[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura1982

Berichten: 4054
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:57

Zou vandaag les hebben maar hij appte dat hij ziek was. Ik bemerkte een flinke knoop in mijn buik sinds de laatste les 2 weken geleden. Rijden ging ook niet lekker afgelopen weken had er ook niet echt plezier meer in door de druk die ik voelde. Oefeningen lukte niet meer paard begreep mij niet en ik hem niet. Met schoonzus gesproken en besloten terug te gaan naar myrna. De nieuwe instructie paste toch niet helemaal bij mij/ons. Nu hopen dat de lol snel weer terug komt. Manlief zei gelijk plan je lessen voortaan zo dat ik je kan brengen dan hoef je je ook niet druk te maken over de terugreis.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:15

Ik heb een jaar geleden even meegepraat en las eigenlijk vooral nog mee...
Nu het weer de goede kant op gaat wil ik toch weer wat gaan meepraten :)

Vorig jaar maart was ik voor het eerst M2 gestart, en in september 2017 hadden we de punten bij elkaar om Z1 te mogen starten. In oktober 2017 zijn we dan ook in het Z1 begonnen, ondanks dat ik wist dat we daar nog lang niet klaar voor waren. Festival (Vivaldi x Gribaldi, toen 7 jaar) heeft onwijs veel moeite met het ondertreden van de achterhand en dus het dragen. Wat ze in het Z1 toch wel van je verwachten. Maar om toch te wennen aan de grote baan, zijn we gewoon gaan starten met het idee, zolang we niet in de buurt van verlies zitten, kunnen we er alleen maar van leren. Het was zeker niet slecht, we kwamen prima door de proeven heen, maar hij miste echt die gedragenheid en dat kwam dan ook terug in de punten. Toch was er iets van verbetering te zien; de laatste wedstrijd in april reden we 199 en 198. Dat was helaas voorlopig onze laatste wedstrijd...
Eind mei heb ik hem naar een trainingsstal gebracht om hem van zijn lage doorgangen angst af te komen. Hij durfde zijn eigen stal niet meer in. Dit probleem hebben we al langer, maar nu was het echt de druppel. Hier heeft hij van eind mei t/m eind september gestaan. Het probleem met de stal was redelijk opgelost, alleen ging hij de trailer niet meer in. Voorlopig niet met de trailer op pad dus...
Eind september zijn we naar een nieuw plekje verhuisd met een nieuwe instructie en ik kan alleen maar zeggen dat we sinds die tijd een flink bergopwaarts zijn gegaan. Stal in/uit is totaal geen probleem meer, en met de nieuwe instructie zie ik hem met de dag sterker worden.

4 november weer eens een wedstrijdje in het M2 meegepakt bij een locatie op loopafstand (Alleen 20x40 binnenbaan). Hij was toen erg fris en veel aan het bokken bij het losrijden. In de proeven beter, alleen tijdens het galopstuk in de eerste proef weer bokken. Uiteindelijk 172,5 en in de tweede proef een mooie 183.
Afgelopen zondag ook weer op wedstrijd in het M2. Met losrijden weer stout... Maar in de proeven was hij echt WAUW. Twee keer eerste met 193,5 en 190,5 (inmiddels M2+13) :) Na het terugkijken van de proeven viel mij dan ook 1 ding heel erg op... Hij komt veel meer omhoog en zet zijn achterbenen er veel beter onder! Er stond nog wel een aantal keer op het protocol dat hij meer op de ah moest, maar dit was echt al veeeel minder dan een jaar geleden. Ik kan dus zeggen dat we weer op de goede weg zijn, en we zijn weer aan het werken naar de overgang naar het Z1 in het voorjaar als de wedstrijden weer naar buiten gaan :D Ik zou dus graag weer wat gaan meepraten!

Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:20

Mijn startkaart is vanaf 1-1-2019 afgemeld -O-
Was het ineens zo beu dat het zo wisselvallig is, ene dag rij je flutproeven en rij je dikke punten en andere keer rij je mooie gecontroleerde nete proeven en wordt je nog net niet afgebrand.
Dit veroorzaakt bij mij teveel spanning tijdens wedstrijd en had er ineens de pest in. Heb nog paar wedstrijden op het oog dit jaar om toch te kijken of ik het laatste puntje kan rijden en anders is het jammer en gaan we volgend jaar opnieuw proberen als de lol weer terug is.

Ik blijf ondertussen wel lekker meelezen hier :j

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

    Laura1982

    Berichten: 4054
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:14

    Ahh wat rot dat je deze beslissing hebt genomen bamsy. Ik hoop dat je de komende wedstrijden een goed gevoel hebt en dat je gevoel en punten overeen komen.

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:49

    Cindy, ik had laatst een topic van je zitten lezen. Wat een gedoe met die angst voor de stal ingang joh! Maar gefeliciteerd met de stijgende lijn en welkom weer!

    Bamsy, wat een beslissing. Maar ik snap je en het moet leuk blijven! Dan beter even niet starten en het plezier weer terugvinden, kan je daarna altijd weer zien.

    Laura, ook voor jou een beslissing, maar ook die klinkt goed doordacht en logisch. Je moet je er goed bij voelen. En zegt niks over jou of over je instructie, maar als de combi om welke reden ook niet werkt, moet je een andere keus maken. Persoonlijk denk ik dat je er heel verstandig aan doet.. Hopelijk snappen paard en jij elkaar snel weer en kunnen jullie weer met gezamenlijke energie verder bouwen!

    Mahitri
    Berichten: 562
    Geregistreerd: 28-08-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 08:56

    @Laura, volgens mij heb je een goede keuze gemaakt door de stoppen met deze instructeur. Buikpijn krijgen van je les is wel een duidelijk signaal.
    @Cindy, welkom terug! Wat fijn dat de stalproblemen zijn opgelost. Kan me voorstellen dat dat jou ook meer rust geeft. Lekker doortrainen en dan straks voor Z1 gaan!
    @Bamsy, jammer dat je de wedstrijden zo ervaart. Ik begrijp je gevoel wel, herken het ook zeker. Heb zelf ook maanden niet gestart omdat ik er klaar mee was. Zelf heb ik ervoor gekozen om anders naar een wedstrijd te kijken. Andere doelen te stellen en de punten volledig los te laten en voor mij is dat de manier om plezier te houden aan wedstrijden rijden. Ik hoop dat de laatste wedstrijden je toch weer wat meer het plezier opleveren.

    Wat is het hier verder rustig :D
    Ik heb mijn scheermessen weggebracht om te slijpen dus Beer gaat vanaf zaterdag weer in zijn blootje door het leven. Vrijdag met rijden liep hij in de galop zo ongelooflijk fijn <3 Helemaal op eigen benen in een super verzameld galopje zonder druk op de teugels. Meestal stop ik dan van schrik met rijden maar nu lukte het om deze galop vast te houden en een vloeiende overgang te maken naar stap. Ik word er zo blij van. Straks weer even proberen om dit fijne gevoel te krijgen.

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:42

    Top Mahitri! Je hebt dus de fijne lijn uit de les kunnen doorzetten? :) Lekker als je zo kan genieten van t rijden! Daar kan geen wedstrijd tegenop uiteindelijk (nouja, oke, als de wedstrijd net zo goed gaat wel natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel) Hoe was ie vandaag?

    Ik heb gister weer ergens anders gereden. Dacht daarheen te gaan voor de 20x60 binnenbaan, maar daar aangekomen bleek hun buitenbaan kurkdroog, én groot! Dus wel binnen losgereden, omdat ie daar sowieso wat aan heeft qua kijken enzo en daarna buiten proef door getuft. Binnen wel even de kaders duidelijk moeten maken, maar daarna was ie zo fijn <3 Ik moet écht duidelijker zijn soms. Voelt dan even stom, maar we hebben er beide zoveel meer aan. Heb dus echt zeer acceptabel proef 30 doorgestuurd en daarna nog lekker aan de zigzagjes gesleuteld en toen héél veel snoepjes erin :D _O-
    Vandaag dus lekker losgereden en t simpel gehouden :)


    Mahitri
    Berichten: 562
    Geregistreerd: 28-08-06

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:53

    Hij was weer top! Wat kun je toch blij worden van fijn rijden :) En omdat hij zo zijn best doet heeft hij even vijf daagjes vrij. Oké, dat is vooral omdat ik twee avonden ouderavonden heb :D

    Dat duidelijker zijn herken ik wel Noukie. Dat voelt inderdaad even stom maar dan zijn de kaders wel weer duidelijk. Super dat het daarna goed ging!

    Mahitri
    Berichten: 562
    Geregistreerd: 28-08-06

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:43

    Nou het is hier wel heel erg rustig zeg :) Iedereen druk op het werk?

    Ik heb beer gistermiddag gewassen en vanmorgen geschoren. Ik ben nu de trotse eigenaresse van een vos met zwarte manen en staart :D

    Laura1982

    Berichten: 4054
    Geregistreerd: 23-01-04

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:59

    Mahitri schreef:
    Nou het is hier wel heel erg rustig zeg :) Iedereen druk op het werk?

    Ik heb beer gistermiddag gewassen en vanmorgen geschoren. Ik ben nu de trotse eigenaresse van een vos met zwarte manen en staart :D


    Hahaha een knappe vos fries!
    Ik heb donderdag douwe ook voor de 2e keer geschoren en hij is er weer prachtig zwart onder vandaan gekomen. Normaal heb ik bij de 2e keer ook een vos fries.
    Hier vandaag even heerlijk basis gereden. Afgelopen maandag weer bij myrna geweest voor les en genoeg huiswerk gekregen om komende tijd mee aan de slag te kunnen. Ik ben zo blij met mijn beslissing geen pijn in de buik en met een blij gevoel naar huis gereden. De kou is wel even een uitdaging maar de warme uitrijdeken is ook voor de beentjes een uitkomst haha.

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:41

    Haha, ook een mooie kleur Mahitri :D
    tis idd rustig! Iedereen aan de winterslaap? :)

    En Laura, wat heerlijk dat je beslissing zo goed uitpakt! Van les moet je geen buikpijn krijgen idd. En koud it is! Die wind vandaag...

    Hier vanmorgen weer een oefenrondje Z2 gereden (woensdag in een spontane zet Z1 om laten zetten :=). Losrijden was echt vreselijk, zo bang dat ik niet eens een B proef in had gekund. Uiteindelijk wat gaan galopperen en toen werd t wel ietsje beter, dus met mezelf overlegd dan toch maar de ring in te gaan. In de ring zelf ook wel wat spanning waardoor mn appuyement niet uit de verf kwam en ik ging zelf klooien met mn SB op de A-C lijn, jammer. Daarentegen travers en uitstrekken voor prima zevens. Galop gedeelte een aantal zevens, maar doordat ie zo strak was toch echt nog te bijzondere wissels. De laatste was gelukkig wel weer goed en hij bleef er super aan trekken. Eerder te loperig dan dat afsluiten en stilvallen wat hij zo kon doen. Dus al met al weer heel tevreden eigenlijk. Hij laat zien dat ie t stapje hoger an sich prima aan kan en zijn instelling is echt heerlijk. Nu dat stukje spanning, mooi doel voor volgend jaar :)

    Anderen nog op pad geweest? Bamsy, jij had toch nog wat staan ook dit jaar?

    Laura1982

    Berichten: 4054
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:38

    Stoer noukie dat ie doorgezet hebt. Zo te lezen weet je duidelijk waar jullie nog wat aan moeten sleutelen. Was je puntentotaal gelijk aan je gevoel?

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:51

    Ja, klopt inderdaad. Die wissels zijn nog heel wankel bij hem en dan met een bak spanning weet ik ook dat t wel heel lastig wordt in de ring. Plus dat daardoor andere onderdelen wat mislukken. Maar dat geeft niet, laat m maar kilometers maken (en mij dus, dat wordt veel schouderbinnnwaarts over de a-c lijn :D).
    Punten iets hoger eigenlijk nog dan gevoel. Goedin de 190 en dat is ook terecht. Het was teveel rommelig om op winst te kunnen komen, maar ik had me zelf onderweg minder gerealiseerd dat het stuk wat ie thuis ontwikkeld heeft ook in de ring terug te zien was, dus meer zevens dan verwacht :) Leuke jury ook trouwens, gradatie in punten die ze gaf (verschil tussen echt mislukt en een beetje mislukt), ook hogere cijfers na lage en lekker veel positief geformuleerd commentaar.

    Spenk
    Berichten: 21673
    Geregistreerd: 30-08-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:56

    Fijn dat je toch doorgezet hebt! Gaat vast goedkomen :)

    Hier geen wedstrijden. Na de kerst weer :j
    Rijden gaat wel goed. Voor eerst s&t weer eens gepakt. Liep die nu eigenlijk best aardig op.

    Maar trensje blijft toch fijner tot nu toe

    Afbeelding

    bamsy

    Berichten: 1118
    Geregistreerd: 21-02-06
    Woonplaats: Steenbergen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:35

    Noukie schreef:
    Anderen nog op pad geweest? Bamsy, jij had toch nog wat staan ook dit jaar?

    Klopt ik heb eind december nog een 3 daagse gepland staan. Weet alleen niet voor welke ik ga gezien er 2 in de buurt zijn en ik na alle tegenslagen onwijs bang ben degene uit te kiezen met de chagrijnigste jury of sterkste groep :=

    Heb afgelopen 2 weken niet gereden omdat mijn zadel gewoonweg niet goed ligt en we beide last van hebben dus Don is gister weer behandeld, combinatie van sportmassage en cranio zodat de blokkades en spierspanning eruit is en dinsdag komt de zadelmaakster om nieuwe zadels te passen. Huidige zadel zal dan waarschiijk tijdelijk aangepast worden zodat we wel weer kunnen rijden.

    Verder lees ik gewoon weer lekker mee hier en probeer zo her en der ook op andere te reageren maar ik vind het lastig en ben meer een meelezer, hoop dat jullie dat niet erg vinden O:)

      ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
      ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
      ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

      Nouvel

      Berichten: 28535
      Geregistreerd: 12-08-01
      Woonplaats: Bollenstreek

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:40

      Ik lees ook nog trouw mee maar even weinig tijd gehad om te posten en ook niet veel nieuws.
      Drukke weken nu op mijn werk maar bijna kerstvakantie.

      Noukie stoer dat je bent geweest!

      Noukie
      Berichten: 10926
      Geregistreerd: 27-12-01

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:50

      Liefde voor je dekje Yvank! Toch weer terug op trens dus voorlopig?

      met je zadel etc is ook geen ideale voorbereiding he Bamsy? En makkelijk zeggen dat je niet moet kijken naar juries en collega ruiters, maar ik herken stiekem ook dat ik nu in mijn 'testfase' ook bepaalde locaties liever pak dan andere.. Ik kies ook even voor kleinschalig, dichtbij, etc. Hopelijk heb je snel weer een fijn zadel, kan je iig weer rijden, los van de eventuele wedstrijden :)

      Spenk
      Berichten: 21673
      Geregistreerd: 30-08-05

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:11

      Ja leuke he! Ja ik vind dat toch echt fijner j

      bamsy

      Berichten: 1118
      Geregistreerd: 21-02-06
      Woonplaats: Steenbergen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:09

      Noukie schreef:
      met je zadel etc is ook geen ideale voorbereiding he Bamsy? En makkelijk zeggen dat je niet moet kijken naar juries en collega ruiters, maar ik herken stiekem ook dat ik nu in mijn 'testfase' ook bepaalde locaties liever pak dan andere.. Ik kies ook even voor kleinschalig, dichtbij, etc. Hopelijk heb je snel weer een fijn zadel, kan je iig weer rijden, los van de eventuele wedstrijden :)

      Klopt voorbereiding verre van ideaal maar moet zeggen dat mijn beste proeven ook met niet al te beste voorbereidingen waren, ik denk dat ik dan met de mindset “we zien het wel” ga rijden en blijkbaar werkt dat beter dan de “ik moet nu presteren” mindset :')

      Ben zelfs beetje zenuwachtig voor morgen, hoop zo dat we een fijn zadel kunnen vinden. Het is niet een hoevenkrabber die je ff koopt :=

        ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
        ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
        ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

        Laura1982

        Berichten: 4054
        Geregistreerd: 23-01-04

        Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:25

        Bamsy ja is een hele aankoop een nieuw zadel. Wellicht handig om alvast een lijstje voor jezelf te maken wat je belangrijk vindt bij de aanschaf van een nieuw zadel. En verder veel passen en voelen en luister naar je paard . Veel plezier

        Douwe z1+5 sportpredicaat.
        Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

        bamsy

        Berichten: 1118
        Geregistreerd: 21-02-06
        Woonplaats: Steenbergen

        Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:48

        Laura1982 schreef:
        Bamsy ja is een hele aankoop een nieuw zadel. Wellicht handig om alvast een lijstje voor jezelf te maken wat je belangrijk vindt bij de aanschaf van een nieuw zadel. En verder veel passen en voelen en luister naar je paard . Veel plezier

        Vandaag dan eindelijk mogen passen en proberen *\o/*

        2 zadels zijn eruit gekomen als optie, de ene loopt Don net iets fijner mee weg en de ander zit ik zelf wat fijner in maar zadel of en af werd Don ook niet vrolijker van dus ik mag nog even uitproberen. Don liep trouwens al wel veel fijner het appuyement in bij beide zadels dus buiging lag echt aan mn huidige zadel.

        Mijn voorkeur gaat naar de Frank Baines, uiteraard kies ik weer de duurste uit maarja dit wordt nu mijn 3de nieuwe zadel in 4 jaar tijd en hoop de eindelijk een goed zadel te krijgen (vertrouw mijn zadelmaakster daar voor de volle 10000% op) dus ik ga niet beknibbelen op €300

        Kan ik ieder geval einde jaar met gerust hart de wedstrijd rijden *\o/*

          ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
          ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
          ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

          Spenk
          Berichten: 21673
          Geregistreerd: 30-08-05

          Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

          Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:59

          FIjn :)

          Hoe komt het dat je al zoveel nodig had dan? Ik heb er 2 gehad in 5 jaar := mijn zadel is altijd wel aan te passen eigenlijk.

          bamsy

          Berichten: 1118
          Geregistreerd: 21-02-06
          Woonplaats: Steenbergen

          Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:50

          Kwestie van het vertrouwen bij de “verkeerde” mensen weg leggen.

          Tot nu toe zadelmakers/verkopers erbij gehad die gebonden waren aan 1 merk. Nu al een tijdje iemand voor het opvullen van mijn zadel die heel goed weet waar ze over praat en me half jaar geleden al een nieuw zadel had kunnen verkopen maar me dit afrade omdat ik bezig was met afvallen (niet een paar kilo maar minimaal 15) en dan het zadel voor mij dan wel eens te groot zou kunnen worden.

          Iemand met passie voor het vak en niet om alleen zakken te vullen maar om je als klant te helpen en adviseren _/-\o_

            ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
            ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
            ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

            Nouvel

            Berichten: 28535
            Geregistreerd: 12-08-01
            Woonplaats: Bollenstreek

            Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:55

            Oef hopen dat het nu goed gaat dan zeg, dat is wel veel in korte tijd!
            Ik rijd al jaren met mijn oude WoW zadeltje, nog van mijn vorige paard.
            Heb nu eindelijk de knoop door gehad en een nieuwe besteld...
            Altijd wel spannend vind ik, een nieuw zadel, blijft een gok en een hoop geld...

            Janine1990

            Berichten: 43773
            Geregistreerd: 13-03-05

            Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:45

            Pfoe, lastig zeg... die zadelproblemen.
            Heb ik totaal niet, al moet ik wel nodig de zadelmaker er even bij hebben voor een nieuwe vulling :o

            Wat heb jij besteld Nouvel?

            Ik heb vorige week les gehad, echt super fijn! Het kwartje valt over het buitenachterbeen dat moet ondertreden in appuyementen. En gisteravond met trainen liep hij ook weer zoooo waanzinnig! <3
            Heb ook een wedstrijd opgegeven, 19 januari. 1 proef, de makkelijkste :+ Maar gewoon om er weer even in te komen :D

            Laatst ook per ongeluk een nieuw jasje gekocht, Kingsland, hingen voor praktisch niks bij Divoza :+ Past perfect, dus moest gewoon wel... #ikkwamvoorhoevenvet :+
            Maar nu wil ik 'm nog wel pimpen, die rode kraag is niet helemaal mijn ding. Ik denk aan jade met antraciet ofzo. Hier nog ideetjes? O:) (moet wel passen bij mijn super glittercap, anders was ik voor rosegoud gegaan :+ )


            Wie is er online

            Gebruikers op dit forum: Jessica_1998 en 9 bezoekers