Theorie punten KNHS licentie jureren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Theorie punten KNHS licentie jureren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 14:15

Hallo allemaal.

We hebben hem allemaal gehad denk ik. De mail waarin staat dat onze licentie is verlengd met 3 jaar en dat we in die 3 jaar 15 x moeten fungeren. Dat lijkt me niet zo bijster ingewikkeld om voor elkaar te krijgen.

En dan staat er ook dat we maar liefst 100 theorie punten moeten behalen.
Het bijwonen van een bijscholing levert 45 of 50 (deze informatie is niet eenduidig) op.
Deze zijn overigens nog niet gepland voor dit jaar.

En dan volgt er een lijst met hoe dat je nog meer punten kan scoren waar ik een beetje de draad kwijt raak....

Dit is de lijst
Citaat:
Hoe worden de theoriepunten bepaald?
Theoriepunten kun je op verschillende manieren behalen. Het volgen van bijscholingen levert
het meeste punten op. Afhankelijk van het type en de duur van de scholing worden de
punten toegekend.
Een doelgroep specifieke bijscholing, dus of voor intructeurs of voor officials, levert 10
punten per uur op. Een algemene bijscholing die geldt voor zowel instructeurs als officials,
levert vijf punten per uur op. Om wat voor een soort bijscholing het gaat zal te vinden zijn bij
de uitschrijving van de de bijscholing.
Daarnaast krijg je in speciale gevallen nog extra punten.
 Je krijgt 10 extra punten als het gaat om een bijscholing specifiek over reglementen;
 Ook een bijscholing met direct toepasbare kennis levert 10 punten extra (bijvoorbeeld
bijscholing lesgeven aan kinderen);
 een bijscholing ondersteunende kennis levert 5 extra punten. (bijvoorbeeld scholing over
het paarden exterieur, dit levert zeker kennis op maar is niet direct toepasbaar in de
praktijk van de instructeur/official);
 Een jaarabonnement op een hippisch tijdschrift levert ook 5 extra punten;
 Maarliefst 25 extra punten ontvang je als het Young Leaders programma volgt of je inzet
als paardensport bestuurslid;
 Ben je ook aktief als docent / examinator van een paardensportopleiding dan krijg je 5
extra punten per keer dat je actief bent;


Wat is jullie plan van aanpak? Hoe gaan jullie deze 100 punten halen?

Ik ben ook wel benieuwd wat iedereen van dit nieuwe systeem vind.
Shoot :D

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:38

Is dit echt serieus? Krijg je licentiepunten als je lid wordt van een hippisch tijdschrift?
OMG wat is er met de wereld gebeurd? En je krijgt punten per uur bijscholing? :')
Ja daar word je echt een beter jurylid van hoor. Ongelooflijk.....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Re: Theorie punten KNHS licentie jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:41

Dan krijgt iedereen de 5 voor het lidmaatschap op de KNHS...

Dan kom ik als bestuurslid van de kring dus al aan 30 punten zonder dat ik wat wijzer ben geworden ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101657
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:42

De FNRS heeft dit systeem nu ook...en ik ben FNRS jury...ik ben hier eerlijk gezegd niet blij mee. :n
En er staat ook nog helemaal niets op de agenda waar ik heen kan. Ik wacht op de jaarlijkse bijscholing die vanaf dit jaar niet meer op 1 plek is maar verdeeld over NL. Normaal is die begin feb maar voorlopig staat hij niet in de agenda. Daar krijg je al punten voor maar ik ga geen lid worden van een tijdschrift voor een paar punten...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:45

vonneke schreef:
Dan krijgt iedereen de 5 voor het lidmaatschap op de KNHS...

Dan kom ik als bestuurslid van de kring dus al aan 30 punten zonder dat ik wat wijzer ben geworden ;)


Dan nog een abbo op De Hoefslag, Paardenkrant, Bit en Dressuur en je bent alweer 20 punten verder....

Licentiepunten zou je niet moeten kunnen kopen. Je zou niet eens licentiepunten moeten kunnen krijgen. Je zou gewoon jaarlijks getoetst moeten worden in een examen/test rijtechnisch inzicht. En wie er naast zit moet de licentie gewoon kwijt zijn.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Re: Theorie punten KNHS licentie jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:02

Daar ben ik het absoluut mee eens.
Zou dat zo moeilijk te organiseren zijn?

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 08:40

vonneke schreef:
Daar ben ik het absoluut mee eens.
Zou dat zo moeilijk te organiseren zijn?


Ja dat vermoed ik wel. Te duur denk ik. En dan houden ze waarschijnlijk te weinig juryleden over. Het is een sport die door het hele land elk weekend beoefend wordt. Op Rayon niveau, regio niveau etc. Er zijn elk weekend wedstrijden door het hele land. Daardoor zijn er heel veel juryleden. Deze kunnen het niet allemaal even goed zien. Maar bij de KNHS gaat kwantiteit boven kwaliteit.
Bij turnen zijn er veel minder wedstrijden, maar hiervoor kan je wel kwalitatief goede juryleden neerzetten en de kwaliteit ook bewaken. Sowieso is de jurering eerlijker en transparanter met turnen. Al blijf je daar ook de mensfactor van voorkeur/smaak houden natuurlijk. Maar veel minder dan bij dressuur.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 12:19

Suzanne F. schreef:
vonneke schreef:
Dan krijgt iedereen de 5 voor het lidmaatschap op de KNHS...

Dan kom ik als bestuurslid van de kring dus al aan 30 punten zonder dat ik wat wijzer ben geworden ;)


Dan nog een abbo op De Hoefslag, Paardenkrant, Bit en Dressuur en je bent alweer 20 punten verder....

Licentiepunten zou je niet moeten kunnen kopen. Je zou niet eens licentiepunten moeten kunnen krijgen. Je zou gewoon jaarlijks getoetst moeten worden in een examen/test rijtechnisch inzicht. En wie er naast zit moet de licentie gewoon kwijt zijn.
Hier ben ik het absoluut mee eens! Maarja volgens mij telt het gaan naar evenementen ook mee. Ook hier is weer geld voor nodig. Hartstikke leuk om heen te gaan maar dat moet je financieel wel kunnen doen.

Ook ik ben geen groot fan van dit systeem. Jaarlijks testen hoeft van mij niet, maar zoals nu, we krijgen een licentie voor 3 jaar en hebben allemaal een testje op internet gedaan (die echt heel slecht was) maak die test dan een stuk beter niveau en laat die dan maken 1x in de 3 jaar. Daarnaast vind ik de bijscholingen echt niet meer boeiend.
Dat waren ze in het begin wel! Kleinere groepen, op meerdere plekken aangeboden meermaals per jaar zodat je niet 100km enkele reis hoeft te maken op een dag dat je eigenlijk helemaal niet kan.

Maar terug op de echte vraag. Hoe gaan jullie het aanpakken want ondanks dat we het er niet mee eens zijn moeten we die punten dus wel halen.
Telt bijvoorbeeld de hengsten keuring, indoor brabant, jumping amsterdam zulke dingen mee?

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Theorie punten KNHS licentie jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:25

Het is toch simpel? De meeste bijscholingen leveren 50 punten op. Dus je moet in 3 jaar tijd 2x een bijscholing volgen. Voorheen moest dat eens per jaar en nu nog 2x per 3 jaar. Ik vind de bijscholingen tijdens de kampioenschappen wel fijn moet ik zeggen. Ik mis daarbij wel het kunnen sparren over wat je ziet, maar ik ging 9 van de 10x toch al om te kijken.

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Theorie punten KNHS licentie jureren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 17:31

Het lijkt mij dat er meerdere wegen naar Rome leiden. De bijscholingen van de knhs zijn vaak slecht opgezet, niet bijster leerzaam en ver weg op onhandige dagen.
Ik zoek dus een andere manier om naast een bijscholing die andere 50 punten te halen. Waar ik wel wijzer van word en wat ook nog eens leuk is :D.

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:38

leonie87 schreef:
Het lijkt mij dat er meerdere wegen naar Rome leiden. De bijscholingen van de knhs zijn vaak slecht opgezet, niet bijster leerzaam en ver weg op onhandige dagen.
Ik zoek dus een andere manier om naast een bijscholing die andere 50 punten te halen. Waar ik wel wijzer van word en wat ook nog eens leuk is :D.

Ik zie nu je woonplaats en ik kan me er iets bij voorstellen. Ik woon 3 km bij het KNHS centrum vandaan, dus ik ben zo heen en weer. Maar je hebt 3 jaar de tijd, het hoeft niet allemaal dit jaar :D

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Theorie punten KNHS licentie jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:03

Ver weg valt toch best mee?

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 20:07

Het is maar 150 km vanaf mij :') enkele reis! Ik vind dat best ver.

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:08

Dan hebben we het ergens anders over of je bent verhuist. :D
Ik bedoel de gewone bijscholingen die door het hele land gegeven worden.
Ik ga ook niet helemaal naar Ermelo.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 12-02-17 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Theorie punten KNHS licentie jureren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 20:09

Naar Ermelo is 150km :D

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers