Jureren zonder schrijver, mag dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:25

kleinvosje schreef:
Eens met Relaxed. Ik kijk ook altijd erg goed naar een combinatie voordat ze beginnen, maar dat wil niet zeggen dat ik dan al weet waar het op uit gaat komen qua punten.
Of er onzin op je protocol stond is niet te zeggen, aangezien we niet weten wat erop staat en hoe er gereden is.

Tuttut, zeker zelf jurylid?

Ik heb genoeg proeven voorgelezen om te weten of de jury langer dan gemiddeld naar de combinatie kijkt voor de start. Daarbij zeg ik 'volgens mij', dus 'stel' ik niks.
Voorts heb ik de proef wel gezien en kan dus wel beoordelen of er onzin op het protocol staat.

Maar volgens mij gaat het topic niet over de proef die mijn dochter heeft gereden, maar over een jurylid zonder schrijver. Je maakt mij niet wijs dat een jurylid die zonder schrijver een protocol helemaal vol schrijft een proef goed kan beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:00

Sammyoo schreef:
kleinvosje schreef:
Eens met Relaxed. Ik kijk ook altijd erg goed naar een combinatie voordat ze beginnen, maar dat wil niet zeggen dat ik dan al weet waar het op uit gaat komen qua punten.
Of er onzin op je protocol stond is niet te zeggen, aangezien we niet weten wat erop staat en hoe er gereden is.

Tuttut, zeker zelf jurylid?

Ik heb genoeg proeven voorgelezen om te weten of de jury langer dan gemiddeld naar de combinatie kijkt voor de start. Daarbij zeg ik 'volgens mij', dus 'stel' ik niks.
Voorts heb ik de proef wel gezien en kan dus wel beoordelen of er onzin op het protocol staat.

Maar volgens mij gaat het topic niet over de proef die mijn dochter heeft gereden, maar over een jurylid zonder schrijver. Je maakt mij niet wijs dat een jurylid die zonder schrijver een protocol helemaal vol schrijft een proef goed kan beoordelen.


Gelukkig zijn de meeste juryleden nog altijd een heel stuk objectiever dan de meeste ouders van startende combinaties..

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:21

Sammyoo schreef:
kleinvosje schreef:
Eens met Relaxed. Ik kijk ook altijd erg goed naar een combinatie voordat ze beginnen, maar dat wil niet zeggen dat ik dan al weet waar het op uit gaat komen qua punten.
Of er onzin op je protocol stond is niet te zeggen, aangezien we niet weten wat erop staat en hoe er gereden is.

Tuttut, zeker zelf jurylid?

Ik heb genoeg proeven voorgelezen om te weten of de jury langer dan gemiddeld naar de combinatie kijkt voor de start. Daarbij zeg ik 'volgens mij', dus 'stel' ik niks.
Voorts heb ik de proef wel gezien en kan dus wel beoordelen of er onzin op het protocol staat.

Maar volgens mij gaat het topic niet over de proef die mijn dochter heeft gereden, maar over een jurylid zonder schrijver. Je maakt mij niet wijs dat een jurylid die zonder schrijver een protocol helemaal vol schrijft een proef goed kan beoordelen.


Pardon, iets minder mag ook wel hoor. Ja, ik ben jurylid, en ja, ik (en de andere juryleden in dit topic) zijn ervoor opgeleid om objectief naar een proef te kijken. Een ouder is dat niet, die is ouder van een kind en wil dat kind graag zo goed mogelijk zien presteren. Als je het niet eens was met het commentaar, waarom dan niet even na afloop de jury aangesproken en gevraagd waar ze haar beoordeling op gebaseerd had?

Daarbij, zoals ik al veel eerder in dit topic heb geschreven, wie weet was er wel een schrijver die met een oortje in verbinding stond met de jury, maar niet in het hokje aanwezig? Je weet het niet, en blijkbaar heb je er ook geen navraag naar gedaan terwijl je het erg raar vond.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:54

Relaxed schreef:
Gelukkig zijn de meeste juryleden nog altijd een heel stuk objectiever dan de meeste ouders (voorlezers, grooms, vriendinnetjes enz enz) van startende combinaties..


_/-\o_ _/-\o_

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:04

Relaxed schreef:
Nerootje schreef:
Ja baal nu ook zeker wel beetje omdat ik in de uislagen heb gezien dat ik nog 2x 2e ben geworden.... was ook wel erg benieuwd naar het commentaar, maar omdat er 2.5 uur tussen mij en de laatste zat en het voor mij gevoel heel slecht ging ben ik maar niet terug gegaan.... stom... doe ik de volgende x ook niet meer.


