[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:03

Leuk ED! En gefeliciteerd :)
Netjes Lithya!
Wat fijn dat ze zo ontwikkeld vibabu!

Ik had vandaag een top B rondje met een pechbalkje. L vol goede moed want hij voelde top. Hindernis 1t/m4 gingen ook echt heel goed. Op vijf piepte hij er op zijn Mickey's plankgas tussenuit, sneller dan normaal dus ik lag ernaast. Hij is alleen in het wegrennen op mijn voet gaan staan :( Die is dik en blauw nu dus hoop dat t niet gebroken is..


xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:23

Elitedeux schreef:
Hele fijne foutloze rondjes gereden vandaag, wat resulteerde in een 1e en 2e plaats :D


Super goed! Gefeliciteerd :D


Lithya schreef:
Gefeliciteerd ED!!

Vanmiddag naar Franeker geweest. Starter voor mij kwam hard ten val, was niet zo’n leuk gezicht. Anders zou ik dan stoppen met rijden, maar ging goed. Foutloos en de barrage ook. Snel waren we niet, maar toch nog prijs. 2 e parcours een balk. Hij dramde echt te veel door. Al met al, wel tevreden.


Knap dat je nog wel goed hebt kunnen rijden met een val voor je neus! Ik word daar altijd wel wat nerveuzer van :=


paljaslaura schreef:
Leuk ED! En gefeliciteerd :)
Netjes Lithya!
Wat fijn dat ze zo ontwikkeld vibabu!

Ik had vandaag een top B rondje met een pechbalkje. L vol goede moed want hij voelde top. Hindernis 1t/m4 gingen ook echt heel goed. Op vijf piepte hij er op zijn Mickey's plankgas tussenuit, sneller dan normaal dus ik lag ernaast. Hij is alleen in het wegrennen op mijn voet gaan staan :( Die is dik en blauw nu dus hoop dat t niet gebroken is..


Jaa wat een rotactie van Mick Laura! Zou wel echt even je voet laten checken als je er last van hebt. Beter een keer te veel naar de dokter dan te weinig


Cioccolato

Berichten: 6599
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:36

Ik heb een aantal keer gehad met parcour verkennen dat er 1 af lag. Nou.. Paard vangen, ehbo erbij etc. Dan moet je zelf ook die lijn rijden en zie het er zo weer voor je. Vind dat altijd spannend. En achteraf vliegt vos er zo overheen!
Maar super dat ie nog zo fijn hebt kunnen rijden lothya!

Balen lau.. Zag je filmpje. Hi is snel!

Super elite! En fijne kansen worden je geboden!

Hier vos lekker rustig. Nat droevig weer. Heb al sinds begin november geen concour meer gehad. Heb nu met haar een oefencrossje 80cm opgegeven. Neem de 5 jarige 60cm mee, dus voor de afwisseling mag zij een simpel rondje mee. Of ze vind het super leuk, of ze voelt zich gekrenkt dat het te laag is..

De 5 jarige gaat volgend weekend voor 't eerst mee BB. Ook geen tijd meer gehad voor oefenparcour ofzo. Dus we gaan gwn lekker in een drafje alles rond! En dan dus eind deze maand een oefenparcour met crosshinfernissen. Leert ze mooi veel van!

Dat was het. De 3 jarige staat stil, slecht nat weer dus die mag met verlof _O-


Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:09

Ah nee PL wat een boef! hopelijk is je voet niet gebroken!
@ED: super!! gefeliciteerd met je prijzen!
@Lithya: netjes dat je zo herpakte ! was inderdaad niet een leuk gezicht :( maar ze was zondag weer even in Franeker om gedag te zeggen. Komt wel weer goed met haar. Gefeliciteerd met je prijs :)
@Cioccolato: ja met dit weer lokt het niet echt om te gaan trainen buiten. Niets aan! Groot gelijk dat je eerst wat oefenparcoursen gaat doen.

Het was mij wel een pittig weekend. Heel leuk verder hoor! vind dat we goed ons best hebben gedaan om een prachtig concours te organiseren. Maar toch wel een paar verbeterpuntjes :P Het valt niet altijd mee om in de organisatie te zitten en ook nog zelf te starten. Maar moet niet klagen heb 5 foutloze rondes gereden en nog een 2de prijs. Alle paarden waren prima te rijden en deden erg haar best! Tussentijd reed ik dan af en toe heen en weer om de paarden op te halen en weer thuis te brengen en weer terug te gaan naar het concours. Was gisteravond wel helemaal uitgeteld, lag om 21u al te dommelen op de bank haha.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:22

Sterkte PL!

Een heel klein verbeterpuntje op verder een top concours!! Een scherm met tussenstand en een sleeppauze aangeven op de startlijst. Maar verder was het echt top!!

Gefeliciteerd met al je mooie rondjes!! Weet jij trouwens wie de andere fotograaf was?

Heb nog van haar gehoord, had via Messenger nog contact.

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:04

Het scherm had zaterdag de geest gegeven.. echt enorm balen! Vrijdag was die nog prima in orde, maar zaterdag kregen we dat kreng niet meer aan de praat grr..

Andere fotograaf dan Arjen?? Dat was de pers denk ik. van de Franeker Courant oid.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:05

Schermen geven altijd de geest wanneer dat niet kan, dat is toch algemeen bekend?

