[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:30

Goed dat je gegaan bent! Is de kans op recidive als hij weer hersteld is minimaal?


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:23

Jeetje, wat is er gebeurd?

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:55

Shauniraquel schreef:
Ik zat te denken. Ik train vaak bij Rob Janssen in Hernen. Maar heb vaak geen mensen waarmee ik samen kan trainen. Zijn er misschien mensen hier geïnteresseerd om een les samen te volgen? Mogen max. 4 mensen mee doen in de les, dacht ik. Lijkt me leuk :j


Rob heeft ook groepstrainingen waar je je voor op kunt geven. Die vinden plaats op diverse terreinen. Train je in een groepje.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 08:40

Schalm heeft alleen nog een fb pagina. Daar zal wel het eea op staan. Weet dat Janneke nu al training geeft in de mooie buitenbaan. Gister kan dat helaas niet doorgaan ivm de vorst, maar in februari is er weer zo’n trainning. De groepslessen zullen ook wel weer beginnen ergens in het voorjaar. Tzt zal daar wel een aankondiging van komen.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:10

Hé je zit er weer op Susan! Begin is er!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 06:32

Cioccolato schreef:
Ik rij gwn met een normale cap. Ik rij niet hoger dan L. Dus vind het niet echt nodig op dit niveau.


Persoonlijk vind ik dat het niks met niveau te maken heeft. In de B of L kun je net zo hard vallen als in het M of hoger. Ook is het risico op vallen net zo groot,in welke klasse je ook rijdt.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:18

Ik vind die caps met enorme zonneklep zo lelijk.... Eigenlijk vind ik de meeste caps niet mooi/elegant en qua prijs van bv Kep helemaal te zot voor woorden. maar ja, gaat om de functionaliteit.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:01

nummie schreef:
stomme vraag misschien maar ik las per toeval dit: "Als men L of hoger springt, kan men ook meteen L sgw starten (dus naar keuze in het B of L klassement)"

Is dat nog steeds zo :)* ? Kan het niet terug vinden in de reglementen?


Het mag nog steeds. Art. 307 versnelde promotie, uit het eventing reglement

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 08:25

Verstandig Joki. Springbodem is echt heel snel slecht daar. Wel zonde, staat weer een mooie cross! Het weer zit ook mee vandaag.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:15

Wat leuk Ilse!Kan me je topper Mars nog goed herinneren!


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:13

Nog geen vaste planning Ils, eerste crosstraining is op 30/3 maart, dan de derby in maarsbergen en verderr heb ik nog niks staan.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:29

Ik start al jaren met paarden blootsvoets. Nooit geen problemen.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:29

Moonlight17 schreef:
Hier ondanks een waardeloze voorbereiding best een goed resultaat neergezet. Dressuur 183,5 punt. Foutloze springparcours. Foutloze cross en 2 seconden over de tijd omdat ik niet te hard in wilde komen bij 6ab. 8e plaats, 7e als je de HC ruiter wegstreept.


7e dus want een hc start telt niet voor de prijzen. :)

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:23

Fijn Susan! Alle tijd die jullie nu geinvesteerd hebben, betaalt zich straks dubbel terug.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:55

Ik meen dat er wel richtlijnen zijn mbt de hartslag, maar dat zou ik op moeten zoeken. Wel vind ik dat er heel verschillend wordt gecontroleerd bij de vetcheck. Bij de een moet alles eraf, ook het zadel, bij de ander weer niet, twee keer opdraven bij de ander niet, slijmvliezen kijken, vochtpeil checken bij de een wel de ander niet. Sommigen kijken amper als je opdraaft. Persoonlijk hecht ik niet heel veel waarde aan de vetcheck op wedstrijd.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:15

nummie schreef:
Zijn er wel eens mensen gestart bij Ronostrand? Is dat een leuke cross? Dit jaar organiseren ze voor het eerst L zag ik?

Baal er zo van dat er dit najaar zoveel crossen samenvallen in 1 weekend, Gelselaar/Heino, Vasse/Hattem, Bathmen/Rekken. Ik snap nooit zo goed waarom ze daar voor kiezen :n

Lijkt mij voor de organiserende verenigingen ook jammer qua starters en opbrengsten. En in November is nu helemaal niets (alleen 1e weekend dan..). Welke cross zou jullie voorkeur naar uit gaan in de samenvallende weekenden?


In november is (in NL dan in ieder geval) het outdoor seizoen afgelopen.
De sgw’s zijn zo populair, ik denk niet dat de organisaties te klagen hebben over het aantal starters.
Ik zou kiezen voor Gelselaar, Hattem maar Bathmen en Rekken zijn allebei heel erg leuk. Die wissel ik elk jaar af.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:07

liekec schreef:
Ik heb me blijkbaar opgegeven voor de L... Hier nog iemand met ervaring in de L in Norg?


Prima te doen! Leuke cross! De afsprong vrij aan het begin van de cross kan pittig zijn als je paard daar moeite mee heeft.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:51

DreamGuide schreef:
Ik vind het al knap dat jullie weten welke cross waar en wanneer is. Ik ben constant op zoek maar kan zelden wat vinden. :')
Inschrijvingstijd kan ik me geen zorgen om maken, ben allang blij als ik wat heb.


Dit topic volgen, ben je altijd op de hoogte: [SGW] Inschrijfdata SGW 2019

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:45

Cioccolato schreef:
Ik heb genoemd dat het een prima debuut cross was.
Dat was het ook. Vorig jaar heb ik in het L de cross ziek foutloos uitgereden. Alleen een balkje in het springen. De bak die nu 4 was, was de eendenkooi. Stond mooi. De bult met boom, naar beneden weer boom en dan walletje was er ook en heb ik als prima ervaren vorig jaar. De wal stelt niet zoveel voor en met een beetje rustig rijden is die lijn wel te doen.
De andere afsprong ken ik dus ook, leuk. Ook voor 't L. Maar dan moet je wel rustig aan kunnen rijden en rustig er na verder. Dat was vorig jaar ook prima.
Oftewel de hele opbouw dit jaar was raar. Vind voor alle klasses dat je minimaal 3 hindernissen moet hebben om even lekker in te komen. Voor de B misschien wel 5, voor 't L 4 en voor de M 3 ofzo maar zoiets. Even ritme kunnen pakken. En dan, zet dan wat pittige dingen neer. Maar niet onmogelijk..

Ik vond het water voor de M ook niet mooi. Je springt er in en dan gelijk om, om überhaupt niet te verongelukken.


Ik ben er dit jaar niet geweest, maar vorige jaren was het absoluut anders gebouwd. De afsprong is flink, maar niet ‘to much’ voor het L; die hoogte (mag maximaal 1.20 zijn) mag gewoon. Dit jaar was die eendenbak op een belachelijke plek gesitueerd.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:03

Het waren ook veel first timers in burghley. Die witte oxers waren echt een struikelblok.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:06

Bathmen gaat ook een deel over het weiland. (stuk na de mosterdzaadvelden). en vanaf het L ook over het stuk weide na de op- afsprongen.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:07

M_Vainqueur schreef:
Ik kan wel janken, vandaag was paard niet in z'n doen. In dressuur al rare fratsen en kijkerig (voor de goede orde, dat is die eigenlijk nooit). Met losspringen maakte die zich druk om niks. Hindernis 1 TM 4 sprong die fantastisch goed. Op 5 schijnt de zon op een witte plank en hij durft er niet overheen... Flink z'n been gestoten tijdens de weigering en toen was die helemaal in paniek. Voor de laatste sprong maar afgegroet, vond het geen verliespunten waard. Super balen! Maar het hoort bij de sport helaas...


Balen hoor! Maar verliespunten krijg je niet als je uitgebeld wordt in het springparcours hoor, alleen in de cross.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:11

DreamGuide schreef:
Wauw, ten eerste gefeliciteerd voor alle toppers op het NK! Ik vind het echt super knap, zeker met die pleures weer. :')

Wat betreft de afsprongen/water, is mij uitgelegd door instructie dat het pas een weigering is als je achteruit gaat of zijwaarts wegloopt van het water. Je mag best (even) stilstaan.

Ik denk dat het volgende filmpje van 2:55 daar een goed voorbeeld van is; ik kom echt compleet tot halt, maar paard kijkt direct naar de hindernis en springt hem daarna alsnog.

https://www.youtube.com/watch?v=-AvBZlTe8Yg&start=175


Bij jouw paard zie je wel duidelijk de voorwaartse drang, ondanks dat ie heel erg afremt. Helemaal stil staan zie ik niet. Stilstaan, direct gevolgd door een sprong is ook een weigering. Staat in het reglement.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:03

De racesafe vind ik persoonlijk heel fijn (heb ook grote voorgevel). Door de vele kleine blokjes heeft deze bp een mooie pasvorm. De RS is niet goedkoop maar kwalitatief heel goed! Door de kleine blokjes is ook de impact van klap veel beter verdeeld.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:32

Mooie cross! Wordt 18 b nog aangeleund in het L? Anders best pittig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers