Jury's vragen liever bellen of mailen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nimbletje
Berichten: 783
Geregistreerd: 25-01-08

Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-16 19:10

Hallo,

Ik ben voor ons concours begonnen met juryleden aan te schrijven. Ik heb zeker 25 juryleden nodig voor deze dag.
Dit doe ik nu allemaal via de mail.
Nu valt mij op dat ik van best veel juryleden geen reactie terug krijg of ze wel of niet kunnen komen. Is geen reactie dat je niet kunt?
Vorig jaar ben ik toen uit eindelijk gaan bellen, maar dat kost en meer geld en meer tijd.
Ook heb ik toen regelmatig voicemails ingesproken waar ik niets meer van hoor of ik word niet teruggebeld wanneer er niet opgenomen is. Overdag en 's avonds wezen bellen.

Zeker als de datum in zicht komt vind ik dit erg lastig.

Wat is nu de beste manier of om met de jury contact op te nemen. Blijven mailen of toch maar rond gaan bellen?

En zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Wij organiseren maar 1 groot concours per jaar.

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt


Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:13

Het hangt van de mail af. Als hij persoonlijk is dan reageer ik wel, als er tientallen juryleden tegelijk aangeschreven worden dan reageer ik niet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:19

Specifiek vragen of ze ze kunnen en willen reageren?

- Offline -

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:22

Anoeska27 schreef:
Het hangt van de mail af. Als hij persoonlijk is dan reageer ik wel, als er tientallen juryleden tegelijk aangeschreven worden dan reageer ik niet.


Hier net hetzelfde!

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:26

Ik doe het bewust via de mail. Ik begin altijd een aantal maanden vantevoren met vragen. Ik stuur een heleboel jury's dezelfde mail tegelijk in een blinde CC zodat hij persoonlijk lijkt.

Ook wordt er bij mij vaak niet gereageerd en daar ga ik niet achteraan of op wachten. Dan mail ik gewoon een nieuwe jury.

Eerder deed ik het wel telefonisch maar dat kost zoveel tijd en dan zit je weer met op welk tijdstip moet je nou bellen. Wordt er vaak niet opgenomen en/of teruggebeld. Voordeel van telefonisch is dat je wel gelijk antwoord hebt.

Ik ben met name overgegaan naar mailen zodat de gemaakte afspraken op papier staan. Heb een aantal keer onenigheid gehad met jury's die ontkenden dat er iets was afgesproken en nu kan ik het aantonen en heb je nooit meer jouw woord tegen dat van hun.
Bij het versturen van de definitieve uitnodiging vraag ik wel altijd om een ontvangstbevestiging.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:26

Memuska schreef:
Anoeska27 schreef:
Het hangt van de mail af. Als hij persoonlijk is dan reageer ik wel, als er tientallen juryleden tegelijk aangeschreven worden dan reageer ik niet.


Hier net hetzelfde!


Waarom niet? :)
Is dat een principe-kwestie of wat anders?


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:30

Ik begin over het algemeen met mailen.
Meerdere jury's (5-10 per mail) in de BCC en de mail zo persoonlijk mogelijk opstellen.
Zo'n 80% procent reageert daar op met wel/niet kunnen komen.
Afhankelijk van wat ik nodig heb bel ik alsnog na een 2-3 weken achter de niet-reageerders aan (bij ZZL/Z jury's) en anders stuur ik een nieuwe mail naar andere juryleden (B t/m M).

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:34

L_isanne schreef:
Anoeska27 schreef:
Het hangt van de mail af. Als hij persoonlijk is dan reageer ik wel, als er tientallen juryleden tegelijk aangeschreven worden dan reageer ik niet.


Waarom niet? :)
Is dat een principe-kwestie of wat anders?

Omdat het vaak voorkomt dat ze al voorzien zijn en dat ik dan niets meer terug hoor. En dan heb je 2 mogelijkheden: of ik houd de dag vrij voor niets, of ik houd hem niet vrij en krijg dan ineens bericht dat ik wel geacht word te komen.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:41

Anoeska27 schreef:
Omdat het vaak voorkomt dat ze al voorzien zijn en dat ik dan niets meer terug hoor. En dan heb je 2 mogelijkheden: of ik houd de dag vrij voor niets, of ik houd hem niet vrij en krijg dan ineens bericht dat ik wel geacht word te komen.

