eventing junioren/young riders in Maarsbergen *\o/* . Blijkbaar een hele goede indruk gemaakt bij de my first eventing challenge :D .

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:38

Staphorst evenals Jacobs zijn ook crossen waar ik niet meer heen ga. Vind het zo slecht georganiseerd, en de bodem bij stal Jacobs rij je je paard ook echt kapot op.

Ik ben langzaamaan opzoek naar een trailertje. Heb nu mijn oog laten vallen op de Bockmann Uno Esprit, iemand daar ervaringen mee? Of andere ervaringen mag ook. En zijn er mensen die een zwarte trailer hebben en hoe werkt dat met warmte bij jullie?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:53

Leuk Susan! Wat moeten ze dan doen in die openingsceremonie?

Liekec, ik weet niet wat de 'Esprit' versie is. Maar ik heb al een jaar of 7 a 8 een Bockmann Uno Aluminium met een zwarte polyester kap. Ik ben dolgelukkig met dat ding, ik vind de warmte van de zwarte kap ook niets meer dan de trailer die ik ervoor had (ook Bockmann uno maar dan met die 'houten-met plastic laagje' wanden en een grijze kap). Alleen vind ik het zo jammer dat je bij een zwarte kap zo overduidelijk ziet dat het polyester poreus wordt (en dus niet meer glimt). Dat viel bij de grijze kap niet op, die werd alleen wat geel/groeniger-achtig grijs. Maar we gaan eens op zoek naar een bedrijf dat een soort nieuwe laklaag op het polyester kan maken zodat die weer glimt.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:57

M_Vainqueur schreef:
Leuk Susan! Wat moeten ze dan doen in die openingsceremonie?

Liekec, ik weet niet wat de 'Esprit' versie is. Maar ik heb al een jaar of 7 a 8 een Bockmann Uno Aluminium met een zwarte polyester kap. Ik ben dolgelukkig met dat ding, ik vind de warmte van de zwarte kap ook niets meer dan de trailer die ik ervoor had (ook Bockmann uno maar dan met die 'houten-met plastic laagje' wanden en een grijze kap). Alleen vind ik het zo jammer dat je bij een zwarte kap zo overduidelijk ziet dat het polyester poreus wordt (en dus niet meer glimt). Dat viel bij de grijze kap niet op, die werd alleen wat geel/groeniger-achtig grijs. Maar we gaan eens op zoek naar een bedrijf dat een soort nieuwe laklaag op het polyester kan maken zodat die weer glimt.

Ze hebben heel recentelijk de Uno een update gegeven, die nu de Esprit versie heeft. Waarschijnlijk slechts wat luttele aanpassingen maargoed :D dank voor je ervaring! Ik ben zelf van plan om de wanden van hout te laten maar er wel een aluminium vloer in te leggen. Hoelang heb jij die met houten wanden gehad?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:56

Geen idee wat ze moet doen. Moeten er 10 juli al om 2 uur zijn om te oefenen.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:13

Wij hebben geloof ik een donkere. Het is hoe dan ook warm in de trailer dus maakt niet uit qua kleur denk ik.

Ik vind Staphorst nog altijd ideaal met een jong paard maar de organisatie laat wel te wensen over. Zou ze spontaan willen helpen want het is een super locatie in een omgeving waar weinig mogelijkheden zijn.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:20

liekec schreef:
Staphorst evenals Jacobs zijn ook crossen waar ik niet meer heen ga. Vind het zo slecht georganiseerd, en de bodem bij stal Jacobs rij je je paard ook echt kapot op.

Ik ben langzaamaan opzoek naar een trailertje. Heb nu mijn oog laten vallen op de Bockmann Uno Esprit, iemand daar ervaringen mee? Of andere ervaringen mag ook. En zijn er mensen die een zwarte trailer hebben en hoe werkt dat met warmte bij jullie?

Ik heb de Duo Esprit nu 4 jaar. Hele fijne lichte trailer!

En wat leuk Susan!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:43

liekec schreef:
M_Vainqueur schreef:
Leuk Susan! Wat moeten ze dan doen in die openingsceremonie?

Liekec, ik weet niet wat de 'Esprit' versie is. Maar ik heb al een jaar of 7 a 8 een Bockmann Uno Aluminium met een zwarte polyester kap. Ik ben dolgelukkig met dat ding, ik vind de warmte van de zwarte kap ook niets meer dan de trailer die ik ervoor had (ook Bockmann uno maar dan met die 'houten-met plastic laagje' wanden en een grijze kap). Alleen vind ik het zo jammer dat je bij een zwarte kap zo overduidelijk ziet dat het polyester poreus wordt (en dus niet meer glimt). Dat viel bij de grijze kap niet op, die werd alleen wat geel/groeniger-achtig grijs. Maar we gaan eens op zoek naar een bedrijf dat een soort nieuwe laklaag op het polyester kan maken zodat die weer glimt.

Ze hebben heel recentelijk de Uno een update gegeven, die nu de Esprit versie heeft. Waarschijnlijk slechts wat luttele aanpassingen maargoed :D dank voor je ervaring! Ik ben zelf van plan om de wanden van hout te laten maar er wel een aluminium vloer in te leggen. Hoelang heb jij die met houten wanden gehad?


Aha, zo van buitenaf ziet die er inderdaad hetzelfde uit als mijn versie.

Ik heb die met houten wanden een jaar of 4 a 5 gehad, waren we ook erg blij mee hoor! Die had ook een aluminium bodem en dat was wel fijn gezien het vorige paard áltijd plaste in de trailer. Alleen bleef die met houten wanden heel mooi zolang die binnen stond / onder een overkapping, toen we van stal verwisselde kwam die buiten te staan en kwamen we tot de conclusie dat we door het stoten van de achterbalk tegen de wand aan, een voor het oog onzichtbaar scheurtje hebben gemaakt in de plastic laag. Doordat die buiten stond in daar water in getrokken en was een deel van de wand rot geraakt. Dit kon gerepareerd worden (drogen en inspuiten met iets) maar toen we daar toen rond liepen zagen we de aluminium versie en hebben we gevraagd wat onze trailer zou doen met inruilen. Met een minimaal verschil tov de aankoopprijs (de eerste Uno was tweedehands via de dealer) toendertijd konden we hem inruilen, dus dat hebben we gedaan. Nu kan die zonder zorgen (voor slechter worden door water) gewoon buiten staan.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:11

paljaslaura schreef:
liekec schreef:
Staphorst evenals Jacobs zijn ook crossen waar ik niet meer heen ga. Vind het zo slecht georganiseerd, en de bodem bij stal Jacobs rij je je paard ook echt kapot op.

Ik ben langzaamaan opzoek naar een trailertje. Heb nu mijn oog laten vallen op de Bockmann Uno Esprit, iemand daar ervaringen mee? Of andere ervaringen mag ook. En zijn er mensen die een zwarte trailer hebben en hoe werkt dat met warmte bij jullie?


Ik heb de Duo Esprit nu 4 jaar. Hele fijne lichte trailer!

En wat leuk Susan!


Hout of aluminium?

M_Vainqueuer, thanks voor je uitgebreide bericht. Ik ga er wel voorzichtig mee om maar hij gaat wel buitenstaan. Ik wil er alleen eigenlijk echt niet meer geld aan uit gaan geven, het is al zo duur en ga binnenkort ook het huis uit dus elke cent is dan meegenomen. Of denk je dat ik echt een miskoop bega als ik houten wanden neem?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:53

Ik denk niet dat je dan een miskoop doet hoor, bockmann is gewoon een goed merk en levert prettige trailers in gebruik! Gebruik mijn ervaring dan vooral om regelmatig te checken of er niet ergens een klein scheurtje in is gekomen... Het is namelijk zo gebeurd, wij zijn ook altijd enorm voorzichtig geweest en een redelijk makkelijk en een heel makkelijk paard op de trailer dus ook niet vaak met haast de balk erachter hoeven doen.

Edit; wat bij trailers met houten wel enorm belangrijk is, is om jaarlijks a eens per 1.5 jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren en dan voornamelijk op alle kitranden. Die moeten echt regelmatig vervangen worden anders loopt het water zo je hout in. Daarnaast kan je ook niet zonder trapbescherming in zo een trailer, anders is de onderkant binnen korte tijd kaal en rot.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:06

Alu bodem. Wanden geen idee eigenlijk. Volgens mij niet hout haha. Staat altijd buiten ook.