[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lithya

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 03:22

Gefeliciteerd Vec

Hoe doen jullie dat ubersteichen? Ik heb geleerd de handen 2 a 3 passen zichtbaar naar voren te brengen, waarbij het paard in dezelfde houding en ritme door blijft gaan. Dat was gister het enige wat hij braaf deed, tot 2x aan toe netjes een boogje in de teugel en nog staat er meer tonen 5 en 5,5.


Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 07:52

Ik ongeveer hetzelfde denk ik. Steek mijn handen wel heel ver naar voren overigens

Lithya

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 08:02

Dat doe ik ook, verder kan ik niet.

Ga hem nu eerst op strafkamp doen. Liet mij gisteren echt zitten in de ring en dan wordt het aanmodderen.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 08:45

Ik gister 2x 6.5 zonder commentaar. Vorige keer 2x een 6 zonder commentaar. Ik wel dat mijn paard zijn neus wat omhoog en naar voren brengt.

Zie dat ik 4x een 7 heb voor uitgestrekte stap en bij allemaal: meer lengte in hals.
Maar wedstrijden terug had: géén halsstrekken!!! Wanneer doe je het nu goed haha

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:06

Bij uitgestrekte stap wil je maximale halslengte maar wel horizontaal dus je moet uitkijken dat je paard de hals niet te ver naar beneden brengt.

Voor uberstreichen vind ik 3 passen wel het minimum en liever 4, KNHS zegt volgens mij ook 3 tot 4 dus misschien bedoelen ze met te weinig dat er te weinig passen getoond werden.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:59

Bij uberstreichen doe ik meestal mijn handen zo’n 20cm over de hals naar voren. Vaak begin ik 2 meter voor X tot 2 meter na X ongeveer. Krijg altijd wel voldoendes, is me niet duidelijk wat het verschil is tussen een 6 en 7, gaat voor mijn gevoel altijd hetzelfde. :P

Hebben jullie die KNHS app met proeven? Daar staan video’s in van uberstreichen. Die mensen daar die doen wel heel overdreven elke galopsprong hun handen omhoog en dan weer omlaag ofzo, dat vind ik dan weer “verkeerd”, of doen jullie dat ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:37

Katja schreef:
Bij uitgestrekte stap wil je maximale halslengte maar wel horizontaal dus je moet uitkijken dat je paard de hals niet te ver naar beneden brengt.

Voor uberstreichen vind ik 3 passen wel het minimum en liever 4, KNHS zegt volgens mij ook 3 tot 4 dus misschien bedoelen ze met te weinig dat er te weinig passen getoond werden.


Bij de uitgestrekte stap willen ze steeds wat anders zien. Maar och het went haha. Ben al blij dat ik gisteren juryleden had die het als opmerking plaatste en niet de kwaliteit van de stap vergaten te beoordelen.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:44

Gefeliciteerd met je punten Vec! Fijn dat het ondanks je been zo goed ging :)

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap Nikkie, hopelijk kun je lekker blijven rijden zonder problemen.

Ik heb zaterdag een clinic gereden bij Eddy de Wolff van Westerrode. We hebben voor het eerst een Z2 proef gereden. Was niet heel erg tevreden eigenlijk, opzich hadden we best goede punten voor een heel aantal onderdelen en dat de wissels niet zouden gaan wist ik van tevoren. De les erna was eigenlijk te kort, je had er net niets aan dus dat was een beetje jammer... We zijn in ieder geval voor het Z2 voorlopig nog niet klaar, ik wil echt dat ze daarvoor beter gaat dragen en meer lengte in de hals aan neemt... Soms kunnen dat soort dingen echt confronterend en daardoor beetje demotiverend voor mij zijn merk ik -O-

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:33

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Balen Britt dat er weinig verschil in zat. Dat het dan geen winst is, is nog wel te overzien maar zou wel fijn zijn als het dan overeen komt met je gevoel.

Uberstreichen vond ik ook altijd een vage oefenen. Deed ook altijd gewoon mijn handen omhoog en naar voren. Had altijd een 6je tot mijn instructeur een keer zei doe voor het inrijden van de lijn je handen eerst naar beneden. Sinds doen altijd een 7. Waarschijnlijk lijkt het verschil dan groter.

Gefeliciteerd Vec zag er ook goed uit. Hopelijk kun je hier op doorwerken.

Hadden ze geen tips voor je wissels droversrun? Wel jammer dat er dan niet voldoende tijd is om nog wat dingen door te nemen. Dat is juist de toegevoegde waarde van zo'n clinic. Laat je niet uit het veld slaan! Het komt echt goed!

Wij afgelopen weekend naar dezelfde wedstrijd geweest als vec. Het verschil tussen het losrijden en en de proef begint steeds minder te worden en ik kan de proeven steeds fijner doorrijden. De pirouettes blijven een lastig punt maar goed 2x een 5 is nog goed te compenseren. 1e proef gewonnnen met 229 2e proef was ik alleen dus das makkelijk winnen maar met 231.5 was ik toch erg blij. Hiermee zijn we ook alweer zz zwaar startgerechtigd. Komende 2 weken nog 2x weg. Hopelijk kan ik deze lijn vasthouden.
Gister thuis nog even in uitjes gedaan. Was al even geleden en daarin kon ik toch goed merken dat ie echt sterker is geworden.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Lithya

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:35

Gefeliciteerd Nikkietjuh!!

Zien jullie wel eens foto’s dat je denkt... oké... gelukkig zijn er nog foto’s van?

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:40

haha waarvan?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:50

Hallo meiden, hoe is het met jullie? Nog op pad geweest afgelopen weekend?

Nikkie, nog steeds lekker ah rijden zeg, erg mooie punten!

Darco doet het echt heel fijn weer. Ben nu weer weekje ah rijden na een weekje pauze. Hij had waarschijnlijk wat heel kleine wondjes vh scheren die waren gaan ontsteken, precies onder het zweetblad. Dus rijden ging even niet. Maar oef, het is echt genieten. Als me dat nou zo ook in de ring lukt om hem zo te rijden. Hij wordt eindelijk weer echt fijn los, loopt lekker bovenin, van achteruit, mn oefeningen gaan echt fijn en ik zit echt als een prinses in mijn zadel. Het zat al lekker, maar nu na een paar weekjes, wow. Wat een genot is het haha

Katja, hoe is het met je vinger?

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:04

Wat een rust hier!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:37

Het is hier inderdaad stil.

Michelle fijn dat Darco weer helemaal in vorm is. Heb je nog wedstrijden op de planning staan?

Katja hoe is het met je vinger?

Ik heb afgelopen weekend nog een rondje zzlich en z1 gereden. Beide paarden een derde plek en dikke winstpunt dus was erg tevreden. Komende tijd met de merrie ook maar eens wat serieuzer met de wissel aan de gang. Wil toch proberen haar redelijk Z2 klaar te hebben voor ik uitgereden ben. Hopelijk pakt ze het sneller op dan mijn ruin. Scheelt dat ik nu zelf een beetje weet wat ik moet doen dus heb al aardig wat voorbereidend werk gedaan.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:17

Netjes Nikki! Kan me voorstellen dat het met een 2e makkelijker gaat met aanleren. Hoeveel weken ben je nu?

Ik had afgelopen weekend selectie, had echt fijn gereden, dus 195,5&197,5 met 8e&5e viel me wel wat tegen. Toen ik het filmpje zag kon ik me alleen wel beter vinden in de punten (en de rest was ook niet enorm veel hoger)

Gister met les wel flink aan het werk gezet en net ook wel fijn gereden. Zaterdag mijn kür oefenen want de 22e ga ik op Prinsenstad kür rijden.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:43

Ik ben nu ruim 17 weken. Ben nog steeds fit en buik groeit ook nog niet hard dus hobbel nog lekker even door. Voor mijn ruin heb ik nu in ieder geval rond dat ie door gereden wordt. Voor de merrie moeten we nog wat bedenken maar die is ook niet van mezelf.

Balen dat de punten tegen vielen. Soms kan het dan wel fijn zijn om beeld te zien. Al kan het dan ook juist nog meer tegen vallen. Leuk dat je kur gaat rijden! Hier wordt dat eigelijk heel weinig gedaan. Ik heb nog een trauma van de zomer dat ik 4 maanden lang die kur geoefend heb en m steeds niet mocht rijden omdat van alles afgelast en veranderd werd.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:15

Hier is met de kringfinale en regio kür.

Deze wedstrijd is gewoon onderling, kan ook pas de deux of viertal. Is een leuke stal/manege, mooie accommodatie. Op de aankondiging stond ook vermeld, wil je gewoon even oefenen voor de kringfinale? Is met officiële jury. Dus dacht hoppa. En sowieso onwijs leuk, of ik nou wel of niet de finale rijd.

Was echt wel teleurgesteld, maar snapte het later wel. Vooral door een andere proef die ik gezien had, paard sprong constant aan in galop, enorm veel spanning en fouten, had amper correcte oefening gezien, maar wel mooi bovenin, kort bij elkaar. Zij had maar een paar punten minder dan ik...

Maar op film zag ik wel echt dat hij te lang was, niet goed genoeg bovenin, gedragen etc. Vind dat ook echt moeilijk om te voelen/merken zelf.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Lithya

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:14

Netjes nikkie!!

Jammer Michelle, maar wanneer je je kunt vinden in de punten, scheelt wel.

Wel druk aan door aan het trainen. Ook wel gestart, maar niet in de dressuur. Moet zeggen dat ik die foto’s en filmpjes ook leuker vind om naar te kijken :D

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:24

Van springen krijg je inderdaad mooiere actie foto's lithya! Gaat het springen goed?
Ik kan voorlopig even niet op springconcours maar mis dat wel.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:16

Balen dat je punten tegenvielen Michelle, wel fijn dat het gefilmd is zodat je het nog even terug kon kijken. Kur op muziek, altijd leuk! Op wat voor muziek heb je een kur en heb je hem zelf gemaakt of niet?

Fijn dat je nog zo lekker kunt rijden en op wedstrijd kunt blijven gaan Nikkie :)

Wij zijn ook aan het doortrainen voor het Z2, afgelopen zaterdag classificatiekeuring van de KNHS gehad. Grade 4 als stempel gekregen -O- die kwam evne hard binnen.. Nu maar de positieve kant er van proberen in te zien, dat het wat makkelijker voor me gaat worden om Z2 te starten en op zn tijd eens wat grade proeven mee pakken, kijken hoe we het daar doen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:43

Heftig Droversrun, kan me voorstellen dat zoiets binnenkomt. Hopelijk maakt het je inderdaad makkelijker.

Ik heb van Michelle hier uit het topic een proef en muziek gekregen! Supertof. Ook was ze nog zo lief om de intro en draf muziek aan te passen voor me. De intro, stap en galop is van Frozen en de drafmuziek van Belle en het Beest :D

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

miicchhellee

Berichten: 1335
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:02

Michelle77 schreef:
Heftig Droversrun, kan me voorstellen dat zoiets binnenkomt. Hopelijk maakt het je inderdaad makkelijker.

Ik heb van Michelle hier uit het topic een proef en muziek gekregen! Supertof. Ook was ze nog zo lief om de intro en draf muziek aan te passen voor me. De intro, stap en galop is van Frozen en de drafmuziek van Belle en het Beest :D


Kleine moeite! Vind het leuk dat je mijn kur wil rijden :)
Hopelijk brengt hij ook een beetje geluk!!

Golden Magic (voorheen. Coehoorn's Pinksterblom / Princess Of Paradiso); Muchacho; Alcapone MB; Elmo ~ RIP
Lincom's Celebration; Caretino x Corofino ~ Z1 + 12 ~ Z2 + 9! PR 226,5

Karri 'f' Lee; Fleetwood Mac CL x Caretino ~ geb. 14-03-2015

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:18

Ik was jullie kwijt. Bleek het topic ontstipt te hebben.

Confronterend zo’n classificatie had je zelf grade 5 verwacht?
Wel fijn dat het achter de rug is.

Mijn vinger is weer redelijk functioneel en ook minder plat. Ga van de week even uitgebreider reageren.


BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:48

Michelle77 schreef:
Maar op film zag ik wel echt dat hij te lang was, niet goed genoeg bovenin, gedragen etc. Vind dat ook echt moeilijk om te voelen/merken zelf.

Jij hebt ook een Sandreo toch? Mijn paard wordt ook gauw wat lang en groot in de proeven. Daarbij komend dat hij niet zo actief is.

Was zelf afgelopen weekend weer op concours geweest. Was niet heel tevreden, werd wat lang en traag. Opzich geen fouten maar voor mijn gevoel is dan toch elke oefening verpest omdat het niet zo fijn gaat als thuis dan :+ had 209 en 210 en was 2x 4e (vd 10). Dus dat viel nog wel mee, maar ik weet zeker dat er veel meer in zit wat er nooit op concours uitkomt. Ga daarom vanavond vragen (heb weer concours) of ik 1 proefje HC met zweep mag rijden. Dan kan ik hem hopelijk in de ring eens showen zoals ik hem thuis ken.

Katja, fijn dat je vinger weer goed functioneert!

Michelle, leuk dat je een kür gaat rijden!! Heb zelf twee jaar geleden met een viertal kür gereden, was nog best lastig; en zelf juist timen, en tegelijkertijd met anderen timen :P. Tijdens ons eerste “optreden” reed er 1 de verkeerde kant op en 2 paarden werden wild, toen reed ik onze viertal kür ineens mono verder :') bij de belangrijkste show ging alles gelukkig wel goed :)

Wat vervelend Droversrun dat je deze classificatie hebt gekregen. Krijg je nu binnen de “normale” dressuur bepaalde dispensaties?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:32

@britt, idd een sandreo. Hij is op zich enorm compact en kort, maar ik laat hem te lang worden. Dan wordt hij wat traag inderdaad. Ben nu erg goed ermee bezig, dus hopelijk volgende keer in de ring ook beter!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker