Aspirant Instructeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Aspirant Instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 15:02

Hoi allemaal.

Ik heb me maandag ingeschreven om te gaan beginnen met de aspirant opleiding. Heb regio Noord opgegeven met leenpaard, helaas kan mijn bijrijdpaard niet (elke keer) mee ivm geen vast vervoer hebben.

Om mijzelf goed te ontwikkelen met het lesgeven wou ik graag opzoek gaan naar een combinatie die dit avontuur samen met mij aan wil gaan.

Maar dan is het probleem:
Hoe kom je aan een combinatie? Wil heel graag ook oefenen met lesgeven hier, maar heb (nog) geen combinaties.
Vind het ook erg lastig om te beginnen met zoeken, zeker omdat ik nog niet echt heb gepresteerd en ik bang ben dat mensen me dan niet serieus nemen..

Ik ben verder wel fanatiek, maar mijn doelen zijn om vooral ontspanning en plezier op te zoeken om zo tot een fijne samenwerking met ruiter en paard aan te gaan.
Voornamelijk dressuur, maar een op een leuke manier een sprongetje meenemen is ook erg leuk.

Hoe pak ik dat het handigst aan? En waar moet ik rekening mee houden?

Hoor het graag van jullie :)


_Charlot
Berichten: 1264
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:23

Hoi!

wat leuk, ik heb mijn Orun diploma afgelopen jaar gehaald. Wedstrijdsport dressuur.

Ik zou gewoon is een bericht op facebook zetten, er zijn vast mensen die je willen helpen.

Eventueel kun je op een manege in de buurt vragen of je zo af en toe is mee mag helpen met lesgeven. Misschien eerst een aantal keer meekijken en dan is een keer zelf lesgeven. (soort stage uren)

Het niveau maakt in het begin nog niet zoveel uit, als je maar lekker aan het praten/lesgeven komt!

Heel veel succes in ieder geval!!

edit:
Het is wel belangrijk dat je theoretisch genoeg kennis hebt, zodat je dit in de praktijk ook duidelijk uit kan leggen.
Met manegelessen zul je dit minder hebben.

Maar in privélessen, zul je toch meer de: hoe & waarom uit moeten kunnen leggen.

Als je vragen hebt, pb mag altijd!

LienC

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Aspirant Instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:51

Waar zoek je combinaties? Ik wil ook wel even bij ons op stal vragen! Zijn altijd wel mensen die willen lessen. Heb zelf orun 2 gehaald (nu zo'n 7 jaar geleden) en het inderdaad een kwestie van oefenen. Gewoon zeggen wat je ziet en dan volgt de rest vanzelf :)

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 15:54

Dankjewel voor je berichtje!

Ik ben zelf ook altijd geïnteresseerd geweest in de theorie, en waarom het zo is zoals het is. Dat vind ik ook het leuke aan het rijden (en lesgeven) meer diepgang aanbieden zodat we meer gaan begrijpen waarom we iets doen.

Ik heb toevallig net een kennis die een berichtje stuurde, die het wel ziet zitten om samen te gaan oefenen, dus we gaan even kijken hoe en wat.

Manege's benaderen kan idd ook nog, of kennissen die zelf als instructeur aan de slag zijn, kan ik misschien ook nog wel benaderen :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 15:56

LienC schreef:
Waar zoek je combinaties? Ik wil ook wel even bij ons op stal vragen! Zijn altijd wel mensen die willen lessen. Heb zelf orun 2 gehaald (nu zo'n 7 jaar geleden) en het inderdaad een kwestie van oefenen. Gewoon zeggen wat je ziet en dan volgt de rest vanzelf :)


Oh leuk zeg!
Vergeten te melden denk ik; ik zoek omgeving Enschede. Heb helaas (nog) geen eigen auto ter beschikking, dus veel verder gaat lastig worden helaas.

LienC

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Aspirant Instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:57

Helaas, dat is te ver dan! Berichtje op Facebook zag ik laatst ook, daar waren ontzettend veel reacties op

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Aspirant Instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 16:06

Ja is ook nog een idee inderdaad.

Gekke vraag, maar zou ik evt een (mini) bijdrage kunnen vragen? Of kan dat nog echt niet?

rink

Berichten: 1844
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Aspirant Instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:13

Met regio noord kan het nog wel eens zo zijn dat het bij ons is Sterre! Zeker als je een paard gaat huren.. vorig jaar gaf ik de cursus

Als paardrijden makkelijk was, had het wel voetbal geheten..

LienC

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:15

Ik vind van wel, je kan best 5 of 10 euro vragen (mits het gewoon lager dan B/B niveau is). Je moet er ook heen, kost tijd etc. En het is een mini prijs voor een les. Leuk voor kinderen met een pony en zou het zelf ook zo doen. Je leert overal wat van en je wordt er sowieso niet minder van.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Aspirant Instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:34

Ik zou eens beginnen met een stage zoeken! Bij een ponyclub bijvoorbeeld, of iemand die wat lessen geeft aan recreanten/B-L ruiters, maar wel goed opgeleid is. Je cursus gaat je waarschijnlijk ook op stage sturen (was bij ons zo, heb wedstrijdsport dressuur gedaan) maar het is een heel goed begin om dat zelf alvast een paar weken te gaan doen. Natuurlijk moet je het lesgeven zelf veel oefenen, maar het is fijn als iemand je uit kan leggen waarom hij/zij een combinatie bepaalde dingen wel of juist niet laat doen, bij een goede instructeur zijn die inzichten heel interessant! Dan kun je daarna vlieguren gaan maken..
Zelf vind ik het dan ook fijn om vooraf vast de combinaties door te spreken, wat zijn hun goede en slechte punten? En dan niet alleen dingen als 'middendraf' of 'aan de teugel', maar het is ook heel interessant hoe met een onzekere of juist té fanatieke ruiter wordt omgegaan. Dat is namelijk imo ook wel een stukje dat in de opleiding zelf een beetje wordt overgeslagen.
Jammer dat je zo ver weg woont, anders was je hier zeker welkom!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 16:38

rink schreef:
Met regio noord kan het nog wel eens zo zijn dat het bij ons is Sterre! Zeker als je een paard gaat huren.. vorig jaar gaf ik de cursus


Dat zou leuk zijn! Ben een paar jaar op rij bij jullie op crosskamp geweest. Zat toen op highfive. Ben benieuwd of het uiteindelijk bij jullie gaat zijn :)

LienC, zat zelf dan te denken aan +-7.50 voor 45 minuten tot een uur ongeveer.
Na de cursus wil ik het wel gaan ophogen, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Rijles geven wordt niet mijn uiteindelijke baan ga ik vanuit, het is meer voor erbij. Plan is om ' later als ik groot ben' voor de klas te gaan staan, dus lesgeven blijft haha

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 16:41

x_Milou schreef:
Ik zou eens beginnen met een stage zoeken! Bij een ponyclub bijvoorbeeld, of iemand die wat lessen geeft aan recreanten/B-L ruiters, maar wel goed opgeleid is. Je cursus gaat je waarschijnlijk ook op stage sturen (was bij ons zo, heb wedstrijdsport dressuur gedaan) maar het is een heel goed begin om dat zelf alvast een paar weken te gaan doen. Natuurlijk moet je het lesgeven zelf veel oefenen, maar het is fijn als iemand je uit kan leggen waarom hij/zij een combinatie bepaalde dingen wel of juist niet laat doen, bij een goede instructeur zijn die inzichten heel interessant! Dan kun je daarna vlieguren gaan maken..
Zelf vind ik het dan ook fijn om vooraf vast de combinaties door te spreken, wat zijn hun goede en slechte punten? En dan niet alleen dingen als 'middendraf' of 'aan de teugel', maar het is ook heel interessant hoe met een onzekere of juist té fanatieke ruiter wordt omgegaan. Dat is namelijk imo ook wel een stukje dat in de opleiding zelf een beetje wordt overgeslagen.
Jammer dat je zo ver weg woont, anders was je hier zeker welkom!



Ik ga inderdaad proberen om heeeeel veel ervaring op te doen, je leert immers alleen door te doen.

Heel lief voor het aanbod zeg! Ik ben tot zeker april in Enschede, dus helaas...


_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:05

Hee TS ik was benieuwd of je al wat ervaring hebt opgedaan en hoe je het tot nu toe vind. Je zou ook gebruik kunnen maken van marktplaats voor eventueel wat extra klanten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers