Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:13

Memuska schreef:
Ik heb twee sets pareltjes als oorbellen: één op een goudkleurig staafje, één op een zilverkleurig staafje. Rond het pareltje zelf zie je dus ofwel een gouden randje, ofwel een zilveren.
In mijn haast en met mijn slaapkop had ik 's ochtends dus één gouden en één zilveren randje in. Wie het niet wist zag het vast niet... De jury wel... "Match volgende keer je oorbellen".
Ja. Daar gaat 't om. :+

Ik let er voortaan wel op trouwens :p



_O-

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +9 waarvan 8 in dameszadel *\%/*


Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:26

Het gesprek achteraf was ook wel de moeite trouwens.
Ik krijg m'n protocol, schrik daar toch wel even van en besluit de jury aan te spreken.

Caro: "Euhm, meneer... U hebt daarnet mijn proef gejureerd en ik had daar een vraag over."
Jury: "Ja hoor juffrouw, u was met dat grote zwarte paard hé?"
Caro: "Ja, klopt. Wat vond u van mijn proef?"
Jury: "Zeer goed, anders had u vast niet gewonnen. Waarom?"
Caro: "Goh, ik vermoedde al zoiets. Ik heb als ik jureer niet zoveel tijd om op details te letten. Zoals oorbellen."
Jury: "Details? Sorry maar dat kleurverschil is ONGELOOFLIJK storend".

Intussen lag 'mn trainer achter de beste man in een deuk en kon ik mezelf ook niet meer serieus houden. Heb hem dus maar bedankt en ben vertrokken.
Ik zie het kleurverschil trouwens enkel als ze naast elkaar op tafel liggen en ik aan tafel zit. Maar goed. Ik heb vast slechte ogen :p

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:03

Gefeliciteerd met het winnen, in ieder geval. :Q

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:25

Dankjewel!

En nu ga ik nieuwe oorbellen kopen ;-)

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:58

Ik heb afgelopen zomer als commentaar gekregen "meer voeren". Pony plukte een hap gras mee tijdens halsstrekken :o

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:32

M-X-K van hand veranderen enkele passen draf verruimen (L1).

Ze wou de hoek niet in en stond daar een tijdje stil tot ze bedacht dat ik niet op gaf en ze er toch doorheen moest (anders kan ik nooit die lijn goed inzetten). Dus ik draaf aan, stuur de diagonaal op en hou haar in het begin bij me omdat ze niet mag vluchten na die hoek en ik rijd een stukje voor X en een stukje na X keurig enkele passen "verruiming" met een naar mijn idee duidelijke overgang om verschil te tonen.

5 met commentaar "doet niets"

Te weinig (enkele passen?) Oke.. maar doet NIETS? Ze stond niet stil op de diagonaal ofzo :P

Uhm.. okay.. :P helaas was de jury niet aanwezig om uitleg te geven.



Ohja.. uit de oude doos:

"Paard spoort niet" had een schrijver gemaakt van een opmerking van de jury. Moest zijn "niet op 3 sporen"
_O-

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:21

Ik heb gisteren gereden in Leusden. Het was een koudbloeden concours waar je ook zonder startkaart mee kon doen. Ik dus met startkaart (conbinatienummer enzo staan ook netjes boven protocol).

Onder aan het protocol stond mooie combinatie en startkaart aanvragen he?

Ik moest wel even hard lachen.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:27

Shelly21 schreef:
Ik heb gisteren gereden in Leusden. Het was een koudbloeden concours waar je ook zonder startkaart mee kon doen. Ik dus met startkaart (conbinatienummer enzo staan ook netjes boven protocol).

Onder aan het protocol stond mooie combinatie en startkaart aanvragen he?

Ik moest wel even hard lachen.

:')

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:20

Ooit op een buitenwedstrijd was het zo warm dat de juryleden niet in een auto, maar aan een tafeltje zaten, netjes voorzien van tafelkleed, waterkaraf en glazen erbij etc.
Op het moment dat ik mijn M2 proef moest rijden, stak er een flink windje op. Het was een vrij open weiland, dus op een gegeven moment (tegen het einde van mijn proef) slaat de wind onder het tafeltje door en tilt het tafelkleed van de jury op. De papieren vlogen in het rond en terwijl ik de A-C lijn op reed om af te groeten, deden zowel jury als schrijfster verwoede worstelpogingen om het witte tafellaken van hun hoofd te krijgen.

Mijn paard gaf er trouwens niet om (hoewel zijn oortjes strak naar voren stonden geprikt :D ). Ik heb met een grote grijns netjes gewacht tot de twee verhitte koppies weer onder het laken tevoorschijn kwamen en toen afgegroet.
Op mijn protocol stond als extra opmerking: 'Paard is tevens geslaagd voor de onvrijwillige jury stresstest.'

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:47

Haha, kan het mij zo voorstellen. :D

Lang geleden, piste net 20x60, dus jury zat bijna op de letter C. Bij C halthouden en een paardenlengte achterwaarts.
Halt ging goed, toen zwiepte paard met de staart en vlogen de protocollen in het rond. Jury en schrijver, duiken naar voor om alles nog tegen te houden :P
Achterwaarts was niet geweldig, paard was een beetje afgeleid, helaas geen commentaar er op gekregen :P

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:38

Mijn bijrijdpaard is erg 'vlug' (laten we het daar maar op houden := )

Ik was dus de hele proef aan het worstelen om hem terug te rijden, vanuit galop terug naar draf te krijgen (ook al lastig) enz. Staat er op het protocol: paard mag vlotter :wow:

En reactie op de beenhulpen een 5. Ik gok dat hij té goed op mijn been reageerde? :o?

Net als de standaard 7 voor de verzorging.. paard netjes gevlochten, chique hoofdstel om, wit dekje en helemaal wedstrijd outfit.. wat moet ik doen voor die 10 dan? Zn vacht vlechten? :D

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Eef_Bam

Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:00

xZiva_ schreef:
Mijn bijrijdpaard is erg 'vlug' (laten we het daar maar op houden := )

Ik was dus de hele proef aan het worstelen om hem terug te rijden, vanuit galop terug naar draf te krijgen (ook al lastig) enz. Staat er op het protocol: paard mag vlotter :wow:

En reactie op de beenhulpen een 5. Ik gok dat hij té goed op mijn been reageerde? :o?


Net als de standaard 7 voor de verzorging.. paard netjes gevlochten, chique hoofdstel om, wit dekje en helemaal wedstrijd outfit.. wat moet ik doen voor die 10 dan? Zn vacht vlechten? :D


Niet zo gek hoor. Vaak zijn paarden die onder hun ruiter vandaan lopen/rennen juist helemaal niet goed aan het been. Een paard is pas goed aan het been wanneer hij een reactie naar voren geeft wanneer jij been geeft, niet wanneer hij hard gaat wanneer hij daar zelf zin in heeft...

xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:11

Eef_Bam schreef:
xZiva_ schreef:
Mijn bijrijdpaard is erg 'vlug' (laten we het daar maar op houden := )

Ik was dus de hele proef aan het worstelen om hem terug te rijden, vanuit galop terug naar draf te krijgen (ook al lastig) enz. Staat er op het protocol: paard mag vlotter :wow:

En reactie op de beenhulpen een 5. Ik gok dat hij té goed op mijn been reageerde? :o?


Net als de standaard 7 voor de verzorging.. paard netjes gevlochten, chique hoofdstel om, wit dekje en helemaal wedstrijd outfit.. wat moet ik doen voor die 10 dan? Zn vacht vlechten? :D


Niet zo gek hoor. Vaak zijn paarden die onder hun ruiter vandaan lopen/rennen juist helemaal niet goed aan het been. Een paard is pas goed aan het been wanneer hij een reactie naar voren geeft wanneer jij been geeft, niet wanneer hij hard gaat wanneer hij daar zelf zin in heeft...


Nou als hij aan de kletter gaat als ik been geef snap ik het wel ja. Maar als ik mijn been aan leg gaat hij gewoon naar voren of draaft aan. En dan niet pas na een paar stappen maar meteen reactie.
Als hij nou meteen aangallopeerd of gewoon niet reageert dan begreep ik het :=

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Loic_N

Berichten: 11
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:40

Mijn IJslander flappers altijd met haar oren. Staat er als commentaar: oren stilhouden.
Wat moet ik hier nou van vinden?

Heb wel eens vaker vreemde jury meegemaakt.

Heb een keer een 5 gehad voor verzorging omdat ik geen vlecht in de staart van mijn paard had...
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 06-01-17 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten samengevoegd.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:17

Dit was of is ook verplicht.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Loic_N

Berichten: 11
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:18

Michelleex schreef:
Dit was of is ook verplicht.

Wat?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:38

Dat je paard gevlochten moet zijn.

Edit: Ik lees verkeerd, zie dat het alleen om de staart ging.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:40

Loic_N schreef:
Mijn IJslander flappers altijd met haar oren. Staat er als commentaar: oren stilhouden.
Wat moet ik hier nou van vinden?

Heb wel eens vaker vreemde jury meegemaakt.

Heb een keer een 5 gehad voor verzorging omdat ik geen vlecht in de staart van mijn paard had...


Dat heb ik inderdaad ook eens meegemaakt. Had ook een 5 voor de verzorging met als commentaar, staart invlechten of toiletteren

IG: daniquewensink1995
Free Venda v. Sir Fashion Z1+11
Ironstone-O v. Johnson L1+10

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:47

Vroeger was het de regel dat je of in moest vlechten of de staart op moest scheren. Ik weet niet hoe het nu zit.


Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:49

Volgensmij is dat nu niet meer zo hoor. Nog nooit commentaar op gehad


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:18


Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:21

Oef, ik vind sommige van die opmerkingen toch wel erover gaan eigenlijk :=

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:34

Ja zeker, maar om te lezen wel humor. ( als het je eigen protocol niet is :-) )

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:38

Op wedstrijd overgang naar stap. Staat er een 4 met de tekst paard valt dood!

(Paard was erg moe had al 3 proeven gelopen en deed met mij de 4e.. dus hij viel echt in een stap en stond bijna stil.. ik snapte de opmerking en moest hard lachen

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:47

Hopelijk kon hij nog gereanimeerd worden ; -)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers