verzekering voor instructeurs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:44

Ik moet eigenlijk ook weer een verzekering afsluiten en die in de link lijkt best ok. Ik zit er alleen een beetje mee dat ik max 4 uur per week lesgeef, gemiddeld 40 weken per jaar. 3 uur daarvan is bij een vereniging (dus al gedekt) en één uur op eigen kosten.

Als ik me daarvoor voor 175 euro moet verzekeren kan ik beter gewoon stoppen :+ Zo groot is de kans namelijk niet dat ik met drie ruiters op hun eigen paard die op puppy-niveau wat sprongetjes maken een fout maak waar ik voor aansprakelijk gesteld kan worden :o

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:57

FjordenWen schreef:
Nu heb ik wel nog een vraagje (hoop dat ik t niet te ingewikkeld maak nu...). Naast het lesgeven geef ik ook regelmatig lessen en clinics in grondwerk. Maar dan huur ik bij een manege de rijbaan en een aantal paarden. Hoe zit het dan met aansprakelijkheid? Want het zijn dan dus niet mijn paarden, maar ze zijn ook niet van de deelnemers. Voor zover ik heb begrepen blijft de aansprakelijkheid dan liggen bij de eigenaar van de manege (en dus van de paarden) toch? Nu begrijp ik van de meeste maneges dat ze wel liever hun paarden aan mij verhuren wanneer ik een Orun-diploma heb dan zonder diploma. Misschien heeft dat dan weer met hun eigen verzekering te maken?


Klopt helemaal dat de manege het grootste risico loopt. En inderdaad staat in de AVB voorwaarden van bijna alle maneges dat er slechts dekking is wanneer de instructeur een erkend diploma heeft.

FjordenWen

Berichten: 123
Geregistreerd: 27-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:56

LDRD schreef:
FjordenWen schreef:
Nu heb ik wel nog een vraagje (hoop dat ik t niet te ingewikkeld maak nu...). Naast het lesgeven geef ik ook regelmatig lessen en clinics in grondwerk. Maar dan huur ik bij een manege de rijbaan en een aantal paarden. Hoe zit het dan met aansprakelijkheid? Want het zijn dan dus niet mijn paarden, maar ze zijn ook niet van de deelnemers. Voor zover ik heb begrepen blijft de aansprakelijkheid dan liggen bij de eigenaar van de manege (en dus van de paarden) toch? Nu begrijp ik van de meeste maneges dat ze wel liever hun paarden aan mij verhuren wanneer ik een Orun-diploma heb dan zonder diploma. Misschien heeft dat dan weer met hun eigen verzekering te maken?


Klopt helemaal dat de manege het grootste risico loopt. En inderdaad staat in de AVB voorwaarden van bijna alle maneges dat er slechts dekking is wanneer de instructeur een erkend diploma heeft.


Aha! Goed om te weten!

gomir schreef:
Ik moet eigenlijk ook weer een verzekering afsluiten en die in de link lijkt best ok. Ik zit er alleen een beetje mee dat ik max 4 uur per week lesgeef, gemiddeld 40 weken per jaar. 3 uur daarvan is bij een vereniging (dus al gedekt) en één uur op eigen kosten.

Als ik me daarvoor voor 175 euro moet verzekeren kan ik beter gewoon stoppen :+ Zo groot is de kans namelijk niet dat ik met drie ruiters op hun eigen paard die op puppy-niveau wat sprongetjes maken een fout maak waar ik voor aansprakelijk gesteld kan worden :o


Ja ik zat een beetje met hetzelfde dilemma. Ik geef ook niet zo veel les en als je de verzekering er af trekt hou je er bijna geen cent aan over. (Laten we t over de belasting nog maar niet hebben ;) ). Maar aan de andere kant, stel dat er iemand valt en met zwaar letsel in het ziekenhuis terecht komt, dan kan ik dat never nooit betalen :n (ook niet als ik 175 euro per jaar op een spaarrekening ga zetten ;)) Ik kan me niet voorstellen dat t gebeurt hoor, maar ja het blijven dieren!

mylittle1
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-11-08

Re: verzekering voor instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:14

als je een orun papiertje hebt ben je toch verzekerd?

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:56

mylittle1 schreef:
als je een orun papiertje hebt ben je toch verzekerd?


Nee.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:25

Ik ben ook verzekerd en betaal "maar" 100 euro per jaar.
Prima verzekeraar en dekt een fors bedrag per schade geval.

Stuur maar een pb als je meer info wilt hebben.

Masja

kaatje77

Berichten: 10429
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: verzekering voor instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:12

Masja ik heb je een pb gestuurd.
Ik wil ook graag weten waar ik aan toe ben.
Heb ORUN2, maar verder geen verzekering oid afgesloten. :o

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:03

Kon zo gauw met de zoekfunctie niets recenters vinden maar ik loop beetje tegen dezelfde dingen aan die ik nu aan het uitzoeken ben.

Deed al af en toe wat trainen van paarden voor anderen, en wat lesgeven.

In het verleden wel de ORUN niveau 2 gevolgd maar niet behaald. Inmiddels mijn niveau 1 freestyle binnen.

Op dit moment zal ik me dan ook voornamelijk richten op het lesgeven in loswerken, grondwerk en dubbele lange lijnen. Maar ernaast train ik dus ook wel paarden van anderen. Valt dat dan ook in mijn AVB verzekering? Daar heb ik verder geen specifiek diploma voor, maar wel al ruim 20jaar ervaring, waarvan een groot deel ook met jonge paarden.

Zag een verzekering via Equine Risk. Zijn er nog meer goede verzekeraars? Het zal op dit moment neerkomen op zon 2 dagen per week lesgeven/trainen van paarden (op locatie bij mensen thuis of afgehuurde bak, dus geen eigen terrein) en af en toe een clinic/trainingsdag organiseren, dus echt iets eraan over houden zal ik ws nog niet. Maargoed, moet ergens beginnen ;)

Tips zijn zeker welkom.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: verzekering voor instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:15

ik volg ook even. Desnoods zelf een topic openen als deze te oud is, zal wel ook een en anders veranderd zijn nu denk ik :)