Maar ook al zat er 2,5 uur tussen de laatste, de protocollen liggen er wel eerder toch? Hier worden tenminste de protocollen tussendoor altijd neergelegd..

Zonde zeg! Je prijzen ben je waarschijnlijk wel kwijt.. Misschien hebben ze je protocollen nog en kunnen ze ze voor je inscannen en mailen?

Hoeft niet persé. :)
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, toen heb ik gebeld naar de betreffende vereniging en werd het geld op mijn rekening gestort.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 16:11

Ik denk dat het topic nu de verkeerde kant op gaat!

Inmiddels ook contact gehad met de KNHS en nergens in de reglementen staat dat het niet is toegstaan te jureren zonder schrijfster, dus weet ik dat ook weer.

Mijn protocollen waren er nog dus die ga ik van de week ophalen, helaas omdat ik niet bij de prijsuitreiking aanwezig was zijn de prijzen vervallen. Dat vind ik niet zo'n ramp :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:43

Wat raar dat ze dat zeiden, terwijl er toch echt iets instaat, wat ik al eerder aanhaalde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:44

Laux schreef:
Relaxed schreef:

Maar ook al zat er 2,5 uur tussen de laatste, de protocollen liggen er wel eerder toch? Hier worden tenminste de protocollen tussendoor altijd neergelegd..

Zonde zeg! Je prijzen ben je waarschijnlijk wel kwijt.. Misschien hebben ze je protocollen nog en kunnen ze ze voor je inscannen en mailen?

Hoeft niet persé. :)
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, toen heb ik gebeld naar de betreffende vereniging en werd het geld op mijn rekening gestort.


Daarom staat er ook waarschijnlijk ;) Meestal vervallen de prijzen namelijk weer aan de vereniging als je ze niet diezelfde dag nog ophaalt :)

Nerootje, jammer van je prijzen, maar fijn dat je de protocollen nog kunt krijgen! :)
De opmerking van de KNHS snap ik dan weer niet, aangezien in de regelementen dus wel staat dat het verplicht is. Is ergens op de 1e pagina van dit topic genoemd..

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 16:48

HUh nou dat is ook raar...

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:49

Ja. Zou je misschien nog eens willen reageren naar ze met daarin dat stukje tekst wat ik eerder gequote heb? Of ze wel zeker weten dat het mag?

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 17:07

Ik ga er idd maar even een mail aan wagen met jou stukje tekst, reactie terug zal ik hier ook even plaatsen!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:08

Ja graag! Want het gegeven antwoord strookt met wat er in het reglement staat...

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:20

Relaxed schreef:
Gelukkig zijn de meeste juryleden nog altijd een heel stuk objectiever dan de meeste ouders van startende combinaties..

Om het verschil te zien tussen recht en slingerend (zeker als je in de hoek staat van waaruit de diagonaal vertrekt) hoef je geen jurycursus te hebben gevolgd. En als je ongeveer tien meter nodig hebt voor een keertwending verwacht ik toch eigenlijk wel dat er 'te groot' op het protocol staat.... zucht

en hierbij een quote van jezelf, waarvan ik vind dat die ook betrekking heeft op jouw bovenstaande stelling: Ik vind het nogal wat dat je dat zo durft te stellen... :n

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:12

Maar een jury zit bij C en niet in de hoek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:58

Sammyoo schreef:
Relaxed schreef:
Gelukkig zijn de meeste juryleden nog altijd een heel stuk objectiever dan de meeste ouders van startende combinaties..

Om het verschil te zien tussen recht en slingerend (zeker als je in de hoek staat van waaruit de diagonaal vertrekt) hoef je geen jurycursus te hebben gevolgd. En als je ongeveer tien meter nodig hebt voor een keertwending verwacht ik toch eigenlijk wel dat er 'te groot' op het protocol staat.... zucht

en hierbij een quote van jezelf, waarvan ik vind dat die ook betrekking heeft op jouw bovenstaande stelling: Ik vind het nogal wat dat je dat zo durft te stellen... :n


Vanuit mijn ervaring als jury en ruiter durf ik dat idd te stellen. Maar het is natuurlijk altijd makkelijker om naar de jury te wijzen dan kritisch naar je eigen proef te kijken :roll:

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 17:39

Reactie van KNHS terug via de mail:
Dit is opgenomen in het Disciplinereglement Dressuur in artikel 135.2. Elk jurylid dient te worden geassisteerd door een secretaris.

Ze heeft verder niks gezegd over de wedstrijd waar dus géén schrijfster zat... wat is er wel bij vermeld heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:41

Nerootje schreef:
Reactie van KNHS terug via de mail:
Dit is opgenomen in het Disciplinereglement Dressuur in artikel 135.2. Elk jurylid dient te worden geassisteerd door een secretaris.

Ze heeft verder niks gezegd over de wedstrijd waar dus géén schrijfster zat... wat is er wel bij vermeld heb


Hihi, dat verbaast me nu niks.. Verder kijken dan hun neus lang is is vaak teveel gevraagd :+

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 17:52

nog maar een mailtje aan gewaagd hoe ze normaal hier mee om gaan als een vereniging afwijkt van het reglement *wacht weer af*

Log net ook in op mijn KNHS en ben ik opeens een ander persoon met een ander paard.... -O-

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:51

Ik gok dat je een soort antwoord krijgt dat ze ernaar zullen gaan kijken maar hier geen correspondentie over verstrekken....

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 01:14

Sammyoo schreef:
Relaxed schreef:
Gelukkig zijn de meeste juryleden nog altijd een heel stuk objectiever dan de meeste ouders van startende combinaties..

Om het verschil te zien tussen recht en slingerend (zeker als je in de hoek staat van waaruit de diagonaal vertrekt) hoef je geen jurycursus te hebben gevolgd. En als je ongeveer tien meter nodig hebt voor een keertwending verwacht ik toch eigenlijk wel dat er 'te groot' op het protocol staat.... zucht

en hierbij een quote van jezelf, waarvan ik vind dat die ook betrekking heeft op jouw bovenstaande stelling: Ik vind het nogal wat dat je dat zo durft te stellen... :n

Nou als ik een keertwending maak van 10 meter verwacht ik geen commentaar.
Mag hopen dat een ruiter zelf ook wel weet dat die te groot is.

Ik ben geen jury. Maar actief deelnemer.
Ik wil graag commentaar bij een vage 5 of 6.

Niobe

Berichten: 7985
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 02:23

En bij de C is ook het niet altijd zo duidelijk dat een diagonaal slingerend wordt gereden als wanneer je in de hoek staat te kijken.. Probeer het eens een keer zou ik zeggen!

Ik ben ook wel benieuwd naar het volgende antwoord :)
En heb je de protocollen nog opgehaald? Ik ben stiekem ook wel nieuwsgierig of daar wel het een en ander aan commentaar op staat. Als er gemiddeld/veel commentaar op staat, zou het toch moeten zijn dat de schrijver ergens verstopt zat...

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 02:57

Ik denk dat ik de betreffende jury was en ik had inderdaad geen schrijver die dag. Het is een nieuw opgestarte vereniging en het liep allemaal wat anders dan gebruikelijk. Ik geef altijd bij vrijwel ieder onderdeel commentaar, dus ook die dag. Gewoon een kwestie van bij ieder onderdeel een afkorting neerzetten en tussen de combinaties in de zinnen afmaken en een algeheel verhaaltje onderaan zetten.

Sammyoo, jammer dat je na de proeven niet even naar me toe bent gekomen voor een verdere uitleg. Ik ben lang genoeg gebleven om iedereen die dat wilde te woord te staan. Er kwamen ook amazones die zich prima konden vinden in het commentaar. Ik besluit zeker niet van te voren hoe ik iemand ga beoordelen en was tussen de combinaties in druk bezig met het afschrijven van de protocollen. Ik ben me er dus niet bewust van dat ik iemand uitgebreid heb bekeken voor het startsein. Het enige wat ik wel altijd doe is wachten tot de amazone/ruiter voorbij A is voor ik een teken geef.

Ik was overigens een invaljury en toen bleek dat er geen schrijfster was heb ik zelf aangegeven het wel zonder te doen. Het is inderdaad mijn fout dat ik niet in het reglement heb gekeken of dit wel toegestaan was.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 03:04

Goh, compliment voor jou Anoeska, voor je flexibele opstelling tijdens de wedstrijd en je sportieve reactie hier! :)

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 09:55

Hoi Anoeska, dank voor je reactie en idd je sportieve reactie :)

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Jureren zonder schrijver, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:59

Kijk van zulke jury's hebben we er nu meer nodig!