Denk dat het die dan was ja.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:12

Gisteren weer lekker getraind, ik had nog nooit een driesprong gesprongen en scheet zo hard in mijn broek. :+

Ché sprong erdoor heen alsof het niks was dus dat gaf een goed gevoel :D

Toch lukt het mij op concours niet om zo fijn te springen als thuis.

Iemand tips?

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Cioccolato

Berichten: 6599
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:25

Vaak op concour gaan!


Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:49

Wat Cioccolato zegt, vaak op concours gaan, desnoods 2 rondjes als dat mogelijk is. En oefenparcours kan ook nog wel eens helpen?

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:21

Bij ons kan je eigenlijk altijd 2 rondjes :))

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:21

Borrel nemen halfuur voor je op paard gaat :+

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:19

Lithya schreef:
Borrel nemen halfuur voor je op paard gaat :+


_O-

Ik ga zaterdag met vos ons L debuut maken tijdens de nachtwedstrijd :):) parcours lopen om half 9... Ben benieuwd, van de 11 starts heb ik 4 startplaatsen. Ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar ga boksen met inrijden haha.

Ik was op wedstrijd altijd minder fijn aan het rijden omdat ik bang was dat hij zou stoppen. Nu 2 paarden die niet stoppen en veel grotere ruimte met rijden dus parcoursen vind ik wel fijn rijden.
Nadeel is wel weer dat ik thuis de bak voor mij alleen heb en met wedstrijden een boel wilde paarden om me heen :)

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:27

Haha dat is nog even wat anders dan de 130 starts waar ik tussen rij zaterdag :')

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:03

vibabu schreef:
Lithya schreef:
Borrel nemen halfuur voor je op paard gaat :+


_O-

Ik ga zaterdag met vos ons L debuut maken tijdens de nachtwedstrijd :):) parcours lopen om half 9... Ben benieuwd, van de 11 starts heb ik 4 startplaatsen. Ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar ga boksen met inrijden haha.

Ik was op wedstrijd altijd minder fijn aan het rijden omdat ik bang was dat hij zou stoppen. Nu 2 paarden die niet stoppen en veel grotere ruimte met rijden dus parcoursen vind ik wel fijn rijden.
Nadeel is wel weer dat ik thuis de bak voor mij alleen heb en met wedstrijden een boel wilde paarden om me heen :)


Nachtwedstrijd? Pfoe...
Haha dan moeten ze maar op je wachten toch als je zoveel starts hebt :')


Cheminee schreef:
Gisteren weer lekker getraind, ik had nog nooit een driesprong gesprongen en scheet zo hard in mijn broek. :+

Ché sprong erdoor heen alsof het niks was dus dat gaf een goed gevoel :D

Toch lukt het mij op concours niet om zo fijn te springen als thuis.

Iemand tips?


Goed bezig!
Ik probeer ook zoals de rest al zegt vaak op oefenparcours te gaan zodat ze overal zo gaat springen als thuis/in de springles op de vereniging.




Ik heb sinds maandag een nieuw springzadel dus kan weer lekker aan de gang! Morgen oefenparcours oefenen op onze eigen vereniging en maandagavond op ander terrein een rondje oefenspringen. Ik heb me voor volgende week zaterdag opgegeven voor een rondje BB en B, dat zou de eerste keer B worden dus ik hoop dat ik het aan durf :').

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:39

Ik heb sinds september geen hindernis meer gezien :o Wordt echt weer eens tijd, wordt paard ook weer blij maar ik heb gewoon amper tijd om te rijden dus laats staan wat hindernissen neer te zetten. Of het is donker :+
Ooit wordt het wel weer beter :j

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:54

Lithya schreef:
Borrel nemen halfuur voor je op paard gaat :+


Haha een paar jaar geleden deed Gert-Jan Bruggink dit bij ons met de Almelose Ruiterdagen voordat hij de derby over de natuurlijke hindernissen moest starten. Paar borrels gaven hem wat meer moed, met de handen in de lucht over de laatste hindernis en hij had gewonnen. :+

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Cioccolato

Berichten: 6599
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:12

Ik moet zaterdag weer op pad, het is dat de BB om 9 uur al begint, maar anders konden de borrels er wel in!


vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:00

Het is vast ergens 5 uur Cioccolato :)

Voor mn gevoel is het daar wel altijd nacht. maar 11 starts zal wel snel af zijn :) vind het wel altijd een fijne plek om te starten. Lijkt wel of iedereen op pad gaat dit weekend :D die van mij mogen 2 dagen lopen en daarna lekker rustig aan even doen. Ik ga er lekker even tussenuit naar de zon!

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:39

Het scheelt dat je zondag mag uitslapen vibabu, ik maak nu de startlijst. Ik begin met de ponys

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:58

Wij zondag ook, eerste parcours om 8:30 verkennen :oo
Tweede zal einde van de middag worden (als Cascade goed is tenminste, ze had vandaag een wond die mijn man dichtgemaakt heeft, normaal zou ik voor zo'n wond de dierenarts niet gebeld hebben maar stuurde hem een foto en hij was in de buurt) en het is hier ineens steenkoud met oosten wind.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:36

Cheminee schreef:
Het scheelt dat je zondag mag uitslapen vibabu, ik maak nu de startlijst. Ik begin met de ponys


yes! :)F

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:53

Troost je Jes, hier ook :')
Toch handig die mcVet :j

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:10


dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:19

Niet geweest. Last van mijn voet en er was niemand die mee kon..
Vos doet t netjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers