aspirant basisinstructeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

aspirant basisinstructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 14:01

Heeft iemand ervaring met de aspirant basisinstructeur via de KNHS. Hiervoor wil ik in oktober examen gaan doen. Ik vroeg me af of iemand weet hoe streng ze zijn en eventueel tips hebben.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: aspirant basisinstructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:12

Ik heb via mijn opleiding mijn aspirant instructeursdiploma behaald. In principe vond ik niet dat ze heel streng waren. Wat betreft theorie van verzorging, beenstanden e.d. is het een kwestie van goed leren en alles volgens hun regeltjes doen. De manier van lopen met het paard, deken af doen, opzadelen, hoeven uitkrabben, dit moet allemaal op een bepaalde manier. Qua rijden is het makkelijk te doen als je fatsoenlijk op L niveau rijdt en een parcourtje van meter kan springen. Met lesgeven is het vooral belangrijk dat je oefeningen netjes afwerkt en controleert.
Een tip is om zelf heel veel te oefenen en constant na te denken over hoe de KNHS het zou willen. En wat ik deed bij mijn verzorgings examen is een 'riedeltje' bedenken waarbij ik met mijn benen de beenstanden liet zien. Dan kun je het zo opnoemen! Succes! :)