Maar dat vind ik dan weer niet netjes van diegene die de jury's mailen.
Als een jury mij terugmailt dat hij/zij niet kan, dan reageer ik over het algemeen ook niet verder terug (tenzij ze aangegeven op een ander datum graag wel te willen komen).
Mailt een jury dat hij/zij wel kan komen dan reageer ik altijd terug ter bevestiging van de afspraak en geef ik aan dat zij mij altijd nog kunnen mailen of bellen met eventuele tussentijdse vragen.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:45

Ben ik de enige gek als secretariaat die iedere jury een persoonlijke mail stuur? Ik schrijf er sowieso maar een stuk of 4 aan en wacht eerst op hun antwoord voor ik verdere jury's ga benaderen.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:47

Ik heb liever een mail.Reageer overigens direct.
Er zijn zoveel B/L jury's dat het sprokkelen is en dan word ik ook nog zo vaak van tevoren afgezegd dat ik zelfs moeite heb om aan mijn minimale juryafspraken te komen.
Bellen is lastig,ik zit vaak op het paard of in de auto of aan het lesgeven.
Onbekende nrs neem ik dan al helemaal niet op en terugbellen vergeet ik vaak.

nimbletje
Berichten: 783
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-16 21:57

flettie schreef:
Ik begin over het algemeen met mailen.
Meerdere jury's (5-10 per mail) in de BCC en de mail zo persoonlijk mogelijk opstellen.
Zo'n 80% procent reageert daar op met wel/niet kunnen komen.
Afhankelijk van wat ik nodig heb bel ik alsnog na een 2-3 weken achter de niet-reageerders aan (bij ZZL/Z jury's) en anders stuur ik een nieuwe mail naar andere juryleden (B t/m M).



Ik begin alle mails met de naam van de jury, dat lijkt me persoonlijk genoeg toch? En zet er altijd onder alvast bedankt voor uw reactie.

Maar voor de juryleden die niet reageren omdat de mail niet persoonlijk genoeg is, willen jullie dan liever gebeld worden?

door R12312 » Vandaag, 19:45

Ben ik de enige gek als secretariaat die iedere jury een persoonlijke mail stuur? Ik schrijf er sowieso maar een stuk of 4 aan en wacht eerst op hun antwoord voor ik verdere jury's ga benaderen.

Dit doe ik dus ook. Ik wacht eerst af of ik reactie krijg en ga dan verder zoeken. Maar van best veel mensen krijg ik geen reactie terug.

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:03

Een persoonlijke mail met de naam alleen en dan een standaard tekst zou ik ook niet op reageren, dat kan gewoon uit een machine komen.

Persoonlijk is, vragen hoe het gaat, hoe het met eventuele dingen die gebeuren, die je via via weet, gaat. En of er een bepaald tijdstip is wat hun voorkeur is. Of ze een voorkeur hebben qua klasse.

En of ze bereidt zijn om op deze locatie en datum te jureren. En dan : Ik hoor graag van je! Groet.....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:15

Soory hoor.. Maar je kan ook wel over alles zeuren..? En dan een waslijst aan eisen..? Eerst vragen hoe het gaat, moet er ook nog om favoriete broodjes met beleg gevraagd worden := dat kan toch allemaal ook later hè. als er iets wel vreemd is is de veelte persoonlijke benadering richting iemand die je niet kent.. Het gaat om een redelijk zakelijke (re)actie dus dan is er toch niks mis met een persoonlijke naam en de vraag kunt u dan en dan, we hebben die en die klasses, die en die tijdstippen ( en die indeling is ook vaak nog eens afhankelijk van welke jury voor x periode wil komen) ipv aan een onbekend iemand eerst vragen hoe het gaat, een hele waslijst terwijl je niet eens weet of die persoon kan en dan afsluiten alsof je je beste vriendin een vraag stelt.

- Offline -

nimbletje
Berichten: 783
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Jury's vragen liever bellen of mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-16 22:49

Ik rij zelf geen wedstrijden en wij organiseren 1x per jaar een concours. Dus ik kom die jury's ook verder nooit tegen, en weet geen persoonlijke dingen verder van hun natuurlijk.

Verder staat er in mijn mail voorkeur voor dagdeel en klasse inderdaad, ook pony's of paarden.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik ga nu eerst verder met jury's mailen.

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:53

Sammie schreef:
Soory hoor.. Maar je kan ook wel over alles zeuren..? En dan een waslijst aan eisen..? Eerst vragen hoe het gaat, moet er ook nog om favoriete broodjes met beleg gevraagd worden := dat kan toch allemaal ook later hè. als er iets wel vreemd is is de veelte persoonlijke benadering richting iemand die je niet kent.. Het gaat om een redelijk zakelijke (re)actie dus dan is er toch niks mis met een persoonlijke naam en de vraag kunt u dan en dan, we hebben die en die klasses, die en die tijdstippen ( en die indeling is ook vaak nog eens afhankelijk van welke jury voor x periode wil komen) ipv aan een onbekend iemand eerst vragen hoe het gaat, een hele waslijst terwijl je niet eens weet of die persoon kan en dan afsluiten alsof je je beste vriendin een vraag stelt.

Waar staat dat ik ze niet ken?

Ik krijg overigens van alle juryleden antwoord!

Setteli

Berichten: 3164
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:08

Ik ben zelf jury en wordt op alle mogelijke manieren gevraagd. Telefonisch, mail, whatsapp, Facebook.
Maakt me zelf niet zoveel uit, reageer altijd wel. Mail ben ik vaak slecht in met beantwoorden, lees het vaak op m'n telefoon en kan dan vaak niet reageren en later vergeet ik het dan weer. Niet netjes, maar vergeet het dan gewoon

Ik organiseer ook onze eigen jaarlijkse wedstrijd. De juryleden die ik daarvoor vraag ken ik allemaal wel, dus meestal vraag ik die via Facebook Messenger.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

KimD

Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:21

R12312 schreef:
Een persoonlijke mail met de naam alleen en dan een standaard tekst zou ik ook niet op reageren, dat kan gewoon uit een machine komen.

Persoonlijk is, vragen hoe het gaat, hoe het met eventuele dingen die gebeuren, die je via via weet, gaat. En of er een bepaald tijdstip is wat hun voorkeur is. Of ze een voorkeur hebben qua klasse.

En of ze bereidt zijn om op deze locatie en datum te jureren. En dan : Ik hoor graag van je! Groet.....


Je blijft wel een jury natuurlijk, niet de koningin.

Vragen hoe het gaat en dergelijke vind ik persoonlijk overbodig en tijdrovend.

Moet je nagaan als je als TS minimaal 25 juryleden nodig hebt.

Ik moet vaker licentiehouders mailen, als ik die allemaal een persoonlijke mail moest sturen hade ik wat te doen! :=


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:28

R12312 schreef:
Ben ik de enige gek als secretariaat die iedere jury een persoonlijke mail stuur? Ik schrijf er sowieso maar een stuk of 4 aan en wacht eerst op hun antwoord voor ik verdere jury's ga benaderen.

Nee hoor!
Hier gingen de mails er ook per jurylid uit. :j

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:46

R12312 schreef:
Waar staat dat ik ze niet ken?

Dat is gewoon in het algemeen, je kunt er nl. niet vanuitgaan dat ieder secretariaat/e-mailer alle juryleden kent! :+ En als dat niet zo is, is een hey, hoe gaat het ermee??? gewoon heel raar. Eveneens als je iemand maar vaag kent of 1 of 2 keer eerder is geweest. En nog even vragen hoe het met mams die in het ziekenhuis ligt, omdat je dat van de tante van de overbuurvrouw hebt gehoord waardeert ook niet iedereen, ook niet van mensen die je wel degelijk (goed) kent.

Het gaat om een redelijk 'zakelijke' uitnodiging, niet om een gezellig theekransje met oude vrienden.

- Offline -

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:29

Sammie schreef:
Het gaat om een redelijk 'zakelijke' uitnodiging, niet om een gezellig theekransje met oude vrienden.


Jij vind dat, dat is geen feit.

Blijkbaar krijgen er zat geen antwoord op hun zakelijke mailtjes. En zullen ze toch iets persoonlijk moeten worden in het uitnodigen van de jury.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:36

Ik maak er ook geen feit van, uit jouw reacties krijg ik het idee dat je alleen met de lokale kleine rijverenigingen/jury's te maken hebt en niet met hele grote HC's met veel verschillende ringen of meerdaagse parcoursen waar je niet kunt putten uit je kleine 'kennissenkring' waar je om de jicht van de oma kunt vragen. Er is nog al een verschil tussen een aantrekkelijke en fatsoenlijke e-mail sturen die persoonlijk genoeg gericht is en net doen of je je beste vriendin een e-mail stuurt. :Y) Mensen die niet reageren heb je altijd. Maar goed, ik ga er geen welles nietus spelletje van maken, zoals je kunt lezen zijn er meer mensen die jouw aanpak lichtelijk opmerkelijk vinden.

- Offline -

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:38

Bellen.
Direct contact werkt al-tijd beter dan een mailtje.
(en niet alleen bij het vragen van juryleden ;) )

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:44

Mailen, bellen komt altijd ongelegen. Ik werk, zit op een paard, dan weet ik echt niet of ik wel of niet kan op een bepaalde datum. Mailen kan ik op ieder moment even in de agenda kijken of het uitkomt.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:46

Her overgrote deel van de jury's ken ik niet persoonlijk. Wij organiseren door het hele land wedstrijden en ik ben verantwoordelijk voor de jury's voor de wedstrijden in het midden en zuiden van het land. Ik woon zelf net over de grens bij Emmen in Duitsland.
Bellen gaat daardoor voor mij ook in de papieren lopen met al dat internationaal bellen :=

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers