[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:04

Dat is schrikken. Het hangt er vanaf of je van plan bent vaker en fanatieker te gaan crossen. Als het antwoord daarop ja is kun je beter ijzers nemen. Glijden op bestrating met ijzers doe je alleen als ze er te lang onder zitten.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:22

Ik cross exht niet zonder ijzers. Ik vind het zelfs wat onverantwoord. Jong spul dat wat lage dingen doet doe ik gerust blootsvoets. Maar zodra 't richting serieus B werk gaat, serieus parcour met serieuze wendingen gaan ze rondom op ijzers. Zelfde met springen. Ik spring niet zonder ijzers, zelfs geen BB. Op gras dan.

Glijden op straat valt reuze mee. Mijn stal staat op een terp dus een bult, daar glijden ze af en toe eens iets op richting de afspraak van de smid. Maar ze gaan nooit onderuit. Ze worden zelf ook voorzichtig.
Alleen met sneeuw is het wat onhandig.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:03

Vervelend zeg DG! Allebei met de schrik vrijgekomen? Ik zou ook voor achterijzers + stiften kiezen.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:17

Bedankt voor de tips! Heb mijn smid geappt dus ze krijgt achter ijzers zodat ik stiften kan gaan draaien.

Gelukkig zijn we allebei helemaal in orde, ik heb alleen een blauwe enkel want daar viel ze op.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:42

Oh dat is schrikken DreamGuide! Ik zou zeker voor achter ijzers gaan, als het al vaker in voorgekomen. Hopelijk ongeschonden vanaf gekomen.

Ik ben net terug van Ede. Dit was weer de eerste keer cross hindernissen dit seizoen. En wat ging die heerlijk!! Zo een fijn meedenkend paard. Jammer dat die (door de zon? Door iets anders? Geen idee!) De greppel niet goed inschatte en IPV eroverheen er in sprong. Toen gingen we beide de grond op. Hij was er flink van geschrokken en stond helemaal te trillen. Wondje op knie, kogel en neus en verder lijkt het mee te vallen. Zelf een gekneusde duim en mijn elleboog geschaafd en paar wondjes. Toch wel schrikken maar niet te lang bij stil staan is mijn motto, het hoort er ook een beetje bij. Achteraf toen we weer bijgekomen waren nog wel op het losrijterrein wat lijntjes gesprongen met het greppeltje, dat deed die zonder aarzeling.

Wie weet of Etten-Leur een greppel heeft en wat voor een? Wil er eigenlijk gewoon naartoe als die fit is, maar als er een flinke greppel in zit kan het zijn dat mijn vertrouwen het zou verprutsen, dan kan ik beter gaan oefencrossen in Maarsbergen.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:57

Oei dat is wel balen zeg.. Ik denk idd een verkeerde inschatting, niet gezien. Misschien te enthousiast en er daardoor overheen gekeken?
Vind ze soms ook wel erg spannend opgezet, heel onopvallend. Ik heb daarom een hekel aan kale greppels. Dan nog liever een boomstam er overheen.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:05

Vervelend zeg.. Gelukkig geen echte schade!

Hier ging het erg lekker voor de eerste van het jaar. Wel een stopje op het haagje voor de greppel. Die stond precies in de schaduw dus ik denk dat ie zoiets had van: wtf hindernis. En de boom voor het water was spannend. Maar verder echt fijn gereden :)
Afbeelding
Het is ook echt een pretletter onderweg haha

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:07

Gave foto!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:10

Leuk om jullie foto's te zien! Het was heerlijk weer om te crossen! {:}

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:39

Wat een gave foto’s komen er voorbij.

Las nog over ergens alleen heen gaan, naar een sgw wedstrijd zou ik dat niet gauw doen, neem altijd een vriendin mee. Meestal is er altijd wel iemand die mee wil.


Dreamguide: wat naar van jullie val! Ik zou ook voor achter ijzers gaan. Heb vorig naar 1 parcours met alleen voor ijzers gesprongen en hij sprong toen niet met zoveel zelfvertrouwen.

Wij zijn gister ook wezen trainen, en heb echt genoten <3 dit zo gemist na al die jaren.

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:59

Leuk paard ook!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:03

Ik heb gisteren Ede gestart, ging super! Diego en ik zijn over onze greppel/trakhener angst heen :)F (al wordt het wel weer een beetje aangewakkerd door jouw verhaal Vanqieur :Y) sterkte!)
Afbeelding
Afbeelding

Ik start achter overigens zonder ijzers.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:07

Gave foto's!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:29

Ik start al jaren met paarden blootsvoets. Nooit geen problemen.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:54

Gave Foto's allemaal! Ede zag er uit als een mooie cross.

@M_Vainqueur, oef, wat een pech! Het lijkt me nog veel enger om in een greppel te vallen! Ik spring greppels ook liever met een boomstam er voor, of een trakehner ofzo.

@Sim, dat snap ik, ik ken ook een aantal mensen die gewoon blootsvoets crossen zonder problemen. Alleen ik heb geen spring/eventingpaard, ben zelf niet een enorm ervaren ruiter, en mijn paard heeft heel veel (onnodige) extra beweging in haar gangen. Dus ik ga er toch maar extra ijzers onder slaan, en wat grotere stiften kopen.

Voor de mensen die het nog leuk vinden om mij onderuit zien te gaan, de val stond op film (richting het einde);

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:08

Ja das zo'n domme val.. Hoort erbij. Ik heb het wel gehad met rondom ijzers en stiften. Soms zijn 4 benen gewoon lastig :(:)

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:11

Ja, het kan ook wel gebeuren, maar liever niet. Daarnaast heeft mijn moeder nu een halve hartaanval gehad. Als we nog één keer samen vallen krijg ik een cross verbod. ;(

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:12

Zo dreamguide , inderdaad glij partij.. Ik denk zelf wel als er proppen in hadden gezeten dat het misschien een klein stukje glijden was geweest..

Toffe foto laura! Ik heb je niet meer gezien of herkend, jammer!
Lieke ook al vette platen van de cross!

ils-k ook al vette foto's, gaaf paard heb jij!

Ik ben gister ook naar Ede geweest. Bij het verkennen zag ik die greppel wel maar niet echt bij stil gestaan omdat Coco niet echt een greppelfobie heeft .. Dacht ik!
Tijdens mijn rondje in de B wilde ik over het smalle stuk maar Coco had het zo naar zijn zin dat hij veel te hard ging, toen kwam die greppen op rechts waar die best breed was ineens wel heel snel ! Dat resulteerde in Coco zijn hoofd in de greppel en draaide naar links en Elke ging mooi rechtdoor de greppel in.. oops haha geen zeer gedaan door mijn airjacket best zacht gevallen. Echt beginnersfout aan het begin van het seizoen. Ik had niet zo naar voren moeten zitten en hem iets meer aan de kaken moeten houden.

Gauw weer opgestapt en ronde fijn af kunnen maken.
Tweede ronde L ging veel fijner, alles met gemak en veel gecontroleerder en met meer verstand. Was dus een zeer goede les voor mij :) Water, opsprong, afsprong met M element erachter waren allemaal geen enkel probleem. Heerlijk dier :)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:04

Laura, ik zie nu pas dat ik met jou losgereden heb. Leuk schimmeltje heb je!

Tja met stiften of zonder, heeft beide voor en nadelen. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt, anders ga je ook angstvallig rijden.
Ik zie nu je filmpje DreamGuide, denk dat je nog best wat winst kan halen door wat handiger te rijden in deze situaties. Bochtje niet op de heuvel al draaien bvb. Ook met stiften kan dat voor blessures zorgen als je paard moeite heeft met 4 beentjes namelijk :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:12

Ik heb het idee als ik hem zo zie dat hij sowieso wat kracht nog mist achter. Maar dat kan ik ook mis hebben. Hoe dan ook, ik denk nog steeds dat stiften een goede keus zijn :j gelukkig niks overgehouden aan de val.

Elke ook al gevallen oeps...

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:36

Heerlijk begin van ons seizoen vandaag in Ede! Rondje 1 was alles weer spannend. Heb dr 8? Min over gedaan om rond te komen _O-

Rondje 2 was ze echt net een raketje. Foutloos en een tijd van 5.45. Soms iet wat controle kwijt maar vind ik niet gek, ze had al een poosje geen cross hindernissen gezien :j

Absoluut echt heeeeel tevreden met mn vriendin. Smaakt absoluut naar meer dit seizoen. Ze is inmiddels in de trailer ook echt braaf dus we kunnen eindelijk wat verder weg :D


Oei dames die gevallen zijn niks bezeerd? De rest heeft ook een lekker eventing weekend achter de rug zie ik! Gave foto’s allemaal :D

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:23

Oei, jemig. Dit was blijkbaar een val-weekend. :') Gelukkig heb je je niet teveel bezeerd _Elke!

Fijn dat je zo goed ging xsensibel! Moet gewoon even inkomen in het eerste rondje!

Ik ga sowieso voor de zekerheid achter ook stiften doen, al scheelt het maar 0,1%, alle beetjes helpen! Ze is overigens over het algemeen helemaal niet zo onhandig, ze mist ook zeker geen kracht van achteren, misschien vertekend dat een beetje door de steile achterhand achter die lange rug. Het was sowieso ook stom gereden van mij, als ik 3 meter verder door had gereden en haar beter om mijn binnenbak had waren we denk ik niet gevallen.
Helaas kijk je achteraf een koe in de kont, in ieder geval een wijze lede geleerd. Baal er alleen van en voel me schuldig tegenover mijn paardje :n

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:25

Ah joh Dreamguide je leert steeds weer verder. Vallen en weer opstaan en doorgaan!

Sebsible goed om dan twee rondjes te rijden he? Fijn dat ze zo goed aanpakte tweede rondje. Daarvoor zijn de oefencrossen ;)

Ik nu alweer paar foto's besteld ook hihi

Wie heeft er zo'n foto pakketje van een fotograaf voor dit jaar? Welke heb je dan qua hoeveelheid?

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:33

Wat k u t Elke. Wel fijn van je tweede rondje! En gave foto's!

Ik heb bij eventingphoto een pakket. De kleine. Heb daar voorgaande 2 jaren de grote resolutie gedaan maar vind 'm nu te duur worden voor mijn planning.
Heb ook altijd een odd pakketje gehad, maar nu ik mijn planning niet weet nog niet afgesloten.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:54

Vond het wel echt een heel fijn terrein om te rijden! Ga er zéker vaker heen.

Heb wat gave foto’s van ESVEO besteld!
Afbeelding
Afbeelding